Raskaus ja hiustenvärjäys
Olen nyt rv 13 ja alkaa olee kammottava tyvikasvu näkyvissä. Oma hiustenväri perus maantienharmaa ja vaalentanut olen kirkkaan vaaleaksi. Miten te olette toimineet raskauden aikana, kun alkaa oma väri puskea? Pitäisikö laittaa vaalean ruskeita raitoja, sävyttää jollain naamiolla tummemmaksi vai mitä ihmettä tässä tekisi? Olisi kiva näyttää nätiltä vaikka raskaana onkin :)
Kommentit (26)
Yleensä värjään itse, blondi olen myös joten helppo värjätä kotona. Raskausaikana kävin kuitenkin parturissa joka osasi piilottaa juurikin raidoilla tyvikasvun.
Hyvin voi värjätä normaalisti. Tästä olisi jo vedenpitäviä todisteita jos se jollain lailla vaikuttaisi vauvaan. Tottakai kannattaa järki muistaa ja värjäillä mahd. pitkillä väleillä. Mutta tämäkin enempi itsesi takia. Myrkkyjähän nuo on mutta ei syytä hysteeriaan. Raidat turvallisin jos haluat ottaa varman päälle, tai suoravärit mutta jälkimäisessä ei ole kovin montaa vaihtoehtoa.
Okei, itse en kyllä halua värjätä millään vahvoilla myrkyillä. Varsinkaan vaalennusaineilla läträillä. Ehkä raidat on paras vaihtoehto. Tietääkö kukaan miten esim. vaalean ruskea sävyttävä naamio toimii vaalennettuun hiukseen?
ap
Voi värjätä. Itselläni hormonit ilmeisesti vaikutti niin ettei väri tartu (laikukkaat) ja haalistuu nopeasti. En värjännyt raskaana mutta aika nopeasti synnytysten jälkeen (imettäessä) ja kokemus toistui siis kahdesti. Ennen raskauksia värjäys ollut ongelmatonta. Olenkin kuullut jo aiemmin eräältä kampaajalta että näin voi käydä. Siinä mielessä en välttämättä kovin radikaalia värjäystä tekisi, mutta en tiedä miten vaikuttaa tuossa vaiheessa raskautta ja eri ihmisillä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:38"]Okei, itse en kyllä halua värjätä millään vahvoilla myrkyillä. Varsinkaan vaalennusaineilla läträillä. Ehkä raidat on paras vaihtoehto. Tietääkö kukaan miten esim. vaalean ruskea sävyttävä naamio toimii vaalennettuun hiukseen?
ap
[/quote]
Mikset halua? Jos normaalistikin värjäät hiuksiasi. Olisi mielenkiintoista kuulla näkökulmia, todenperäisiä.
Värjään lorealin castingilla, ei sisällä ammoniakkia. Mutta haalistuu nopeasti
Minä värjäsin raskauden aikana hennalla vaan.
Mä lopetin värjäämisen hyvissä ajoin ennen raskautta, huomattavasti helpottui elämä muutenkin, kun ei tarvitse juurikasvua kytätä.
Käsittääkseni hiusvärit jostain kumman syystä aiheuttavat virtsarakon syöpää, eli ilmeisesti ne menee ihmisellä kiertoon.
En muista onko sikiö-aiheesta tutkimuksia...jostain muistaisin lukeneeni kyllä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:46"]Mä lopetin värjäämisen hyvissä ajoin ennen raskautta, huomattavasti helpottui elämä muutenkin, kun ei tarvitse juurikasvua kytätä.
Käsittääkseni hiusvärit jostain kumman syystä aiheuttavat virtsarakon syöpää, eli ilmeisesti ne menee ihmisellä kiertoon.
En muista onko sikiö-aiheesta tutkimuksia...jostain muistaisin lukeneeni kyllä.
[/quote]
Saisko näistä lähteitä joissa on oikeasti asiaa tutkittu?
Ei kai ne suositukset värjäämisen keskeyttämisestä ihan tyhjästä tule? Hiusvärit on ihan törkeetä myrkkyä ja kemikaaleja siitä kerääntyy elimistöön.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:50"]Ei kai ne suositukset värjäämisen keskeyttämisestä ihan tyhjästä tule? Hiusvärit on ihan törkeetä myrkkyä ja kemikaaleja siitä kerääntyy elimistöön.
[/quote]
Toki mutta eiköhän tämä olisi samanlainen paheksunnan aihe kuin ryyppääminen ja tupakointi raskausaikana? Vai onko vain värifirmojen keino pestä kätensä JOS joskus tulisikin tutkimus joka puoltaisi asiaa?
En värjännyt raskausaikana hiuksia. Varmuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:46"]Värjään lorealin castingilla, ei sisällä ammoniakkia. Mutta haalistuu nopeasti
[/quote]
Jotain ammoniakkia vastaavaa hiusta avaavaa myrkkyä siinä kuitenkin on, joten..
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:38"]Okei, itse en kyllä halua värjätä millään vahvoilla myrkyillä. Varsinkaan vaalennusaineilla läträillä. Ehkä raidat on paras vaihtoehto. Tietääkö kukaan miten esim. vaalean ruskea sävyttävä naamio toimii vaalennettuun hiukseen?
ap
[/quote]
Mikset halua? Jos normaalistikin värjäät hiuksiasi. Olisi mielenkiintoista kuulla näkökulmia, todenperäisiä.
[/quote]
Koska ei ole vedenpitävää tutkimustietoa hiusvärien haitallisuudesta sikiölle, puolesta tai vastaan. Mielummin pelaan varman päälle, kuin pistän turhamaisuuteni sikiön terveyden edelle :)
ap
Raidat ovat hyvä valinta, koska eivät osu hiuspohjaan. Ja hyvää raskautta sulle! :)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:41"]
ap
[/quote]
[/quote]
Koska ei ole vedenpitävää tutkimustietoa hiusvärien haitallisuudesta sikiölle, puolesta tai vastaan. Mielummin pelaan varman päälle, kuin pistän turhamaisuuteni sikiön terveyden edelle :)
ap
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta!:)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:50"]Ei kai ne suositukset värjäämisen keskeyttämisestä ihan tyhjästä tule? Hiusvärit on ihan törkeetä myrkkyä ja kemikaaleja siitä kerääntyy elimistöön.
[/quote]
Toki mutta eiköhän tämä olisi samanlainen paheksunnan aihe kuin ryyppääminen ja tupakointi raskausaikana? Vai onko vain värifirmojen keino pestä kätensä JOS joskus tulisikin tutkimus joka puoltaisi asiaa?
[/quote]
Suomessahan oli jo kielletty useat hiusvärit, mutta EU:n myötä sai tuoda taas markkinoille.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:38"]
Okei, itse en kyllä halua värjätä millään vahvoilla myrkyillä. Varsinkaan vaalennusaineilla läträillä. Ehkä raidat on paras vaihtoehto. Tietääkö kukaan miten esim. vaalean ruskea sävyttävä naamio toimii vaalennettuun hiukseen?
ap
[/quote]
Vaalentaminen on itse asiassa parempi vaihtoehto kuin tummentaminen, koska tummissa väreissä on enemmän metalleja kuin vaaleissa, myös käsittääkseni voimakkaimmin allergisoivaa parafenyyliamiinia, kun taas vaalennus tehdään lähinnä vetyperoksiidilla. Mutta jos yhtään epäröit tätä, niin suosittelen raidoitusta perinteisellä huppu- tai maalaustekniikalla.
Suoravärit auttavat silloin, kun hius on vaalennettu niin "rikki", ettei hapatteellinen väri enää tartu niihin. Mutta esim. vaaleanruskea sävyttävä naamio saattaa jättää vaalennetut vihertäviksi, koska vaalennus on poistanut hiuksista punapigmentin. Jos punainen ei ole ihan täysin pois kysymyksestä, koettaisin ehkä siis ensin jotain kuparinsävyistä suoraväriä. Sillä voisit saadakin vähän tummemmat, punasävyiset hiukset, jotka ovat nyt muotia (esim. Casting-sarjaanhan tuli juuri vaaleita kuparivärejä).
ihan tavalliseen tapaan värjäsin.