Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin

Kommentit (466)

Vierailija
441/466 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia on monenlaisia, itselläni rokotteet eivät vaikuttaneet kiertoon mitenkään. Olin jo varautunut siihen, että se menisi sekaisin, mutta menkat ovat olleet yhtä säännölliset kuin aiemminkin. Olen myös ystäveni ja työkavereideni kanssa tästä jutellut, eivätkä hekään ole huomanneet mitään outoa.

Kukaan ei ole väittänytkään, että kaikilla naisilla olisi häiriöitä kuukautisissa. Kiva juttu, että sulla ja ystävilläsi ei ole. Tällainen kommentointi tuntuu kuitenkin yritykseltä mitätöidä ja kyseenalaistaa muiden päinvastaisia kokemuksia.

Missä kohtaa mitätöin toisten kokemuksia? Eikös tämä ole keskustelupalsta, jossa kaikki saavat kertoa oman kokemuksensa ja näkökulmansa. Vai onko niin, että tiettyihin ketjuihin on oikeus kommentoida vain heillä, joilla on se tietty kokemus?

Vierailija
442/466 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti pitää kirjaa kuukautisista? 

Kysyn siksi, että on aika helppoa muistaa väärin... minulla on todella säännöllinen kierto, käytän appia johon merkataan päivät, ja se ennakoi kivasti tulevia menkkoja. Suurimman osan ajasta kierto on täysin ajallaan.Toisen rokotuksen jälkeen menkat oli viikon myöhässä. Ja siitä kolmen kuukauden jälkeen taas. Olisikohan tämä nyt tätä rokotusmyöhästystä? Ihan varmana, kun olen niin kellon tarkka muuten. 

Paitsi että - vilkaisin parin vuoden historiaa hieman tarkemmin, ja näyttäisi että n kolmen kuukauden välein yksi kierto onkin juuri vähän pidempi kuin muut.. en vaan ole näköjään siihen sen suuremmin kiinnittänyt huomiota aiemmin, ja nytkin vain sen takia kun tämä on mediassa esillä.

Eli kannattaa pitää mielessä, että aika helposti sitä kiinnittää huomiota vain niihin asioihin, jotka tukevat mielipidettä, eikä katsota tarkemmin ja kiinnitetä huomiota kokonaiskuvaan ja faktoihin. Englannin kielellä kulkee nimellä confirmation bias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/466 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl kannattaa tehä ilmotus fimeaan

Vierailija
444/466 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotukset ( kaksi) saanut jo aikaa sitten ulkomailla eikä mitään ongelmia. Käsittääkseni ongelmat jotka kyseisestä aiheesta tulleet pienelle osalle, ovat menneet ohi jonkun ajan kuluttua. Ongelmia on ollut nuorilla naisilla, keski-ikäisten ongelmista en ole ennen tätä ketjua kuullut. 

Vierailija
445/466 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ilmoituksen fimeaan

Vierailija
446/466 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös appissa niin kuin sinulla, enkä ollut etukäteen kuullut mistään sellaisesta että rokote vaikuttaisi kuukautisiin (en esim katso televisiouutisia, verkkolehtiä luen vähäisesti, eli en tiedä missä tuosta aiheesta on puhuttu). Paniikissa olen miettinyt olevani raskaana, sitten mietin että onko kilpirauhanen, vai mikä vialla. Sitten yhtäkkiä muistin että toisesta koronarokotteesta on n. 14 päivää, ja googlasin asiaa, en todellakaan odottanut että tulisi mitään tätä ajatusta tukevia tuloksia, mutta kas kummaa, redditissä naiset kertoivat että kuukautiset olivat olleet viikon myöhässä, viikon ajoissa, kierto lyhentynyt tai ollut kuukausia myöhässä.

Ja juuri tuon oman menkkasovellukseni takia tsekkasin koska omat menkat on viimeksi olleet näin paljon myöhässä, ja vastaus oli huhtikuussa 2018. Eli omalla kohdallani ei ole kyseessä selkeästi säännöllinen juttu todellakaan.

Toki kyse voi olla myös stressistä, mutta odottelen nyt vielä että jos alkavat olla viikon pari myöhässä, ja varmaan pitää käydä terveyskeskuksessa verestä testaamassa etten varmasti ole raskaana (normiraskaustestejä tehty muutama kappale), niin sitten totean kyllä etten keksi muuta syytä kuin koronarokotteen.

Vierailija
447/466 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkorokotukset tulee, niin mitä tapahtuu niille, joilla on jotain häikkää jo ennestään?

Vierailija
448/466 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hoitaja ja oikeastaan kaikilla mun läheisillä työkavereilla on jo 3 piikkiä otettuna. Itse tulin raskaaksi 2. Jälkeen ja otin kolmannen kun olin jo raskaana. Ja tietääkseni 3 täysin (3) rokotettua työkaveria on raskaana.

Vierailija
449/466 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriö tuli toisen rokotuksen jälkeen. Ensin kierto oli vain 2 viikkoa ja nyt kun toisten menkkojen piti alkaa niin mitään ei kuulu, vaikka 36. päivä menossa, joka poikkeaa normaalista huomattavasti. Olen jo nelissäkymmenissä. Tällaista häiriötä ei ole koskaan ennen ollut.

Vierailija
450/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn siksi, että on aika helppoa muistaa väärin... minulla on todella säännöllinen kierto, käytän appia johon merkataan päivät, ja se ennakoi kivasti tulevia menkkoja. Suurimman osan ajasta kierto on täysin ajallaan.Toisen rokotuksen jälkeen menkat oli viikon myöhässä. Ja siitä kolmen kuukauden jälkeen taas. Olisikohan tämä nyt tätä rokotusmyöhästystä? Ihan varmana, kun olen niin kellon tarkka muuten. 

Paitsi että - vilkaisin parin vuoden historiaa hieman tarkemmin, ja näyttäisi että n kolmen kuukauden välein yksi kierto onkin juuri vähän pidempi kuin muut.. en vaan ole näköjään siihen sen suuremmin kiinnittänyt huomiota aiemmin, ja nytkin vain sen takia kun tämä on mediassa esillä.

Eli kannattaa pitää mielessä, että aika helposti sitä kiinnittää huomiota vain niihin asioihin, jotka tukevat mielipidettä, eikä katsota tarkemmin ja kiinnitetä huomiota kokonaiskuvaan ja faktoihin. Englannin kielellä kulkee nimellä confirmation bias.

No minä olen kirjannut ylös jokaiset kuukautiseni ja olen 38. Väittäisin olevani aika hyvin perillä millainen kiertoni on ja nyt se ei todellakaan ole normaali. Pelkään että lapsihaaveen saa nyt kuopata, lopullisesti. Aika kovan hinnan saa moni nainen tästä maksaa.

Vierailija
451/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas viikon etuajassa jo toistamiseen 😑

Vierailija
452/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä nyt erityisemmin tarvitse kirjaa pitää huomatakseen, että kuukautissa on jotain poikkeavaa jos ne kestävät 4 viikkoa tai ovat yllättäen niin runsaat että mikään pyyhettä pienempi ei riitä kuukautissuojaksi. Tuommoiset häiriöt on aika helppo huomata vaikka ei pitäisi kirjaa.

Vierailija
453/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vaikutuksia juuri tarvitaan tämän testirokotteen testausaikana. Laittakaa ilmoitukset Fimeaan, niin saavat painettua ne lääkepurkkiin, mahdillusten haittavaikutusten kohtaan. Sellainen selostehan löytyy testien läpikäyneistä lääkkeistäkin. Tästä testausrokotteesta ei vielä sellaista ole. Se tulee vasta 2023 jälkeen, jos koko rokotetta enää kannattaa myydä.

Vierailija
454/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis naisillahan vuoto voi häiriintyä jopa liiallisesta mansikoiden syömisestä. Mutta stressin pitäisi olla jo poikkeuksellisen suurta, tai kehon epätavallisen herkkä, jotta keho siitä menisi sekaisin.

Jos kiertöhäiriö ilmenee monilla rokotteen ottamisen jälkeen, se viittaa rokotehaittaan - mutta mikä se haitan merkitys sitten olisi on toinen asia. Asialla ei ehkä ole merkitystä, ellei ole raskautta yrittämässä, ja kuka nyt siinä tapauksessa rokotetta ottaisi??

Niin, sillähän ei ole mitään merkitystä, että vuodat koko ajan. On muutamia satunnaisia päiviä milloin vuotoa ei tule, mutta muuten vuodat koko ajan.

Sillä on muuten he*vetin suuri merkitys parisuhteessa ja ihan omankin hyvinvoinnin kannalta, jos vuoto ei vain enää lopu. Ja tämä toisen rokotteen jälkeen. Ensimmäisen jälkeen tuli "vain" viikon kestävät paksut klönttivuodot, joihin piti tamponin lisäksi käyttää sidettä. Se sentään onneksi kesti vain hetken. Mutta tämä jatkuva verinen vuoto alkaa todella näin parin kuukauden jälkeen ottaa pattiin.

Vierailija
455/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis naisillahan vuoto voi häiriintyä jopa liiallisesta mansikoiden syömisestä. Mutta stressin pitäisi olla jo poikkeuksellisen suurta, tai kehon epätavallisen herkkä, jotta keho siitä menisi sekaisin.

Jos kiertöhäiriö ilmenee monilla rokotteen ottamisen jälkeen, se viittaa rokotehaittaan - mutta mikä se haitan merkitys sitten olisi on toinen asia. Asialla ei ehkä ole merkitystä, ellei ole raskautta yrittämässä, ja kuka nyt siinä tapauksessa rokotetta ottaisi??

Niin, sillähän ei ole mitään merkitystä, että vuodat koko ajan. On muutamia satunnaisia päiviä milloin vuotoa ei tule, mutta muuten vuodat koko ajan.

Sillä on muuten he*vetin suuri merkitys parisuhteessa ja ihan omankin hyvinvoinnin kannalta, jos vuoto ei vain enää lopu. Ja tämä toisen rokotteen jälkeen. Ensimmäisen jälkeen tuli "vain" viikon kestävät paksut klönttivuodot, joihin piti tamponin lisäksi käyttää sidettä. Se sentään onneksi kesti vain hetken. Mutta tämä jatkuva verinen vuoto alkaa todella näin parin kuukauden jälkeen ottaa pattiin.

Jatkuva vuotaminen tekee myös aneemiseksi. Mutta niin kauan kun käypä hoito sanoo että arvot on normaalissa ei onneksi tarvitse tehdä mitään. Paleltaa ja väsyttää, ferritiini on lähellä nollaa mutta tää on ilmeisesti normaalia nelikymppiselle eikä kuulemma voi liittyä mitenkään rokotteeseen. Mitäs sitten vaikka vuodan kuin teurastettava viikon putkeen jo neljännessä kierrossa.

Vierailija
456/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva vuotaminen tekee myös aneemiseksi. Mutta niin kauan kun käypä hoito sanoo että arvot on normaalissa ei onneksi tarvitse tehdä mitään. Paleltaa ja väsyttää, ferritiini on lähellä nollaa mutta tää on ilmeisesti normaalia nelikymppiselle eikä kuulemma voi liittyä mitenkään rokotteeseen. Mitäs sitten vaikka vuodan kuin teurastettava viikon putkeen jo neljännessä kierrossa.

Ja jos nämä samat oireet olisivat tulleet koronaTARTUNNAN jälkeen, olisi syy ehdottomasti ja tietenkin siinä koronassa. Mutta rokotuksen jälkeen ei rokotteella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
457/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän pelottaa, että aiheuttaa pitkässä juoksussa lapsettomuutta ja keskenmenoja kun vaikuttaa kuukautiskiertoon.

Niitähän ei vielä ole havaittavissa.

Itse en ota ennenkuin on tietoa kuinka vaikuttaa.

Kävele sitten hyvä ihminen, älä juokse.

Vierailija
458/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin vuodin ennenkuin kasvi leikattiin.

Vierailija
459/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vaikutuksia juuri tarvitaan tämän testirokotteen testausaikana. Laittakaa ilmoitukset Fimeaan, niin saavat painettua ne lääkepurkkiin, mahdillusten haittavaikutusten kohtaan. Sellainen selostehan löytyy testien läpikäyneistä lääkkeistäkin. Tästä testausrokotteesta ei vielä sellaista ole. Se tulee vasta 2023 jälkeen, jos koko rokotetta enää kannattaa myydä.

Tata "testirokotetta" on tyostetty kymmenen vuotta joten ei ihan uusi ole.

Asiantuntijan mukaan nyt on siirrytty analogisen rokotteen ajasta digitaaliseen. Naita rokotteita on nyt myynnissa kahdeksan.

Vierailija
460/466 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tata "testirokotetta" on tyostetty kymmenen vuotta joten ei ihan uusi ole.

Asiantuntijan mukaan nyt on siirrytty analogisen rokotteen ajasta digitaaliseen. Naita rokotteita on nyt myynnissa kahdeksan.

Kyllä minulle muista rokotteista on kerrottu, mitä haittavaikutuksia niistä tiedetään olevan. Tämä testi ulottuu 2023 ja nimenomaan siksi, että voivat niitä sitten kertoa asiakkaille. Niin toimii tuotteistus, myös lääkebusineksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi