Kohta 6v lapsellamme ei ole omaa huonetta.
Vaan hän nukkuu makuuhuoneessa kanssamme. Ihmetteleeköhän joku kaverisynttäreillä tätä?
Kommentit (54)
Joo, kyllä synttärivieraat saavat parantumattoman haavan sieluunsa kun näkevät ettei ap:n lapsella ole omaa huonetta. Parempi kun ette järjestä synttäreitä ollenkaan. Siitäkin voit sitten syyttää miestäsi, ap, kun "ei anna" tehdä sitä remonttia.
Tietysti ap voisi käyttää niitä pankissa turhanpanttina viruvia perintörahojaan synttärien järjestämiseen jossain muualla kuin kotona. Mutta sillekin on varmaan joka este, josta on vastuussa joku muu kuin ap.
Lapsuudenkodissani siskolla ja minulla oli yhteinen makuuhuone, jonne muutin vanhempien huoneesta 4-vuotiaana. Omassa perheessäni 9- ja 11-vuotiaat pojat puolestaan viihtyvät hyvin yhteisessä huoneessa ja isosiskolla on oma huone.
Kun minä olin nuori niin asuttiin koko suku samassa pirtissä.
Minun siskon tytöllä ei ole edes omaa sänkyä vaan nukkuu äitinsä vieressä. On jo yli 10v
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:54"]
Miksi kaikki puhuvat "taas"-muodossa ap:stä. Mistä tiedätte että on sama henkilö kuin kaksplussalla? Valaiskaa. :D
[/quote]
Faktat ja tyyli täsmäävät.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:46"]
Nääh, ei oo mullakaan omaa huonetta vaan nukun olkkarin lattialla, siskon huoneessa tms jossain kotilomilla. Mut ois se oma huone kait kiva sit, kun teidän tyttö lähtee kouluun. Sais tuntee olevansa "iso", kun saa nukkuu omassa huoneessa.
t. teini
[/quote]
Meillä on poika ja olisihan se kiva jos olisi omaan huoneeseen mahdollisuus.
[/quote]
Nukkuuko poika armeijan kotilomillaan myös isin ja äiskän kanssa?
Miksi ap saa,näin paljon kakkaa niskaan? Eihän kyse ole vielä edes kouluikäisestä! Mä aion asua lapsen kanssa 6-7-vuotiaaksi kaksiossa. Silloin valmistun ja töiden mukaan sitten muutetaan isompaan. Ehkä muutan sitä ennen olkkariin, mut nyt toimii hyvin että makkari on nukkumista ja olkkari ja keittiö elämistä varten.
No voin kertoa, että asuin 8-vuotiaaksi äitini kanssa kerrostalokaksiossa, joten jaoimme makuuhuoneen (minulla oma sänky tietenkin), eikä kukaan kiusannut minua siitä. Koskaan. Aina kun oli kavereita yökylässä, nukuimme äitini sängyssä ja äiti olkkarissa sohvalla. En ole edes ajatellut, että tuo voisi olla jotenkin outoa, kaikilla kun ei vaan ole varaa isompaan asuntoon. Enkä ollut kaveripiirissäni edes ainoa, jolla oli tuollainen järjestely. Edes ystäväni, joka oli vauvasta asti saanut oman huoneen, ei koskaan ihmetellyt tai puhunut pahaa.
Riippuu ihan siitä millaiset arvot synttärivieraiden kodeissa on. Jos omat huoneet ja tavarat ovat keskeisiä niin voivat ihmetellä ja elleivät ole oppineet käytöstapoja ja toisten huomioonottamista, niin saattavat jopa kommentoida. Siihen ei voi vaikuttaa. Mun mielestä mökki, jossa on 2 huonetta ja keittiö (tupakeittiö?) riittää ihan hyvin perheelle jossa vain yksi, kohta kuusivuotias lapsi. Kun koulu alkaa lapsi tarvitsee oman tilan ja rauhan, mutta ei senkään tarvitse olla oma huone.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:37"]Vaan hän nukkuu makuuhuoneessa kanssamme. Ihmetteleeköhän joku kaverisynttäreillä tätä?
[/quote] Ei kai niitä synttäreitä siellä sängyssä pidetä? Vai sellaset juhlat...
mitä väliä?
Meidän lapsilla on kyllä yhteinen huone, vaan ei ne siellä tykkää nukkua. Ne löytyy milloin mistäkin: sohvalla "kainalossa" nukkumassa illalla, yöllä kävelee väh. toinen meidän parisänkyyn jne...
Leikitkin on yleensä olohuoneessa ja läksyt/askartelut hoituvat keittiön pöydän ääressä. Isot kodit ovat yliarvostettuja. Tosin lastenhuoneessa on meillä lelujen säilytys ja sitten sellainen rahoittumispaikka, jos jompi kumpi tarvitsee omaa rauhaa/ haluaa mennä kaverinsa kanssa sinne supattamaan omia juttujaan... Mutta 1 huone lapsille on riittänyt vielä hyvin .Teini-ikään mennessä järjestämme sitten molemmille omat.
Kaikki 6-vuotiaat haluavat oikeasti nukkua vanhempien kanssa.
jos sen ikäiset kyselevät omasta huoneesta, eivät tuomitse vaan tiedustelevat - ehkä ihastuneena, että eikö ole? Tai haluavat tietää, missä lelut ovat.
Omalla lapsellani on ollut oma huone ja sänky siellä ja vanhempien makuuhuoneessa toinen. Nukkuu silti parisängyssä keskellä, koska saa itse valita.
Vähitellen alkaa olla paineita omasta huoneesta, koska kavereita on paljon ja kaivataan leikkipaikkaa. Sitten siellä ollaan, muuten ei koskaan. Olemme koko perhe samassa huoneessa normaalisti aina. Lapsen oma huone on kavereiden kanssa leikkimistä varten, tosin mielellään lapset leikkivät siellä, missä aikuisetkin ovat ja normaalisti ulkona.
Oma huone on ihan pikku juttu. Monien mielestä jo vauva haluaa oman huoneen, hah!
Kaikki 6-vuotiaat haluavat oikeasti nukkua vanhempien kanssa.
jos sen ikäiset kyselevät omasta huoneesta, eivät tuomitse vaan tiedustelevat - ehkä ihastuneena, että eikö ole? Tai haluavat tietää, missä lelut ovat.
Omalla lapsellani on ollut oma huone ja sänky siellä ja vanhempien makuuhuoneessa toinen. Nukkuu silti parisängyssä keskellä, koska saa itse valita.
Vähitellen alkaa olla paineita omasta huoneesta, koska kavereita on paljon ja kaivataan leikkipaikkaa. Sitten siellä ollaan, muuten ei koskaan. Olemme koko perhe samassa huoneessa normaalisti aina. Lapsen oma huone on kavereiden kanssa leikkimistä varten, tosin mielellään lapset leikkivät siellä, missä aikuisetkin ovat ja normaalisti ulkona.
Oma huone on ihan pikku juttu. Monien mielestä jo vauva haluaa oman huoneen, hah!
En tiedä kavereista mutta minä ihmettelen kyllä. Miksi noin?
Teillä varmaan aikas pieni asunto....
Voi olla. Useimmilla tuon ikäisillä taitaa olla oma huone. Siirsimme 6v täyttävän pojan vastikään omaan huoneeseen ja noin vuoden ajan kotona käyneet kaverit ovat ehtineet ihmetellä oman huoneen puuttumista. Tietysti jos haluatte edelleen nukkua yhdessä, sisustakaa hänelle pelkkä leikkihuone, jossa voi säilyttää lelut ja jonne voi mennä kaverin kanssa leikkimään rauhassa.
Järjestä ne kaverisynttärit jossain muualla kuin kotona.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:38"]
[/quote]
On pieni mökki missä asumme vain 2 huonetta plus keittiö.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:39"]
Järjestä ne kaverisynttärit jossain muualla kuin kotona.
[/quote]
Ne on vasta marraskuussa eikä ole muuta paikkaa misää järjestää.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:38"]
[/quote]
On pieni mökki missä asumme vain 2 huonetta plus keittiö.
[/quote]
Miksette itse nuku siinä toisessa huoneessa ja anna pojalle toista huonetta?
Lapsen kaverilla (7.lk) on neljä sisarusta, talossa 3makuuhuonetta. 7.luokkalaisella on oma "soppi", eli parvisängyn alle verhoista tehty "huone". Samassa huoneessa nukkuu kolme kaksi pienempääkin sisarusta.
Säälittää. Lestadiolaisillakaab ei varmaa ole yhtä ahdasta