Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki muut paitsi minut kutsuttiin ystäväni häihin

loviisa
28.07.2021 |

Ystäväni on päivitellyt häidensä valmisteluista jo vuoden meidän ystäväporukan ryhmäkeskustelussa. Kuukausi sitten hän lähetti hääkutsut. Pian alkoi tähän ryhmäkeskusteluun satelemaan iloisia viestejä saaduista kutsuista, mutta oma kutsuni ei koskaan pudonnut postiluukusta. Kysyin sitten ystävältäni vähän vitsikkääseen sävyyn, että oliko minut tarkoitus jättää kutsumatta – en ikimaailmassa olisi uskonut tämän olevan edes vaihtoehto. Ystäväni kuitenkin sanoi, että jätti minut tarkoituksella kutsumatta. Pahoitteli kovasti ja jatkoi, että ei myöskään odota kutsua minun häihini. Olen todella hämmentynyt ja jopa loukkaantunut, että asia tuli ilmi näin. Olisi ollut edes kohteliasta ilmoittaa asiasta etukäteen. Kaikki muut suuresta ystäväporukastamme sai kutsun häihin ja häitä edelleen hehkutetaan tässä ryhmäkeskustelussamme lähes päivittäin. Itkettää ja surettaa...

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävä tilanne sulle ja myös naimisiin menevälle kaverillesi. 

Ehkä sun kaverilla ei ole mitään kunnon syytä jättää sua kutsumatta, vaan ajatellut ehkä budjettia, tiloja jne. 

Itse varmaan laittaisin wa-ryhmään tiedoksi muille, että mua ei ole kutsuttu hänen häihinsä ja pyytäisin tekemään uuden wa-ryhmän häitä varten. Toivottaisin kaikesta huolimatta hyviä häitä kaverille. 

Sun ei tarvitse poistua wa-ryhmästänne tämän takia. Muut siinä ryhmässä on sun kavereita. Olet myös oikeutettu kaikkiin tunteisiin mitä tämä tilanne herättää. 

Ja sitten pitäisi olla vielä sellainen ryhmä, jossa on vain ne, jotka pääsevät häihin mukaan, koska loukkaantuuhan se morsian, jos jollekulle tulee este. Kun nyt näistä kutsuista kilvan hernettä nenään tungetaan.

Lisäksi ap saattaa aika pian huomata, että iso osa kaikesta viestinnästä siirtyy ryhmään, jonka jäsen hän ei ole. Tosin se oli tarkoituskin - ja ap itse sitä ehdottaa, joten hän ei voi edes loukkaantua.

Vierailija
82/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika julmaa, jos häistä puhutaan sellaisessa ryhmässä, jossa kaikki ei ole kutsuttu. Aika mautonta.

Miten niin? Ei kai häistä puhuminen tarkoita, että jokainen asiasta kuuleva saa kutsun? Koska meille on syntynyt sellainen herkkähipiäisten sukupolvi, joka ei voi hyväksyä muiden elämää, jos ei itse pääse siitä päättämään?

Sinunkaltaisesi näkee juhlien järjestämisen mahdollisuutena vallan käyttöön. Eipä pidä ihmetellä, että yksittäiset ihmiset eivät vain mitenkään mahdu minäminä-ihmisen tarkkaan valittuun juhlaväkeen. Kyse on siitä kuka saa päättää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Redditissä oli ihan vastaava aloitus taannoin.

Nämä on näitä copy-paste juttuja mitä tehtaillaan jatkuvalla syötöllä. Muutetaan joku pikku yksityiskohta että saadaan sopiva tarina keksittyä

Vierailija
84/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mautonta, jos samasta kaveriporukasta yksi jätetään kutsumatta. Vaikka olisi etäisinkin. Missä teidän käytöstavat on? Pikkusieluisia koulukiusaajia edelleen? Nautitaan olemattomasta vallankäytöstä?

Itse en jättäisi sitä yhtä kutsumatta vain reiluuden ja hänen tunteidensa takia. Häät ei voi olla yhdestä lautasesta kiinni. Mielestäni ihmisiä pitää kohdella aina reilusti ja huomioida myös toisten tunteet. Mutta jos silti jättäisin kutsumatta, selittäisin asian tälle kutsumattomalle etukäteen ja hyvin perustein.

Te hoette täällä aina, ettei ole velvollisuuksia sinne tai tänne. Ei pidä paikkaansa. Meillä on velvollisuuksia kanssaihmisiä kohtaan. Omituinen ajatusmaailma, että minäminäminä  ja ei mun tartte. Tommoisia päästelee teinit suustaan, nykyään yhä useampi kolmekymppinenkin. Aikuisuuteen kuuluu fiksu käytös.

Vierailija
85/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi myös näin. Frendi meni toista kertaa naimisiin. Meillä oli porukka muutenkin sellaista, että kaikki ovat jakautuneet ympäri Suomea ja näkeminen ei ole kenenkään suhteen ollut kovin säännöllistä.

Yhtäkkiä kaikki alkoivat puhua kyseisen henkilön häistä ja itse ihmettelin, että eikö mua ole kutsuttu ollenkaan. Aika kului ja totesin, että kutsua ei näköjään ole tulossa. Kerran oltiin porukalla ulkona (tuleva sulhanen ei ollut sillä kertaa mukana) ja toinen frendi sanoi mulle, että ”nähdään sit siellä sen ja sen häissä”.

Jäätävä hiljaisuus muiden toimesta ja samantien frendi tajusi, että mua ei oltu kutsuttu. Nolona pohti siinä jotain, että kai se kutsu vielä tulee/miksi mua ei ole kutsuttu, mutta yksi toinen frendi osasi sanoa, että mua ei todellakaan ole kutsuttu.

Olin siis tosiaan ainoa joka jäi ilman kutsua. Vähän kirpaisi seurata somesta häiden aikaan sitä kuvavirtaa, mutta totesin lopulta, että tämä ei ollut mun menetys. En tiedä miksi jäin ilman kutsua eikä sitä koskaan mulle kerrottu. Kysyin parilta häissä olleelta frendiltä myöhemmin mikä oli homman nimi, mutta ei heillekään oltu kerrottu syytä.

Tapasin myös sulhasen myöhemmin, mutta hän suhtautui muhun niin jäisesti, että tajusin hänellä olevan jotain mua vastaan. Muiden frendien kanssa ollaan edelleen yhteydessä tasaisin väliajoin ja kellään ei ole mitään ongelmaa toistensa suhteen. Vaikka asia ei nyt älyttömän suuri ole, niin olisin kyllä omasta mielestäni ansainnut kuulla syyn/totuuden, kun en todellakaan keksi mitään syytä miten olisin tätä kaveriani mahdollisesti loukannut.

En todellakaan tiedä mikä tälle frendille tuli ja miksi hän ei voinut antaa kenellekään mitään syytä, miksi jäin ainoana ilman kutsua. Tunnettu ollaan tällä porukalla yli 20 vuotta ja monet bileet/juhlat käyty läpi, muut kutsuvat edelleen esim. synttäreilleen jne.

Ja ollaan siis miehiä, että ei ole sukupuolesta kiinni.

Siis oliko se sulhanen siis se sun frendi? Vai oliko kyseessä miespari, ja sulhanen oli sen frendisi sulhanen? Jos näin oli, niin se sulhanen oli ehkä mustasukkainen ja ajatteli sinulla olleen toisen sulhasen (frendisi) kanssa sutinaa?

Oliko teillä ollut?

Nähtävästi selitin huonosti. Kyllä, sulhanen oli mun frendi (siihen viittasin kun sanoin että ollaan siis miehiä) ja ihan meni naisen kanssa naimisiin.

No ainakin hän sitten suhtautui sinuun jäisesti, joten luultavasti olit jotain tehnyt mikä ei hänen moraaliinsa tai maailmankuvaansa sopinut.

No tästä nyt ei liene enää epäselvyyttä :D Näin aikuisena olen vain tottunut puhumaan asiat läpi - tai ainakin kertomaan syyn miksi itse jättäisin kutsumatta. Tai jos olisin mahdollisesti ymmärtänyt jotain väärin, olisin antanut tilaisuuden käydä asia läpi.

Ymmärtäisin jos olisi kertonut edes muille mikä mättää, mutta kun ei niin ei.

Voi olla että onkin puhunut muille, mutta kukaan ei halua siitä asiasta puhua sulle.

Mun miehen pelikaverporukassa on yksi, joka aina keulii jutuillaan, kehuu omia saavutuksiaan ja lyttää muiden "leikillään", porukassa on muutama jotka ei kestä tota ollenkaan, ja sitten taas niitä (kuten mieheni) jotka suhtautuu asiaan vaan hyähdellen, joita siis asia ei niin paljon häiritse.

Naisporukoissa sitten taas hylkimisen voi aiheuttaa esimerkiksi niin että keimailee/flirttailee aina ystävättärien puolisoille, puhuu aina vain itsestään, tai sitten tosiaan ei vaan oikein tule läheiseksi kenenkään kanssa kun hengailee vaan jotenkin mukana.

Kummissakin porukoissa voi myös möhliä kännissä itseltään enimmät kaverit, puhua läpiä päähänsä politiikasta/uskonnoista/olla liian rasisti tai liian suvaitsevainen. Mikä näistä tietää.

Vierailija
86/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen. Ei tarvitse ostaa turhaan juhlavaatteita eikä lahjaa ja aikaa säästyy valtavasti. Ei noita nuoruuden opiskelu- yms ystävyyssuhteita jaksa kukaan ylläpitää kymmeniä vuosia. Aika mennä eteenpäin elämässä.

Semmoista. Olisit varmaan itse todella tytyväinen että ystävistäsi paljastuisi että ovat vain esittäneet ystäviäsi, ja vielä tällä tavalla. Olet varmaan myös onnellinen kun miehesi jättää sinut toisen naisen takia, ja teillä on yhdessä kaksi lasta joista vanhempi on vammainen ja toinen syntynyt viime viikolla. Voi sitä ilon päivää!! Eihän sitä kukaan jaksa naimisissa olla ja lapsia hoitaa saman ihmisen kanssa loppuelämäänsä.

Vierailija
87/87 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko se morsian syytä, miksi ei kutsu sinua? Ei kukaan normaali, painotan sanaa normaali, ole noin tökerö ketään kohtaan huvittelemalla kutsujensa kanssa kuka saa ja kuka ei kutsua. Oletko ainoa sinkku ja muut parisuhteessa, joten vain  kaikki parit saavat kutsun? Vai oletko ainoa, jonka painoindeksi ylittää morsiamen määrittelemät rajat? Vai edustatko jotakin e tnistä ryhmää, mikä rikkoisi morsiamen unelmahäiden kokonaisuutta? Va inhoaako sulhanen sinua? Vai onko morsiuspari uskonlahkoon kuuluvia niin kuin kaikki muutkin kutsutut ja sinä et kuulu lahkoon?

Laskin äsken, että olen mukana  7 erilaisessa ystävien tai kavereiden ryhmässä ja niissä on jäseniä vähän yli 200. Oikeastiko kaikki heidät pitää kutsua mukaan siksi, että olemme samoissa ryhmissä mukana (harrastuksia, töitä, opiskelua jne.)?

Aika tökeröä kuvitella, että joku tuttavantuttava on oikeutettu hääkutsuun siksi, että painaessani Lähetä hänkin näkee, että "Lähdetään huomenna oluselle klo 18, kuka on messissä?".

Itse kukin meistä häärää kaikenlaisissa porukoissa, harrastusryhmissä ja viestittelee sinne sun tänne. Se ei kuitenkaan sulje pois huomaavaisia ja hienotunteisia käytöstapoja. Jos on aivan pakko tietyssä ryhmässä hehkuttaa jotakin elämänsä merkkitapahtumaa  vuoden ajan ja jättää vain yhden ryhmästä kutsumatta on se ajattelematonta, epäkohteliasta, itsekästä ja jossa ei paljoakaan päätä pakota kutsuja lähettäneellä henkilöllä. Lapsellinen sopertelu, miten ei sit tartte mua kutsua sun häihisi oli oikea älynväläys ja jollaista voi heitellä kun ulkopuolelle jäänyt ei edes omia häitään suunnittele:

Ne häät voi  nyttuntua morsiamesta Universumia tärisyttävältä suurtapahtumalta, mutta ai että on sitten eri tilanne kun avioarki harmaantuu ja tarttis kaikenlaisia ystäviä. Aika moni muistaa, miten se morsian oli peestä kutsuja lähettäessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän