Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen henkisesti hyvin sairas. Kysy toki jotain.

Vierailija
09.08.2014 |

En pysty elämään normaalia elämää. En pysty siihen koskaan. Vaihtaisin mielelläni kolme raajaa terveeseen päähän, ja olen tosissani. Toisen käden pitäisin mielelläni. En ole varma, tekisinkö kauppoja, jos siitäkin pitäisi luopua, mutta en tiedä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:37"]

Ap, sä vaikutat älykkäältä ja syvästi tuntevalta ihmiseltä. Pidäthän siis huolen että saat parasta mahdollista apua itsellesi. Tsemppiä ja jaksamista!

[/quote]

Kiitoksia. :) Mä olen lopulta aika hyvä selviytymään. Koitan pitää itsestäni nykyisin. Mulla on ehkä jokin vamma, ja olen hyväksynyt sen. Mä olen kuin sellainen todella kitukasvuinen kataja, joka kuitenkin vain elää vuodesta toiseen.

ap

Vierailija
2/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä ap puhuu.. Siis siitä että vanhempi on narsisti. Ja tiedän myös sen tunteen kun on se siskojen tuki ja turva ja muutenkin kun on vanhin sisarus. Kun omista vanhemmista ei ole siihen. 

Ja mielenterveysongelmista kärsin minäkin, pystyn niin samaistumaan tohon sun tekstiin. Ja siihen että on kiitollinen että itse on tavallaan ollut se kilpi eikä siskot ole kärsinyt siitä ja niillä nyt on ollutkin aika joku joka sanoo "Ei sun tarvitse kuunnella tuommoista" tai "Ei se nyt ihan noinkaan mene, et sä oo niin paha kun väitetään". Muakin kiusattiin koulussa ja koin juuri koulumatkat niin helpottaviksi, kun kukaan ei ollut arvostelemassa, tönimässä tai muutenvaan lyttäämässä. 

Diagnoosina stressihäiriö, keskivaikea masennus ja persoonallisuushäiriöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:44"]

Voi ap, kunpa voisin auttaa. Kuulostaa surulliselta. Ja turhauttavalta. Ja kiitos neuvosta, siitä, että huolehtikaa lapsista. Just eilen ajattelin, että tässä me nyt eletään lasteni lapsuutta, ja sille pohjalle pitäisi heidän elämänsä rakentua. Hirveä vastuu.

[/quote]

Mäkin toivoisin, että löytäisin jotain, mikä auttaisi mua ja samalla kaikkia muitakin. Lapset ovat hirvittävän arvokkaita. Heissä on tavallaan koko maailmankaikkeus. :) Hirveä vastuu, mutta voin kuvitella, että myös todella palkitsevaa, jos luottamus vanhempaan säilyy.

ap

Vierailija
4/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja! Millaisena koet maailman - näetkö sen selkeänä vai jotenkin vääristyneenä, siis ihan todella visuaalisesti? Mitä ajattelet muuten maailmasta? Mikä on mielestäsi kiinnostavaa?

Vierailija
5/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:44"]

Minkälaista musiikkia kuuntelet? Oletan, että kuuntelet syvällisempääkin kuin pelkät radiohitit. Minua kiinnostaa musiikin kuuntelu enemmän kuin elämä itsessään.

[/quote]

En jaksa radiomainoksia, niin en oikeastaan tiedä, mitkä nyt ovat hittejä. Pidän sellaisista tunteikkaista naisäänistä. Usein kuuntelen elokuvamusiikkia. Uppoudun joskus ihan täysin ja visualisoin mielessäni kaikenlaista. Se on kuin katsoisi elokuvaa, jossa on itse mukana. Mulla on sellainen visualisoimisen lahja.

ap

Vierailija
6/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:45"]

Onko sulla tutkittu dissosiaatiohäiriön mahdollisuus? jos ei, niin pyydä että tutkittaisiin. Mun mielestä kuulostaa siltä että siitä voisi olla kyse.

Jokatapauksessa siunausta ja eheyttä sinulle, älä koskaan luovuta!

[/quote]

Voi olla mahdollista, että kyseessä on joku dissosiaatiojuttu. Jotenkin hankalaa, kun lopulta en osaa kuvailla mitään kunnolla, ja kun unohdan, mitä olen unohtanut. Vain kellun nykyhetkessä, enkä tiedä, miten hitossa en osaa tarttua mihinkään.

Mä katson aika usein tätä videota...

Se on se "älä anna koskaan periksi"-video. Mä nauran jopa sille, että aina vain menen katsomaan tuota.

ap

Vierailija
7/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:50"]

Tiedän mistä ap puhuu.. Siis siitä että vanhempi on narsisti. Ja tiedän myös sen tunteen kun on se siskojen tuki ja turva ja muutenkin kun on vanhin sisarus. Kun omista vanhemmista ei ole siihen. 

Ja mielenterveysongelmista kärsin minäkin, pystyn niin samaistumaan tohon sun tekstiin. Ja siihen että on kiitollinen että itse on tavallaan ollut se kilpi eikä siskot ole kärsinyt siitä ja niillä nyt on ollutkin aika joku joka sanoo "Ei sun tarvitse kuunnella tuommoista" tai "Ei se nyt ihan noinkaan mene, et sä oo niin paha kun väitetään". Muakin kiusattiin koulussa ja koin juuri koulumatkat niin helpottaviksi, kun kukaan ei ollut arvostelemassa, tönimässä tai muutenvaan lyttäämässä. 

Diagnoosina stressihäiriö, keskivaikea masennus ja persoonallisuushäiriöt.

[/quote]

Juuri tuo on jotenkin ollut mulle kai semmoinen syy selviytyä. Joku tarvitsi kilpeä. Mä otin joskus niskoilleni juttuja, joita siskot oli tehneet, ettei ne joutuisi kärsimään. Otin tehtäväkseni olla se kilpi. Ja kun se oli ohi, kukaan ei tarvinnutkaan kilpeä, eikä mulla ollut muuta arvoa. Mä olen nykyäänkin todella altruisti, edelleen se kilpi. Mä olin hyvä kilpi, olen yhä. Joku, joka ei yleensä tunne mitään. Mulla on jopa todella korkea kipukynnys.

Voimia sulle. Usein puhutaan narsistien puolisoista, enkä halua vähätellä mitään, mutta todellisia uhreja on sellaisten perheiden lapset.

ap

Vierailija
8/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:56"]

Iltoja! Millaisena koet maailman - näetkö sen selkeänä vai jotenkin vääristyneenä, siis ihan todella visuaalisesti? Mitä ajattelet muuten maailmasta? Mikä on mielestäsi kiinnostavaa?

[/quote]

Mä näen maailman käsitteenä, jonka jokainen näkee eri tavalla. Jokainen näkee sen siltä kannalta, miten haluaa hyötyä siitä. Näin lopulta. Mua kiinnostaa ihmiset kuitenkin. Mä olen kiinnostunyt ihmisistä, vaikka oma vuorovaikutukseni on kömpelöä.

Omaan maailmaani kuuluvat jossain määrin harhat, mutta koska en tunne varsinaisia tunteita, pysty harhoja lukemalla lukemaan itseäni, omia impulssejani. Tavallisesti ihminen tietää, miten toimii vaikka ahdistuneena, mutta mä saatan toimia tietyllä tavalla ilman seltystä, purskahtaa vaikka itkuun tai istua lukossa minuuttikaupalla järkyttäen ihmisiä, jotka saattavat olla läsnä. Harhoja lukemalla tiedän, mitä on odotettavissa.

ap

Vierailija
9/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:12"]

[/quote]

Mä näen maailman käsitteenä, jonka jokainen näkee eri tavalla. Jokainen näkee sen siltä kannalta, miten haluaa hyötyä siitä. Näin lopulta. Mua kiinnostaa ihmiset kuitenkin. Mä olen kiinnostunyt ihmisistä, vaikka oma vuorovaikutukseni on kömpelöä.

Omaan maailmaani kuuluvat jossain määrin harhat, mutta koska en tunne varsinaisia tunteita, pysty harhoja lukemalla lukemaan itseäni, omia impulssejani. Tavallisesti ihminen tietää, miten toimii vaikka ahdistuneena, mutta mä saatan toimia tietyllä tavalla ilman seltystä, purskahtaa vaikka itkuun tai istua lukossa minuuttikaupalla järkyttäen ihmisiä, jotka saattavat olla läsnä. Harhoja lukemalla tiedän, mitä on odotettavissa.

ap

[/quote]

Onpas mielenkiintoista, toivottavasti sanavalinta ei loukkaa. Koetko olevasi tietyllä tavalla irrallaan oman kehosi reaktioista? En kykene tuntemaan tunteita, etkö koskaan ole huvittunut, surullinen, ahdistunut?

Vierailija
10/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tällä palstalla käyvät ova henkisesti hyvin sairaita

Vierailija
11/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:12"]

[/quote]

ap

[/quote]

Onpas mielenkiintoista, toivottavasti sanavalinta ei loukkaa. Koetko olevasi tietyllä tavalla irrallaan oman kehosi reaktioista? En kykene tuntemaan tunteita, etkö koskaan ole huvittunut, surullinen, ahdistunut?

[/quote]

Mä olen elänyt aikanaan puoli vuotta jatkuvasti sellaisen tunteen kanssa, että rintaa painaa. Sydäntä puristi niin, että se oli melkein kipua. Lopulta selvitin, mitä se oli, mutta en muista. Mä unohdan jatkuvasti tällä tavalla. Mä olen opetellut tuntemaan. Mä tunnen joskus nykyisin aivan ylitsepursuavaa iloa. Sellaista lapsen riemua, kun olen kuvaillutkin. Ennen se oli mahdotonta. Vaikeinta on ollut oppia toimimaan vihan kanssa. Mä en ole koskaa tuntenut vihaa, ollut vihainen tai ärsyyntynyt. Vain lievästi. Kerran pieksin itseni mustelmille, koska en vain tiennyt muuta keinoa. Saatan olla vihaisempi kuin koskaan elämäni aikana, mutta en osaa päästää sitä ulos. Ulkopuolinen näkee ihmisen, joka on aina pirteän iloinen. Mut on kasvatettu niin. Todella karmivaa. Ja se menee aina läpi. Sen oli silloinkin aina mentävä.

Tai no, vaikein tunne on ollut häpeä. Mutta terapia on auttanut. Viha ei ole mitään syvän häpeän rinnalla. Häpeä hajottaa. Opin tuntemaan häpeää vasta 20-vuotiaana, ja sitten se iski päälle aivan liian voimakkaana.

ap

Vierailija
12/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 00:17"]

Kaikki tällä palstalla käyvät ova henkisesti hyvin sairaita

[/quote]

Sairaus on joustava käsite. Epäfunktionaalinen on se, mitä ajattelen, jos joku on sairas. Kaikkien ihmisen maailmankuva on vääristynyt. Kukaan ei elä todellisuudessa.

ap

Vierailija
13/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autismi näkyy arjessasi? Milloin sait diagnoosin autismista? Täälläkin yksi mielenterveysongelmainen..

Vierailija
14/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tiedätkö paremmalta, että kykenet tuntemaan nykyisin edes jotain, toki negatiiviset tunteet eivät ole koskaan miellyttäviä, mutta ehkä on parempi tuntea edes jotain, kuin ei mitään. Tunnethan ilmeisesti välillä myös positiivisia tunteita. Miten vuorovaikutuksesi muitten ihmisten kanssa sujuu? 

t. 57 ja se toinen vastaus, jonka täytyy varmaan mennä kohta nukkumaan...

Vierailija
15/60 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ap, mun lapsuus oli ihan samanlainen. nyt terapiassa jo 1,5 vuotta, mutta tuntuu etten tule "normaaliksi" koskaan :'( äidille olin vain taakka, isä jätti jo pienenä

Vierailija
16/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on diagnoosi?

Vierailija
17/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kiikastaa?

Vierailija
18/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein pahinta on, että olisin luultavasti suht toimintakykyinen, jos lapsuus ei olisi sekoittanut päätäni. Toiset ei vaan kestä kaikkea. Pitäkää lapsista huolta, oikeasti.

ap

Vierailija
19/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:38"]

Mikä on diagnoosi?

[/quote]

Autismi, kaksisuuntainen, psykoosi, ehkä persoonallisuushäiriö. En tiedä. Tuntuu, että diagnosoivat jatkuvasti pinnallisia oireita.

ap

Vierailija
20/60 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on tyypillinen päiväsi? Et varmaankaan käy töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi