Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvä enemmistö suomalaisista kannattaa koronapassia

Vierailija
28.07.2021 |

"Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 63 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että Suomessa pitäisi ottaa käyttöön koronapassi. Koronapassia edellytettäisiin esimerkiksi isompiin tapahtumiin pääsemiseksi."

https://www.verkkouutiset.fi/selva-enemmisto-kannattaa-koronapassia/

Tämä on hieno uutinen, usko suomalaisiin palasi

Kommentit (239)

Vierailija
161/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on seonneet, ilmeisesti koronan pelosta. He haluavat avata pandoran lippaan, jonka varjolla keskeisimpiin perusvapauksiin ja oikeuksiin voidaan puuttua, ensin koronan takia, jatkossa sitten mielivaltaisesti mistä syystä tahansa, jos tarvittavat lakimuutokset tehdään että sellainen mahdollistuu. 

Selväähän on että ehdotus pakkorokotuksesta ei menisi läpi, koska taudin pitäisi olla paljon vakavampi jotta tartuntatautilakii mahdollistaisi niin äärimmäisen keinon, joka kajoaa ihmisen perusoikeuteen ruumiilliseen koskemattomuuteen. On aika hullua, että sitten tuotaisiin KÄYTÄNNÖSSSÄ pakkorokotus useimmille tämän passin kautta. Sitähän on puhuttu että edes ruokakauppaan ei pääsisi ilman sitä, eikä varmaan useimmille työpaikoille tms. Rokote ei enää olisikaan vapaaehtoinen paitsi jos olet valmis elämään yksin jossain korvessa omat ruoat viljellen ja metsästäen.

Minä olen jo ottanut molemmat rokotteet, joten mitään pelkoa ei ole. Niiden, jotka kieltäytyvät rokotteesta kohtalo ei liikuta eikä kiinnosta minua. Jos valitsee noin, niin sitten tervemenoa vaan metsästämään ne ruuat. Ei kiinnosta.

Vierailija
162/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on seonneet, ilmeisesti koronan pelosta. He haluavat avata pandoran lippaan, jonka varjolla keskeisimpiin perusvapauksiin ja oikeuksiin voidaan puuttua, ensin koronan takia, jatkossa sitten mielivaltaisesti mistä syystä tahansa, jos tarvittavat lakimuutokset tehdään että sellainen mahdollistuu. 

Selväähän on että ehdotus pakkorokotuksesta ei menisi läpi, koska taudin pitäisi olla paljon vakavampi jotta tartuntatautilakii mahdollistaisi niin äärimmäisen keinon, joka kajoaa ihmisen perusoikeuteen ruumiilliseen koskemattomuuteen. On aika hullua, että sitten tuotaisiin KÄYTÄNNÖSSSÄ pakkorokotus useimmille tämän passin kautta. Sitähän on puhuttu että edes ruokakauppaan ei pääsisi ilman sitä, eikä varmaan useimmille työpaikoille tms. Rokote ei enää olisikaan vapaaehtoinen paitsi jos olet valmis elämään yksin jossain korvessa omat ruoat viljellen ja metsästäen.

Ketkä muut kuin hysteeriset rokotekriittiset hörhöt ovat muka puhuneet, ettei edes ruokakauppaan pääsisi ilman passia? Oikeastihan tuo on täysin rokotekriittisten omakeksimä uhkakuva, jolle ei ole mitään järjellisiä perusteita. Kukaan muu ei ole sellaisesta puhunut kuin te ihan itse. Yhdessäkään maassa rokotepassilla ei ole estetty ihmisiä ostamasta ruokaa ja Suomessa kansanedustajat ja puoluejohtajat ovat nimenomaan kertoneet, että ruokakaupassa käyntiä ei tulla estämään.

Joten kannattaisiko oikeasti lopettaa tuo täysin tarpeeton paniikin lietsominen?

Juuri tänään tai eilen luin Iltiksen artikkelin, jossa kerrottiin, että yksityinen sektori saisi itse päättää, tarvitaanko kauppoihin tullessa rokotepassi vai ei. Ja Ranskassa passi aiotaan vaatia myös julkisessa liikenteessä, ja monilla työpaikoilla.

Se nyt vielä puuttuisi, että passittomilta kiellettäisiin systemaattisesti ruokaostokset. Kyllä nämä esitetyt vaihtoehdot jo ihan tarpeeksi rajoittavat perusoikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo ottanut molemmat rokotteet, joten mitään pelkoa ei ole. Niiden, jotka kieltäytyvät rokotteesta kohtalo ei liikuta eikä kiinnosta minua. Jos valitsee noin, niin sitten tervemenoa vaan metsästämään ne ruuat. Ei kiinnosta.

Sanotko saman vaikkapa autoimmuunisairautta sairastavalle tai naiselle jolla olisi suunnitelmissa yrittää lähiaikoina lasta? Molemmilla voi olla painavia syitä empiä rokotteen ottamista.

Vierailija
164/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaccinated people account for 75% of coronavirus infections in Singapore – NaturalNews.com

Vaccinated people account for 75% of coronavirus infections in Singapore

Eli siis 75% koronapotilaista on rokotettuja singaporessa.

Totta. Miksi jätit kertomatta, että rokotetut eivät ole saaneet vakavia oireita ja että kaikki tehohoitoon joutuneet ovat olleet rokottamattomia?

Lähde: Reuters

Vierailija
165/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaccinated people account for 75% of coronavirus infections in Singapore – NaturalNews.com

Totta. Miksi jätit kertomatta, että rokotetut eivät ole saaneet vakavia oireita ja että kaikki tehohoitoon joutuneet ovat olleet rokottamattomia?

Ehkä siksi, että tuo ei liity keskusteluun rokotepassista? On selvää, että rokote vähentää rokotetun itsensä todennäköisyyttä sairastua koronan vakavaan muotoon. Se ei kuitenkaan tee julkista tilaa tartuntavapaaksi, mikä olisi vähän niinkuin kyseisen passin pointti. Rokotepassia ei markkinoida sillä, että sen avulla voisi painostaa ihmisiä suojelemaan itseään ottamalla rokotteen, vaan sillä mielikuvalla, että se tekisi julkiset tapahtumat turvallisiksi, mitä se ei kuitenkaan tee.

Vierailija
166/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että tuo ei liity keskusteluun rokotepassista? On selvää, että rokote vähentää rokotetun itsensä todennäköisyyttä sairastua koronan vakavaan muotoon. Se ei kuitenkaan tee julkista tilaa tartuntavapaaksi, mikä olisi vähän niinkuin kyseisen passin pointti. Rokotepassia ei markkinoida sillä, että sen avulla voisi painostaa ihmisiä suojelemaan itseään ottamalla rokotteen, vaan sillä mielikuvalla, että se tekisi julkiset tapahtumat turvallisiksi, mitä se ei kuitenkaan tee.

Piti lisätä, että olen

-eri.

Vierailija
167/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muut kuin hysteeriset rokotekriittiset hörhöt ovat muka puhuneet, ettei edes ruokakauppaan pääsisi ilman passia? Oikeastihan tuo on täysin rokotekriittisten omakeksimä uhkakuva, jolle ei ole mitään järjellisiä perusteita. Kukaan muu ei ole sellaisesta puhunut kuin te ihan itse. Yhdessäkään maassa rokotepassilla ei ole estetty ihmisiä ostamasta ruokaa ja Suomessa kansanedustajat ja puoluejohtajat ovat nimenomaan kertoneet, että ruokakaupassa käyntiä ei tulla estämään.

Joten kannattaisiko oikeasti lopettaa tuo täysin tarpeeton paniikin lietsominen?

Juuri tänään tai eilen luin Iltiksen artikkelin, jossa kerrottiin, että yksityinen sektori saisi itse päättää, tarvitaanko kauppoihin tullessa rokotepassi vai ei. Ja Ranskassa passi aiotaan vaatia myös julkisessa liikenteessä, ja monilla työpaikoilla.

Se nyt vielä puuttuisi, että passittomilta kiellettäisiin systemaattisesti ruokaostokset. Kyllä nämä esitetyt vaihtoehdot jo ihan tarpeeksi rajoittavat perusoikeuksia.

Linkitä nyt yksikin lähde, jossa nimenomaan puhutaan, että ruokakaupat menisivät rokotepassin alaisiksi? Jos et tällaista löydä, niin lopeta hysterisointi ja tahallinen paniikin lietsominen.

Vierailija
168/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei enää ravintoloihin. Bye bye ravintolat. En ole ollutkaan mikään baarifani ennenkään joten ei tunnu missään. Onneksi ystäviä voi nähdä silti jotka ei syrji minua rokottamattomuuden vuoksi🌼

Ruokaravintolat vähän kirpaisee mutta rahaa säästyy. Tapahtumiin en myöskään enää lähde. Vähän ironista että minua kuntoutetaan että saisin itseni toimintakuntoiseksi mutta ehkä se onkin turhaa, parempi jäädä kotiin makaamaan. Työkykyinen en ole ja nostan eläkettä joten ei kiinnosta vaikka jokainen työnantaja painostaisi työntekijöitä rokotuksiin. Terveys tärkein, en ota tuota rokotetta tällä terveyshistorialla

Ja ps. Kaikki kansasta ei kannata tätä. Seison tätä vastaan.

Vierailija
169/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkitä nyt yksikin lähde, jossa nimenomaan puhutaan, että ruokakaupat menisivät rokotepassin alaisiksi? Jos et tällaista löydä, niin lopeta hysterisointi ja tahallinen paniikin lietsominen.

Minä en ole sanonut ruokakaupoista mitään, olen eri henkilö kuin tuo alkuperäinen. Mutta edelleenkin, yksityinen sektori saisi itse päättää. Käsittääkseni päivittäistavarakaupatkin ovat yksityistä sektoria.

Vierailija
170/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko saman vaikkapa autoimmuunisairautta sairastavalle tai naiselle jolla olisi suunnitelmissa yrittää lähiaikoina lasta? Molemmilla voi olla painavia syitä empiä rokotteen ottamista.

Ei tuollaisilla ihmisillä kiinnosta. Ei minuakaan kiinnosta hänen hyvinvointinsa tuollaisten lausuntojen jälkeen.

Vierailija
171/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itsekkäitä koronapassia vastustavat ihmiset voivat olla? Tällä keinolla tapahtumia ja konsertteja voitaisiin taas järjestää, teattereihin ja harrastuksiin pääsisi, muuten joudutaan taas rajoittamaan kokoontumisia pieniin ryhmiin, eikä tästä piinasta päästä ikinä. Monen toimeentulo kärsii edelleen ilman passia.

Jos ei halua sitä rokotusta ottaa, se on ihan fine, mutta älkää estäkö niitä, jotka ovat sen ottaneet ja haluavat keskenään kokoontua. Onhan se nyt ihan fakta, että rokottamattomilla on isompi riski sairastua ja levittää sitä kuin kuin jos rokotetut ja testatut kokoontuvat keskenään.

Epäilen silti, että tässä maassa joku lakipykälän momentti taas kaivetaan esiin ja tulkitaan niin, että ei voida passia tehdä, ettei vaan yhdellekään tulisi paha mieli.

Tärkeintähän ei meillä ole järjen käyttö eikä yleinen etu, vaan se, että jos vain joku lakipykälä jostain naftaliinista suurennuslasilla löytyy, niin tärkeintä on sitä noudattaa, vaikka se olisi kaiken tolkun vastaista.

Ei ole kyse pahasta mielestä, vaan itsemääräämisoikeudesta omaan kehoon. Sen yli ei voi kävellä vain siksi, että yritetään leimata noin perustavanlaatuisesta oikeudesta kiinnipitäviä "itsekkäiksi".

Ja kukaan ei ole poistamasta itsemääräämisoikeutta omaan kehoosi. Teet niinkuin haluat jatkossakin.

Mutta sinunlaisiasi ihmisiä ei kaivata julkisiin kokoontumisiin, koska selkeästi omalla käyttäytymiselläsi olet riski muille. Ja tähän loppuu sinun määrittämäsi itsemääräämisoikeutesi. Jos olet riskitekijä muille, niin sitten olet... ja pääsy tällöin evätty varsin hyvästä syystä.

Itse asiassa minulla ei ole mitään halua mennä julkisiin kokoontumisiin. Enkä ole edes rokotevastainen, en vain suostu ottamaan mRNA-rokotetta, koska se voi joidenkin tutkijoiden mukaan olla minun autoimmuunisairaudelleni riski. Virusvektorirokotteen ottaisin kyllä.

Osaan kuitenkin ajatella asioita muutenkin kuin oman napani kautta, joten näen, millainen eettinen sekasotku koko rokotepassin konsepti on. Ja viime vuonnahan kyseisestä passista puhuvia vielä naurettiin ja kutsuttiin foliohatuiksi.

Vierailija
172/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka itsekkäitä koronapassia vastustavat ihmiset voivat olla? Tällä keinolla tapahtumia ja konsertteja voitaisiin taas järjestää, teattereihin ja harrastuksiin pääsisi, muuten joudutaan taas rajoittamaan kokoontumisia pieniin ryhmiin, eikä tästä piinasta päästä ikinä. Monen toimeentulo kärsii edelleen ilman passia.

Jos ei halua sitä rokotusta ottaa, se on ihan fine, mutta älkää estäkö niitä, jotka ovat sen ottaneet ja haluavat keskenään kokoontua. Onhan se nyt ihan fakta, että rokottamattomilla on isompi riski sairastua ja levittää sitä kuin kuin jos rokotetut ja testatut kokoontuvat keskenään.

Epäilen silti, että tässä maassa joku lakipykälän momentti taas kaivetaan esiin ja tulkitaan niin, että ei voida passia tehdä, ettei vaan yhdellekään tulisi paha mieli.

Tärkeintähän ei meillä ole järjen käyttö eikä yleinen etu, vaan se, että jos vain joku lakipykälä jostain naftaliinista suurennuslasilla löytyy, niin tärkeintä on sitä noudattaa, vaikka se olisi kaiken tolkun vastaista.

Ei ole kyse pahasta mielestä, vaan itsemääräämisoikeudesta omaan kehoon. Sen yli ei voi kävellä vain siksi, että yritetään leimata noin perustavanlaatuisesta oikeudesta kiinnipitäviä "itsekkäiksi".

Ja kukaan ei ole poistamasta itsemääräämisoikeutta omaan kehoosi. Teet niinkuin haluat jatkossakin.

Mutta sinunlaisiasi ihmisiä ei kaivata julkisiin kokoontumisiin, koska selkeästi omalla käyttäytymiselläsi olet riski muille. Ja tähän loppuu sinun määrittämäsi itsemääräämisoikeutesi. Jos olet riskitekijä muille, niin sitten olet... ja pääsy tällöin evätty varsin hyvästä syystä.

Itse asiassa minulla ei ole mitään halua mennä julkisiin kokoontumisiin. Enkä ole edes rokotevastainen, en vain suostu ottamaan mRNA-rokotetta, koska se voi joidenkin tutkijoiden mukaan olla minun autoimmuunisairaudelleni riski. Virusvektorirokotteen ottaisin kyllä.

Osaan kuitenkin ajatella asioita muutenkin kuin oman napani kautta, joten näen, millainen eettinen sekasotku koko rokotepassin konsepti on. Ja viime vuonnahan kyseisestä passista puhuvia vielä naurettiin ja kutsuttiin foliohatuiksi.

Äkkiä se takki kääntyy koronahysteerisilläkin. 

Vierailija
173/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
174/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tekee kauheasti mieli messutapahtumaan, muttei voi ottaa k-rokotetta. 

Käyt koronatestissä ja jos sen tulos on negatiivinen, voit mennä messutapahtumaan.

Olisiko koronatesti ilmainen tai melkein ilmainen tuossa tapauksessa?

En ole kiinnostunut messutapahtumista tms., mutta periaatteessa kiinnostaa. Olen rokottamaton.

En kyllä vieläkään ymmärrä, mitä vaaraa rokottamattomista olisi rokotetuille, vaikkapa siellä messutapahtumassa. Olisiko rokotepassin tarkoituksena siis suojella rokottamattomia? Rokottamattomien ei voi antaa osallistua omalla vastuullaan?

Koronatestin mahdollisesta hinnasta ei tietenkään ole vielä päätöksiä tehty, koska koko rokltepassista ei ole vielä päätöksiä tehty. Useampi kansanedustaja on kyllä ilmaissut mielipiteenä, että testien pitäisi olla maksuttomia tällaisessa tapauksessa. Olen itse samaa mieltä, sillä alle puolet suomalaisista on täysin rokotettuja. Monet vielä odottelevat kakkosrokotettaan.

Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoitat sillä, että rokottamattomat voisivat osallistua omalla vastuullaan? Kuinka tämä oma vastuu konkreettisesti toteutuisi esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, että rokottamaton sairastuu sairaalahoitoa, jopa tehohoitoa vaativaan koronaan? Tulisiko heiltä tuolloin evätä oikeus hoitoon, vai tulisiko heidän maksaa siitä sen todellisten kustannusten mukaisesti, eli satoja tuhansia euroja hyvässä lykyssä? Olisiko tällainen mielestäsi rokotepassia inhimillisempi vaihtoehto?

Minusta ketään ei voi jättää hoitamatta. Käsittääkseni meidän perustuslakimme on tällä kannalla myös. Rokotepassia ei myöskään voida ulottaa julkisiin palveluihin, joihin koronan hoito Suomessa kuuluu. Eli ei, se, että rokottamattomat osallistuisivat "omalla vastuullaan" ei ole vaihtoehto.

Vierailija
175/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis menemään koronarokotevastuksessani niin pitkälle, että mikäli oppilaitoksiin laitetaan koronapassi, lopetan opintoni.

Pitäisi käydä keskustelua ihmisen moninaisista syistä olla ottamatta rokote.

Vierailija
176/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://strawpoll.com/u584zabbg

Toistaiseksi ALLE 5% kannattaa rokotepassia!

Vierailija
177/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapassi tulee ja se on vain ajan kysymys. 

Ei näistä koronarajoituksista päästä eroon kuin rokottamalla suurin osa väestöstä. Ja ne joita ei rokoteta, niin sairastuvat jossakin vaiheessa koronaan joko oireettomasti, lievästi tai pahasti. 

Turha tässä on kenenkään vikistä mistään eliiteistä, salaliittoteorioista tai lampaista. Nyt vain lusikka kauniiseen käteen ja teet valinnan; joko rokotus tai rajoitus.

Vierailija
178/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole sanonut ruokakaupoista mitään, olen eri henkilö kuin tuo alkuperäinen. Mutta edelleenkin, yksityinen sektori saisi itse päättää. Käsittääkseni päivittäistavarakaupatkin ovat yksityistä sektoria.

Miksi sitten vastasit minun nimenomaan ruokakauppoja koskevaan viestiini, jos et halunnut puhua ruokakaupoista mitään? Ja siis oikeasti, ihan on kansanedustajataholta moneen kertaan korostettu, että RUOKAKAUPPOJA ei voida ulottaa rokotepassin alaisiksi. Joten voisiko tästä aiheesta spekuloinnin lopettaa?

Vierailija
179/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästääköhän Ylen moderointi vain rokotepassia puolustavat kommentit läpi? Jännästi löytyy lähinnä vain passia suorastaan vaativia kommentteja toisin kuin täällä

https://yle.fi/uutiset/3-12036916

Vierailija
180/239 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän enemmistö hyväksyi natsisaksassakin juutalaisten kaltoinkohtelun.

Natsivertaus onkin aina todella hedelmällinen keskustelun pointti. Ennen muinoin netiketissä opetettiin, että keskustelun "häviää" aina se, joka käyttää sitä. Ei sillä, että häviäjiä tai voittajia tarvitsisi keskustelussa olla, vaan pointtina, että sitä käyttävän kanssa on turha keskustella enempää.

En ole tuo jolle vastasit, mutta loppuiko argumentit? Etkö osaa enää perustellakaan mikä nykymenosta eroaa natsisaksasta? Kerropa lisää syitä miksi joku voidaan sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle? Mengeleen sukua sellaiset, jotka väittävät että pistetty injektio, kokeellinen rokote on menolippu paratiisiin.

Pitäisikö sinulle oikeasti erikseen kertoa, mikä nykymenossa eroaa natsisaksasta?? Ihan aikuisten oikeastiko et itse muka näe mitään eroa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi