Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa, 14 vuotias ei halua mukaan mökille!

kompromissi
29.07.2021 |

Voiko olla yksin kaksi yötä kotona? Ei häslää ihme porukoissa eikä ongelmakäytöstä.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raja oli siinä että peruskoulun jälkeen sai jäädä yksin kotiin viikonlopuksi. Eli 16-vuotiaana.

Vierailija
2/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki mökki mökki mökki.

Suomalaiset haluaa pusikkoon piiloon ihmisiltä.

Ryypätkää vähemmän siellä mökillä! Jospa sitten viihtyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä raja oli siinä että peruskoulun jälkeen sai jäädä yksin kotiin viikonlopuksi. Eli 16-vuotiaana.

Yläkoulu

Vierailija
4/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa kerran, ja jos ei tule ongelmia, saa jäädä toistekin. Hyvä olisi jos lähistöllä olisi joku turvallinen aikuinen - naapuri, kummi, sukulainen? - jonka puoleen saa tarvittaessa kääntyä.

Vierailija
5/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vielä 14v ikäisen antaisi asiaa päättää enkä jättäisi yksin pariksi vuorokaudeksi vaikka olisi miten "ei riekkuva" tyyppi.

Tämä on nyt ap niitä "minä olen aikuinen ja sinun vanhempasi"-tilanteita joissa saat tuta mahdollisesti suurtakin vastarintaa ja jopa teatraalisuutta nuoren taholta, mutta joka sinun, aikuisena ja vanhempana, on vain siedettävä ja otettava vastaan.

T. Varhaiskasvattaja ja kahden "aikuisteinin" äiti

Vierailija
6/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mökille ole teidän vanhempienkaan pakko mennä. Miksi menette jos lapset ei viihdy? Itsekästä?

Vierailija
7/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulu

Peruskoulu. Yläkoulu on osa sitä. Päättötodistus tulee peruskoulusta, ei yläkoulusta.

Vierailija
8/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vielä 14v ikäisen antaisi asiaa päättää enkä jättäisi yksin pariksi vuorokaudeksi vaikka olisi miten "ei riekkuva" tyyppi.

Tämä on nyt ap niitä "minä olen aikuinen ja sinun vanhempasi"-tilanteita joissa saat tuta mahdollisesti suurtakin vastarintaa ja jopa teatraalisuutta nuoren taholta, mutta joka sinun, aikuisena ja vanhempana, on vain siedettävä ja otettava vastaan.

T. Varhaiskasvattaja ja kahden "aikuisteinin" äiti

Vanhempienkaan ei ole pakko mennä mökille. Olisivat kotona teinin kanssa.

Vierailija
9/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet vastuussa 14-vuotiaasta. Ei mökille.

Vierailija
10/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin kamalia muistoja mieleen kun minut raahattiin täysi-ikäiseksi asti joka hemmetin kesä väkisin mökille. Koko vanhempien 4vko kesäloma ja kaikki viikonloput toukokuusta lokakuuhun siellä perkeleen mökillä. Antakaa lapsen kokeilla kotona oloa yksin, kyllä hän pärjää jos on fiksu nuori!

Vierailija
11/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäydyin perhelomilta jo 12-vuotiaana ja olin sitten yksikseni kotona, okt kirkonkylällä.

Eipä tuossa ongelmaa ollut.

Riippuu ihmisestä, itse en uskaltaisi jättää omaa 14-vuotiasta poikaani yksikseen edes yhdeksi yöksi.

Vierailija
12/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille mielekästä tekemistä nuorelle ja/tai kaveri mukaan.

Vierailija
13/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murjottakoon siellä mökillä!

Lapsesta on vastuussa!

Onhan noita kuultu,bileet pystyyn vaikka on ns kiltti!

Vierailija
14/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei sitten käyty mökillä vähään aikaan. Ei sinne ole tarkoitus ketään väkisin raahata. Mökkiä ostaessa jo tiesimme, että jossain vaiheessa tulee tuo teini-ikä.

Nytkin ollaan vielä kaupungissa.

Pantiin mökki vuokralle. Sitten kun lapset on lentäneet pesästä ja aikuisia, se alkaa taas kiinnostaa. Niin minulla itsellänikin kävi.

Vierailija
15/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia mökillä olemisesta?

Meillä haluaa jokainen 11-19v.

Kesätöiden takia vanhimmat saivat yhdessä vaiheessa jäädä kotiin, mutta itsekin olisivat mieluummin olleet silloin mökillä.

14-vuotiasta en jättäisi yksin mökkireissun ajaksi.

Vierailija
16/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin kamalia muistoja mieleen kun minut raahattiin täysi-ikäiseksi asti joka hemmetin kesä väkisin mökille. Koko vanhempien 4vko kesäloma ja kaikki viikonloput toukokuusta lokakuuhun siellä perkeleen mökillä. Antakaa lapsen kokeilla kotona oloa yksin, kyllä hän pärjää jos on fiksu nuori!

Sama kokemus. Voi että keljutti kun kaverit jäi koulun kevätjuhlan jälkeen kaupunkiin. Muut meni uimaan, meillä pakattiin auto täyteen tavaraa ja lähdettiin siltä seisomalta mökille ja tultiin elokuussa pois. 

Onneksi oli/on useempia sisaruksia että oli edes jotain tekemistä porukalla. 

Vierailija
17/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 v on hyvä ikäraja olla öitä ja viikonloppuja yksin kotona.

Vierailija
18/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut ennen yksin yötä kotona? Jos ei, niin vaikea ennalta arvata kestääkö olla silloin yksin. Joten jos mahdollista, niin sovi luotettavan naapurin tai lähellä asuvan lapsesi kaverin vanhempien kanssa että voi mennä heiltä pyytämään apua. SUosittelen silti kokeilemaan, Tunnet lapsesi, niin vaistosi kyllä neuvoo parhaiten

Vierailija
19/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne mökille ole teidän vanhempienkaan pakko mennä. Miksi menette jos lapset ei viihdy? Itsekästä?

Myrsky tulossa ja polttopuut kastuu.

Vierailija
20/102 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi 14 vuotias olla pari yötä yksin. Te jotka olette sitä mieltä ettei voi, niin missä pumpulissa te helikopterivanhemmat pidätte lapsianne?