Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisätekemistä 3-vuotiaalle

Vierailija
07.08.2014 |

Laittakaas jotain ehdotuksia, mitä 3-vuotias voi tehdä sisällä? Mielellään hiljaista tekemistä sille ajalla, kun vauva nukkuu. Muovailuvahat, vesivärit, lukeminen, saippuakuplat ja moottorikalan uittaminen alkaa jo puuduttaa. Ja aina ei lähde omaan leikkiin vaan tarvitsisi jotain spesiaalia tekemistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti kouraan ja Pikku Kakkosen sovellus + Duplo-pelejä siihen...

Vierailija
2/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaa useampi tunti vierähtää siinä kun poika kokoaa Brio-junarataa kaikkine vaunuineen ja osineen ja leikkii sillä. Siitä ei paljoa ääntäkään lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö leiki mielikuvitusleikkejä pikkueläimillä, autoilla tms? Kiinnostavatko palapelit?

Vierailija
4/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelit, legot, esimerkiksi junaradan rakentaminen.

Vierailija
5/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii aina: pikkuautot ja automatto JA minä makoilen ihan siinä vieressä. Lueskelen omiani ja lisäksi kommentoin ja kyselen leikistä välillä. Lapsi on tyytyväinen kun minä olen rauhallisesti paikoillaan ja siis varmasti paikalla. Jos huitelen siivoamassa ja touhuamassa, lapsi tarkistelee koko ajan ja heiluu itsekin ympäri kämppää. Semmosia ne vaan on vaikkei kyllä ole ikinä jätetty yksin...

Vierailija
6/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää maja, olkkarin pöydän päälle peitto. Majaan taskulampppu, kasa kirjoja ja ehkä vähän herkkuja.

Vierailija
7/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pelkää mustaa miestä

Vierailija
8/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satujen kunntelu. Jos et sinä ehdi lukea, niin cdltä

Vierailija
9/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen lukemista, helppoja askarteluja, legojen rakentelua. Meillä vakiosuosikkeja ovat kuinka korkean tornin saat puupalikoista -haaste (palikoiden kaatuminen ei olekaan hiljaista), lasten lautapelit (esim. Hedelmätarha on hyvä) ja muistipelit sekä siirtokuvatarrakirja. Myös kylpy ja leipominen toimivat.

Vierailija
10/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:50"]

Meillä toimii aina: pikkuautot ja automatto JA minä makoilen ihan siinä vieressä. Lueskelen omiani ja lisäksi kommentoin ja kyselen leikistä välillä. Lapsi on tyytyväinen kun minä olen rauhallisesti paikoillaan ja siis varmasti paikalla. Jos huitelen siivoamassa ja touhuamassa, lapsi tarkistelee koko ajan ja heiluu itsekin ympäri kämppää. Semmosia ne vaan on vaikkei kyllä ole ikinä jätetty yksin...

[/quote]

Meillä ihan sama. Isommat lapset katselevat videon vauvan unien aikana. Minä voin nukkua, lukea, työskennellä makuulle läppärillä. Mutta auta armias jos nousen ylös, niin lepoaika on samantien ohi. Siitä se hulina lähtee. En tosiaan voi tehdä kotitöitä uniaikaan jos haluan lasten rauhoittuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän