Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea sosiaalitoimiston etuuskäsittelijä paikalla, kysymyksiä?

Vierailija
07.08.2014 |

Hieman huvittuneena luin täällä aikaisempaa ketjua, missä helsinkiläinen etuuskäsittelijä vastasi kysymyksiinne. Tuolla menolla potkut olisi tullut jo aikoja sitten, ei sitä tukea noin helposti jaeta kelle tahansa.

Olen sosionomi ja työskennellyt etuuskäsittelijänä 6 vuotta. Vastaan mielelläni kysymyksiin :)

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap koita itse elää viidelläkympillä kun tulee kielteinen päätös tilanteessa jossa on kyse elämästä ja kuolemasta 

Vierailija
82/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi minun viestini on saanut noin paljon alapeukutuksia, missä ihmettelen että miksi avopuolisojen pitäisi elättää toisensa? Itse olen päälle parikymppinen ja olen ollut hyvin säästeliäs, ja silti minun pitäisi elättää minun poikaystäväni jolla ei säästöjä pahemmin ole, kun tuet ei riitä. No mutta kohta saadaan varmaan toimeentulotukea kun minullakaan ei kohta noita säästöjä enää ole. Eikö tuommoinen elättämisvelvollisuus voisi tulla vasta avioliitossa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä muita lainkaan vituttaisi jos olisitte säästäneet kaikki kesätyörahat sun muut, ja sitten kun avopuolisolla meneekin huonosti niin joutuu niillä säästöillä elättämään sen toisen. Ei minullakaan mitkään huimat säästöt olleet, mutta sellaiset ettei puoliso saanut sen takia toimeentulotukea. 

Vierailija
84/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:00"]

Tuo on kyllä hyvin väärin että avoliitossa pitäisi elättää toista, ainakin jos toinen on ollut ikänsä säästeliäs ja toinen on ollut tuhlari. Hanurista jos sen säästeliään pitää alkaa elättämään sitä toista joka ei ole säästämisestä kuullutkaan.  

[/quote]

Ei ole pakko asua yhdessä.

Ja joo, minäkin epäilen, onkohan aloittaja oikeasti etuuskäsittelijä. Itse nimittäin olen, ja jotkut linjaukset kuulostavat erikoisilta. Tietty joka kaupungissa on vähän eri käytäntö.

[/quote]  No mutta jos haluaa asua yhdessä? Ei kai silti rahojen tarvitse yhteisiä olla? 

Vierailija
85/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kaksi päätoimista korkeakouluopiskelijaa saa lapsen. Voiko saada sossusta tukea?

Vierailija
86/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko psykoterapian omavastuun maksussa enimmäisrajaa?

Vierailija
87/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:07"]

Tuo on kyllä hyvin väärin että avoliitossa pitäisi elättää toista, ainakin jos toinen on ollut ikänsä säästeliäs ja toinen on ollut tuhlari. Hanurista jos sen säästeliään pitää alkaa elättämään sitä toista joka ei ole säästämisestä kuullutkaan.  

[/quote]

Ei ole pakko asua yhdessä.

Ja joo, minäkin epäilen, onkohan aloittaja oikeasti etuuskäsittelijä. Itse nimittäin olen, ja jotkut linjaukset kuulostavat erikoisilta. Tietty joka kaupungissa on vähän eri käytäntö.

[/quote]  No mutta jos haluaa asua yhdessä? Ei kai silti rahojen tarvitse yhteisiä olla? 

[/quote]

Muistakaa mammat avioehto! Ehdoton! Aina!

Vierailija
88/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, ei voi olla totta! Jo toinen tuli mokaamaan ammattikuntamme puolesta :( Haenpa nyt tähän pätkän hänen tekstistään, hetko..... eli: "Jos olette itse sössineet asianne, alatte hoitamaan asioita vasta kun on liian myöhäistä, ette toimita vaadittuja liitteitä tai ilmoituksia kaikista tileistä, sitten soittelette perään joka päivä ja haukutte pystyyn, se ei ole minun häpeäni! Jos olette niin vitun vajaaälyisiä luusereita, ettette osaa liitteitä tuoda ajoissa, niin tukipäätös venyy viikoilla. Se on silloin teidän oma murheenne ja tukihakemuksenne joutaa pinon pohjalle.

Ap"

Nyt en voi tuntea muuta kuin suurta myötähäpeää :(

t se edellisenkin ketjun stadilainen sossu, joka ei koskaan sanoisi tai kirjoittaisi noin!

Vierailija
89/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 07:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:35"]

Toimeentulotukihakemustani on käsitelty jo monta viikkoa. En ole viikkoon saanut ketään puhelimella kiinni, mutta jos teoriassa huomenna onnistaa, niin kuinka nopeasti saan rahaa tilille, kun ei ole varaa maksaa vuokraa? Lykätty tt-hakemuksen käsittelyn ajaksi jo kolme kertaa, tänään oli kaupungin asuntoni (onneksi ei yksityinen) viimeinen mahdollinen lykkäyspäivä, enää ei voi lykätä, joten rahaa olisi saatava PIAN.

[/quote]

Ota pikavippi

[/quote]

Saisiko järkevän vastauksen tähän. :( Viime ketjussakaan minulle ei vastattu mitään.

[/quote]

Eipä tuohon oikein ole mitään järkevää vastausta. Käsittelyillä on lainmukainen ehdoton minimiaika, silti välillä menee yli. Oma ennätys siltä ajalta kuin tuolla oli pakko käydä oli 3,5 viikkoa pelkkään käsittelyyn. Kaikki paperit oli mitä pitikin. Mutkun eivaankerkii sanoi täti kun kysyin. Sen jälkeen kyllä ajat lyhenivät siinäkin sossussa kun vähän uudelleen järjestivät työvoimaa.

Jos olet nälkään kuolemassa niin soita soittoaikana sille virkailijalle, ja jos et tiedä mikä virkailija asiaasi käsittelee, niin noilla on joku numero (neuvonta, maksatus tjsp) jossa ne kertovat sen. Tai kirjoittavat itse jonkun maksusitoumuksen ruokakauppaan jos on aivan pakko? (en tiedä millä ehdoilla noita saa).

Sitä pikavippiä en kuitenkaan suosittele, koska noi laskee sen tuloiksi.

Vierailija
90/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt häpeä Ap!! Joko on piankin tulossa monoa persuksille? Toivottavasti on.

Vierailija
91/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako rahoilla tehdä mitä haluaa, jos vaikkapa elää niin säästeliäästi, että voi lähteä sitten ylijääneillä rahoilla matkalle? Vai tuleeko sanomista?

Vierailija
92/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perskele, siis maksimiaika eikä minimiaika terv #102

Vierailija
93/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voihan sitä laittaa ruuat jääkaapiin "mun hylly ja sun hylly" hankkia kaiken kahtenakappaleena.. "mun vessapaperit, mun hammastahna, mun shampoo.." Maksaa sähkölaskun aina puoliksi jne. 

Miksi ihmiset haluaa olla parisuhteessa, jos ei halua jakaa elämää tosen kanssa myös rahallisesti? ps. muistakaa avioehto jos menette naimisiin!

Vierailija
94/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:35"]

Toimeentulotukihakemustani on käsitelty jo monta viikkoa. En ole viikkoon saanut ketään puhelimella kiinni, mutta jos teoriassa huomenna onnistaa, niin kuinka nopeasti saan rahaa tilille, kun ei ole varaa maksaa vuokraa? Lykätty tt-hakemuksen käsittelyn ajaksi jo kolme kertaa, tänään oli kaupungin asuntoni (onneksi ei yksityinen) viimeinen mahdollinen lykkäyspäivä, enää ei voi lykätä, joten rahaa olisi saatava PIAN.

[/quote]

Ota pikavippi

[/quote]

Saisiko järkevän vastauksen tähän. :( Viime ketjussakaan minulle ei vastattu mitään.

Vierailija
95/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan saan sossusta etävanhempana tukea lasten tapaamisiin joka toinen vkonloppu pe-su.

Summat vaihtelevat lapsen iän mukaan. Ainakin näin Espoossa.

Vierailija
96/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette itse sössineet asianne, alatte hoitamaan asioita vasta kun on liian myöhäistä, ette toimita vaadittuja liitteitä tai ilmoituksia kaikista tileistä, sitten soittelette perään joka päivä ja haukutte pystyyn, se ei ole minun häpeäni! Jos olette niin vitun vajaaälyisiä luusereita, ettette osaa liitteitä tuoda ajoissa, niin tukipäätös venyy viikoilla. Se on silloin teidän oma murheenne ja tukihakemuksenne joutaa pinon pohjalle.

Ap

Vierailija
97/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lusmuille ostetaan tietokoneet, televisiot ja lastenvaunut tämän tästä uudelleen kun he on myyneet ne eteenpäin??

Normi kansalainen yleensä työntelee kersansa samoilla vaunuilla ja sama tietotekniikka palvelee vuosia. 

Olen sitä mieltä että esim tietokoneita ei osteta kuin korkeintaan 5 vuoden välein ja silloinkin riittää markkinoiden halvimmat. Jos on myynyt vehkeet ja välineet niin sit kantaa kersansa sylissä :D

Vierailija
98/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kysymys; miksi maahanmuuttajilla on paremmat edut kuin suomalaisilla?

TUrha väittää että ei ole, tästä on lukemattomia esimerkkejä

Vierailija
99/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen etuuskäsittelijä mainitsi jotain "lahjakortista" joita myönnetään nuorille/ensiasuntoon muuttajille jolla voi hankkia huonekaluja. Mikä tälläinen on ja millä perusteella se myönnetään?

Vierailija
100/121 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain toimeentulotukea tilanteessa, jossa työnantaja jätti kahden kuukauden palkat maksamatta ja hain palkkaturvaa. Olin koeajalla ja palkkaturvahakemuksen seurauksena jouduin työttömäksi. Ilmoittauduin työttömäksi ja hain ansiosidonnaista. Kuitenkin päätöksissä kestää aikansa, joten hain toimeentulotukea. Päätöksessä mainittiin näin "xx on tuloton nuori". Miksi tuloton nuori, kun minulla oli ollut palkkatuloja, joita ei oltu maksettu ja työkkäristäkin oli jo päätös, että ei estettä työttömyysetuuden maksamiselle? Selvennän vielä, että tuolta käsittelyajalta sain kyllä ansiosidonnaisen, mutta vasta myöhemmin, kun päätös oli tehty. Kerroin toimeentulotukea hakiessani sen, että olen jo ensimmäisen hakemuksen laittanut sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän