Miksi naisten telinevoimisteluasujen pitää nuolla häp*huulia? En halua nähdä niitä, kiitos!
Aika noloa katsottavaa. Olen jo pitkään pyrkinyt kääntämään katseen muualle aina kun tulee naisten telinevoimistelua tai uutiskuvia. Ne asut pitää oikein nuolla naisten häbbäreitä. Niin oudosti leikatut jalka-aukot. Vielä 80-luvulla oli alaosa erilainen, jalanaukko matalalla, nyt korkealle niin että "sen " näkyminen korostuu ja kangas kiristyy "siinä". Inhottavaa nähdä tyttölapsien ja naisten seksualisointia, etenkin lajissa jossa kokoajan haaroja levitellään ja ne still-kuvat on juuri sellaisista asennoissa otettuja joissa "se" näkyy. Haarat levällään. Minun tytär ei pue tuommoista asua ei kotona eikä julkisesti. Pitkät hihat kuitenkin asussa, joten mistään suoritusta parantavasta seikasta ei ole kyse. Tuon pukeminen vaatii jatkuvaa sheivausta alhaalta. Googlaa Simone Biles jos et tiedä mistä kyse.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on ihan fakta, että monissa lajeissa naisten asu on paljon paljastavampi kuin miehillä ilman mitään syytä (lentopallo, rantalentopallo, taitoluistelu, telinevoimistelu jne.). Ja vaikka siitä ei mainittaisikaan virallisissa säännöissä, on asuista silti standardit, joissa oletetaan pysyttävän. Lisäksi esim. lasten ja nuorten harrastuksissa tuskin itse pystyvät vaikuttamaan oman seuran/joukkueen asuun, vaikka eivät siitä pitäisikään. En itse ainakaan itse olisi lapsena tai nuorena naisena halunnut pitää urheillessa pukua, joka hädin tuskin peittää paikat, siksi en sellaisia lajeja alkanut harrastamaan, vaikka esim. lentopallo kiinnosti.
Ei se ole ilman mitään syytä, tietenkään. Vaan jotta saadaan enemmän katsojia.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, ei noista naisvoimistelijoiden asuista paljastu mitään? Sattumalta tänään seurasin hetken aikaa ja ei minun silmiini tarttunut mitään. ( mies +50 v).
Tai no tarttui sentään, naisvoimistelijat kävelevät lähes kaikki miehekkäästi, lähes cowboy-tyyliin??
Jos paljastavista asuista puhutaan, niin katsohan miesten uimahyppyjä.
Simmarit ovat suunnilleen terskan kokoiset ja pullotus on melkoinen.
Hyväkroppaisia miehiä kyllä, kateeksi käy.
Seuraat urheilua siten, että kiinnität huomiosi paitsi naisiin, myös miesten uimahousujen sisältöön?
Erikoinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on lähes päivittäin seksiä ja haluja tuomitsevia puheenvuoroja. Surullista, hyvin surullista. Olen pahoillani mielenterveytenne puolesta.
Telinevoimistelulla ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Se on urheilua. Tällaista häpykeskustelua ei pitäisi edes käydä, koska sillä ei urheilusuorituksen kannalta ole mitään väliä näkyykö käsivarsi tai häpyhuuli tai mikään muukaan ruumiin osa vaatteen alta.
Näinhän sen pitäisi olla, mutta jos urheilijaa kuvataan siten, että kameran linssi kohdistetaan haaroväliin, niin ei sitä tarvitse arvailla mitä kuvaajalla oli mielessään. urheilu on nykyisin seksualisoitua ja siihen auttaa vain se, että valistusta lisätään.
Mikään asia ei koskaan muutu, jos ei pistetä hanttiin. Ei pidä alistua siihen, että pikkutytöt pakotetaan limaisten setämiesten tumputusmateriaaliksi.
miten ajattelit estää limaisten setämiesten osallistumisen vaikka kisatilanteisiin? Kieltämällä sisäänpääsyn kaikilta miehiltä, ellei voi todistaa olevansa kisaajan oma isä? Kieltämällä video-ja kuvamateriaalin esittämisen julkisesti lajissa, joka on nimenomaan luotu yleisölle?
Ei tarvitse estää, kun laitetaan lapsille kunnolliset asut. Ei setämiehiä kiinnosta mennä katsomaan, kun ei ole riittävästi paljasta ihoa näkyvissä. Eli hyvin helppoa pitää setämiehet loitolla.
Voimistelussa tuomarien pitää nähdä vartalo, koska esim. nivelten ojennuksista näkee onko liike tehty oikein. Ei voi pukea voistelijaa judo- tai karateasuun.
Ojennuksen näkee ammattitaitoinen tuomari ilman, että persaus on paljaana. Saksalaisetkin oikein hyvin pystyneet voimistelemaan pitkälahkeisissa housuissa. Myös miesten suorituksia tuomarit pystyvät arvioimaan, vaikka miehillä ei ole lahkeettomia housuja.
heillä on silti vartaloa nuolevat asut ja juuri siksi, että tuomarit voivat arvioida liikesuorituksen
On toki. Mutta se ei nyt ole pontti onko asu vartaloa nuoleva vai ei. Kyse on kankaan määrästä. Jos naisilla olisi pitkälahkeiset ja pitkähihaiset asut (niin kuin muutamalla menestyneellä voimistelijalla on ollutkin), ei limaisia setämiehiä kiinnostaisi lainkaan.
Olet väärässä.
En ole. Tämä ketju siitä oiva todiste. Eipä näy vastaavaa esim. kuulantyönnöstä tai uinnista. Niissä ei toki kukaan esiinnykään genitaalit lähes paljaana.
Kukaan ei esiinny voimistelussa genitaalit paljaana.
LÄHES-sana jäi sinulta huomaamatta.
Naisten uimahypyissäkin jo valitsee kuvaajat vältteleviä kuvakulmia kun monillakin jo sitten pyllyn paljastavat uimapuvut.
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa kuvissa näy häppärit.
Niissä näkyy häpykumpu. Jestas miten miehet on pihalla naisten anatomiasta.
Ja yhdelle kommentoijalle: naiset eivät antiikin Kreikassa saaneet seurata urheilukisoja. Miehille taas nuoremmat miehet/pojat olivat silmänruokaa ja muutakin ruokaa.
Häpykummulta ne häpyhuulet ainakin suurimmalla osalla naisista alkaa. Vai luulitko, että vain ne sisemmät lärpäkkeet on häpyhuulet?
Vierailija kirjoitti:
Nuo naisten voimistelupuvut ovat peittävämpiä kuin uimapuvut. Pitkät hihat, ei avointa kaula-aukkoa ja takapuolen päälläkin yleensä enemmän kangasta. Silti uimapukujen paljastavuudesta ei valiteta läheskään yhtä paljon, vaikka niissäkin olisi vaihtoehtona pitkälahkeisempi versio.
Itse en ole koskaan voimistellut, mutta muistan jo nuorena ihailleeni tv:stä naisvoimistelijoiden hienoja liikkeitä ja upeita pukuja. Eikä tullut mieleenkään, että puvuissa olisi jotakin epäsoveliasta.
Näissä lajeissa on se todella iso ero, että uintisuoritus tapahtuu paljolti veden alla, eikä näin ollen tarjoa setämiehille samanlaista kiihoketta.
Voimistelussa kroppa on koko ajan 100% näytillä.
Kyllä asiat oli paremmin antiikin Olympialaisissa, silloin vain miehet voimisteli ja ilman rihman kiertämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo naisten voimistelupuvut ovat peittävämpiä kuin uimapuvut. Pitkät hihat, ei avointa kaula-aukkoa ja takapuolen päälläkin yleensä enemmän kangasta. Silti uimapukujen paljastavuudesta ei valiteta läheskään yhtä paljon, vaikka niissäkin olisi vaihtoehtona pitkälahkeisempi versio.
Itse en ole koskaan voimistellut, mutta muistan jo nuorena ihailleeni tv:stä naisvoimistelijoiden hienoja liikkeitä ja upeita pukuja. Eikä tullut mieleenkään, että puvuissa olisi jotakin epäsoveliasta.
Näissä lajeissa on se todella iso ero, että uintisuoritus tapahtuu paljolti veden alla, eikä näin ollen tarjoa setämiehille samanlaista kiihoketta.
Kamerat ne on veden allakin. Ja uimahypyt tapahtuu veden pinnan yläpuolella.
Itse olen käynyt taitoluistelukisoissa ja yleisö on huomattavan naisvaltaista, voimistelukisoissa käsittääkseni myös. Mistä tulee kuvitelma, että nämä lajit vetäisivät jotain kuolaavia äijiä? Sellaisia olen nähnyt ihan muiden lajien katsomoissa vaikka kentällä ei ole yhtään naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt taitoluistelukisoissa ja yleisö on huomattavan naisvaltaista, voimistelukisoissa käsittääkseni myös. Mistä tulee kuvitelma, että nämä lajit vetäisivät jotain kuolaavia äijiä? Sellaisia olen nähnyt ihan muiden lajien katsomoissa vaikka kentällä ei ole yhtään naista.
Lue tätä ketjua niin saatat ymmärtää. Toki täällä nyt kuka vaan voi esiintyä muuna kuin on, joten välttämättä kirjoittelijoista kukaan ei ole oikeasti limainen setämies (tosin kovin sairasta, jos sellaista haluaa esittää...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tätä ketjua niin saatat ymmärtää. Toki täällä nyt kuka vaan voi esiintyä muuna kuin on, joten välttämättä kirjoittelijoista kukaan ei ole oikeasti limainen setämies (tosin kovin sairasta, jos sellaista haluaa esittää...)
Nyt puhuttiin katsomoista. Ne limaiset sedät toki kommentoi, jos joku avaa ketjun jossa mainitaan sana häpy. Mutta ei ne spotttibaareissa tai katsomoissa käännä kanavaa voimisteluun ja jos kerran neljässä vuodessa katsoo olympialaisia, siinäpä katsoo.
Niin ne eräät kulttuurit luulee suojelevansa naisia hunnuttamalla heidät päästä varpaisiin. Ovatko nämä naiset jotenkin onnellisia tai turvassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisten tyttöjen pelihousujen pepusta myydään mainostilaa?
Sehän on tunnetusti kallein paikka.
Milloin tytön pyllylle tulee markkina-arvo?
17v?
15v?
10v???!
Pojilla on mainoksia pöksyissään jo ainakin 12-vuotiaasta lähtien. Tämä jääkiekossa nähtynä. Miksi et kysele poikien markkina-arvosta tuohon sävyyn?
Ne paksut lätkähousut on ehkä ihan vähän eri asia kuin naisurheilijoiden pikku-pikku-bikinihousut.
Ei mitenkään eri asia, kun puhutaan pyllyn päällä olevasta mainostilasta. Siitähän tuossa puhuttiin eikä housujen koosta. Jos mainospaikan markkina-arvoa lasketaan, lätkähousuissa markkina-arvo on isompi kuin olemattoman kokoisissa voimistelupuvun alaosissa. Isompi mainostilahan maksaa aina enemmän.
Luulen, että sellaiset limaiset setämiestyypit löytävät kuolaamisen kohteensa helpommin vaikka uimarannalta, kun et lähtisivät telinevoimistelukisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki naisten urheiluasut on tuollaisia, jotka esittelee mahdollisimman paljon. Onneksi urheilijat itse ovat ruvenneet noita pukusäädöksiä vastaan ja pistäneet peittävämpää päälle. Tuskin on mukavaa ajatella kesken suorituksen että mahtaako vilahtaa.
Ei tule äkkiä mieleen kuin rantakäsipallo ja -lentopallo, joissa on ihan sääntöihin kirjattu paljastava asu. Kaikissa muissa lajeissa asu on joko valmiiksi peittävä tai urheilija on ihan itse valinnut sen ei-peittävän asun.
Rantalentiksessä saa käyttää shortseja ihan sääntöjen puitteissa.
Juoksijat ja kaikki valitsee itse asunsa. Moni tykkäää esitellä treenattua kroppaansa ja se on niiden valinta.
Vinkki: saksan telinevoimistelijat ei käytä asuja josta ap nillittää. Niiden päätös ja se on kaikille ok.
Eli valita urheilijoille jos kehtaat.
Telinevoimistelun asuthan on varsin siveellisiä, katsokaa rytmistä voimistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, ei noista naisvoimistelijoiden asuista paljastu mitään? Sattumalta tänään seurasin hetken aikaa ja ei minun silmiini tarttunut mitään. ( mies +50 v).
Tai no tarttui sentään, naisvoimistelijat kävelevät lähes kaikki miehekkäästi, lähes cowboy-tyyliin??
Jos paljastavista asuista puhutaan, niin katsohan miesten uimahyppyjä.
Simmarit ovat suunnilleen terskan kokoiset ja pullotus on melkoinen.
Hyväkroppaisia miehiä kyllä, kateeksi käy.
Seuraat urheilua siten, että kiinnität huomiosi paitsi naisiin, myös miesten uimahousujen sisältöön?
Erikoinen tapa.
Jaa, vai erikoinen? Ei noita simmareita voi olla huomaamatta.
Se mikä unohdetaan on lesbot. Näistä puhutaan kuin jostain pyhimyksistä. Moni lesbo katsoo naisten voimistelua pikkuhousut märkänä. Lesbot ovat kiinnostuneet naisista myös seksuaalisesti. Eikä lesbon kiihottumiseen tarvita mitään platonista rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on lähes päivittäin seksiä ja haluja tuomitsevia puheenvuoroja. Surullista, hyvin surullista. Olen pahoillani mielenterveytenne puolesta.
Telinevoimistelulla ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Se on urheilua. Tällaista häpykeskustelua ei pitäisi edes käydä, koska sillä ei urheilusuorituksen kannalta ole mitään väliä näkyykö käsivarsi tai häpyhuuli tai mikään muukaan ruumiin osa vaatteen alta.
Näinhän sen pitäisi olla, mutta jos urheilijaa kuvataan siten, että kameran linssi kohdistetaan haaroväliin, niin ei sitä tarvitse arvailla mitä kuvaajalla oli mielessään. urheilu on nykyisin seksualisoitua ja siihen auttaa vain se, että valistusta lisätään.
Mikään asia ei koskaan muutu, jos ei pistetä hanttiin. Ei pidä alistua siihen, että pikkutytöt pakotetaan limaisten setämiesten tumputusmateriaaliksi.
miten ajattelit estää limaisten setämiesten osallistumisen vaikka kisatilanteisiin? Kieltämällä sisäänpääsyn kaikilta miehiltä, ellei voi todistaa olevansa kisaajan oma isä? Kieltämällä video-ja kuvamateriaalin esittämisen julkisesti lajissa, joka on nimenomaan luotu yleisölle?
Yhtä lajia seuranneena paikan päällä voin sanoa että niitten tyttöjen isyys ei ollut ainakaan este yrittää lirputtaa toisen isin pikkutytölle...
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa kuvissa näy häppärit.
Niissä näkyy häpykumpu. Jestas miten miehet on pihalla naisten anatomiasta.
Ja yhdelle kommentoijalle: naiset eivät antiikin Kreikassa saaneet seurata urheilukisoja. Miehille taas nuoremmat miehet/pojat olivat silmänruokaa ja muutakin ruokaa.
Olet väärässä. Kyllä naiset saivat antiikin Kreikassa seurata urheilukisoja. Vain naimisissa olevilta naisilta oli kisat kielletty.
youtubesta löytyy videoitakin noista liikaa paljastavista kisa-asuista, mutta en tuo linkkiä tänne, koska en halua häpäistä urheilijoita lisää. toivottavasti poistavat niitä myös youtubesta.