Kohta 6v lapsellamme ei ole omaa huonetta.
Vaan hän nukkuu makuuhuoneessa kanssamme. Ihmetteleeköhän joku kaverisynttäreillä tätä?
Kommentit (54)
Toivottavasti teillä ei ole seksielämää, ainakaan siellä makuuhuoneessa. Meillä on, siksi ei tuollainen järjestely toimisi. Muuten ei meilläkään 3 ja 9-vuotiailla ole omaa vaan yhteinen huone. 9v sai oman, mutta ei nukkunut siellä yhtään yötä vaan sanoi että haluaa pikkusiskon kanssa yhteisen. Ovat tosi samanluonteiset ja leikkivät keskenään. 12v pojalla on oma huone, muttei halua nukkua siellä vaan pikkusiskojensa kanssa patjalla lattialla. Ja lähes joka yö joku vaeltaa sohvalle tai viereeni. Välillä ihmettelen miksi meillä edes on sänkyjä.
Minun poikani sai oman huoneen vasta 13-vuotiaana, kun isoveli muutti pois kotoa. Siihen saakka nukuimme samassa makuuhuoneessa. Olen yksinhuoltaja, eikä ole varaa isompaan asuntoon. Tuossa ei ole siis mitään kummallista, että kuusivuotias nukkuu makkarissanne. Ei kaikkien elämä onneksi ole samanlaista.
Mietin josko myisimme mökin ja muuttaisimme vuokralle saisi lapsi oman huoneen.
Taas sinä. Etkö sä ole jo tästäkin aiheesta jauhanut vaikka kuinka. Ja etkö saanu eilen tarpeeksi huomiota kaksplussalla? http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2407012-olisitko-pettynyt-jos-lapsestasi-ei-tulisi-mitaan/
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:23"]
Mietin josko myisimme mökin ja muuttaisimme vuokralle saisi lapsi oman huoneen.
[/quote] Niinhän sinä varmasti mietit, mutta tuskin mies suostuu. Älä jaksa taas alottaa tätä jankutusta.
Miksi kaikki puhuvat "taas"-muodossa ap:stä. Mistä tiedätte että on sama henkilö kuin kaksplussalla? Valaiskaa. :D
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:38"]
En tiedä kavereista mutta minä ihmettelen kyllä. Miksi noin?
[/quote]
On pieni mökki missä asumme vain 2 huonetta plus keittiö.
[/quote]
aina sinä jaksat tästä kitistä. Jos haluat lapselle oman huoneen luuta vaikka mies haluaisikaan. Ei se tilanne kitisemällä muutu.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:17"]
Meillä rakennettiin yläkerta valmiiksi ennen kuin esikoinen meni kouluun. Sitä ennen kolme lasta jakoivat kaksi huonetta.
[/quote]
Heh :D Meillä eräs tuttu perhe ei ole saanut edes sitä yläkertaa valmiiksi vaikka esikoinen menee jo yläkouluun. Pienin jakaa huoneensa pyykinpesukoneen kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:29"]Eihän tuo vielä mitään. Odotetaan rauhassa 10 vuotta, jotta pääset tekemään aloituksen "Kohta 16-vuotiaalla lapsellamme ei ole omaa huonetta".
[/quote]
Mulla ei ollut. Asuin kahdestaan mun mutsin kanssa, sillä oli oma makkari ja mun sänky oli olkkarissa. Kuulostaako kamalalta?
Mulla ei ollut koskaan omaa huonetta, ei ennen kuin muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Kärsin suunnattomasti yksityisyyden puutteesta, enkä vieläkään tajua, miksi vanhempani eivät tehneet mitään asian hyväksi. Vieläkin vituttaa - ja olen nyt 36-vuotias...
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 04:27"]Mulla ei ollut koskaan omaa huonetta, ei ennen kuin muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Kärsin suunnattomasti yksityisyyden puutteesta, enkä vieläkään tajua, miksi vanhempani eivät tehneet mitään asian hyväksi. Vieläkin vituttaa - ja olen nyt 36-vuotias...
[/quote]
Miksi noin hirveästi ketuttaa? Olisit voinut muuttaa omillesi jo 16 vuotiaana, jos oli niin iso ongelma.
Mulla[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 04:27"]Mulla ei ollut koskaan omaa huonetta, ei ennen kuin muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Kärsin suunnattomasti yksityisyyden puutteesta, enkä vieläkään tajua, miksi vanhempani eivät tehneet mitään asian hyväksi. Vieläkin vituttaa - ja olen nyt 36-vuotias...
[/quote]
Mullakaan ei ollut omaa huonetta ennen kuin 19-vuotiaana soluhuone. Jaoin sitä ennen huoneen sisarusteni kanssa. Ja olen siitä kiitollinen vanhemmilleni. Nykyäänkään en halua nukkua yksin, koska muiden ihmisten kanssa saa paljon paremmin nukuttua.
Voi huoh... kaikilla pitää olla iso talo (lue: kartano), jossa on mahdollisimman paljon tilaa ja huoneita, ettei asukkaiden (lue: perheenjäsenien) tarvitse vahingossakaan viettää aikaa yhdessä, tai edes nähdä toisiaan!
Meillä lapset nukkuivat samassa sängyssä kanssani (äiti, eronnut) ekalle luokalle asti. Lapsilla oli omat sängyt pinnasängyistä lähtien aina olemassa samassa huoneessa, mutta käytännössä nukuttiin kaikki yhdessä kasassa.
En näe siinä mitään pahaa, en myöskään huomannut että kumpaakaan lasta olisi kiusattu päiväkodissa, eskarissa tai koulussa näsitä järjestelyistä. Ei kukaan tuon ikäinen lapsi huomioi montako sänkyä ja miten pedattuja ovat.
Vielä sukupolvi sitten koko perhe asui yhdessä hellahuoneessa, että en nyt ahtaita tiloja syyttäisi seksittömyydestä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:54"]
Miksi kaikki puhuvat "taas"-muodossa ap:stä. Mistä tiedätte että on sama henkilö kuin kaksplussalla? Valaiskaa. :D
[/quote]
On myöntänyt asian täällä.
Saattaahan sitä joku lapsi synttäreillä ihmetellä, mutta anna ihmetellä. Jossain vaiheessa kuitenkin voisi olla ihan hyvä, jos lapsella olisi sellainen oma nurkkaus, johon voisi kutsua kavereitakin. Kaikille ei tietysti ole mahdollisuutta sellaista järjestää ja riskinä silloin on, että lapsi on aina kavereillaan eivätkä vanhemmat tiedä, mitä lapsensa kavereineen tekevät ja isompien lasten kohdalla vanhemmat eivät enää tunne lastensa kavereitakaan. Viimeistään murrosiän kynnyksellä kuitenkin olisi hyvä vanhempien tietää, millaisissa porukoissa lapsi liikkuu.
Siis nukutteko te siellä synttäreillä ?
Apn kirjoitustyylin ja marinat tunnistaa jos aloitukssta, etenkin kun hän on taustoistaan niin kovasti kertonut :D
Ei ole outoa. Ehkä ala-asteen aikana olisi kumminkin hyvä pojan saada ihan oma huone. Ei tuossa iässä lapset tuollaisia arvostele, ainakaan minun kaveripiirissäni ei ollut näin. Joillain oli oma huone, joillain jaettu vanhempien ja joillain sisarusten kanssa. Joillain vanhemmilla oli sänky olkkarissa, joillain omassa makkarissa. Ihan hyvä, että lapset näkevät eri asumistapoja. :)