Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että laihdutus ei koskaan onnistu? Ylipainoa monta kymmentä kiloa. Myydäänkö jossakin itsekuria

Vierailija
28.07.2021 |

Olisi kyllä menestystuote, itsekuri seerumi.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekuriin*

Vierailija
22/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Aloitan ja aloitan mutta aina se laihdutus jää.

Syöminen vaan parasta mitä ihminen voi tehdä.

N26 ja 110kg

Kyllä laihduttaessa syödä saa, ja myös hyvää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdi syitä lihomiseen. Sairaus, hemmottelu, jonkin asian korvaaminen? Itse en onnistunut ennen kuin ymmärsin syyt lihomiseen. Niin kauan kuin syyt nykytilanteeseen painaa taustalla et tule onnistumaan kovin todennäköisesti.

Syön tylsyyteen. Olen ollut kotona 10 vuotta, työttömän elämä on turhaa. Syöminen antaa syyn nousta aamulla sängystä.

Ap

Siispä ala aktivoitumaan. Käy kirjastossa, älä vapaaehtoistyöhön, hae työkkärin kurssille yms. Ymmärrän että voi olla haastavaa, mutta aloita pienestä.

On myös totta, että kun ihminen lisää liikuntaa, sen tuoma hyvä olo voi myös korvata ruuasta saatavan palkkauksen.

Vierailija
24/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdi syitä lihomiseen. Sairaus, hemmottelu, jonkin asian korvaaminen? Itse en onnistunut ennen kuin ymmärsin syyt lihomiseen. Niin kauan kuin syyt nykytilanteeseen painaa taustalla et tule onnistumaan kovin todennäköisesti.

Syön tylsyyteen. Olen ollut kotona 10 vuotta, työttömän elämä on turhaa. Syöminen antaa syyn nousta aamulla sängystä.

Ap

No syö wokkia, syö jotain hiton muna-avocado leipää, syö buddha tai poke bowleja. Syö kalaa, pottua ja puolet lautasesta kasviksia, joku soosi.

Tee smoothie, laita marjaa, laita chian siemeniä, hiutaleita, maapähkinävoita.

Muista joka aterialla, kuitu, kasviksen, tarpeeksi prodea ja hyvän rasvan lähde (siemenet, avocado, pähkinät, oliiviöljy), pitää nälkää.

Syö jotain hyvää, mutta tasapainosempaa ja monipuolisempaa.

Vierailija
25/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26 ja 110kg

Kyllä laihduttaessa syödä saa, ja myös hyvää ruokaa.

Mutta ei tarpeeksi.

-sama -

Vierailija
26/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ajatellut, että alan käyttämään kohta kokaiinia. Kaiken muun olen jo testannut. Ootteko nähnyt läskejä narkkareita? Tuntuu, että narkkarikin on hyväksyttävämpi olento maan päällä, kuin OKSETTAVA LÄSKI.

Vierailija
27/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N26 ja 110kg

Niinhän se on, parempaa kuin seksi. Riippuvuuksista pahin on ruoka. Ap

Vierailija
28/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki kotiin mitään " lihottavaa". Käy kaupassa vatsa kylläisenä.

Jos sinulla on kuvia itsestäsi hoikkana ja sitten lihavana, niin laita ne kuvat jääkaapin oveen.

Kumman valitsen? Millaisena haluaisin olla?

Kuvat muistuttavat sinua joka kerta kun näet oven.

Vierailija
29/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellinen ongelma on vihdoin selvitetty, ymmärrämme nyt valaiden kieltä!

Vierailija
30/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siispä ala aktivoitumaan. Käy kirjastossa, älä vapaaehtoistyöhön, hae työkkärin kurssille yms. Ymmärrän että voi olla haastavaa, mutta aloita pienestä.

On myös totta, että kun ihminen lisää liikuntaa, sen tuoma hyvä olo voi myös korvata ruuasta saatavan palkkauksen.

Tiedoksi sulle, että ei ole mikään fakta että kaikki saisivat liikunnasta hyvän olon.  Osa ihmisistä on sellaisia, että hyvää oloa ei vaan tule.

Vierailija
31/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse tiedät lihomiseen syyn. Ala muuttaa sitä syytä.

Kirjoita lista, mikä sinua kiinnostaisi.Voisi kiinnostaa?

Aloita tänään jostain pienestä ja ruoea kokeilemaan ja tekemään asioita.

Opiskele. Netissäkin vaikka mitä. Tee muistiinpanoja. Kuuntele. Mene ryhmään.

Muodosta Docsiin itsellesi asiakirjoja. Sinne on helppo muokata.

Opiskele kieliä musiikkia taiteita.

Vaikka mitä on.

Mistä saisit heti kiinni?

Ole utelias.

Vierailija
32/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyössä tarvittaisiin apuja. Mene mukaan.

Vierailija
33/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin koko lapsuuteni ja teiniikäni ylipainoinen vaikka yritin laihduttaa eise äidilleni käynyt, luuli että minulla on anoreksia jos baikka skippasin illallisen ja piti järkyttävön saarnaan. Oikeasti mulla se paino tippui heti kun muutin omilleni niin että aloin pitämään 3 kertaa viikossa päivän paastoja. Eli en syö mitään mutta kahvia ja joskus zero kokista juon. Kumma kun oli tippunut 20 kiloa puolessatoista vuodessa

Vierailija
34/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki kotiin mitään " lihottavaa". Käy kaupassa vatsa kylläisenä.

Jos sinulla on kuvia itsestäsi hoikkana ja sitten lihavana, niin laita ne kuvat jääkaapin oveen.

Kumman valitsen? Millaisena haluaisin olla?

Kuvat muistuttavat sinua joka kerta kun näet oven.

Näin saadaan anoreksia ja bulimia. Kokemuksella sanon tein tätä teininä en syönyt mitään koska halusin näyttää laihalta ja kun sorruin sitten oksensin kaiken ulos. Kyllähän se paino putosi mutta oliko se tosiaan sen arvoista kun en osannut lopettaa, loppuvaiheessa olin 42 kg 163 cm. Ja ajattelin silti olevani lihava vaikka painoa oli tippunut 36 kg ei muuta kun 10 kk osastolle opiskelut meni tietysti perseilleen ja kertasin lukion kolmannen vuoden.

Vierailija
35/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta narratiivia. Ala hokea itsellesi, että olet ihminen, joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Osta yksinkertaisia aineksia, tee suurin osa itse. Muista rasva ja proteiini jokaiselle aterialle.

Aloita vaikka kasvisten lisäämisestä, ota käyttöön lautasmalli (puolet kasviksia joka aterialla) ja syö vain itse päättäminäsi kellonaikoina. Esim. klo 8-9 aamupala, klo 12-13 lounas, (15 välipala,) 17-18 päivällinen. Säädä tuota oman päivärytmisi mukaisesti. Milloin tarvitset eniten energiaa? Itse tarvitsen sitä aamu- ja iltapäivisin, joten aamupala ja lounas ovat isoimmat ateriat päivässä. Illalla sorrun helposti mielitekoihin, joten on helpompi rajata iltapala kokonaan pois (jos on kurniva nälkä, syön jotain pientä, esim. hedelmän). Muina aikoina teet sitten muita juttuja.

Aloita uusi harrastus, sellainen jossa on käsille tekemistä: sukkia neuloessa on vaikeaa syödä samalla, kun kädet ovat koko ajan kiinni puikoissa.

Ala käydä aamulenkillä. Vaikka 30min per aamu alkuun (mieti 15min yhteen suuntaan ja 15min takaisin, ei ole paha homma). Vaikka sataisi, olisi kylmä jne. jne., menet vaan. Tuhannet koiranulkoiluttajat sen tietävät: aamulenkki piristää ja siihen jää nopeasti koukkuun. Kuuntele musiikkia, kirjoja tai podcasteja samalla, jos tuntuu tylsältä. Älä anna itsellesi lupaa joustaa tästä päätöksestä.

Pystyt kyllä! Et ole epäonnistuja. Sinä olet se, joka päättää sinun elämästäsi. Tämä on yksi asia, mitä ihminen voi muuten niin sekavassa maailmassa hallita. Annat itsellesi nyt luvan vaan muuttaa elämääsi.

Vierailija
36/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät elämäntavat ei ole itsekurista kiinni. Kyseessä ei ole rangaistus. Sinulla on ruokasuhde pielessä

Minä syön hyvin ja osaan nauttia siitä ruuasta. Jos sen terveellisen ruuan tekee oikein, se on hyvää. Maistuu oikeasti paremmalta kuin karkit, suklaat ja roskaruoka.

Aivan, oikein tehty terveellinen ruoka on todella hyvää. Niin hyvää, että sitä tekee mieli syödä ihan liikaa.

Omituinen tuo kuvitelma, että lihavuus johtuisi karkkien, suklaan, sipsien, hampurilaisten ym. mättämisestä. Eivät tuollaiset minun ruokavaliooni suuremmin kuulu, mutta silti olen rutkasti ylipainoinen. Minkäs sille voi, että tekemäni rataouille tai kaalisoppa on niin maukasta, että kattilallinen menee kerralla.

Vierailija
37/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin taas tupakoinnin.

Lopetin tupakoinnin kun tulin raskaaksi. Vuosia lihoin ja lihoin,kun korvasin tupakan syömällä. Nuorin lapsi oli 6v,kun aloin taas polttamaan ja päivääkään en ole katunut! Laihduin vahingossa 36kg.

En uskalla lopettaa, lihon taas.

N37

Vierailija
38/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri on minäkuvan alakategoria.

Sitä ennen tulee minäkuva.

Minäkuva on subjektiivinen, eli

minäkuvaa voi muokata.

Joudut lukemaan pikkuisen minäkuvan muuttamisesta,

jotta onnistut pysyvästi. Nykyinen minäkuvasi ohjaa

sinut takaisin vanhaan käyttäytymismalliisi.

Uusi minäkuva ohjaa sinut uuteen minäkuvaan.

Vierailija
39/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta narratiivia. Ala hokea itsellesi, että olet ihminen, joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Osta yksinkertaisia aineksia, tee suurin osa itse. Muista rasva ja proteiini jokaiselle aterialle.

Aloita vaikka kasvisten lisäämisestä, ota käyttöön lautasmalli (puolet kasviksia joka aterialla) ja syö vain itse päättäminäsi kellonaikoina. Esim. klo 8-9 aamupala, klo 12-13 lounas, (15 välipala,) 17-18 päivällinen. Säädä tuota oman päivärytmisi mukaisesti. Milloin tarvitset eniten energiaa? Itse tarvitsen sitä aamu- ja iltapäivisin, joten aamupala ja lounas ovat isoimmat ateriat päivässä. Illalla sorrun helposti mielitekoihin, joten on helpompi rajata iltapala kokonaan pois (jos on kurniva nälkä, syön jotain pientä, esim. hedelmän). Muina aikoina teet sitten muita juttuja.

Aloita uusi harrastus, sellainen jossa on käsille tekemistä: sukkia neuloessa on vaikeaa syödä samalla, kun kädet ovat koko ajan kiinni puikoissa.

Ala käydä aamulenkillä. Vaikka 30min per aamu alkuun (mieti 15min yhteen suuntaan ja 15min takaisin, ei ole paha homma). Vaikka sataisi, olisi kylmä jne. jne., menet vaan. Tuhannet koiranulkoiluttajat sen tietävät: aamulenkki piristää ja siihen jää nopeasti koukkuun. Kuuntele musiikkia, kirjoja tai podcasteja samalla, jos tuntuu tylsältä. Älä anna itsellesi lupaa joustaa tästä päätöksestä.

Pystyt kyllä! Et ole epäonnistuja. Sinä olet se, joka päättää sinun elämästäsi. Tämä on yksi asia, mitä ihminen voi muuten niin sekavassa maailmassa hallita. Annat itsellesi nyt luvan vaan muuttaa elämääsi.

Kiitos. Onhan tässä vuosia yritetty, kuitenkin se ruoka päättää mun elämästä, en minä

Vierailija
40/100 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No syö wokkia, syö jotain hiton muna-avocado leipää, syö buddha tai poke bowleja. Syö kalaa, pottua ja puolet lautasesta kasviksia, joku soosi.

Tee smoothie, laita marjaa, laita chian siemeniä, hiutaleita, maapähkinävoita.

Muista joka aterialla, kuitu, kasviksen, tarpeeksi prodea ja hyvän rasvan lähde (siemenet, avocado, pähkinät, oliiviöljy), pitää nälkää.

Syö jotain hyvää, mutta tasapainosempaa ja monipuolisempaa.

No niin syönkin wokkia ym. luettelemaasi, ja ihan liikaa!

No eipä ole ainakaan mitään puutostauteja, saan kaikkia ravinteita varmasti tuplasti sen mitä tarvitsen. 

Miksi kuvittelet, että vierastaisin kasviksia? Nyt kesällä varsinkin mikä onkaan ihanampaa kun iso kulhollinen salaattia, jossa on tomaattia, avocadoa, keräsalaattia, oliiveja ja ihana chilillä maustettu öljykastike!

Ja mistä lähtien maapähkinävoi on ollut joku laihdutustuote?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän