Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Kommentit (695)
Teini tarvitsee monella kympillä meikkejä, mutta esim reppua tai laukkua ja penaalia ei?
Just.
Vaatteet on oikeasti kalliita. Minulla menee meidän perheessä eniten rahaa minun ja teinin vaatteisiin. Pienemmille saa tosi edullisesti trikoovaatetta.
Miksi ostat teinille meikkejä? Säästää kuukausirahastaan. Uudet farkut, kengät ja urheiluvaatteet ymmärrän mikäli uudet tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Miten nuo ei ole tärkeitä?
Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja
trolli
Kiitän usein serkkua, joka tuo vanhat vaatteet meille.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.
Varmaan olet inflaatiosta kuullut. Rahan arvo vähenee, eikä samalla setelillä saa samaa tavaraa 20 vuoden kuluttua.
Vauvallehan tuolla summalla ei saa paljon mitään. Ei, vaikka käyttäisi koko rahan vaatteisiin ja hyödyllisiin tarvikkeisiin.
Ei mun teini tarvitse rintaliivejä. Eikä partakonettakaan kuin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat teinille meikkejä? Säästää kuukausirahastaan. Uudet farkut, kengät ja urheiluvaatteet ymmärrän mikäli uudet tarvitsee.
Mäkin ajattelin että miksi teinejä hemmotellaan pilalle. Joutuuko ne itse tekemään yhtään mitään rahan eteen, tajuavatko kuinka ison työn takana tuommoinen summa on?
Syytä ap vain itseäsi kun muksu ei muuta omaan kotiin ja sit kun muuttaa niin on jatkuvasti kinuamassa ja käsi ojossa olettaen että mamma betalar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Miten nuo ei ole tärkeitä?
Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettajaSinä et ole opettajaa nähnytkään sitten peruskoulun. Opettaja ei moista sontaa kirjoittaisi.
On kyllä "opettaja". Sama henkilö joka oikolukee täällä ja saa mielihyvää kun löytää kirjoitusvirheen ja pääsee sitten pätemään.
Onpa negatiivista kommentointia! Ap:lla ja tyttärellään oli varmasti mukava shoppailupäivä yhdessä :)
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mun teinit pystyy palaamaan kouluun niillä vanhoillakin vaatteilla. Harrastuksiin sen sijaan menee parisataa joka kuukausi.
Mun teini (15v) ei pysty. Kesäkuun puolivälissä ostin hänelle vaatteet rippijuhliin. Mietin housun lahkeita, että pitääkö lyhentää. Päätin, että saa kelvata sellaisena, kun ei kuitenkaan kenkien kanssa maata viistä. Heinäkuun puolivälissä oli juhlat, ja housunlahkeet olivat jo vähän liian lyhyet.
Viime kevään kouluhousuista monien lahkeet yltävät hädin tuskin puoleen pohkeeseen. Paitavarastokin meni lähes kokonaan uusiksi.
Saa nähdä, pärjääkö jouluun asti niillä vaatteilla, mitkä viime viikolla kävi isänsä kanssa ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.
200 markkaa= n. 40€. Se nyt on tyly tosiasia, ettei tuolla summalla saa edes yhtä hupparia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun teini tarvitse rintaliivejä. Eikä partakonettakaan kuin silloin tällöin.
No sepä kiva. Toivottavasti kuitenkin on perinyt isältään älyä. Muuten on pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa negatiivista kommentointia! Ap:lla ja tyttärellään oli varmasti mukava shoppailupäivä yhdessä :)
Ei ollut kun äiti tulee tänne purkamaan pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Teini tarvitsee monella kympillä meikkejä, mutta esim reppua tai laukkua ja penaalia ei?
Just.
Meidän tyttö ainakaan ei tarvitse uutta reppua tai penaalia, kun vanhat ovat ihan kunnossa. Meikit kuluvat. Akneiho vaatii kunnollisen (kalliin) meikkivoiteen ja peitevoiteen.
T. 17
Vierailija kirjoitti:
Just.
Kun ostaa laadukkaan repun, ei tarvitse joka syksy ostaa uutta.
Vaatevarastoa pitää kasvavalle nuorelle päivittää joka vuosi, koska vanhat käyvät pieniksi.
Ostin eilen tytölle hupparin, farkut penaalin, pyyhekumeja ja kyniä. Rahaa meni vähän yli 40 euroa. Vielä pitäisi hankkia ehkä kengät ja aluvaatteita. Pitkin kesää on kyllä uusia vaatteita alesta ostettu. Välillä miettii, miten sitä omassa lapsuudessa 90-luvun lamassa pärjäsi niin vähällä. Onneksi (?) on tarjota lapsille varakkaammat puitteet kuin mitä vanhemmillani oli. Itse käytin teininä tätini ja äitini vanhoja vaatteita ja kirppislöytöjä. Onneksi tyylinä oli punk. Nykyään tylsän keskiluokkainen. Onneksi nyt on kuitenkin varaa muuhunkin kuin kiinantuontiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just.
Kun ostaa laadukkaan repun, ei tarvitse joka syksy ostaa uutta.
Vaatevarastoa pitää kasvavalle nuorelle päivittää joka vuosi, koska vanhat käyvät pieniksi.
15-vuotias tyttö ei kyllä merkittävästi enää kasva. Pituutta ainakaan.
jouluun 2025 asti.