IL: 15-vuotiaalta pojalta ryöstettiin tuhansien eurojen arvosta tavaraa Espoossa
Pelottavaa!
15-vuotiaan pojan isä kertoo Iltalehdelle, että poika oli saanut sosiaalisessa mediassa kaveripyynnön henkilöltä, jota poika luuli kaverinkaveriksi. He sopivat tapaamisen muutaman kilometrin päähän pojan kotitalolta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/07b8c399-4296-4331-b295-9b3133338a96
Kommentit (127)
Pitäähän pojalla olla käsilaukku. Kyllä iskä tietää.
Luoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä tosiaan oleellinen kiinnosta nyt yhtään?!
Haluan tietää minkä merkkinen huppari maksaa 450€. Mikä teidän aikuisten kasvatusmetodeissa on mennyt pieleen, kun jo nuoret on luxuksen perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää minkä merkkinen huppari maksaa 450€. Mikä teidän aikuisten kasvatusmetodeissa on mennyt pieleen, kun jo nuoret on luxuksen perässä?
Pukeutuiko poika parhaimpiin vaatteisiinsa tavatakseen kaverinkaverin? Why on earth? Ai niin, hänellä on varmaan kotona noin 2000 euroa maksanut puku, jonka hän olisi laittanut päälleen, jos olisi tavannut kaverinkaverin jossain juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni. Valentinon hupparit maksaa jo suunnilleen tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” 15-vuotiaalta pojalta vietiin muun muassa olkalaukku (tonnin)”
🙄😁
Voi olla ns miesten olkalaukku. Monilla itä eurooppalaisilla on sellainen jos et ole sattunut näkemään. Sellainen pieni laukku mihin mahtuu puhelin ja lompakko.
Koskikin lähinnä sitä, että vaikka varaa on, miksi lapsille hankitaan jotain tonnin merkkilaukkuja ja opetetaan tällaiseen esittämiseen?
Meillä on varaa hommata kalliitakin tuotteita, mutta ei tulisi mieleenikään, että lapsemme käyttäisi muita vaatteita kuin tavallisia, edullisia, nekin maksavat helposti jo useita satasia koko asuineen. Ei tulisi mieleenkään, jos lapsi kinuaisi jotain cuchia itselleen, niin hankkia sellaista. Tai hankkikoon itse menemällä vaikka jakamaan lehtia, tosin siinä vaiheessa, kun tulee maksun paikka, taitaa jo miettiä, laittaisiko tonnia olkalaukkuun vai hankkisiko sillä jotain muuta. Kallein esine, jota lapsi kantaa on puhelin, mutta sille ei nyt voi mitään, että ovat sen hintaisia, mitä ovat.
Kuulostaa siltä ettei teillä kuitenkaan ole tarpeeksi rahaa. Harvalla ilmeisesti on Suomessa kun yksi tonnin laukku aloitti hirveän paskamyrskyn ja tässä ihmisillä unohtui oikeasti mitä tapahtui = lapsi ryöstettiin teräaseella sekä tuliaseella uhaten. Aseellisesta ryöstöstä tulee sivistysmaissa helposti 10v kakku.
Suomessa taputellaan päähän? Kättä päälle ja sillä selvä?
Mikä on sinusta tarpeeksi rahaa? Minusta meillä on tarpeeksi rahaa, kun voimme ihan vaikka suoraan käteisellä ostaa Helsingistä kaksion keskustan reunoilta tai kolmion Helsingistä (syrjempää Helsingissä). Mutta siitä huolimatta ei tulisi mieleen ostella nuorelle kaikkea, mitä nuori tahtoo - tosin tuo meidän nuori elää kyllä jalat maassa, eikä edes halua mitään näitä luxus-merkkijuttuja eikä samaa kyllä esiinny hänen kaveriporukassakaan. Ainoa asia on puhelin, tabletti ja läppäri, jossa hänelle ei kelpaa mikään muu kuin Apple, mutta ei meillä kotona muutenkaan käytetä muita merkkejä näissä. Hyvin on jalat maassa oleva nuori ja ymmärtää rahanarvon eikä itsekään ymmärrä noita merkkien esittelijöitä - näitä on kuulemma alkanut olemaan jo paljon samanikäisistä. Pitää olla 700e lenkkareita yms.
Eikä keskustelussa ole myöskään unohtunut se, että joku ryöstettiin, vaan enemmänkin ihmetelty, mikä tarve on esitellä lööppilehden sivuilla tuotteiden hintoja kuin, että jakaisi materiaalia mitä ryöstettiin ja tavarat tunnistettaisiin, jos sellaisia yks kaks ilmaantuisi kaveripiiriin tai nettisuivuille myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalaisia?
Espoolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalaisia?
Espoolaisia.
Espoolaisia nuorukaisia?
Isä antoi naapuria varten hinnatkin....
Nämä isät on heti ensimmäisenä itkemässä poliisia kun jotain tapahtuu. Kunnon isä opettaa lapsensa puolustamaan itseään ja laittamaan rötöstelijät solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kitisee tonnin laukusta. Se kateus...
Ei, vaan häämmennys siitä, että joku voi olla niin tyhmä ja huonolla itsetunnolla varustettu, että yrittää nostaa itseään tonnin laukulla. Siitä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Millainen laukku maksaa tonnin. Siis jota 15 v poika voisi käyttää.
Eihän pojat edes kanna mitään laukkuja.
Joku nyt hei....
Ajatella, ja kylillä liikkuu juttua yli 6000 sängystä johon on rahat varastettu veronmaksajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalaisia?
Espoolaisia.
Espoolaisia nuorukaisia?
Ehkä jopa joukko espoolaisia nuorukaisia?
(=kukaan ei ole asunut Espoossa 3 v. pitempään eikä ole syntynyt EU-alueella)
Jotain tässä on jätetty kertomatta isän ja/tai pojan toimesta.
Louis Vuitton lompakko maksaa joitain satoja euroja ja se merkki on nuorison suosiossa.. Paska merkkihän se on, mutta minkäs mahtaa. Huppareista en tiedä.
On kyllä outo keissi kaikkinensa. Miksei tavannut kaverinkaveria kaverin kanssa? Miksi yksin? Mitä yhteistä hänellä ja kaverinkaverilla on jotta täytyy tavata ensimmäistä kertaa yksin ja vieläpä syrjässä? Miksei varmistanut kaverilta, että onko kyseessä oikeasti kaverinkaveri? Yleensä en ala syyttelemään uhria, mutta tämä keissi haiskahtaa ja pahasti.
Jos Espoossa todella on tämmöinen karhukopla jotka ryöstävät nuoria niin siitä täytyy kyllä ilmoittaa nuorille.
On kyllä maailma muuttunut siitä kun itse olin nuori, olen nyt 36, mutta minun nuoruudessani en olisi minä eikä moni muukaan kehdannut liikkua noin kalliissa kamoissa, se olisi ollut noloa ja siitä olisi saanut välittömästi kuulla, kun on selvää ettei niitä ole itse ostanut omilla rahoilla. Nykyään se tuntuu olevan joissain piireissä ihan oletus että päällä on tuhansien eurojen arvosta kamaa. Minun nuoruudessani edes ajatus siitä että kaikilla olisi joku satojen eurojen älylaite taskussa, puhumattakaan tonnista, olisi ollut ihan hullua. Silloin rahalla oli vielä jokin arvo, mietin vaan missä nykynuorisolla tulee se raja vastaan? Miten tuollaiset koskaan oppii käyttämään rahaa vastuullisesti? Itse käyn töissä ja tienaa rahani ja silti olen miettinyt jo monta viikkoa viitsinkö laittaa 400 euroa uuteen telttaan.
Eteläinen Espoo on ihan oma maailmansa. Et voit päästä sen sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla isällä on pokkaa alkaa ottamaan yhteyttä iltapäivälehtien. Jos on varaa kakaralleen ostella tonneja maksavia kamppeita niin ostakoon uudet nyt taskurahoillaan. Jotain hämärää koko keississä on, rakas kultanuppu on ehkä lavastanut koko jutun, myynyt käsveskansa kun tietää, että uutta kamaa pukkaa, pappa betalar.
Kuuntele nyt itseäsi, hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 15 vuotias kantaa tuhansien eurojen arvoista tavaraa
Miksikäs ei? Onko se kiellettyä?
Voiko olla totta ? Toki on noita isoja julkkisia joilla tosiaan tonnin laukkuja ym.Nyt nuorella joo tonnin tavarat ? Puhuuko isä totta.
Aika huolestuttavaa ettei aseellista ryöstöä tuomita. Se kertoo paljon mentaliteetistä. Ollaan menty sivistysvaltiosta afrikan mutamajoihin henkisesti.