Tärinäkohtaus supistusten aikana
avautumisvaiheessa mulle tuli sellainen tärinäkohtaus kätilön läsnäollessa. Ei pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä. En muista olinko siinä vaiheessa saanut Petidiiniä vai oliko se ennen sitä. Onko teillä ollut tuollaista ja mistä sen sanottiin johtuvan? Siis ihan joka paikka tärisi, muistaakseni hampaatkin kalisivat. Ei ollut kylmä tms. Kesti muistaakseni alle minuutin.
Kommentit (8)
Minulla tuli tuollainen tärinä ja hampaiden kalinakohtaus kotona, kun mietin lähtisinkö sairaalaan uudestaan vai en. Olin käynyt siellä jo kaksi kertaa kivuliaiden supistusten takia, mutta koska en avautunut, lähettivät kotiin kärvistelemään. Soitin sairaalaan aamuyöstä kärvisteltyäni koko päivän illan ja yön ja käskivät ottaa kipuun 2 litalgiinitablettia mitä olin saanut varalta kotiin illalla tultuani sairaalasta. Siitähän se ilo repesi. Muutama minuutti tablettien oton jälkeen iski sellainen supistus ja tärinä, että soitin uudestaan sairaalaan, että wtf!!!??? Käskivät lähteä tulemaan heti. Taisin olla 3 cm auki siinä vaiheessa. En tiedä oliko sillä litalgiinilla jotain vaikutusta vai muuten vaan supistukset alkoi olla pahempia.
Minä luulen, että se tärinäkohtaus ja hampaiden kalina johtui siitä, että kipu alkoi mennä yli sietorajan. Joskus minulla on puutunut kieli ja huulet kovissa menkkakivuissa ja se on ollut aika pelottavaa. Epäilen, että se on jotenkin aivo- ja hermoperäistä tai jotain. Amatööriteoria. 4
Mulle tuli koko kropan hallitsematon tärinä silloin, kun kätilö sanoi, että voisin alkaa ponnistelemaan. Tuli jotenkin niin puun takaa, kun olin salissa ollut vasta vajaa pari tuntia. Tasan tarkkaan oli psyykkinen juttu, kun alko jännittään niin p*rkeleesti, että nytkö se homma pitää sitten hoitaa :D Kätilö meinas, että johtui muka puudutteista, mutta pään sisältä se tuli. Kun sain ajatukset taas kokoon ja tsempin päälle, niin lakkasi tärinäkin heti.
Mulla tuli tommonen älytön tärinä, kun synnytys meinasi käynnistyä etuajassa muun kiputilan takia. Rauhoittui sitten, kun sain piikillä kipulääkettä ja supistuksia estävää lääkettä. Omituinen olotila, tavallaan se kipu meni taustalle kun tärisin vaan hulluna, hampaat löi loukkua.
Itse sain tuollaisen tärinäkohtauksen synnytyksen jälkeen muistaakseni kahdessa synnytyksessä. Kolmas taisi mennä ilman.
Minäkin olen saanut tärinäkohtauksen. Se oli heti lapsen synnyttyä. Ei voi myöskään syyttää mitään lääkkeitä koska se oli luomusynnytys. Jännä tunne kun tärisee ja ei voi lopettaa. Pyysin jopa kätilöä ottamaan vauva kun pelkäsin että tiputan hänet.
Se on ihan normaalia tai ainakin tavallista. Sitä kutsutaan synnytyshorkaksi.
Joo sama juttu