Ketään kuka ei HALUA asua omakotitalossa?
Kommentit (44)
Lapsena haaveilin omakotitalossa, koska olin koko ikäni asunut kerrostalossa. Testasin vuoden asua vuokralla omakotitalossa ja sitten iski totuus ja rajusti.
Olen yhä sitä mieltä että omakotiasumisessa on jotain todella kaunista ja perisuomalaista, mutta se ei vain ole minun juttu. Pihatyöt, suuri tila ja kaikki muu extra on ihan liikaa.
Terv. Laiskuuttaan minimalisti
Omakotiasumisen kiintiö tuli täyteen jo lapsuudenperheessä! En ikinä ole itse perheen perustettuani asua omakotitalossa. Minulla ei ole viherpeukaloa eikä miehellä remontointitaitoja. Kumpikaan ei pidä lumenluonnista.
En pidä myöskään kesämökkeilystä vaan asun lomalla mieluummin mukavassa hotellissa.
Minä tykkään asua keskustassa, kotikaupunkini torille on puolen kilometrin matka, näen kaupunkimaiseman mutta myös järven ikkunasta, ajan hissillä alas niin pääsen valmiiksihoidetulle pihalle ja pidän vanhan kerrostalohuoneiston ilmapiiristä.
Olen yksineläjä, joten en tosiaankaan halua eikä minun tietenkään olisi mitään järkeäkään asua omakotitalossa.
En halua asua okt:ssa. Lapsena tuli asuttua ja se riitti. En halua remontoida, laittaa pihaa tai tehdä lumitöitä. Ainoa mikä okt -asumisessa houkuttelisi on se että saisi asua rauhassa ilman naapureita, mutta se ei vielä riitä.
En halua. Lapsuuteni asuin omakotitalossa ja vanhempani asuvat siellä vieläkin. Liikaa hommaa mulle. En jaksaisi haravointia, lumitöitä, ikuista sen ja tuon kunnostamista.
Kerrostalo on hyvä. Ja välillä jos alkaa tekeen mieli omakotitaloon, niin vierailu kotitalossa vahvistaa, ettei se ole mun asumismuoto.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:16"]Hassu tuo "vaikka olisi rahaa muuttaa omakotitaloon" :) ihan kuin kaikki kerros ja rivariasujat olisi vähävaraisempia, tai kaikki omakotitalot muita kalliimpia... meilläpäin keskustakerrostaloasunnosta ja keskustan ulkopuolella uudiskerrostaloasunnoista pyydetään kyllä enemmän kuin omakotitalosta .. että sinänsä ei ole kerrostaloasuminen kyllä köyhän hommaa.
[/quote]
Meidän kerrostaloasuntomme hinta oli 400,000 euroa. En tiedä yhtään mitä omakotitalot maksavat, ovatko ne monta kertaa tuota kalliimpia?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:16"]Hassu tuo "vaikka olisi rahaa muuttaa omakotitaloon" :) ihan kuin kaikki kerros ja rivariasujat olisi vähävaraisempia, tai kaikki omakotitalot muita kalliimpia... meilläpäin keskustakerrostaloasunnosta ja keskustan ulkopuolella uudiskerrostaloasunnoista pyydetään kyllä enemmän kuin omakotitalosta .. että sinänsä ei ole kerrostaloasuminen kyllä köyhän hommaa.
[/quote]
Meidän kerrostaloasuntomme hinta oli 400,000 euroa. En tiedä yhtään mitä omakotitalot maksavat, ovatko ne monta kertaa tuota kalliimpia?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]
Kukaan:). En vain pidä omakotitaloasumisesta, liikaa sellaaisia hommia joista en pidä (pihanhoito, lumityöt jne.) . Olen kyllä huuono kommentoimaan, koska en ole koskaan asunut. Itse pidän kerrostaloasumisesta. Täällä Krunikassa on kivan hulppeet seinät ja mukavat naapurit. Täällä asutaan jo neljännessä polvessa. Ja muskujakin on kolme.
[/quote]
Ei, kyllä tässä kysymyslauseessa käytetään sanaa ketään. Onko ketään, josta vain onko on jätetty pois. Kukaan-sanaa ei käytetä tällaisessa kysymyslauseessa.
[/quote]
Ja jotkut miinustaneet tuotakin, vaikka vastaaja oli oikeassa... Itse asiassa otsikosta olisi tuo ainoakin kuka-sana pitänyt jättää pois ja korvata joka-sanalla ("[onko] ketään, joka ---").
Ei kai hinta ollut ap:n agenda? Itse pidän kerrostaloasumisesta, koska olen vaan niin kaupunkilainen ja mukavuudenhakuinen (ei pihaa, töitä). Lienee tottumiskysymys. Olen myös kasvanut tähän, asumispaikka Etu-Töölö.
Kuka ei halua omakotitalossa olisi ollut hyvää suomen kieltä. Minusta se on vaan niin työlästä, ei kiitos.
Omakotitalossa asutaan, kun lapset kasvavat niin myydään talo ja muutetaan nyt vuokralla olevaan kolmioon hki punavuori.
Mies. Ei halua mitään ylimääräisiä töitä, mitä ok talossa olis.
Minä taas haluaisin talon,en tykkää naapureista seinän takana vaikka tosi kivoja naapureita tällä hetkellä onkin.
Omakotitalossa kasvaneena ihailin lapsena kerrostaloja. Lisäksi isäni hoiti kaikki lämmitykseen, putkiin ja remonttitöihin kuuluneet jutut, ja sain kuvan että ne ovat jotain salatiedettä. Viihdyn aikuisenakin kerrostalossa. Nyt asumme rivarissa, jossa on ihana iso piha, ja taloyhtiö hoitaa muut hommat, ja se tuntuu yllättävän mukavalta, vaikka ennen kuvittelin rivarin vihoviimeiseksi kompromissiksi.
En halua, koska en ole kiinnostunut talkkarin hommista. Toisaalta tykkään urbaanista ympäristöstä.
Mnä en. Liikaa duunia ja mua pelottais asua. Etenkään en asuisi missään korvessa - hui. Toisaalta on myös kustannuskysymys. Ainoa alue mihin tästä muutettais on Laaksolahti. Espoolaiset tietävät, että sieltä ei ok- taloa saa alle puolen millin ja se on hyvin ahtaasti rakennettu alua. Hirveä hinta ja naapuri ihan vieressä - ok-talon yksityisyyden idea vesittyy siinä.
joten ei kiinnosta huvita haluta nappaa.
ps asuin ekat elämäni 19 v ok-talossa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:55"]Vaikka olisi rahaa muuttaa omakotitaloon?
Miksi lihavoit HALUA-sanan? Ei-sana olisi kuulunut lihavoida.
Minä. Olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja olen aina halunnut asua Helsingin keskustassa vanhassa kerrostalossa - nyt asun!!!
Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja itse en koskaan milloinkaan ikinä aio asua sen enempää rivarissa kuin OKT:ssa. Olen kerrostaloihminen ja Helsingin keskustassa asun. Minulle riittää muutama kesäkuukausi mökillä saaristossa kissan kanssa. Siinä ehtii sitten tonkia puutarhaa, veneillä ja onkia ja uida laguunissa ihan kyllästymiseen saakka. Ja sit elokuussa takaisin vireään Stadiin.
Mekään emme ikinä halua muuttaa omakotitaloon. Emme ole yhtään ns. käytännön ihmisiä, joten joku nikkarointi, maalaaminen, pihatyöt, lumenluonti ja vastaavat asiat, joita omakotitalossa on väkisinkin enemmän, eivät sopisi meille tippaakaan. Lisäksi haluamme asua kävelymatkan päässä Helsingin ydinkeskustasta, mikä käytännössä rajaa omakotitaloasumisen pois vaihtoehdoista.
Meillä on kantakaupungissa 105-neliöinen kerrostaloasunto, ja toivon kovasti, ettei meille tulisi koskaan tarvetta muuttaa tästä mihinkään.