Kaikki muut paitsi minut kutsuttiin ystäväni häihin
Ystäväni on päivitellyt häidensä valmisteluista jo vuoden meidän ystäväporukan ryhmäkeskustelussa. Kuukausi sitten hän lähetti hääkutsut. Pian alkoi tähän ryhmäkeskusteluun satelemaan iloisia viestejä saaduista kutsuista, mutta oma kutsuni ei koskaan pudonnut postiluukusta. Kysyin sitten ystävältäni vähän vitsikkääseen sävyyn, että oliko minut tarkoitus jättää kutsumatta – en ikimaailmassa olisi uskonut tämän olevan edes vaihtoehto. Ystäväni kuitenkin sanoi, että jätti minut tarkoituksella kutsumatta. Pahoitteli kovasti ja jatkoi, että ei myöskään odota kutsua minun häihini. Olen todella hämmentynyt ja jopa loukkaantunut, että asia tuli ilmi näin. Olisi ollut edes kohteliasta ilmoittaa asiasta etukäteen. Kaikki muut suuresta ystäväporukastamme sai kutsun häihin ja häitä edelleen hehkutetaan tässä ryhmäkeskustelussamme lähes päivittäin. Itkettää ja surettaa...
Kommentit (87)
Lähde pois ryhmästä. Turhaa pahoitat omaa mieltäsi
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole hääppöinen "ystävä". Poista hänet elämästäsi kokonaan.
Ja samalla koko se muukin porukka. Yksin on helpompaa.
Tilanne saattaa vielä muuttua: ryhmässä jaetaan ohjeet häälahjan toimittamisesta. Ohjeet ovat niille, jotka eivät ole tulossa paikalle 😁
Siis pitääkö nykyisin lähettää myös en-kutsu-sinua-häihini -tiedote etukäteen niille, joita ei halua kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et ole porukasta se, joka vetää lärvit ja alkaa sitten haastaa riitaa, niin vaikea ymmärtää.Tuollaiset isot kaveriporukat on muuten kovin harvinaisia. Epäilen sen takia aloitusta provoksi.
Olen minäkin näin kolmikymppisenä parissakin ns. kaveriporukoiden ryhmäkeskusteluissa, joissa osa on läheisiä ystäviäni ja osa taas sellaisia heidän kanssaan hyviä ystäviä olevia, mutta minulle vain hyvänpäiväntuttuja joiden häihin tai muihinkaan juhliin en odottaisi kutsua, vaikka siellä samoissa keskusteluissa puhutaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö muut, ettei sinua kutsuttu?
Muut eivät taida tietää, ainakaan vielä. Ja tämän sanon sen perusteella, että tuossa ryhmässä heitettiin pari viikkoa sitten vitsiä siitä, kun jollekkin muulle ei ollut vielä tullut kutsua (pari päivää myöhemmin sitten tulikin): "Ehkä tanssin viime vuoden häissä niin rajusti, että mut päätettiin jättää tänä vuonna kutsumatta" "Haha, ajattele, kun et oikeesti saisikaan kutsua!! :'D".
Tai sitten nämä ihmiset ovat tienneet kokoajan ja ovat vain ilkeitä. En tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut eivät taida tietää, ainakaan vielä. Ja tämän sanon sen perusteella, että tuossa ryhmässä heitettiin pari viikkoa sitten vitsiä siitä, kun jollekkin muulle ei ollut vielä tullut kutsua (pari päivää myöhemmin sitten tulikin): "Ehkä tanssin viime vuoden häissä niin rajusti, että mut päätettiin jättää tänä vuonna kutsumatta" "Haha, ajattele, kun et oikeesti saisikaan kutsua!! :'D".
Ap
Laita itse ryhmään jotain vastaavaa hassuttelua kutsuttomuudestasi ja katso miten reagoivat.
Miksi juuri sinut olisi pitänyt kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laita itse ryhmään jotain vastaavaa hassuttelua kutsuttomuudestasi ja katso miten reagoivat.
Todennäköisesti kirjoittavat, että kaikkia ei aina voi kutsua joka paikkaan, muistattekos, kun Viivin häissä oli vain 40 vierasta ja vain Ani ja Janna sai kutsun. Mutta onneksi oli etkot. Ja silloin paljastuu, ettei ap saanut kutsua niihinkään.
Elämä naisporukassa on välillä aika vaikeaa. Mulle on tullut aika paljon pahaa mieltä viime aikoina kaikenlaisesta salailusta, ghoustaamisesta ym. Olen ryhmässä vielä mukana mutta en osallistu keskusteluun ellei minulta kysytä jotain. Olen kaikkien kanssa puhunut asiasta kasvotusten mutta kaikkien mielestä kaikki on Ok eikä kukaan ole tarkoituksella mitään tehnyt. Hassua vaan että vahingossa jätetään kertomatta asioita jotka vaikuttaa minun elämään. Haluaisin uusia ystäviä
Meilläkin on ryhmä, jossa on muuta ns. ulkopuolinen mukana lähinnä kai siksi, että ensin ryhmässä tiedotettiin puistojumpista ja sitten parista muusta aktiviteetista, sittemmin ryhmästä tuli tiiviin kaveriporukan oma juttu. Ei ole heitetty noita muutamaa pois, koska osa heistä on todella hauskoja ja parin ydinporukkalaisen hyviä kavereita, vaikka ei "meihin muihin" kuulukaan. he ymmärtävät hyvin, että koska eivät tunne Kia kovinkaan hyvin, niin pelkkä ryhmässä oleminen ja Kian parhaan ystävän Annan tunteminen ei tarkoita sitä, että saisivat kutsua Kian häihin.
Harmi, että ap ei ymmärrä, että ei oikeastaan kuulu kaveriporukkaan.
Minut kutsuttiin kyllä entisen ystäväni häihin, mutta häissä yhtenä ohjelmanumerona oli polttareista tehdyn videokoosteen katselu, missä itselleni tarkentui oma asemani "ystäväni" silmissä. Kaikki muut porukasta ja vähän porukan ulkopuoleltakin oli kutsuttu polttariviikonloppuun, mutta ei minua.
Meni niin täydellisesti maku koko henkilöstä, että en halunnut jatkaa enää ystävyyttä. Jotenkin siinä hetkessä tajusikin, ettei meillä mitään oikeaa ystävyyttä ollutkaan. Arvomme ja elämämme olivat hyvin erilaiset, yhteistä oli vain menneisyys.
Hetkellisen ulkopuolellejöttämisen häpeästä toivuttuani, olinkin enää helpottunut, ettei tarvi yrittää kaveerata ihmisten kanssa mitkä eivät oikeasti ole ystäviäni. :)
Omissa häissäni on jäänyt kaduttamaan pari vierasvalintaa.. Ensinnäkin päädyin kutsumaan pari henkilöä häihin, mitkä eivät varsinaisesti olleet minun tai mieheni ystäviä, mutta olivat ns samaa kiinteää porukkaa joidenkin hyvien ystäviemme kanssa.
Nyttemmin emme ole enää missään tekemisissä, ja itseäni vähän häiritsee nähdä heidät hääkuvissamme. Häät olivat kuitenkin itselleni intiimimpi juhla mitä etukäteen ymmärsin, niin tuntuu epämukavalta muistolta, että vieraina oli muutamia, joita kohtaan ei tunne muutakin vierautta ja ehkä vähän kiusallisuuttakin.
Sitten taas yhden ystäväpariskunnan jätin valitettavasti kutsumatta, koska juuri sinä vuonna kun menimme naimisiin, emme olleet olleet ollenkaan tekemisissä, ja he tuntuivat etäisiltä.. Myöhemmin sain kuulla, että heillä oli ollut haasteita omassa elämässään, ja olivat sen takia pakostakin ottaneet etäisyyttä moniin...
”Itkettää ja surettaa”
Tämän takia naisten euro on 80 senttiä.
Oliko ap omasta mielestään läheinen morsiamen kanssa, vai kuuluiko vain samaan porukkaan?
Vierailija kirjoitti:
”Itkettää ja surettaa”
Tämän takia naisten euro on 80 senttiä.
Niin, ehkäpä naisilla on tunteet. Miehiä ei mikään heilauta, ne saa vain sydänkohtauksen tai hukuttavat murheet alkoholiin ja siinä sivussa pilaavat monen ihmisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Minut kutsuttiin kyllä entisen ystäväni häihin, mutta häissä yhtenä ohjelmanumerona oli polttareista tehdyn videokoosteen katselu, missä itselleni tarkentui oma asemani "ystäväni" silmissä. Kaikki muut porukasta ja vähän porukan ulkopuoleltakin oli kutsuttu polttariviikonloppuun, mutta ei minua.
Meni niin täydellisesti maku koko henkilöstä, että en halunnut jatkaa enää ystävyyttä. Jotenkin siinä hetkessä tajusikin, ettei meillä mitään oikeaa ystävyyttä ollutkaan. Arvomme ja elämämme olivat hyvin erilaiset, yhteistä oli vain menneisyys.
Hetkellisen ulkopuolellejöttämisen häpeästä toivuttuani, olinkin enää helpottunut, ettei tarvi yrittää kaveerata ihmisten kanssa mitkä eivät oikeasti ole ystäviäni. :)
Omissa häissäni on jäänyt kaduttamaan pari vierasvalintaa.. Ensinnäkin päädyin kutsumaan pari henkilöä häihin, mitkä eivät varsinaisesti olleet minun tai mieheni ystäviä, mutta olivat ns samaa kiinteää porukkaa joidenkin hyvien ystäviemme kanssa.
Nyttemmin emme ole enää missään tekemisissä, ja itseäni vähän häiritsee nähdä heidät hääkuvissamme. Häät olivat kuitenkin itselleni intiimimpi juhla mitä etukäteen ymmärsin, niin tuntuu epämukavalta muistolta, että vieraina oli muutamia, joita kohtaan ei tunne muutakin vierautta ja ehkä vähän kiusallisuuttakin.
Sitten taas yhden ystäväpariskunnan jätin valitettavasti kutsumatta, koska juuri sinä vuonna kun menimme naimisiin, emme olleet olleet ollenkaan tekemisissä, ja he tuntuivat etäisiltä.. Myöhemmin sain kuulla, että heillä oli ollut haasteita omassa elämässään, ja olivat sen takia pakostakin ottaneet etäisyyttä moniin...
Minut taas kutsuttiin polttareihin, mutta samalla ilmoitettiin että häihin ei voida kutsua, koska ovat kuulemma vain pienet häät sukulaisten kanssa. Koko häät peruuntui viime hetkellä, niin eipä ehditty polttareitakaan vietellä :D
Vierailija kirjoitti:
Oliko ap omasta mielestään läheinen morsiamen kanssa, vai kuuluiko vain samaan porukkaan?
Älä murehdi asiaa. Tosi ystävä et ollut. Sinua ei kunioitettu.Saman olen kokenut monasti .Kun kyse sukulaisten häät ja hautajaiset. Vaki porukka niissä jotka ovat F.B.mutta ei livenä kontakti.Ajatele säästyy lahja raha.Vaate raha ymm.niin minäkin ajatelin kun en ollut kutsuttu oman lapseni häihin.Kuulema syy miehen suku ei hyväksy ei akateemisia.ei ihmisiä jotka asuu stadin kämpässä!Olen kuitenkin ylpeä stadin kämpässä asuja kuin ei akateeminenkin!
Poistu ryhmästä, turhaan piinaat itseäsi. Todella ikävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole hääppöinen "ystävä". Poista hänet elämästäsi kokonaan.
Ja samalla koko se muukin porukka. Yksin on helpompaa.
Näin minäkin tein yhden porukan kanssa. Alkuun järjestin tälle porukalle yhteisiä illanviettoja ja tapaamisia. Jossain vaiheessa väsyin olemaan se, joka aina järjestää kaiken ja lopetin. Myöhemmin kuulin, että porukka oli viettänyt aikaa yhdessä senkin jälkeen, eivät vaan olleet kutsuneet minua mukaan. Tuntui todella pahalta. Kehottaisin menemään elämässä eteenpäin ja unohtamaan tällaiset "ystävät", eivät ole sinun arvoisiasi.
Mitä väliä sillä on? Hääpari päättää itse vieraansa, ei ystävät.