Voiko 12-vuotias olla 5-6 tuntia yksin kotona?
Siinähän se jo tuli. Isosiskonsa lähtee yleisurheilukisoihin 50 km:n päähän, voiko 12v olla sen ajan yksin kotona?
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:10"]Ap, älä välitä :) Mä symppaan sua. Pää pystyyn, ei kaikki aikuiset ole noin idiootteja :)
T. se 18v
[/quote] Mikä tekee meistä idiootin? Lohdutatte tyyppiä joka olisi saattanut näsäviisastella teillekin vaikka kuinka paljon jos olisitte sattuneet paikalle? Silloin ei varmaankaan oltaisi näin ymmärtäväisiä.
[/quote]
Sä oot sitten hauska. Oikeesti..... säälittävää
Ja loppujenlopuksi, mitä tällä millään on väliä? Ap väittää olevansa 12-vuotias, ja me voimme keskustella vain sen informaation pohjalta, oli se sitten totta tai ei. Täälläkö aikuisiksi itseään kutsuvat ihmiset valittavat siitä, miten 12-vuotiaaksi itseään kutsuva on näsäviisas ja lapsellinen? Joo ei tule mitään. Valitatteko siitäkin, ettei vastasyntynyt osaa käydä itse vessassa tai 3-vuotias ei osaa lukea? Ilmeisesti, koska miksi muutenkaan valittaisitte siitä, että koette 12-vuotiaan käyttäytyvän lapsellisesti.
mä oon 12v ja mä oon ollu koko yön yksin kotona
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:10"]Ap, älä välitä :) Mä symppaan sua. Pää pystyyn, ei kaikki aikuiset ole noin idiootteja :)
T. se 18v
[/quote] Mikä tekee meistä idiootin? Lohdutatte tyyppiä joka olisi saattanut näsäviisastella teillekin vaikka kuinka paljon jos olisitte sattuneet paikalle? Silloin ei varmaankaan oltaisi näin ymmärtäväisiä.
[/quote]
[/quote] Vastaa viestiin äläkä valita.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:15"]
Jos mua oltais ton ikäsenä "haukuttu"trolliksi koska kirjoitustaitoni oli kommentoijan mielestä liian hyvä, olisin ottanut sen kohteliaisuutena enkä vittuillut.
[/quote]
Se on kiva juttu sinulle. Mutta jos kuvittelet ap:n olevan oikeasti 12-vuotias sinä, niin se ei sitten olekaan enää niin kiva juttu sinulle.
Täällä on tasan yksi nolo riitelijä (trolli?), joka peukuttaa viestejään koneelta ja mobiilista.
Oli kuka hyvänsä, ironisesti hän syyttää muita juuri siitä mitä tekee itse. Hän hyökkäsi, ja kun sai asiallisen vastauksen pienen näpäytykseen kera, hänen itsetuntonsa romahti ja aloitti haukkumisen ja riehumisen. Kuulostat epävakaalta, toivottavasti olet provo. En kyllä ymmärrä mitä iloa tuollaisesta saa.
Ap: olit minkä ikäinen tahansa, olet oikeassa. Jos olet oikeasti nuori, pidä toi asenne ja tulet pääsemään pitkälle. Samaa kylmänviileää argumentointia voi käyttää äidinkin kanssa, mutta suosittelen ettet enää palaisi palstalle. Tämä syö usein 28-vuotiaankin uskoa ihmiskuntaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:16"]Ja loppujenlopuksi, mitä tällä millään on väliä? Ap väittää olevansa 12-vuotias, ja me voimme keskustella vain sen informaation pohjalta, oli se sitten totta tai ei. Täälläkö aikuisiksi itseään kutsuvat ihmiset valittavat siitä, miten 12-vuotiaaksi itseään kutsuva on näsäviisas ja lapsellinen? Joo ei tule mitään. Valitatteko siitäkin, ettei vastasyntynyt osaa käydä itse vessassa tai 3-vuotias ei osaa lukea? Ilmeisesti, koska miksi muutenkaan valittaisitte siitä, että koette 12-vuotiaan käyttäytyvän lapsellisesti.
[/quote] 12-vuotiaalta voi olettaa jo asiallista käyttäytymistä netissä, vastasyntynyt ei osaa käydä vessassa koska se on ymmärrettävää.
Mä teen tästä vinkkauksen nettipoliisille. Toi on ihan törkeää miten ap:lle käyttäydytään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:15"]
Jos mua oltais ton ikäsenä "haukuttu"trolliksi koska kirjoitustaitoni oli kommentoijan mielestä liian hyvä, olisin ottanut sen kohteliaisuutena enkä vittuillut.
[/quote]
Se on kiva juttu sinulle. Mutta jos kuvittelet ap:n olevan oikeasti 12-vuotias sinä, niin se ei sitten olekaan enää niin kiva juttu sinulle.
[/quote] Saattaisin olla hieman närkästynyt siitä että väitetään trolliksi, mutta toisaalta kiva että jonkun mielestä kirjoitan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:16"]Ja loppujenlopuksi, mitä tällä millään on väliä? Ap väittää olevansa 12-vuotias, ja me voimme keskustella vain sen informaation pohjalta, oli se sitten totta tai ei. Täälläkö aikuisiksi itseään kutsuvat ihmiset valittavat siitä, miten 12-vuotiaaksi itseään kutsuva on näsäviisas ja lapsellinen? Joo ei tule mitään. Valitatteko siitäkin, ettei vastasyntynyt osaa käydä itse vessassa tai 3-vuotias ei osaa lukea? Ilmeisesti, koska miksi muutenkaan valittaisitte siitä, että koette 12-vuotiaan käyttäytyvän lapsellisesti.
[/quote] 12-vuotiaalta voi olettaa jo asiallista käyttäytymistä netissä, vastasyntynyt ei osaa käydä vessassa koska se on ymmärrettävää.
[/quote]
Niiiin? Tämä 12v on käyttäytynyt enemmän kuin asiallisesti.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:18"]Täällä on tasan yksi nolo riitelijä (trolli?), joka peukuttaa viestejään koneelta ja mobiilista.
Oli kuka hyvänsä, ironisesti hän syyttää muita juuri siitä mitä tekee itse. Hän hyökkäsi, ja kun sai asiallisen vastauksen pienen näpäytykseen kera, hänen itsetuntonsa romahti ja aloitti haukkumisen ja riehumisen. Kuulostat epävakaalta, toivottavasti olet provo. En kyllä ymmärrä mitä iloa tuollaisesta saa.
Ap: olit minkä ikäinen tahansa, olet oikeassa. Jos olet oikeasti nuori, pidä toi asenne ja tulet pääsemään pitkälle. Samaa kylmänviileää argumentointia voi käyttää äidinkin kanssa, mutta suosittelen ettet enää palaisi palstalle. Tämä syö usein 28-vuotiaankin uskoa ihmiskuntaan.
[/quote] Kyllä, ap on oikeassa. Jatka näsäviisastelua ja ole besserwisser niin pääset pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:19"]
12-vuotiaalta voi olettaa jo asiallista käyttäytymistä netissä, vastasyntynyt ei osaa käydä vessassa koska se on ymmärrettävää.
[/quote]
Eli mikä on asiallista käytöstä? Sekö, ettei ole "näsäviisas" ja "besserwisser", niinkuin monet 12-vuotiaat luonnostaan ovat? Ennenkuin sanot: ei, eivät KAIKKI 12-vuotiaat, mutta monet, ja se on ihan normaalia. Monet aikuisetkin ovat vielä "näsäviisaita, kaikkitietäviä besserwissereitä", ainakin jos nuo käsitteet määrittelee yhtä tiukkapipoisesti kuin sinä näytät ne määrittelevän.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:34"]hahah aikuinen rupee inttään ja päteen 12-vuotiaan kanssa :DDD hei se on 12!!
[/quote] Naurettavampaa on se että 12-vuotias rupeaa inttämään oikeinkirjoituksesta aikuisen ihmisen kanssa.
[/quote]
Täällä joku kotisohvan äikänope besserwisseri ei tykkää koska Ap kirjoittaa kieliopillisesti liian oikein. Ap:n pitäis varmaan kirjoittaa tarkoituksella huonommin
[/quote] Olen hyvin tyytyväinen että ap kirjoittaa oikein. Sen sijaan pistää silmään, jos lapsi alkaa korjailemaan aikuisia. Se on besserwisseröintiä.
[/quote]
Ai olet tottunut ajattelemaan, että lapset tekee asiat aina aikuisia huonommin ja että heidän kuuluu olla vähän tyhmiä? No hei, jospa näyttäisit tolle silmiinhyppivälle 12v liian fiksulle teinarille todellisen viisautesi ja lopettaisit tän LAPSELLISEN riidan. Et vastaisi ap:n ja kenenkään muun viesteihin enää mitään. Se olisi fiksua ja antaisi susta paljon viisaamman kuvan. Tee näin, vai olenko minä, 19-vuotias, vielä tarpeeksi vanha neuvomaan sua?
[/quote]
Minusta ap ei hyppinyt silmille, vaan puolustautui noita kahta vastaan. Se sitten vähän paisui ja monet joutuivat puuttumaan asiaan. Musta piräisi kiittää erityisesti nikkiä Mies 24v.
Terveisin 18v, joka myös puolusti aloittajaa
[/quote]
Tietenkään Ap ei tehnyt väärin. yritin vaan lähestyä tota nuutuuttajaa pehmeästi sen omasta näkökulmasta, niin ehkä viesti menee sillä tavalla perille paremmin
T. 61
Me Ap:n puolustajat taidetaan muuten olla noista öykkäreistä ihan liian nuoria sanomaan niille mitään vastaan koska ollaan vasta 18, 19 ja 24
[/quote] Lapsihan ei tee koskaan väärin. Vaikka tappaisi jonkun ja joku alkaisi "inttään" tämän lapsen kanssa nin täällä sanottaisiin että mikä helvetin lastenkiusaaja olet, idiootti, vitun säälittävää hyökätä lapsen kimppuun jne.
Kyllä ap:kin hyökkäsi toisten kimppuun. Mutta lapsihan on aina oikeassa.
[/quote]
Mitä vittua? Miten TAPPAMINEN liittyy kirjoitusvirheen korjaamiseen? Anteeksi pahat sanat, mutta mitä helvetin vittua? Nyt sitten ap:ta verrataan jo murhaajaan...
[/quote] Ehkä liioiteltua. Teidän mielestänne lapsi vain on aina oikeassa ja tekee ja sanoo oikein. Ja muut hyökkäävät kimppuun ja ovat säälittäviä jos eivät pidä pikkuvanhailusta.
[/quote]
Teidän mielestänne taas lapset on aina vähän hakoteillä ja heidän täytyy olla, kuin eivät tietäisi aikuisen kirjoitusvirheen olevan virhe ja niiden huomauttelu on ehdoton k-18
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:10"]Ap, älä välitä :) Mä symppaan sua. Pää pystyyn, ei kaikki aikuiset ole noin idiootteja :)
T. se 18v
[/quote]
[/quote] Vastaa viestiin äläkä valita.
[/quote]
Ap:n ekoissa viesteissä ei ollut mitään näsäviisasta. Sä se aloit riehua, ja sait mitä ansaitsit. Jos olisin itse ollut noin nolo, olisin pysynyt ihan hiljaa ja tajunnut mokani.
Joten kyllä, valitettavasti minun ja varmasti muidenkin silmissä täällä on vain yksi syyllinen: sinä.
Jos ap lukee näitä viestejä ruudun takana, nuo haukkumiset tulevat olemaan erittäin vahingollisia.
Ajatelkaa nyt miltä hänestä tuntuu... Tuler hyvissä aikeissa neuvoa kysymään, aikuinen hyökkää kimppuun ja koossa on 5 sivua haukkumisviestejä. Ihan kamalaa. Missä ylläpito on? Tästä pitää oikeasti ilmoittaa nettipoliisille.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:24"]Jos ap lukee näitä viestejä ruudun takana, nuo haukkumiset tulevat olemaan erittäin vahingollisia.
Ajatelkaa nyt miltä hänestä tuntuu... Tuler hyvissä aikeissa neuvoa kysymään, aikuinen hyökkää kimppuun ja koossa on 5 sivua haukkumisviestejä. Ihan kamalaa. Missä ylläpito on? Tästä pitää oikeasti ilmoittaa nettipoliisille.
[/quote] Ap itse aiheutti tämän. Jos vittuilee aikuisille ei voi odottaa takaisin muutakuin vittuilua.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:16"]Ja loppujenlopuksi, mitä tällä millään on väliä? Ap väittää olevansa 12-vuotias, ja me voimme keskustella vain sen informaation pohjalta, oli se sitten totta tai ei. Täälläkö aikuisiksi itseään kutsuvat ihmiset valittavat siitä, miten 12-vuotiaaksi itseään kutsuva on näsäviisas ja lapsellinen? Joo ei tule mitään. Valitatteko siitäkin, ettei vastasyntynyt osaa käydä itse vessassa tai 3-vuotias ei osaa lukea? Ilmeisesti, koska miksi muutenkaan valittaisitte siitä, että koette 12-vuotiaan käyttäytyvän lapsellisesti.
[/quote]
Hän käyttäytyi asiallisesti. SINULTA tässä nyt odotetaan sitä asiallista käytöstä!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:23"]
Joo, ne nauraa sulle kun teet vinkkauksen siitä kun aikuiset vastaavat lapsen näsäviisasteluun.
[/quote]
Ap ei edelleenkään ole missään vaiheessa näsäviisastellut tai käyttäytynyt asiattomasti. Sen tajuaa kuka tahansa normaali ihminen, joka ei ole yhtä vajaaälyinen, herkkänahkainen ja kirjoitustaidoton pikku paska kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:24"]Jos ap lukee näitä viestejä ruudun takana, nuo haukkumiset tulevat olemaan erittäin vahingollisia.
[/quote] Ap itse aiheutti tämän. Jos vittuilee aikuisille ei voi odottaa takaisin muutakuin vittuilua.
[/quote]
Olet hullu. Sä aloitit vittuilun ja jatkat sitä edelleen! Onko lääkitys ihan kohdallaan??
Täällä myös yksi, joka puolustaa ap:ta eikä hyväksy vastustajiensa kiusaamista. Ilmoitan kaikki ne asiattomiksi, saadaanpahan iltaan mennessä pois näinkin tyhmä lastenvainoamisketju :)
Terv. 20-vee jätkä