Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
241/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omalle teinilleni ostanut viimeisen 2vkon aikana..

Imurin

Paahtimen

Grillimikroaaltouunin

Sängyn+sijauspatjan+petivaatetta+päiväpeitto

Säädettävän työpöydän+tuolin siihen (säädettävä/ergonominen)

Ruokapöydän+4 tuolia

Hyllykön

Sivupöydän (sängyn viereen herätyskellolle yms)

Mattoja x 3

Astiat laseja, mukeja

Aterimet

Kattilan 2 eri kokoa

Paistinpannun

Fiskarsin yleis-ja kynsisakset

Fiskarsin veitsiä 3 eri tarkoitukseen

Keittiövälineistöä

Kaihtimet x 4

Verhot x 4

Wc-tarvikkeita (suihkuverho, pyttyharja jne)

Kylpypyyhkeitä x 4

Käsi pyyhkeitä x4

Keittiöpyyhkeitä x4

+Ruokakaupassa haemme vielä täydennystä tyhjiin kaappeihin esim.pasta, riisi, mausteet, pesuaineet, tonnikalaa, maapähkinä voita, talous-ja wc-paperi jne.jne

Lisäksi maksamme ensivkolla erääntyvät elokuun vuokran asunnostaan.

Rahaa mennyt n.2000€, muuttaa omilleen ja aloittaa yliopiston.

Minä kyllä vähän järkytyin. Oma teinini myös muuttaa omilleen ja aloittaa yliopiston. Rahaa on mennyt alle 400 euroa hankintoihin (=alesta sohvasänky ja työpöytä, jonkin verran astioita ja keittiötarvikkeita Ikeasta). 

Ottaa kotoa mukaan vanhan työtuolinsa, mattonsa ja kaapista löytyi vanhat verhot, jotka hyväksyi uuteen kotiin. 

Mummo on antanut aiemmin lakanoita ja pyyhkeitä lahjaksi (on kysellyt lahjavinkkejä jouluisin, ja ollaan pyydetty noita just omaan kotiin muuttoa ajatellen).

Annan kotoa ylimääräisen paistinpannun ja kierrätyskeskuksesta mennään katsomaan pari kattilaa. Lisäksi saa ottaa oman peittonsa ja tyynynsä kotoa, ja joitakin valaisimia.

Asunto on soluasunto, jossa ei välttämättä ole vielä muita asukkaita, eli ehkä joutuu jonkin keittiönpöydän tms . hakemaan vielä kierrätyskeskuksesta tai ostamaan Tori.fi:stä. Muuten nuori saakin sitten miettiä loput sisustukset itse tai uusien kämppistensä kanssa.

Ei nuorelle mun mielestä kannata ihan koko elämää pedata valmiiksi, eikä tulisi mieleenkään laittaa 2000 euroa haisemaan pelkästään sisustukseen. Mieluummin annan sitten vaikka ruokarahaa jos nuorella rahat vähissä. 

Meillä tähän asti mennyt teinin kotoota muutossa -

-Asunto 91 000€

-Paistinpannu 140€

-Puhelin 440€

-Läppäri 1650€

-imuri 170€

Saatuja

Astiasto

Keittiön pöytä

Muutto kuukauden päästä

Pakko ostaa noin kallista?

Ite löysin paistinpannu tokmanni 10 eurolla, kestänyt hyvin3 v

läppäri 600e

keittiö pöytä tori.fi 25 e

puhelin 200e

imuri 60 . kestänyt nyt 4v

No jos muuttaa kotoota, niin ei silloin voi liikoja odottaa. 

Vierailija
242/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini tarvitsee monella kympillä meikkejä, mutta esim reppua tai laukkua ja penaalia ei?

Just.

Kun ostaa laadukkaan repun, ei tarvitse joka syksy ostaa uutta.

Vaatevarastoa pitää kasvavalle nuorelle päivittää joka vuosi, koska vanhat käyvät pieniksi.

Laadukkaan repun jos haluaa niin hinnat alkaa sadasta eurosta.

Se, että reppu maksaa yli satasen, ei tee siitä automaattisesti laadukasta. Ja 50€:n repullakin voi pärjätä muutaman vuoden, jos valitsee hinta/laatu-suhteeltaan hyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa uusia vaatteita? Kierrätyskeskuksista löytyy hyvälaatuisia perusvaatteita ja jos pitää olla jotain merkkiä niin zadaa, emmy tai vestis on hyviä nettikirppiksiä. Sitten on toki UFFin euronpäiviä ja muita teinien rättikirppiksiä. Uudet alusvaatteet on kyl hyvä olla mutta ei ne Lindexillä paljon maksa. Uudet kynät ja sellaset saa halvalla vaikka tigerista tai tokmannilta. Mä en edes kehtais pumpata mun äidin rahoja juttuihin, mitkä voin hoitaa halvalla ite. Toi oli kiva, että kävitte syömässä. ♡ t. kouluunpaluu edessä, oon myös tyttö, 15v.

Vierailija
244/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvii 10 paria sukkia

Vierailija
245/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa uusia vaatteita? Kierrätyskeskuksista löytyy hyvälaatuisia perusvaatteita ja jos pitää olla jotain merkkiä niin zadaa, emmy tai vestis on hyviä nettikirppiksiä. Sitten on toki UFFin euronpäiviä ja muita teinien rättikirppiksiä. Uudet alusvaatteet on kyl hyvä olla mutta ei ne Lindexillä paljon maksa. Uudet kynät ja sellaset saa halvalla vaikka tigerista tai tokmannilta. Mä en edes kehtais pumpata mun äidin rahoja juttuihin, mitkä voin hoitaa halvalla ite. Toi oli kiva, että kävitte syömässä. ♡ t. kouluunpaluu edessä, oon myös tyttö, 15v.

Kirppareilta ostelu vaatii tietoa ja ehkä kokemustakin. Sitä ei ole, jos ei ole koskaan joutunut pihistelemään tai muusta syystä halunnut ostaa käytettyä. 

Vierailija
246/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan 45 paria, eri käyttötarkoituksiin, erimallisia ja en jaksa panikoida pyykinpesun suhteen. Olen kiireinen ihminen.

Vierailija
247/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilta ostelu vaatii tietoa ja ehkä kokemustakin. Sitä ei ole, jos ei ole koskaan joutunut pihistelemään tai muusta syystä halunnut ostaa käytettyä. 

Esim. allergiaperheeseen ei uskalla ostaa mitään käytettynä, kun ei voi olla 100% varma, että eivät ole olleet kissa-/koira-/homekodissa.

Tigerin kynät ainakin on ihan susilaatua eikä niihin kannata laittaa yhtään rahaa.

Vierailija
248/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilta tehdään löytöjä, ei täsmähankintoja.

Meillä on lähimmät kirpparit 65 km päässä kuten vaatekaupatkin. Jos tiedämme että tarvitaan kengät, huppari ja tietyn väriset housut sekä rintaliivit teinille niin mitäpä lottoat, löydetäänkö nämä sieltä kirpparilta?

Kirppareilta tekee oikeasti kivoja löytöjä, joskin harvoin kun huuhteluaineen hajuja on melkein mahdoton saada pois. Ei minulla ole aikaa ensin kierrellä monta tuntia kirppareita ja lähteä sitten etsimään tuotteita kaupasta. Välimatkaa on joten käydään harvoin ja yritetään saada kaikki tarvittava kerralla. Ei meillä ole aikaa tai edes halua kierrellä joka viikko jossain kaupoilla ihmettelemässä. Jotkuthan tosiaan koluaa kirppareita monta kertaa viikossa, ehkä nämä sitten luulee että sieltä löytyy kaikkea kaikille.

Vierailija
249/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä 10 paria sukkia, kun joka aamu laittaa puhtaat, ja pyykkää 2 viikon välein.

Vierailija
250/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ostin jo 13 vuotiaasta ylöspäin itte omat vaatteeni ja mitä halusin ostaa. Synttäri ja joululahja rahoista säästettiin ja ostettiin jos jotain halusin. Toki vanhemmat aina silloin tällöin maksoi jonkun vaatteen mut pääsääntöisesti itse maksoin, vaikkei mitään omia tuloja ollutkaan. Kaveri sanoi yläasteella et heillä se sovittiin vanhempien kanssa et lapsilisä rahoilla ostettiin vaatteita.

Mun mielestä ihan oikei et vanhemmat pisti itse maksamaan, oppihan säästämään ja arvostaan rahaa.

Vierailija
251/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä vaatteita osteta  pitkin vuotta.  Ihan  kuin ennen vanhaan.  Syksyllä  kouluvaatteet. Vieläkö   noin tehdään ?

Vierailija
252/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä olet ap. päässyt. Meillä meni teinille 3500€. Jo pelkkä huppari maksoi 320€, farkut 280mk.

Sitten meillä ei ollutkaan teinin kanssa varaa

sushi buffettiin.

Vierailija
253/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käsketään ostamaan tigeristä tms halpoja huonoja kyniä ja toisaalla käsketään panostamaan laatuun eikä halvimmalla tuotettuun krääsään. Ottakaa tästä nyt selvää.

Vierailija
254/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, kun tänne ei voi laittaa kuvia.

Minä ostin tänään kahdet alkkarit 10€, pyykinpesuainetta 3€ ja tiskirätin 2€.

Olisin halunnut laittaa kuvat tänne, ihan julkiseen jakeluun, samalla kun kuvasin alkkarit ja tiskirätin faceen ja Instaan ja sain paljon tykkäyksiä. Ainakin siitä tiskirätistä.

Vierailija
255/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin  kierrätyskeskus  on niin upea  paikka että sinne voi mennä listan kanssa  ostoksille   kuin tavarataloon.  Siellä on Niket ja Adidakset valmiina.  Jos haluaa  punaisen  puseron kesäksi  ,niitä on  300 kpl.  Kahvikoneen ja föönin voi ostaa samalla. Naisten juhlamekot  ova todella hienoja. Vuittonin  laukut kuin uusia. Repun voi ostaa uuden vaikka joka viikko. Siellä ei  tietenkään tosi  köyhät  kehtaa varmaan käydä,  mutta uusista  loistoautoista päätellen  ovat  asiakkaat   kovin äveriästä joukkoa.  Äidit  ajavat lasten kanssa  uusia 100 000e  maastureita . Tämä  on siis Etelä-Espoosta.

Vierailija
256/695 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat tuhlaa vain kiinteistöihin.

Vierailija
257/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin edes suunnittelee lasten hankkimista, pitää miettiä, onko varaa elättää heidät. Lapsille pitää ostaa heidän tarvitsemansa vaatteet ja tavarat, olivatpa he minkä ikäisiä hyvänsä. Lapsille ja teineillekin on elämänlaatua se, ettei aina tarvitse ostaa kaikkein halvinta. Laatu maksaa aina. On ihan normaalia, että käydään ennen koulun alkua ostoksilla yhdessä tai hankitaan kotoa pois muuttavalle nuorelle tämän tarvitsemat asiat uuteen kämppään. Itse olen omilleni ostanut tupaantuliaislahjaksi kaikki siivousvälineet ja pesukoneen jokaiselle kolmelle. Olen myös maksanut toisinaan kampaajakäyntejä ym. hieman kalliimpia ostoksia heille, koska ovat vielä opiskelijoita ja itse olen hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
258/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostin jo 13 vuotiaasta ylöspäin itte omat vaatteeni ja mitä halusin ostaa. Synttäri ja joululahja rahoista säästettiin ja ostettiin jos jotain halusin. Toki vanhemmat aina silloin tällöin maksoi jonkun vaatteen mut pääsääntöisesti itse maksoin, vaikkei mitään omia tuloja ollutkaan. Kaveri sanoi yläasteella et heillä se sovittiin vanhempien kanssa et lapsilisä rahoilla ostettiin vaatteita.

Mun mielestä ihan oikei et vanhemmat pisti itse maksamaan, oppihan säästämään ja arvostaan rahaa.

Mistä sait synttäri-ja joululahjarahoja ja kuinka paljon? Jos meidän lapset saavat lahjaksi rahaa, niin se tulee meiltä vanhemmilta.

Vierailija
259/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin edes suunnittelee lasten hankkimista, pitää miettiä, onko varaa elättää heidät. Lapsille pitää ostaa heidän tarvitsemansa vaatteet ja tavarat, olivatpa he minkä ikäisiä hyvänsä. Lapsille ja teineillekin on elämänlaatua se, ettei aina tarvitse ostaa kaikkein halvinta. Laatu maksaa aina. On ihan normaalia, että käydään ennen koulun alkua ostoksilla yhdessä tai hankitaan kotoa pois muuttavalle nuorelle tämän tarvitsemat asiat uuteen kämppään. Itse olen omilleni ostanut tupaantuliaislahjaksi kaikki siivousvälineet ja pesukoneen jokaiselle kolmelle. Olen myös maksanut toisinaan kampaajakäyntejä ym. hieman kalliimpia ostoksia heille, koska ovat vielä opiskelijoita ja itse olen hyväpalkkaisessa työssä.

Itse ostin kesätöistä tulleilla rahoilla kaikki tavarat ekaan omaan kotiin. Ennen sitä tottakai asuin ilman vuokrakustannuksia vielä kotona niin sain säästöön kaiken.

Vierailija
260/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä vaatteita osteta  pitkin vuotta.  Ihan  kuin ennen vanhaan.  Syksyllä  kouluvaatteet. Vieläkö   noin tehdään ?

Miksi siellä kaupoilla pitäisi kokoajan juosta, hoitaa mieluummin kerralla pakolliset asiat. Ahdistavaa muutenkin kierrellä kun pakko olisi jotain päällelaitettavaa löytää ja mikään ei ole omaan makuun eikä istu päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi