Miksi miehet valehtelevat pituutensa deittisovelluksissa?
Tapasin kaksi miestä. Toinen heistä väitti olevansa 179cm. Oli minua selvästi pidempi ja tunsin itseni lyhyeksi hänen rinnallaan. Seuraava sankari väitti olevansa 178cm. Oli nippanappa pidempi kuin minä (164cm). Joku tässä valehtelee. Miesten mukaan heillä olisi vain sentti pituuseroa. Miksi valehdella?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Liityin tässä nettidettipalstalle, ja selasin miesten ilmoituksia. Lähes kaikki miehet etsi itseään nuorempaa, vain muutama oli laittanut ylåikärajaksi naiselle oman iän, monella jopa 20 vuotta nuorempi.. Pituus piti olla 10- 15 cm lyhyempi..Suurin osa halusi hoikan ja siron naisen.
Minkälaisia nämä miehet itse sitten oli. Tavallisia miehiä, kukaan ei ollut mikään pitkä atleetti tai komea. Suurin osa ei ollut ilmoittanut omaa pituuttaan tai painoaan.
Mikäs palsta se sellainen on, jossa näkyy jonkun henkilön hakemat ikärajat ja mitat toisellekin? Tämmöistä ei ole vastaan ennen tullutkaan. Taidat satuilla?
Koska akkojen kriteerit miehelle on täysin epärealistiset.
Miksi akat kilahtavat, jos heiltä kysyy painoa? Siihen voi sentään akat vaikuttaa, toisin kuin miehet pituuteensa.
Et silleen.
Vierailija kirjoitti:
oisko samasta syystä kin naiset valehtelevat ikänsä.
Valehtelevat ikänsä?? Kuinka paljon tällaisia naisia tulee vastaan? Oikeinko useammalla vuodella valehtelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oisko samasta syystä kin naiset valehtelevat ikänsä.
Valehtelevat ikänsä?? Kuinka paljon tällaisia naisia tulee vastaan? Oikeinko useammalla vuodella valehtelevat?
Eivät kaikki valehtele, tietenkään. Itse en ole koskaan tykännyt tästä monien sekä miesten, että naisten, "vitsistä" , että naiseltahan ei saa kysyä ikää, sehän on aina 25 jne.. Olen aina näissä tapauksissa reippaasti kertonut ikäni, samanlaillahan meille kaikille tulee joka vuosi yksi vuosi lisää. Tästä pitäisi päästä jo pikku hiljaa eroon.
Nainen 55v.
Vierailija kirjoitti:
Koska akkojen kriteerit miehelle on täysin epärealistiset.
Miksi akat kilahtavat, jos heiltä kysyy painoa? Siihen voi sentään akat vaikuttaa, toisin kuin miehet pituuteensa.
Et silleen.
En minä kilahda, jos mies kysyy painoani. En vain vastaa kysymykseen ja todennäköisesti menetän kiinnostukseni miestä kohtaan. Samoin käy, jos mies akoittelee naisia.
Olen 169 cm pitkä mies enkä valehtele pituuttani edes sitä senttiä, mikä veisi pituuteni monelle naiselle kriittiselle 170cm rajalle. Se ei ole minun senttini eikä kuulu minulle. En kyllä mainostakaan pituuttani. Mutta miksi niin moni esim. 165 cm nainen kuvittelee olevansa mua pidempi, jos käyttää korkkareita. Koska ei ole. Hän on minua lyhyempi ihminen, jolla on korot. En minäkään kuvittele olevani 215 senttinen, kun nousen tuolille seisomaan. Ja jos tunnet itsesi kookkaammaksi kuin 169/92 voimailija niin valitettavasti se naisten kohdalla tarkoittaa 95% tapauksissa melkoista ylipainoa.
Miksi pituuden kysyminen on täällä monista miehistä ja naisistakin jotain mikä kertoo että nainen on pinnallinen ja huono ihminen? Miehillä on mieltymyksiä suuntaan jos toiseen ja naisen yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on monille miehille ulkonäkö. Sitä pidetään enemmän itsestäänselvyytenä eikä viehättävää naista kaipaava mies ole mikään pinnallinen tyhjäpäinen sika suurimman osan mielestä. Suuri osa miehistä tykkää myös siroista ja itseään lyhyemmistä naisista. Naaman ja kropan näkee naisten kuvista, ellei heillä ole jotain syytä piilotella itseään. Valehtelu/vanhat kuvat onkin sitten asia erikseen. Pituus taas ei näy kuvista ellei niissä ole jotain vertailukohdetta.
Olen 170 cm ja aika roteva naiseksi, ymmärrän että suurelle osalle en ole ihanne tai edes kelpaava. Miksi siis tekee minusta huonon ihmisen jos minulla on tasan yksi ulkonäkökriteeri, joka on se että mies on minua edes hieman pidempi? Pituus on se mikä tekee minulle vahvimman vaikutelman, varmasti kyseessä on osittain alkukantainen mieltymys joka ei järkeilemällä häviä, ja toku olisi myös kiva että mies ei näytä narkkarilta tai pulsulta. Siitä eteenpäin kaikki on vain plussaa ja mahdollisesti kehittyvät tunteet tekee toisesta viehättävän vaikkei olisi perinteisillä mittareilla komea tyyppi. Eikö naisilla sitten olisi mitään oikeutta välittää kumppanin ulkonäöstä?
Vierailija kirjoitti:
Liityin tässä nettidettipalstalle, ja selasin miesten ilmoituksia. Lähes kaikki miehet etsi itseään nuorempaa, vain muutama oli laittanut ylåikärajaksi naiselle oman iän, monella jopa 20 vuotta nuorempi.. Pituus piti olla 10- 15 cm lyhyempi..Suurin osa halusi hoikan ja siron naisen.
Minkälaisia nämä miehet itse sitten oli. Tavallisia miehiä, kukaan ei ollut mikään pitkä atleetti tai komea. Suurin osa ei ollut ilmoittanut omaa pituuttaan tai painoaan.
Nämähän perustuvat ihan ihmislajin biologisiin tarpeisiin. Naiset itse haluavat pitkälle toistakymmentä senttiä pidemmän miehen. Olen 181 cm, mutta huomannut, että naiset, jotka ovat pidempiä kuin 168 cm, eivät pidä minua koskaan muuna kuin mahdollisena kaverina. Ja Suomessa on pitkiä naisia paljon.
Minkäs sille voi jos ei vaan viehäty itselleen liian lyhyistä miehistä? Jos mies on hyvin laiha ja siro takenteinen 175 senttiä pitkä niin en vaan tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa häneen. Sille ei vaan voi mitään. En aina jaksa kysyä pituutta ja joskus unohdankin sen jos joku vaikuttaa kivalta ja juttu luistaa hyvin…. Katu totuus sitten päin naamaa jos mies onkin liian lyhyt… Juttu kuivuu siihen. Siksi välillä kysyn pituutta. Ettei haaskaantuisi kummankin aikaa ihan turhaan.
Painon kysyminen on kyllä moukkamaista. En ikinä kysyisi painoa vaikka en kyllä viehäty lihavista miehistäkään…
Ja mulla on omassa profiilissa kyllä selkeät kuvat, jotka vastaavat ulkonäköä. Ja olen laittanut myös pituuteni sinne. Vähän kuin vihjeenä, että miehetkin osaisivat ajatella, että okei pitkä nainen ja pituus ilmoitettuna. Etsii ehkä pidempää miestä.
Olen lukenut tarpeeksi palstaa että laitan ruksin jokaiselle joka laittanut pituutensa profiiliin. Todennäköisesti sillä on paha kompeksi aiheesta.
Aihetta sivuten: olin vuosia sitten nettideittipalstalla ja sitä kautta tuli treffailtua miehiä. Siellä omaan profiiliin pystyi valitsemaan erilaisia tietoja itsestään ja yks kohta oli vartalotyyppi. Aika pian huomasin, että ihan perus liikuntaa (siis tyyliin kerran viikossa jalkapalloa) harrastavat miehet valitsivat vartalotyypikseen "sporttinen", vaikka olivat ihan normaalivartaloisia, jopa normaalipainon ylärajalla :D Eli ei todellakaan mitään lihaksikkaita tai edes kovin hyvä ryhti. Ilmeisesti sitten kuitenkin ajattelivat olevansa tosi sporttisia, kun liikuntaa kerta harrastivat..?
Eipä siinä mitään, en tuon vartalotyypin perusteella ketään treffeille valinnut, mutta vähän nauratti ja ihmetytti kyllä. Etenkin kun tuo vartalotyyppi ei ollut edes pakollinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni eräs tuttavamies, oli seuranhakupalstalla ja katsoin tämän profiilin. Oli merkinnyt pituudekseen 174cm, vaikka todellisuudessa oli 172cm. Kysyin häneltä, että luuleko tämä, etteivät nämä asiat tule ilmi, kun tapaa. Oli kyse vain kahdesta sentistä. Itse en lähtisi siitä syystä treffeille tällaisen kanssa, koska en voi käsittää tai sietää valehtelua. Olen asberger ja otan kaiken sanatarkasti. Tämä ei ikinä poistuisi mielestäni, enkä ikinä voisi tietää mikä on se totuus asioissa.
Mä en sitte taas voi sietää assburgereita. Se ei poistu mielestäni.
Nuoret naiset ovat niin nirsoja ja vaativia, ettei tarvitse yhtään ihmetellä syntyvyyden laskua,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän perustuvat ihan ihmislajin biologisiin tarpeisiin. Naiset itse haluavat pitkälle toistakymmentä senttiä pidemmän miehen. Olen 181 cm, mutta huomannut, että naiset, jotka ovat pidempiä kuin 168 cm, eivät pidä minua koskaan muuna kuin mahdollisena kaverina. Ja Suomessa on pitkiä naisia paljon.
Höpötihöö mitä yleistystä. Minua kiinnostaisit pituuden puolesta oikein hyvin. Taitavat olla ihan muut ominaisuudet mitkä tekevät sinusta pelkän kaverin.
N 172 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpötihöö mitä yleistystä. Minua kiinnostaisit pituuden puolesta oikein hyvin. Taitavat olla ihan muut ominaisuudet mitkä tekevät sinusta pelkän kaverin.
N 172 cm
Ei kun se on joku maaginen raja. Naiset, joita kiinnostaa enempikin, ovat olleet kaikki joko tasan 168 cm (useampi!) tai jotain 150-160 cm:n väliltä. Pidempien kanssa ei niin mitään saumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 172 cm
Ei kun se on joku maaginen raja. Naiset, joita kiinnostaa enempikin, ovat olleet kaikki joko tasan 168 cm (useampi!) tai jotain 150-160 cm:n väliltä. Pidempien kanssa ei niin mitään saumaa.
Väitätkö sinä siis tosissasi, että ainoastaan 168cm pitkät naiset tai sitä lyhyemmät voivat kiinnostua 181 senttisistä tai lyhyemmistä miehistä?? Vai mitä tarkoitat "maagisella rajalla"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 172 cm
Väitätkö sinä siis tosissasi, että ainoastaan 168cm pitkät naiset tai sitä lyhyemmät voivat kiinnostua 181 senttisistä tai lyhyemmistä miehistä?? Vai mitä tarkoitat "maagisella rajalla"?
Ei, vaan omien ja muidenkin kokemuksella pituusero on hyvin usein se 10-15 cm jos ei enemmän. 13 cm:n rajan alle en minä ole päässyt.
Kyllä minä ainakin ilmoitan rehellisesti oman pituuteni ja painoni. Painossa saatan toisaalta tahattomasti valehdella hieman, koska on laihdutusprosessi käynnissä. (-30kg ja vielä 20kg olisi tarkoitus lähteä)
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset ovat hieman outoja ja ajattelevat pidempää pituutta parempana kuin lyhyempää. Tyhminä ajattelivat automaattisesti myös sinun olevan tuollainen outo nainen ja siksi valehtelivat.
En voi käsittää tällaista logiikkaa, voisiko joku selittää. Tavattaessahan se todellinen pituus kuitenkin tulee ilmi, joten miksi valehdella etukäteen? Miksi pituudestaan valehteleva mies haluaa miellyttää jotain tuntematonta naista niin paljon, että valehtelee päästäkseen treffeille, mutta joiden lopputulos on automaattisesti tuhoon tuomittu koska totuus tulee kasvokkain kohdatessa ilmi? Kuvitteleeko ominaisuuksistaan valehteleva ihminen, että jostain mystisestä syystä juuri tällä kertaa se valehtelu ei kävisikään treffeillä ilmi tai että tällä kertaa se valehtelu ei haittaisi?
Ja vielä tärkeämpi kysymys, miksi haluaa kumppanin valehtelemalla, eikä tavoittele parisuhdetta rehellisesti sellaisena kuin on, jolloin myös tulisi valituksi sellaisena kuin on?
Olipa kyse sitten naisista tai miehistä ja pituuden, painon tai vaikka hiustenvärin valehtelusta, sama se sille.
Ei tulisi mieleenkään valehdella että pyöräilen joka paikkaan, sopia treffejä pyöräilystä kiinnostuneen miehen kanssa, ja karauttaa sitten paikalle kuitenkin hevosella ja toivoa että mies ei huomaisi mitään :D
APn tilanteessa joo kun eroa yli 10cm todelliseen, mutta jos olet vaikka 178 ja laitat Tinderiin olevasi 181 niin match-määräsi nousee ja kukaan (paitsi ehkä toinen joka on 178-181cm) ei tajua huijaustasi. En tätä itse harrasta, mutta olen kuullut toimivaksi.
Mitä niillä matcheilla sitten tekee, kun tavatessa se totuus kuitenkin paljastuu? Mitä iloa on jostain hetkellisistä, valheeseen perustuvista matcheista, jotka eivät johda mihinkään?
Mitä järkeä laittaa paskapuhetta omaan profiiliin, kun voisi vaan jättää koko tiedon pois?
Luuletko, että joku lyhyempi nainen osaa niin selvästi arvioida 3cm eroa? Ei mitään toivoa. Eli siis kyllä se vaan voi johtaa. Psykologinen erohan on sama kun tuotteessa, jonka hinta on 99e tai 100e. Juuri mitään oikeaa eroa ei ole, mutta silti vaan toinen valitaan huomattavasti useammin.
Miksi edes haluat treffeille pituusfanaattisen naisen kanssa??
Miksi et osaa lukea? Sanoin jo etten itse tätä harrasta, mutta tuntevani ihmiset ketkä harrastavat ovat näitä panomies-tyyppejä, joten yllättääkö se, että he koittavaat kaataa paljon eri naisia?
Olen saanut usealta mieheltä, jonka ikähaarukan ulkopuolella olen , yhteydenoton. Kohteliaasti olen vastannut, etten ole se, mitä mies hakee. Miksi ihmeessä ottaa yhteyttä sellaiseen jota ei edes etsi.