Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että laihdutus ei koskaan onnistu? Ylipainoa monta kymmentä kiloa. Myydäänkö jossakin itsekuria

Vierailija
28.07.2021 |

Olisi kyllä menestystuote, itsekuri seerumi.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään. Sitä saa apteekista reseptillä ja sen nimi on Saxenda tai Ozempic. Mutta halpaa se ei ole.

Vierailija
42/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdi syitä lihomiseen. Sairaus, hemmottelu, jonkin asian korvaaminen? Itse en onnistunut ennen kuin ymmärsin syyt lihomiseen. Niin kauan kuin syyt nykytilanteeseen painaa taustalla et tule onnistumaan kovin todennäköisesti.

Syön tylsyyteen. Olen ollut kotona 10 vuotta, työttömän elämä on turhaa. Syöminen antaa syyn nousta aamulla sängystä.

Ap

Siispä ala aktivoitumaan. Käy kirjastossa, älä vapaaehtoistyöhön, hae työkkärin kurssille yms. Ymmärrän että voi olla haastavaa, mutta aloita pienestä.

On myös totta, että kun ihminen lisää liikuntaa, sen tuoma hyvä olo voi myös korvata ruuasta saatavan palkkauksen.

Minkä neuvon antaisit minulle, joka en syö tylsyyteeni, vaan saadakseni tarmoa suorittaa ikävät velvollisuudet, joita elämä tuntuu olevn täynnä? Eli ennen muuta itsensä markkinointi työnantajille (olen työtön). Sitten liikunta (en saa siitä mitään iloa, mutta kai se terveyden vuoksi pakko on). Siivous ja muut kotityöt. Vanhojen sukulaisten asioiden hoito.  Kaiken korjaaminen itse, kun ei ole varaa ostaa uutta. Ym. ym.

Minulla olisi kyllä kaikkea mielenkiintoista tekemistä vaikka muille jakaa, mutta nuo ikävät velvollisuudet ovat se ongelma. Hoikka en ole ollut koskaan, mutta nyt työttömänä lihonut, kun on enemmän murheita. Töissä oli niin paljon helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että koet sen laihdutuskuurina, itsellä meinaan sama ongelma ja pikkuhiljaa olen pystynyt purkamaan sitä ongelmaa, että miksi syön liikaa tai joinain päivinä aivan liian vähän. Ala pikkuhiljaa tekemään muutoksia ja hyväksy se tosiasia, että muutos pitää loppuelämän. Ei kaikkea kerralla. Esim. panosta ensin ruokavaliossa hyviin rasvoihin ja kasviksiin. Jätä pikkuhiljaa pois huonoja hiilareita. Jätä myös naposteluja pois. Lisää veden määrää. Tietty myös pidät herkkupäiviä joskus harvoin. Mutta, kiinnitä huomio annoskokoihin. Myös vaikka ”ketoilisit”. Muista elektrolyytit jos meinaat ketoilla(poistaa huonoa oloa).

Itse olen myös huomannut, että kroppa huutaa sokeria (siis hiilaria) jos syö liian vähän kaloreita. Joskus myös janoon huutaa syömistä. Hyväksy myös se, että se nälkä/huono olo saattaa vaan olla tapa tai jano eikä oikea nälkä ja menee ohi esim juomalla vettä. Kaikki siis pohjautuu meillä ylipainoisilla aika lailla ”pääkopan sisään” ja hormoneihin. Tietty myös perussairauksiin mitä itsellänikin on. Älä syö ”koska muutkin syö”, yritän tästä päästä itsekin eroon. Syö oikeaan nälkään. Tärkeintä, että teet muutokset pikkuhiljaa etkä kertarysäyksenä.

Vierailija
44/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydään. Sitä saa apteekista reseptillä ja sen nimi on Saxenda tai Ozempic. Mutta halpaa se ei ole.

Kiinnostaisi kyllä kokeilla. Luulisi, että jos on sairaalloisen lihava, tuosta saisi Kela-korvauksen normaalisi.

- ei ap, vaan toinen epätoivoinen

Vierailija
45/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoilija or not kirjoitti:

Tietty myös pidät herkkupäiviä joskus harvoin.

Minulle herkkupäivä = päivä, jolloin saa ruokaa. Vaikka sitten niitä mainostamiasi kasviksia ja hyviä rasvoja.

Vierailija
46/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kaikkea laihdutukseen liittyvää. Nyt olen Muutosvalmennuksessa ja homma vihdoinkin toimii. Sille suositus!

Vierailija
47/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän nyt vielä kerran, vaikka joka tuutista tätä tursuu:

Lopeta laihdutus❗️❗️❗️❗️

Panosta rahallisesti ja ajallisesti terveelliseen ja hyvään, maistuvaan ruokaan.

Opeta elimistö toimimaan tehokkaasti, kun syöt hyvin, saat energiat ja voimat takaisin. Jaksat enemmän, saat kauniin ihon, vahvat hiukset ja hyvin toimivan, voimakkaan, ja terveen kropan.

Panosta tietoon, ruoanlaittotaitoon, opettele. Lue.

Unohda kuurit ja kaikenmaailman kikkailu❗️❗️❗️❗️❗️

Syö❗️❗️❗️❗️

Hohhoijaa.

Siinähän se onkin, kun osaan tehdä niin maistuvaa hyvää terveellistä ruokaa.

Maistuu ihan liian hyvin. Ehkä olisi helpompaa jos olisin ihan paska kokki.

Ja iho ja hiukset on hyvässä kunnossa ja kynnet kasvaa niin että saa olla yhtenään leikkaamassa, eikä flunssatkaan iske. Saikulla en ole ollut vuosiin, vaikka lihavanhan pitäisi olla aina kipeänä.

Vierailija
48/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta narratiivia. Ala hokea itsellesi, että olet ihminen, joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Osta yksinkertaisia aineksia, tee suurin osa itse. Muista rasva ja proteiini jokaiselle aterialle.

Aloita vaikka kasvisten lisäämisestä, ota käyttöön lautasmalli (puolet kasviksia joka aterialla) ja syö vain itse päättäminäsi kellonaikoina. Esim. klo 8-9 aamupala, klo 12-13 lounas, (15 välipala,) 17-18 päivällinen. Säädä tuota oman päivärytmisi mukaisesti. Milloin tarvitset eniten energiaa? Itse tarvitsen sitä aamu- ja iltapäivisin, joten aamupala ja lounas ovat isoimmat ateriat päivässä. Illalla sorrun helposti mielitekoihin, joten on helpompi rajata iltapala kokonaan pois (jos on kurniva nälkä, syön jotain pientä, esim. hedelmän). Muina aikoina teet sitten muita juttuja.

Aloita uusi harrastus, sellainen jossa on käsille tekemistä: sukkia neuloessa on vaikeaa syödä samalla, kun kädet ovat koko ajan kiinni puikoissa.

Ala käydä aamulenkillä. Vaikka 30min per aamu alkuun (mieti 15min yhteen suuntaan ja 15min takaisin, ei ole paha homma). Vaikka sataisi, olisi kylmä jne. jne., menet vaan. Tuhannet koiranulkoiluttajat sen tietävät: aamulenkki piristää ja siihen jää nopeasti koukkuun. Kuuntele musiikkia, kirjoja tai podcasteja samalla, jos tuntuu tylsältä. Älä anna itsellesi lupaa joustaa tästä päätöksestä.

Pystyt kyllä! Et ole epäonnistuja. Sinä olet se, joka päättää sinun elämästäsi. Tämä on yksi asia, mitä ihminen voi muuten niin sekavassa maailmassa hallita. Annat itsellesi nyt luvan vaan muuttaa elämääsi.

Kiitos. Onhan tässä vuosia yritetty, kuitenkin se ruoka päättää mun elämästä, en minä

Ei päätä. Ruoka ei itsekseen hyppää suuhusi. Nyt olet toistellut itsellesi tuota, että olen huono, sorrun aina, ruoka määrää. Stoppi sille! SINÄ määräät. SINULLA on kaikki avaimet. Jos päätät onnistua, onnistut, koska jokainen päätös tuon ensimmäisen jälkeen tulee tukemaan tätä onnistumisen prosessia. Aina kun mietit, mitä söisit, ajattelet saman tien millainen ruoka ja millainen määrä tukisi onnistumisen prosessia, jonka keskellä olet. Kaikilla on himoja ja mielitekoja, mutta niitä ei tarvitse kuunnella!

Jos ongelma on isot annoskoot terveellistä ruokaa, tee kuten minä: kun laitat vaikka wokin tai jotain muuta, päätät että teet kerralla 3 annosta (annoskokojen kanssa kalorien laskeminen saattaa helpottaa aluksi). Sitten jaat valmiin ruoan kolmeen osaan ja olet huomenna iloinen, kun saat taas yhden annoksen herkullista wokkia. Ei santsausta! Valmistat ruoan, asetat sen lautaselle, syöt, huomaat olevasi kylläinen. Siihen ruokailu päättyy, yhteen annokseen.

Vierailija
49/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta narratiivia. Ala hokea itsellesi, että olet ihminen, joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Osta yksinkertaisia aineksia, tee suurin osa itse. Muista rasva ja proteiini jokaiselle aterialle.

Aloita vaikka kasvisten lisäämisestä, ota käyttöön lautasmalli (puolet kasviksia joka aterialla) ja syö vain itse päättäminäsi kellonaikoina. Esim. klo 8-9 aamupala, klo 12-13 lounas, (15 välipala,) 17-18 päivällinen. Säädä tuota oman päivärytmisi mukaisesti. Milloin tarvitset eniten energiaa? Itse tarvitsen sitä aamu- ja iltapäivisin, joten aamupala ja lounas ovat isoimmat ateriat päivässä. Illalla sorrun helposti mielitekoihin, joten on helpompi rajata iltapala kokonaan pois (jos on kurniva nälkä, syön jotain pientä, esim. hedelmän). Muina aikoina teet sitten muita juttuja.

Aloita uusi harrastus, sellainen jossa on käsille tekemistä: sukkia neuloessa on vaikeaa syödä samalla, kun kädet ovat koko ajan kiinni puikoissa.

Ala käydä aamulenkillä. Vaikka 30min per aamu alkuun (mieti 15min yhteen suuntaan ja 15min takaisin, ei ole paha homma). Vaikka sataisi, olisi kylmä jne. jne., menet vaan. Tuhannet koiranulkoiluttajat sen tietävät: aamulenkki piristää ja siihen jää nopeasti koukkuun. Kuuntele musiikkia, kirjoja tai podcasteja samalla, jos tuntuu tylsältä. Älä anna itsellesi lupaa joustaa tästä päätöksestä.

Pystyt kyllä! Et ole epäonnistuja. Sinä olet se, joka päättää sinun elämästäsi. Tämä on yksi asia, mitä ihminen voi muuten niin sekavassa maailmassa hallita. Annat itsellesi nyt luvan vaan muuttaa elämääsi.

Kiitos. Onhan tässä vuosia yritetty, kuitenkin se ruoka päättää mun elämästä, en minä

Ei päätä. Ruoka ei itsekseen hyppää suuhusi. Nyt olet toistellut itsellesi tuota, että olen huono, sorrun aina, ruoka määrää. Stoppi sille! SINÄ määräät. SINULLA on kaikki avaimet. Jos päätät onnistua, onnistut, koska jokainen päätös tuon ensimmäisen jälkeen tulee tukemaan tätä onnistumisen prosessia. Aina kun mietit, mitä söisit, ajattelet saman tien millainen ruoka ja millainen määrä tukisi onnistumisen prosessia, jonka keskellä olet. Kaikilla on himoja ja mielitekoja, mutta niitä ei tarvitse kuunnella!

Jos ongelma on isot annoskoot terveellistä ruokaa, tee kuten minä: kun laitat vaikka wokin tai jotain muuta, päätät että teet kerralla 3 annosta (annoskokojen kanssa kalorien laskeminen saattaa helpottaa aluksi). Sitten jaat valmiin ruoan kolmeen osaan ja olet huomenna iloinen, kun saat taas yhden annoksen herkullista wokkia. Ei santsausta! Valmistat ruoan, asetat sen lautaselle, syöt, huomaat olevasi kylläinen. Siihen ruokailu päättyy, yhteen annokseen.

Juu, olen päättänyt tänä vuonna kymmeniä kertoja. Ei se päätös pysy. Mietin it se murhaa tämän lihavuuden vuoksi ja jatkuvien epäonnistuneiden yritysten vuoksi

Ap

Vierailija
50/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on miljoonittain lihavia ja eivät he voi asialle mitään.

Jos omaa tahtoa olisi olemassa, niin kaikki olisivat menestyneitä ja rikkaita sekä laihoja.

Toisin on. On köyhiä ja lihavia, vaikka mitä tekisivät.

Jos omatahto olisi totta, niin ei olisi lihavia tai köyhiä.

Vierailija
51/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa tahtoa, vain ruuan tahto ja se on pomo

Vierailija
52/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen päättänyt tänä vuonna kymmeniä kertoja. Ei se päätös pysy. Mietin it se murhaa tämän lihavuuden vuoksi ja jatkuvien epäonnistuneiden yritysten vuoksi

Ap

Et ole päättänyt sitten kunnolla. Sanoja tulee seurata teot! Niillä teet itsestäsi onnistujan. Päätä onnistua, tee suunnitelma ja toimi sen mukaisesti. Se on ainoa tapa muuttua. Tarvitset uudet rutiinit syömisen kanssa vanhojen tilalle, samoin myös muuta ryhtiä päivääsi, jottei jää liikaa aikaa pyöriä ruoka-ajatuksissa.

Usein ei suositella vaakaa, mutta minä suosittelen. Omasta kokemuksesta tiedän, että vaa'alla muutos näkyy ensin ja sitten vasta sen hahmottaa muualla. Jokainen -100g on eteenpäin. Jokainen niistä on yksi onnistuminen. Tärkeintä on, että suunta on oikea.

Lopeta itsesi ajatteleminen epäonnistujana. Aseta itsellesi vaikka pariksi viikoksi joku konkreettinen, suht helposti saavutettava tavoite. Esim. otan vain yhden annoksen ruokaa, en santsaa kahteen viikkoon. Tai käyn kahden viikon ajan aamulenkillä. Kahden viikon jälkeen uudesta rutiinista on helpompi pitää kiinni.

Vierailija
53/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän nyt vielä kerran, vaikka joka tuutista tätä tursuu:

Lopeta laihdutus❗️❗️❗️❗️

Panosta rahallisesti ja ajallisesti terveelliseen ja hyvään, maistuvaan ruokaan.

Opeta elimistö toimimaan tehokkaasti, kun syöt hyvin, saat energiat ja voimat takaisin. Jaksat enemmän, saat kauniin ihon, vahvat hiukset ja hyvin toimivan, voimakkaan, ja terveen kropan.

Panosta tietoon, ruoanlaittotaitoon, opettele. Lue.

Unohda kuurit ja kaikenmaailman kikkailu❗️❗️❗️❗️❗️

Syö❗️❗️❗️❗️

Hohhoijaa.

Siinähän se onkin, kun osaan tehdä niin maistuvaa hyvää terveellistä ruokaa.

Maistuu ihan liian hyvin. Ehkä olisi helpompaa jos olisin ihan paska kokki.

Ja iho ja hiukset on hyvässä kunnossa ja kynnet kasvaa niin että saa olla yhtenään leikkaamassa, eikä flunssatkaan iske. Saikulla en ole ollut vuosiin, vaikka lihavanhan pitäisi olla aina kipeänä.

Ruokasi ei ole terveellistä jos se lihottaa. Syö munia, kanaa, kalaa, kasviksia, salaatteja, marjoja ja hedelmiä. Jätä valkoinen vehnä. Makaroni, kaikki missä on jauhoa pois, leipä minimiin tai pois. Vähennä peruna ja riisi minimiin.

Viherpirtelö, salaatti, et voi syödä niitä liikaa.

Ei mitään makkararuokia, lasagnea, makaronilaatikkoa. Ei mitään semmoisia.

Vierailija
54/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kalorilaskenta. Laskin kulutuksen netissä, siitä miinus 500 tai 1000 kcal, kyllä putoaa paino.

Vierailija
55/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole päättänyt sitten kunnolla. Sanoja tulee seurata teot! Niillä teet itsestäsi onnistujan. Päätä onnistua, tee suunnitelma ja toimi sen mukaisesti. Se on ainoa tapa muuttua. Tarvitset uudet rutiinit syömisen kanssa vanhojen tilalle, samoin myös muuta ryhtiä päivääsi, jottei jää liikaa aikaa pyöriä ruoka-ajatuksissa.

Usein ei suositella vaakaa, mutta minä suosittelen. Omasta kokemuksesta tiedän, että vaa'alla muutos näkyy ensin ja sitten vasta sen hahmottaa muualla. Jokainen -100g on eteenpäin. Jokainen niistä on yksi onnistuminen. Tärkeintä on, että suunta on oikea.

Lopeta itsesi ajatteleminen epäonnistujana. Aseta itsellesi vaikka pariksi viikoksi joku konkreettinen, suht helposti saavutettava tavoite. Esim. otan vain yhden annoksen ruokaa, en santsaa kahteen viikkoon. Tai käyn kahden viikon ajan aamulenkillä. Kahden viikon jälkeen uudesta rutiinista on helpompi pitää kiinni.

No kyllä olen päättänyt ihan kunnolla, kehtaatkin epäillä! Joka kerta päätän, että nyt onnistun!! Positiivisin mielin ja voiton tahtoa täynnä.

Viikko kaksi, niin kalorit paukkuu taas kolmessa tuhannessa per päivä

Ap

Vierailija
56/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaankin jonkinlainen lääketieteellinen ihme. Joko kulutukseni on erittäin alhainen, tai sitten vaan lihon syömättä.

Laihdun ainoastaan olemalla kokonaan syömättä. Silloinkin hitaasti. Eilen söin 900kcal ja sain päivässä 500g lisää painoa.

Tai sitten olen vain tyhmä läski, joka syö oikeasti enemmän kuin väittää. Tai joka ei ymmärrä perusasioita.

Vierailija
57/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on sanottu jo monta kertaa, joka ikinen kerta näissä sun jokapäiväisissä ketjuissa, että sinä et saa apua täältä. Sinä tarvitset ammattiapua. Suhteesi ruokaan on täysin vääristynyt, eikä se tule muuttumaan ilman ammattilaisen apua. Et voita YHTÄÄN mitään näillä sun ketjuilla. Minäkin olen jaksanut sulle parhaat neuvoni jakaa monta kertaa aiemmin, mutta nyt on vaan todettava että ei enää. Ei sua oikeasti kiinnosta. Sä haluat vaan velloa ja valittaa. Joka hiivatin päivä. Vello sitten.

Vierailija
58/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistuminen on liiallisesta syömisestä kiinni, niin sentään pystyt vaikuttamaan siihen. Et joudu elämään kuten minä. Minulla ei ole enää mistä vähentää, enkä laihdu siltikään.

Vierailija
59/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle on sanottu jo monta kertaa, joka ikinen kerta näissä sun jokapäiväisissä ketjuissa, että sinä et saa apua täältä. Sinä tarvitset ammattiapua. Suhteesi ruokaan on täysin vääristynyt, eikä se tule muuttumaan ilman ammattilaisen apua. Et voita YHTÄÄN mitään näillä sun ketjuilla. Minäkin olen jaksanut sulle parhaat neuvoni jakaa monta kertaa aiemmin, mutta nyt on vaan todettava että ei enää. Ei sua oikeasti kiinnosta. Sä haluat vaan velloa ja valittaa. Joka hiivatin päivä. Vello sitten.

Blaa blaa

Vierailija
60/100 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain sellaisia muutoksia joita olet valmis ylläpitämään loppuelämäsi. Tee yksi muutos kuukaudessa, jolloin siitä ehtii tulla tapa, jota jatkat, kun uusi muutos tulee. Kuulostaa hitaalta, mutta olet tainnut jo kokeilla totaalista elämäntapamuutosta monta kertaa. Itsekuri kestää vain aikansa, mutta tapa on se, joka kantaa läpi elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi