Veitola tienasi 240 000 e ja maksoi vähemmän veroja kun laskutti firmansa kautta!
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Enbuske poistaa omat ketjunsa täältä ja tehtailee Mariasta juttuja jotta huomio keskittyy häneen eikä itseensä. Veitolaa saa haukkua useamman ketjun voimin huhujen perusteella, mutta Enbuskesta ei saa puhua edes tämän omista sanoista. Hmmmm...
Veitola ei ole tehnyt mitään väärää. Sen sijaan Enbuske, joka eilen kertoili mm. nöyryyttäneensä rumia prostituoituja, spekuloi ”voi olla” että samalla tuki ihmiskauppaa, käytti laittomia huumeita, kertoi kiihottuneensa poliisin vierailusta kotibileissään ja on ollut exänsä nostamien nyt soviteltujen rikossyytteiden kohteena ja kolaroinut autoaan pimentäen sähköt sadoilta kotitalouksilta. Kirjoitellut todella kärkästä ja paikoin rumaa tekstiä vuosikaudet ja mitähän vielä muuta?
Cancellataan inhottava feministi Veitola!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa miksi Maria vihjaili ja loi mielikuvan, että häntä olisi kohdeltu palkkauksessa epätasa-arvoisemmin kuin työkavereitaan? Kommenteista sai jopa kuvan, että sitä tapahtuisi jatkuvasti ja olisi enemmän sääntö kuin poikkeus.
Miksi se tällaisia puheli?
Mistä kommenteista? Eikö se nyt ole aika peruskauraa, että joissakin työpaikoissa toiset saa enemmän kuin toiset ja se voidaan kokea epäreiluna? Varsinkin tuollaisilla aloilla, joissa se palkka pitää joka projektiin erikseen neuvotella, tämä voi olla melko isokin ongelma.
Niin niin, sitä minä juuri tarkoitinkin, että ihmisille maksetaan osaamisen mukaan eikä siitä kannata mitään palkkatasa-arvo kysymystä tehdä, minkä Veitola nyt asiasta nosti esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– En viitsisi käyttää elämässäni yhtäkään sekuntia enempää aikaa Tuomas Enbuskeen, mitä olen joutunut käyttämään, Veitola summaa Iltalehdelle.
Hyvin sanottu Maria! Taitaa olla enbusken laulut aika lailla laulettu, kun pitää alentua tuollaiseen loanheittoon entistä kolleegaa kohtaan?
Milloin Enbuskesta on tullut laulaja?
Käy nyt ihmeessä välillä tyhjentämässä kuukuppi, jos helpottaisi oireita.
Söpöä kun on tällaisia ihmisiä, jotka ymmärtävät kaiken aina kirjaimellisesti. Olisin tietysti voinut ilmaista saman vitsit vähissä, tankki tyhjä tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa miksi Maria vihjaili ja loi mielikuvan, että häntä olisi kohdeltu palkkauksessa epätasa-arvoisemmin kuin työkavereitaan? Kommenteista sai jopa kuvan, että sitä tapahtuisi jatkuvasti ja olisi enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mistä kommenteista? Eikö se nyt ole aika peruskauraa, että joissakin työpaikoissa toiset saa enemmän kuin toiset ja se voidaan kokea epäreiluna? Varsinkin tuollaisilla aloilla, joissa se palkka pitää joka projektiin erikseen neuvotella, tämä voi olla melko isokin ongelma.
Niin niin, sitä minä juuri tarkoitinkin, että ihmisille maksetaan osaamisen mukaan eikä siitä kannata mitään palkkatasa-arvo kysymystä tehdä, minkä Veitola nyt asiasta nosti esille.
No kyllä siinä vaiheessa minun mielestäni pitää tehdä, jos se työnantaja sanoo, että kaikilla on sama palkka.
Mitä kaikkia hommia on joista nämä tyypit saa tuloja? Ei kai toi oo ainoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Veitola kommentoi asiaa tuolloin julkisuudessa sanomalla, etteivät juontajien tulot ole helposti verrattavissa, sillä ala on täynnä freelancereita jotka järjestelevät veroasiansa eri tavalla. Veitola kertoi tuolloin maksavansa itselleen palkkaa oman osakeyhtiönsä kautta. Hän kuitenkin kommentoi juontajakollegoidensa tuloja Iltalehdelle seuraavanlaisesti, mikä aiheutti tuolloin kohua.
– Tuntuu aina erikoiselta ajatella, että mä tienaan kaikista huonoiten ja mun kollegat tienaa paremmin. Tulee mieleen, että onko mua kusetettu jossain kohtaa.
– Samalla mä oletan, että jokainen järjestelee raha-asiansa vähän eri tavalla ja mitä muuta mä voin tehdä kuin luottaa mun työnantajaan, joka sanoo että teitä kohdellaan tasavertaisesti, että usko mua. Mitä muuta mä voin tehdä? Sitten katson verotietoja ja kysyn, että ai kohdellaan vai, Veitola kommentoi Iltalehdelle..”
Lukekaapa nyt ihan ajatuksella. Tuossahan itse kertoo, että jokainen järjestelee veroasiat eri tavalla. Eikä esitä mitään syytöksiä, vaan vaikuttaa lähinnä olevan hämillään tästä koko keissistä. Nyt on kyllä niin tekemällä tehty kohu kuin olla ja voi!
Älä muuta sano. Jos Veitola ei olisi vihjaillut ja puhunut palkkauksen epätasa-arvosta, koko kohua ei nyt olisi.
Niin, tai jos Enbuske ei olisi tätä tuonut nyt esiin, tätä kohua ei olisi nyt. Kyllä tämä menee nyt ihan heittämällä Veitolan laariin, jos yhtään tietää, miten osakeyhtiön kautta laskuttaminen ja osinkojen nostaminen toimii.
Vierailija kirjoitti:
”Veitola kommentoi asiaa tuolloin julkisuudessa sanomalla, etteivät juontajien tulot ole helposti verrattavissa, sillä ala on täynnä freelancereita jotka järjestelevät veroasiansa eri tavalla. Veitola kertoi tuolloin maksavansa itselleen palkkaa oman osakeyhtiönsä kautta. Hän kuitenkin kommentoi juontajakollegoidensa tuloja Iltalehdelle seuraavanlaisesti, mikä aiheutti tuolloin kohua.
– Tuntuu aina erikoiselta ajatella, että mä tienaan kaikista huonoiten ja mun kollegat tienaa paremmin. Tulee mieleen, että onko mua kusetettu jossain kohtaa.
– Samalla mä oletan, että jokainen järjestelee raha-asiansa vähän eri tavalla ja mitä muuta mä voin tehdä kuin luottaa mun työnantajaan, joka sanoo että teitä kohdellaan tasavertaisesti, että usko mua. Mitä muuta mä voin tehdä? Sitten katson verotietoja ja kysyn, että ai kohdellaan vai, Veitola kommentoi Iltalehdelle..”
Lukekaapa nyt ihan ajatuksella. Tuossahan itse kertoo, että jokainen järjestelee veroasiat eri tavalla. Eikä esitä mitään syytöksiä, vaan vaikuttaa lähinnä olevan hämillään tästä koko keissistä. Nyt on kyllä niin tekemällä tehty kohu kuin olla ja voi!
Valitettavasti ajatus ei nyt vaan anna skipata sitä sinulle jostain syystä epämiellyttävää kohtaa jossa veitola antaa ymmärtää saavansa vähemmän palkkiota ja uhriutuu siitä. Ehkä sinä sitten olet opetellut skippaamaan yli ne kohdat tekstistä joista et tykkää mutta minä en ole moista taitoa koskaan opetellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– En viitsisi käyttää elämässäni yhtäkään sekuntia enempää aikaa Tuomas Enbuskeen, mitä olen joutunut käyttämään, Veitola summaa Iltalehdelle.
Hyvin sanottu Maria! Taitaa olla enbusken laulut aika lailla laulettu, kun pitää alentua tuollaiseen loanheittoon entistä kolleegaa kohtaan?
Milloin Enbuskesta on tullut laulaja?
Käy nyt ihmeessä välillä tyhjentämässä kuukuppi, jos helpottaisi oireita.
Söpöä kun on tällaisia ihmisiä, jotka ymmärtävät kaiken aina kirjaimellisesti. Olisin tietysti voinut ilmaista saman vitsit vähissä, tankki tyhjä tmv.
Kiitos. Olen kyllä söpö, et ole ensimmäinen kun sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että seuraavaksi valehtelija-Veitola uhriutuu ja syyttää häneen kohdistuvasta naisvihasta.
Joku Metoo-Maria!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano. Jos Veitola ei olisi vihjaillut ja puhunut palkkauksen epätasa-arvosta, koko kohua ei nyt olisi.
Niin, tai jos Enbuske ei olisi tätä tuonut nyt esiin, tätä kohua ei olisi nyt. Kyllä tämä menee nyt ihan heittämällä Veitolan laariin, jos yhtään tietää, miten osakeyhtiön kautta laskuttaminen ja osinkojen nostaminen toimii.
Paljon melua tyhjästä ja tekemällä tehty kohu. Veitola SUORAAN SANOI järjestäneensä omat veroasiat eri tavalla ja sen selittävän eroja palkoissa.
Hyvä saa tuokin nirppanaama niinsanotusti nenilleen. On aina niin mahtava. Ja kun on sitä olevinaan oikeasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon melua tyhjästä ja tekemällä tehty kohu. Veitola SUORAAN SANOI järjestäneensä omat veroasiat eri tavalla ja sen selittävän eroja palkoissa.
Ihan samalla tavalla SUORAAN SANOI, että:
– Samalla mä oletan, että jokainen järjestelee raha-asiansa vähän eri tavalla ja mitä muuta mä voin tehdä kuin luottaa mun työnantajaan, joka sanoo että teitä kohdellaan tasavertaisesti, että usko mua. Mitä muuta mä voin tehdä? Sitten katson verotietoja ja kysyn, että ai kohdellaan vai, Veitola kommentoi Iltalehdelle vuonna 2018.
Miettikääpä toisinpäin: Veitola olisikin eilen kertoillut julkisuuteen nöyryyttäneensä rumia miesprostituoituja, jotka olisivat mahdollisesti olleet ihmiskaupan uhreja sekä kertonut käyttäneensä laittomia huumeita. Sen sijaan että edes pahoittelisi käytöstään julkisesti, kääntäisikin kohun ex-kollegan vuosien takaiseen kommenttiin. Ex kollegan joka ei ole tehnyt mitään laitonta ja johon ei ole tainnut ikinä kohdistua yhtään rikossyyttettä. Onko röyhkeydellä rajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä siinä vaiheessa minun mielestäni pitää tehdä, jos se työnantaja sanoo, että kaikilla on sama palkka.
Laitatko lainauksen, missä työnantaja puhuu samasta palkasta?
PS. älä suotta etsi koska sellaista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla SUORAAN SANOI, että:
– Samalla mä oletan, että jokainen järjestelee raha-asiansa vähän eri tavalla ja mitä muuta mä voin tehdä kuin luottaa mun työnantajaan, joka sanoo että teitä kohdellaan tasavertaisesti, että usko mua. Mitä muuta mä voin tehdä? Sitten katson verotietoja ja kysyn, että ai kohdellaan vai, Veitola kommentoi Iltalehdelle vuonna 2018.
Niin eli Veitola ei itsekään tiedä, mitä tästä ajatella! Näinhän tuossa kertoo. Järjestelee veroasiat itse eri tavalla, luottaa työnantajaan jolta on ilmeisesti myös asiaa kysynyt. Mitä muuta voi tehdä? Aivan. Asia kun ei ole yksiselitteinen. Hänhän jatkoi ohjelman parissa eikä tästä aiheesta tämän jälkeen julkisuudessa kuultu ennen Enbusken kommentteja että Veitola on valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelija: Mitäs mieltä olet näistä tuloeroista, sehän oli aika iso?
Veitola: No ei minua oikeastaan kiinnosta, tällä alalla tulot muodostuvat niin eri tavoilla. Kuulosta aika erikoiselta ajatella, että kollegat tienaa paremmin. Jokainen järjestää raha-asiansa omalla tavallaan.
Mitä palstajankkaaja kuulee:
Nyyyh, minua on kohdeltu työelämässä tosi huonosti ja tienaan todella paljon vähemmän kuin kollegani enkä aio kyllä tätä hyväksyä. Nämä kollegat ovat kaiken lisäksi miehiä, jotka kaikki saisi hävittää maanpäältä, kun jatkuvasti syrjivät naisia.
En kuuntele lehtijuttuja vaan luen.
Veitola:
Eikö tuossa nyt aika selkeästi sanota, että hän luottaa työnantajaan.
"Sitten katson verotietoja ja kysyn, että ai kohdellaan vai"
Kuulostaako tuo sinusta siltä että siinä ilmaistaan luottamusta?
No ei se mikään syytöskään ole, jos heti perään todetaan, että eihän ne verotiedot kerro kaikkea ja kaikki järjestävät omat raha-asiansa.
Ei siinä perään todettu mitään vaan artikkeli loppui.
Koko tää ketju kertoo lähinnä siitä ettei feministi kykene tunnustamaan selkeintäkään virhettä ja kohta koko kanalauma säntää paikalle yrittämään selittää mitä naurettavimmin spinnein asiaa päinvastaiseksi.
Ei, vaan ketju kertoo siitä, että sun on vaikea ymmärtää lukemaasi kokonaisuutena ja analysoida tekstin sisältöä. Lisäksi se kertoo siitä, että sulla on äärettömän suppea sanavarasto (pahaa tautologiaa) ja myös harhaluuloja, koska kuvittelet, että kaikki kanssasi eri mieltä olevat ovat feministejä ja jonkun saman "lauman" edustajia. Kun jäät asiapuolella alakynteen, kohdistat kiukkusi toisiin kirjoittajiin.
"By hyy mun spinnit ei toimi niin pitää haukkua vastapuoli." Älysi ei näemmä riittänyt, sori siitä.
Kiva, että tulit vielä erikseen vahvistamaan kaiken sen, mitä sinusta kirjoitin.
Lol, joudut sitten julistamaan itsesi voittajaksi kun muukaan ei auta.
Lopeta nyt jo. Et ole viimeiseen neljään sivuun sanonut mitään muuta kuin feministit spinnaa. Jos sinä pidät sitä jonain voittona niin kaikin mokomin.
Ainakaan minun ei tarvitse julistaa vastapuolta mielenterveyshäiriöiseksi kun en keksi muutakaan sanottavaa. Joten pidä voittosi ihan vapaasti kun sitä näytät noin kovasti tarvitsevan.
Kuka on puhunut mielenterveyshäiriöistä? En ainakaan minä eikä nähdäkseni kyllä tuo toinenkaan kommentoija. Hän vain sanoi, että sinulla on jokin harha, kun kuvittelet, että tämä keskustelu on joku feministien salaliitto.
Niinpä varmaan, kaikillehan on selvää että veitolan puolesta täällä jankuttaa lähinnä kokoomuslaiset ökyrikkaat yritysjohtajat.
Miksi tässä sinun mielestäsi pitäisi olla joku stereotyyppinen ryhmä keskustelemassa?
Jos tässä nyt halutaan esittäytyä, niin minä olen taloushallintoalan yrittäjä, koulutukseltani KTM (laskentatoimi pääaineena), feministi, joka on nähnyt ohjelmasta ainoastaan sen, miten törkeästi Veitola käyttäytyi Sara Sieppiä kohtaan (vai oliko se edes tämä ohjelma). Mt-ongelmat ovat ihan tuttuja, joten en näe syytä käyttää niitä tässä minään lyömäaseena.
Kuka sinä olet?
Olet feministi ja koitat väittää ettei veitolaa puolustelemassa ole feministejä?
Kyse ei ole siitä ettäkö veitolan puolustelu olisi jotenkin erityisen feministinen asia vaan siitä havainnosta miten netissä on viimeisinä parina vuonna ihmiset alkaneet käyttäytyä. Esim. taannoin jethro ja joku nyrkkeilijä kinasteli jostain somessa kun jethron ravintolassa oli tapeltu. Paikalle someen säntäsi isot joukot porukkaa jotka tuki tätä nyrkkeilijää tietämättä itse asiasta yhtään mitään ja solvaten jethroa monin tavoin ja tukien tämän nyrkkeilijän esittämiä syytöksiä vaikkeivat asiaa tunteneetkaan.
Tällainen ilmiö minua hämmästyttää eli faktoilla ei ole väliä vaan oikeassa oleva osapuoli valitaan pelkkien ulkoisten ominaisuuksien tai ideologian perusteella ja sitten koitetaan spinnata tapaus näyttämään oman puolen voitolta ja vastapuolen tappiolta vaikka faktat osoittaisi ihan päinvastaiseen suuntaan tai faktoja ei edes tiedettäisi.
Tää väittely ei ole ihan niin vakavista syytöksistä kun jethrolla ja nyrkkeilijällä mutta samoja piirteitä tässäkin näyttää olevan. Eli spin spin spin, viis faktoista ja oma puoli voittoon kaikin keinoin.
Voin rehellisesti sanoa etten pidä yhdestäkään evs ohjelman juontajasta eri syistä.
En ole väittänyt ettei ole feministejä. Pointti oli, että ei ole mitään salaliittoa ja puolia vaan yksilöitä. En ole Veitolan kaveri, vaikka minua tuolla sellaiseksi väitit. En myöskään tunne näitä muita keskustelijoita. Minulla ei myöskään ole tässä mitään erityisempää agendaa. Minua vain sattui kiinnostamaan tämä ketju, kun minua huvitti, miten pihalla ihmiset ovat yritystoiminnasta ja verotuksesta. En ole tässä puhumassa mitään palkkaeroa vastaan. Puhun vain siitä, mikä on oikeasti todettavissa faktaksi ja mikä on tulkittavissa monin tavoin.
Minusta on kyllä hämmentävää, että hyökkäät minua vastaan muka sillä, että en näe faktoja, kun minä nimenomaan olen aika monta faktaa tässä korjannut. Olen mm kertonut, miten osinkoja verotetaan, miten tilikauden tulos muodostuu ja mikä ero on tilintarkastajalla ja kirjanpitäjällä. Huomautin myös, että vuonna 2017 päättyneen tilikauden tulosta ei voi kyllä ottaa vuoden 2020 tilinpäätöksestä, kuten aloittaja on tehnyt.
Fakta on myös se, että Enbuske on ensimmäinen, joka uhriutui sovinistikortista. Veitola ei sanonut sanaakaan sukupuolista ja itse en edes tajunnut koko sukupuoliasiaa ajatella ennen kuin tässä ketjussa joku siitä mainitsi. Itse ajattelin tämän koko ajan oikeasti vain pärstäkertoimella. Jos sinä sen sieltä rivien välistä löysit, se ei silti muuta faktaa, että missään ei puhuttu sukupuolista.
Ihan spontaanisti vaan yrität spinnata veitolan pari vuotta vanhan täysin selkeän väitteen päinvastaiseksi keinolla millä hyvänsä kaltaisesi kaveriporukan kanssa? Tai ainakin kääntää väittelyn mihin tahansa muualle syytellen niin vastapuolta kuin artikkelin kirjoittaneita toimittajia kuin tietty embuskeakin siinä sivussa. Liekö joku hokenut jotain persuistakin jossain välissä ketjua kuten näissä on tapana.
Tosi uskottavaa ja spontaania varsinkin kun mikään määrä faktoja ei näytä vakuuttavan fanaattista spinniryhmääsi siitä että olette väärässä väitteidenne kanssa ja että suurin osa spinniyrityksistänne on pikemminkin noloja kuin toimivia.
Vierailija kirjoitti:
Aiheellinen kysymys. Sitä pitäisi kysyä Veitolalta. Toivottavasti on selkärankaa, että pyytäisi anteeksi kommenttejaan ja työnajantan mustamaalaamista. Olisikohan ollut pelkkää huomionhakua, että miten häntä on kohdeltu muka väärin palkkauksessa.
Vasemmistolainen on vasemmistolainen vaikka kuinka voissa paistaisi ja marinoisi.