Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kaksi 1,02 euroa maksavaa tuotetta erikseen käteisellä

Vierailija
29.07.2021 |

Säästin sillä tavalla 5 senttiä käteisrahassa ja 4 senttiä korttirahassa. Mitäs tuumaatte tästä? Tuo 5 senttiä on enemmän kuin mitä pankista irtoaa vuositasolla korkotuottoa. (Oman tilini talletuskorko on ainakin pyöreä nolla.)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siihen oikeus. Ihan vapaasti. Aika huonolle tuntipalkalle pääsee tuollaisen senttien kanssa puljaamisella.

Vierailija
2/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seuraavan kerran ottaa vuosia keräämäsi senttipurkki mukaan kauppaan ja maksa senteillä 85,80 € maksava ostos. Jos joku valittaa jonossa takana, niin sanot vain, että minulla on oikeus.

Vierailija
4/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile seuraavan kerran ottaa vuosia keräämäsi senttipurkki mukaan kauppaan ja maksa senteillä 85,80 € maksava ostos. Jos joku valittaa jonossa takana, niin sanot vain, että minulla on oikeus.

Eipä ole oikeutta.

Kauppias voi kieltäytyä vastaanottamasta rahaa vastaan, noin pieninä.

Se aiheuttaa valtavaa hidastumista kassatyöhön, ja on tarkkuutta vaativaa hommaa laskea pienistä hiluista oikea summa.

Kauppias saa määritää sen, millaista maksutapaa saa hänen omassa liikkeessään käyttää.

Vierailija
5/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole oikeutta.

Kauppias voi kieltäytyä vastaanottamasta rahaa vastaan, noin pieninä.

Se aiheuttaa valtavaa hidastumista kassatyöhön, ja on tarkkuutta vaativaa hommaa laskea pienistä hiluista oikea summa.

Kauppias saa määritää sen, millaista maksutapaa saa hänen omassa liikkeessään käyttää.

Max. 50 kolikkoa maksutapahtumassa on aika yleinen rajoitus.

Vierailija
6/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suome pankki on taanut käteisrahan käytön.Minä käytän lähes aina.vain yksityisen lääkäri aseman laskut maksan pankki kortilla.Kuin kodin kone hankinat tai mööpelit. käytän tietysti otto automaatia tai kaupan kassaa käteisnostoissani.On sujuvaa ja nopeaa.Lisäksi en ole f.b ymm.Perusluuri.joten ei tarvii päivitää profilia,kuvia lähetää.Eikä laskea peukutuksia tai masentua jos vaan 0 tai yksi.En myöskään ole luuri kaupan kassalla esillä tai liikuessa julkiset paikat.Jos kolikoita likaa maksan niillä.Menköön pika kassoille hermoheikot.Tai itse palvelukassoile.rahaa on se 5 centiäkin.

Vierailija
7/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös jokainen, uusi maksutilanne nollaa kolikoiden määrän, jotka otetaan vastaan? Voi sanoa, että maksan nämä tuotteet ensin, sitten ostotapahtuma B, C, ...

Vierailija
8/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen monesti silleen että jos mulla on 6 tuotetta joista jokainen päättyy ysiin tai (harvemmin) neloseen niin jaan ostossatsin kahtia ja maksan käteisellä kummankin satsin. Siinäkin säästyy 5 senttiä per kauppareissu. Tiedän, oon tonttu, juntti ja mitä niitä onkaan mutta oon tehny näin ever since eurot tuli tänne Suomeen. Purkit on täynnä 5 sentin kolikoita. ;D

Vierailija
9/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään kortilla maksavat ei tätä tajuu et mitä ne voiskaan säästää kortilla maksaminen on aina tasaraha et ikinä voita mitään

Vierailija
10/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkästään kortilla maksavat ei tätä tajuu et mitä ne voiskaan säästää kortilla maksaminen on aina tasaraha et ikinä voita mitään

Kyllä säästetään, jos tuotteen hinta on 1,03e, säästöä tulee 2snt, koska käteismaksulla tuote maksaisi 1,05e.

Vierailija
11/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Money Can't Buy Me Love.'

Vierailija
12/13 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä, jotka valitsee maksutavan loppusumman perusteella. Jos on 1,02, niin käteisellä. Jos 1,04, niin kortilla. Kortilla ei toki säästä, mutta käteisellä voi hävitä, jos summa pyöristetään ylöspäin.

Vierailija
13/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas sitä taloudellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi