Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntantaja! Palkkaisitko humanistia?

Vierailija
10.08.2014 |

Miksi / miksi et? Mitä sellaista taitoa / tietoa alallasi vaaditaan, jota humanisti ei kykenisi ymmärtämään siinä samassa perehdytyksessä, joka uudelle työntekijälle joka tapauksessa annetaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. puheterapeutin työtä ei saa tehdä kukaan muu, kuin laillistettu puheterapeutti, ja laillistuakseen henkilön pitää olla logopedian koulutusohjelmasta valmistunut filosofian maisteri. Eli humanisti. Työlistymistilannehan puheterapeuteilla on yksi Suomen parhaimmista, ja tarvetta olisi enemmän kuin on tekijöitä.

Vierailija
22/25 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:04"]

Miksi / miksi et? Mitä sellaista taitoa / tietoa alallasi vaaditaan, jota humanisti ei kykenisi ymmärtämään siinä samassa perehdytyksessä, joka uudelle työntekijälle joka tapauksessa annetaan?

[/quote]

No minä rekrytoijana vaatisin ammattiosaamista. Oaatko sinä humanistina vaikka tietotekniikan nykyiset vaativuudet, laskentatoimen, markkinoinnin? Ja ala on merenkulku, mitä tiedät siitä ja sen kansainvälisyydestä? Mitä kieliä osaat, kirjallisesti ja suullisesti?

[/quote]

Olen humanisti, mutta työskentelen oman alani ulkopuolella. Merenkulku ei ole kaukaa haettu. Tietotekniikan nykyisiä vaativuuksia harva oppii koulunpenkillä, joten miksipä humanistikin ei voisi oppia niitä työn ohessa kuten kaikki muutkin. Itsellä siis hallussa Office-paketti ja työssäni tarvittavat alani sovellukset. Laskentatointa ja markkinointia sivuavia työtehtäviä minulla on ollut, mutta aloja en ole opiskellut kuin hieman, kursseilla työn ohessa. Ja tekemällä. Kieliä osaan sujuvasti kuusi, lisäksi huonommin pari lisää. Osaamiseni nykyiseen ammattiini olen saanut työtä tekemällä, onneksi ulkomaisissa yrityksissä ei tuijoteta papereihin samalla tavalla kuin meillä. Kuitenkin koulutuksestani on ollut minulle paljon hyötyä työelämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:02"]

Kilelinikkarihumanistit eivät vaan ole kovin haluttuja... Bessewisserit on peestä. Olen itse rekrytoija ja kartan tätä porukkaa, oletko sinä ap sellainen? Kaiken tietävä ja nerokas, mutta kun NE MUUT ei tajuu, kuinka "älykäs ja taitava humanisti" olenkaan.

[/quote]

Niin, mitäs siitä, että se besserwisser todennäköisesti on ihan oikeasti paljon parempi äidinkielessä kuin sinä ja myös hyvä työntekijä... Tärkeintä on, että on hyvä tyyppi ja osaa jutella mukavia sinun kanssasi!

Vierailija
24/25 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se muillakaan aloilla onnistu. Ei korvalääkäristä saa gynekologia "ammatin saloihin perehdyttämällä" eikä it -alan dippainssistä konepuolen dippainssiä, vaikka koulutus on periaatteessa samalta ammattialalta. Ei kenelläkään työnantajalla ole halua eikä mahdollisuutta perehdyttää ihmistä vuoden tai kahden ajan, jos jonossa on valmiiksi koulutettuja osaajia, jotka perehdytetään viikossa-parissa.

Vierailija
25/25 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannutkin. Joko tietojenkäsittelytiedettä opiskellut humanisti tai DI. Muille ei oikein ole käyttöäkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi