Ketään kuka ei HALUA asua omakotitalossa?
Kommentit (44)
Ihanaa että ihmiset ajattelee eri tavoin.
36 vuotta stadissa asuneena 3. polven ex-stadilaisena ( 21v ydinkeskustassa, 15v esikaupungissa) en kaipaa sinne enää ikinä!! Mä olen niin onnellinen tässä mustikkametsäni keskellä isossa talossani 800m palveluista ja 22 min Helsingin rautatieasemalta, täällä asuttu jo 18v.
Näinhän se näyttää menevän - sitä mitä ei ole ollut kaipaa ja haluaa:)
En tietenkään halua asua omakotitalossa.
Niitä kun harvoin on tyrkyllä kaupunkien keskustoissa, kävelymatkan päässä palveluista. Aina joutuisin kulkemaan jollain autolla milloin minkäkin asian takia. Työpaikatkaan tuskin sijaitsevat niillä omakotialueilla, joten autoilusta tulee lisäkulujakin.
Enkä kyllä ymmärrä, kuka haluaa kuluttaa vapaa-aikansa loputtomalla työleirillä. Sillä sitähän omakotiasuminen on. Jos ei tarvitse huoltomaalata ulkopintoja, niin sitten sisäpintoja. Vesikouruja ja rännejä rassataan puhtaaksi lehdistä ja leikataan pensasaitaa ja nurmikkoa ja kuljetellaan niistä syntyvää roskaa jätepisteisiin ja taas tuodaan rautakaupasta jotain, kun jokin paikka repsottaa. Ja tietysti sitä ihan perushommaa, nurmikon leikkuuta ja lumenluontia riittää vuodesta toiseen.
Ja sitten tätä kaikkea ylimääräistä työtä ja vaivannäköä perustellaan lähinnä sillä, että "on niin kiva grillata omalla terassilla". Joo, suomen kesä kestää pari kuukautta maksimissaan ja siitäkin ajasta ehkä parina viikonloppuna siinä omalla pihalla jotain grillataan.
Mutta onneks mun ei tarvi tajutakaan.
Nykyinen hyväkuntoinen kerrostalokotimme maantasalla ja tähän hintaan saisi kyllä omakotitalon mutta tämä helppous ja arjen sujuminen ilman kokoajan remontointia vie voiton. Ällöän pullistelua taloilla , kerrostaloista saa myös maksaa ja järkeä käyttää 😊
Selvääkin selvempi on ettei laiskat ihmset viihdy omakotitalossa.