Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tultiin viikon häämatkalta kotiin, ja mikä kotona odottaa!!!

Vierailija
09.08.2014 |

Miehen sisko oli miehensä kanssa siis hoitamassa meidän lapsia lapsia oman 3v kanssa, aina ennen kaikki mennyt paremmin kuin hyvin...

Jätin vielä useampia aurinkorasvapulloja eripaikkoihin, mutta kaikki just siellä mihin jätin ne. Myös ulko-ovessa oli lappu. Nyt lapsilla (poika 4v ja tytöt 2,5v, 6v) kaikilla ihot palaneet, aivan kirkuvan punaset ja iho kuoriutuu pois. Tytöillä myös olkapäät ja jalkapöydät vesikelloilla, samoin 4v pojalla. Ovat kuulemma olleet joka päivä omassa puhallettavassa altaassa tai rannalla ja käyneet kotona vain syömässä, ilman päikkäreitä meni kuulemma "ihan hyvin". 6v kertoi myös, että hän on joutunut lohduttamaan itkeviä sisaruksiaan, eivät ottaneet edes syliin!!

Vanhin sanoo että 2,5v nukahteli millon minnekkin, ja harmittelee ettei itse jaksanut kantaa nukkumaan ja on kuulemma vetänyt joka päivä n. klo 16-> raivareita kun on väsynyt. Vanhin kertoo että on yrittänyt muistuttaa rasvauksesta ja kyllä sitä kuulemma 2 kertaa laitettiin. Tyttöjen ihot ovat vielä aivan vaaleat ja ovat punatukkaisia ja pisamanaamaisia. Pojalla on sentään onneksi vaalean ruskeat hiukset, eivät pala niin helposti.

Aamupalaksi on kuulemma ollut joka päivää leipää pelkällä voilla, 2,5v kertoo ekana "ei anna eikke että", lapsi siis rakastaa salaneuvos-juustoa ja edelleen meidän "leikkuujäljet" juustossa, myös kaikki muut leikkele paketit avaamattomina. Lounaaksi millon mitäkin, mutta ei lämmintä ruokaa kertaakaan. Välipalaa ei kuulemma saanut, koska on "turha". Päivälliseksi kuulemma aina tilattiin jotain, yleensä kuulemma pitsaa. Vanhin kertoi että iltapalaa ei annettu niin hän teki pienemmille leivät ja oli kuulemma syöttänyt 2,5vuotiaan, kun ei itse jaksanut syödä! Hedelmiä ei ole myöskään syöty, kun "ei ne niitä kuitenkaan syö". Hedelmät ovat meillä sen verran ylhäällä, etteivät lapset itse yllä, nyt olivat homeessa.

Hampaita ei ole myöskään pesty kuulemma pesty kertaakaan, ja tämän uskon aivan helposti hajusta päätellen. 6v pessyt kuulemma iltaisin itse. Suihkussa ei myöskään ole käyty (paitsi 6v itse), koska kyllä uidessa puhdistuu.

Että sellaista meillä, ihana tulla "puhtaaseen" kotiin (6v vienyt kaikki roskat koko viikon!), "puhtaiden" lapsien luokse. Kaikki haluavat roikkua meissä kiinni ja pienemmät nukahtelevat vähän väliä syliin, nyt ovat päikkäreillä.

Heidän 3v ei ole tippaakaan palanut ja on kuulemma aina viety omaan kotiin päikkäreille (asuvat 4km päässä). Myös lapsen hiukset oli pesty ja hengitys ei haissut

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä täällä tilität, kai annoit palautetta?

Vierailija
122/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että lapsilla on ollut turvallinen hoitaja, joka on mahdollistanut vanhemmille oman ajan. Kolmen lapsen isä ja äiti ovat häämatkansa ansainneet, joten sellaiset pikkuseikat kuten päiväunet jää kyllä kakkosiksi kaikkien ihanien häämatkamuistojen rinnalla.

Kivaa syksynjatkoa. Toivottavasti muistatte antaa kiitokseksi viikon työstä vaikka kivan viinipullon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Onneksi lapset on hengissä ja elämä jatkuu.

Vierailija
124/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki. Ei ole hoitaneet lapsiasi periaatteessa yhtään. (kuulostaa kyllä vähän provolta, jos ennen on mennyt hyvin ja nyt noin päin helvettiä).

Vierailija
125/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit kätevästi tietyistä sukulaisista nyt eroon. Mun lapsille, joita tosin ei edes ole, ei tarvitsisi tehdä kuin kertaalleen noin. Ja teillehän tuo oli kiertotien kautta tarkoitettu sivallus, minkä toki itsekin tajuat? Pinnan alla paljon jotain aggressiivisuutta, joka näköjään ihmeen helposti kyettiin kohdistamaan -ja hyvin epäreilulla tavalla- niihin viattomiin. Mutta toisaalta tämä oli, kuten palstalla odottaa sopii, tekaistu juttu. Voisi kai olla tottakin, sen uskon toisaalta, mutta et sä sitä tänne tulisi raportoimaan... Etkä sä olisi noin tyyni, tai sitten sä et käy ihan täysillä.

Vierailija
126/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä nyt oli siskolla syynä, jos kerran ennen on kaikki mennyt niin hyvin? Ratkenneet ryypylle tai alkaneet käyttää huumeita? Ei kuulosta tää tarina kovin uskottavalta.

Vierailija
127/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:06"]

Välit poikki. Ei ole hoitaneet lapsiasi periaatteessa yhtään. (kuulostaa kyllä vähän provolta, jos ennen on mennyt hyvin ja nyt noin päin helvettiä).

[/quote]

Onpa outoa, minäkin vähän mietin voiko olla tosijuttu, jos kerran aiemminkin ovat hoidossa olleet ja silloin on kaikki mennyt hyvin. Hmmmm, mitä käly tähän asiaan sanoo? Kai nyt olette asiasta jutelleet? Kälyn ja miehensä selitys olisi kiva kuulla, miksi näin kävi? Jos he vain kohauttelisivat olkiaan ja toteaisivat, että hengissähän muksut vielä ovat ja missä vika, niin sitten varmaan poikkaisisin välit ainakin joksikin aikaa. Niin ja odottelisin tietty anteeksipyyntöä. 

Vierailija
128/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä mielellä sukulaiset tulivat hoitamaan katrastanne? Ovat itse lapsettomia?

Vierailija
129/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:11"]No millä mielellä sukulaiset tulivat hoitamaan katrastanne? Ovat itse lapsettomia?

[/quote]

Niin ja ehkä väsyneitä itse?

Vierailija
130/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:11"]

No millä mielellä sukulaiset tulivat hoitamaan katrastanne? Ovat itse lapsettomia?

[/quote]

Haista pee. Osaatko lukea? Lue aloitus.

Vierailija
131/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olivat kateellisia ap.lle?

Vierailija
132/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititteko kertaakaan kotiin? 6-vuotias olisi voinut jo loman alussa kertoa mikä on meininki ja olisitte voinut puhelimitse antaa palautetta hoitajalle.

Vierailija
133/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:15"]

Ehkä olivat kateellisia ap.lle?

[/quote]

Ja hoitivat siksi sukulaislapset huonosti? Aika sekopäitä jos näin toimivat. Voivat kai itsekin lähteä reissuun joskus jos joku vielä heidän lastaan suostuu hoitamaan. 

Vierailija
134/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ei olisi kannattanut lähteä. iho on toki pahin, voi tulla syöpää pahimmassa tapauksessa mutta muista laiminlyönneistä toipuu pikkuhiljaa. Mutta miten saatoitte lähteä ja jättää lapsenne?

Vierailija
135/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä häämatka tehdään heti häiden perään ja naimisiinhan mennään ennen kuin alkaa tulla lapsia, joten silloin tällaisia ongelmia ei ole. Jos tekee väärässä järjestyksessä, niin ongelmia tulee.

Vierailija
136/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeää ilkeilyn makuahan tuossa on. Onko miehesi sisko naimisissa ja saiko hän aikoinaan häämatkansa? Kuulostaa nimittäin siltä, että häntä on jurppinut matkanne.

Vierailija
137/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan suostu useampaa tenavaa kaitsemaan koko viikoksi.

Vierailija
138/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halusivat tehdä homman mahdollisimman huonosti, jotta sitä ei tarvitsisi tehdä enää koskaan.

Ihminen on kuin kissa, joka protestoi kusemalla lattialle. Teidän lattialle on nyt kustu.

Onko syy siinä, että oletitte heidän hoitavan lapsia ilmaiseksi? Tämä on aika usein protestin aihe.

joku pyytää palvelusta. Toinen ei kehtaa kieltäytyä, se on usein tosi kova paikka. Hän kuitenkin toivoo, että palveluksen pyytäjä älyää itse maksaa reilun korvauksen. Palveluksen pyytäjä sen sijaan luottaa ahneena ja tyhmänä, että kun  toinen kerta sanoo joo eikä edes vaadi palkkaa, niin eihän sitä tarvitse maksaa. Kukaan ei ota aikuisen tavoin vastuuta tilanteesta -> Kissa kusee lattialle, koska ei muutakaan voi.

Vierailija
139/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, paljonko maksoitte hoitajille. 1000 e/vko?

Provohan tuo kirjoitus oli, koska yksityiskohdat oli noin tarkasti aina 2.5v:n ekaa lausahdusta myöten. Harva lapsi kertoo, ettei saanut leikkelettä, kun puhe on nimenomaan juustosta! Ja se leikkelehän lapsella on mielessä, kun ei ole viikkoon vanhempiaan nähnyt.

Vierailija
140/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Kusipäiden hommaa kostaa lapsille, jos niiden vanhempien matka jurppii.

Sitä voi myös opetella sanomaan ei, jos ei kiinnosta.

Kyllä mä kerran sanoisin aika pahasti kyseisille tyypeille, sen jälkeen en varmaan enää ikinä sanois niille yhtikäs mitään. Muita sukulaisia varoittaisin epäluotettavuudesta, ihan varalta.