Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita opettajia töihinpaluu?

EnJaksa
27.07.2021 |

Itsellä alkoi aivan älytön ahdistus. Ei vielä mitään tietoa opetanko etänä, mitä oppimateriaaleja toisella asteella käytetään (muuttui maksuttomaksi ja työnantaja ei ole ottanut asiaan vielä mitään kantaa) ja minkälaisia haasteita korona aiheuttaa.

Tuntuu etten ole palautunut kesäloman aikana ollenkaan. Työhönmeno ahdistaa ja synkät ajatukset ovat mielen päällä. Mitä tehdä? Onko järkeä hakea sairaslomaaa kesälomalla?

Lopen uupunut opettaja

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukavaa opiskella näinäpäivinä, ahdistuneet opettajat vaan huutaa oppilaille.

Vierailija
142/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää ne opettajakollegamammat, jotka tulee laiskuuttaan käytännössä suoraan lomalta töihin, sen yhden Veson jälkeen.

Sähköposteja rehtorilta ei ole luettu, liitteitä avattu tai mitenkään valmistauduttu. Ja saattaa olla uusi lukion luokka ohjattavaksi ja kaikkeen vaan todetaan, kato kun mä just tulin lomalta, niin en tiedä (enkä oikeastaan välitä)... saa uudet lukiolaiset hyvän kuvan.

Ei näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuma kesä. Kylmä avioliitto. Töihin palaa mielellään.

Todellakin!

Vierailija
144/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koulun keittiöllä töissä ja samat fiilikset. Kaikki on jo nähty ja tehty, eikä ikinä tiedä mitä joku keksii seuraavaksi vaatia, on pakattu koronaeväitä etäaikana, tehty valmiita annoksia lähes tuhannelle oppilaalle päivässä etteivät koske samoihin ottimiin, maskit ja visiirit naamalla kuumassa keittiössä, siinä lisänä normaalistikin käytettävät hanskat, hatut, turvakengät yms. Ja minkä takia, meillä ei ole lähes tuhannen oppilaan koulussa ollut edes yhden yhtä tartuntaketjua, vaikka koronapositiivisia on välillä todettu. En tiedä miten jaksan taas syksyn täyttä hulluutta ja työoloja hlvetin esikartanossa.

Miksi et vaan irtisanoudu? Oot keittiöhommissa eli joku kokki ammatiltasi ja niille on tällä hetkellä paljon töitä tarjolla.

Vierailija
145/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää ne opettajakollegamammat, jotka tulee laiskuuttaan käytännössä suoraan lomalta töihin, sen yhden Veson jälkeen.

Sähköposteja rehtorilta ei ole luettu, liitteitä avattu tai mitenkään valmistauduttu. Ja saattaa olla uusi lukion luokka ohjattavaksi ja kaikkeen vaan todetaan, kato kun mä just tulin lomalta, niin en tiedä (enkä oikeastaan välitä)... saa uudet lukiolaiset hyvän kuvan.

Ei näin.

Minä puolestaan olen kateellinen heille. Itse kirjauduin Wilmaan heinäkuussakin ja tuntien valmistelun aloitin viikko sitten. Itkettää loman ja elämän tyhjyys, mutta onneksi kohta pääsee taas töihin.

Vierailija
146/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtä paljon kuin oppilaita. Se on varma.

Vierailija
147/154 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin.

Minä puolestaan olen kateellinen heille. Itse kirjauduin Wilmaan heinäkuussakin ja tuntien valmistelun aloitin viikko sitten. Itkettää loman ja elämän tyhjyys, mutta onneksi kohta pääsee taas töihin.

Siis eikö elämässä ole muuta kuin työ? On aika karua kyllä.

Vierailija
148/154 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä viikko takana. En kestä.

Vierailija
149/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä syksy tuntunut helpommalta kuin mikään aiempi. Kymmenes vuosi lukion opettajana ja ei ole kuin rallatella!

Vierailija
150/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän tämä korona. Siis ihan oikeasti tää on järjetöntä. Edelleen pitäisi maski naamalla opettaa päivät pitkät, tehdä vuorovaikutukseen perustuvaa työtä! Ja samalla tavalla teinien pitäisi peittää naamansa. Kyse on epämukavuuden lisäksi ihan siitä, että opetus on täysitehoisena mahdotonta naamat peitettynä. Sehän perustuu kasvoihin, toisten kasvojen lukemiseen, vapaaseen äänenkäyttöön, oppilaan tuntemiseen kasvoista jne. Nämä maskit piti olla väliaikaisesti ja edelleen jatketaan.

Teinit on mukavia. Olen monesti miettinyt, että teinit on fiksumpia kuin valtaosa kollegoista. Teinit osaa sentään ajatella omillakin aivoilla. Kollegat ei. Lammaslauma painelee edelleen sääntöjen mukaan ja sain pöyristyneitä katseita, kun ihmettelin, miksi istumme kolmeen pekkaan isossa tilassa kaukana toisistamme maskeissa palaverissa, vaikka THL:kin sanoi, että perusterveiden ja rokotettujen ei tarvitsisi keskenään käyttää maskeja. Opettajaksi näköjään hakeutuu vaan nössöt laumasielut, kympin tytöt, jotka ei koskaan kyseenalaista, ei koskaan kritisoi ylempää tulevia ohjeita jne.

Vierailija
151/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaa päähän tämä korona. Siis ihan oikeasti tää on järjetöntä. Edelleen pitäisi maski naamalla opettaa päivät pitkät, tehdä vuorovaikutukseen perustuvaa työtä! Ja samalla tavalla teinien pitäisi peittää naamansa. Kyse on epämukavuuden lisäksi ihan siitä, että opetus on täysitehoisena mahdotonta naamat peitettynä. Sehän perustuu kasvoihin, toisten kasvojen lukemiseen, vapaaseen äänenkäyttöön, oppilaan tuntemiseen kasvoista jne. Nämä maskit piti olla väliaikaisesti ja edelleen jatketaan.

Teinit on mukavia. Olen monesti miettinyt, että teinit on fiksumpia kuin valtaosa kollegoista. Teinit osaa sentään ajatella omillakin aivoilla. Kollegat ei. Lammaslauma painelee edelleen sääntöjen mukaan ja sain pöyristyneitä katseita, kun ihmettelin, miksi istumme kolmeen pekkaan isossa tilassa kaukana toisistamme maskeissa palaverissa, vaikka THL:kin sanoi, että perusterveiden ja rokotettujen ei tarvitsisi keskenään käyttää maskeja. Opettajaksi näköjään hakeutuu vaan nössöt laumasielut, kympin tytöt, jotka ei koskaan kyseenalaista, ei koskaan kritisoi ylempää tulevia ohjeita jne.

Rehtoriston ohjeet Koronan suhteen on kyllä ihan Aunuksesta. Jos jokaista noudattaisi, mitään muuta ei päivän aikaan ehtisi

Vierailija
152/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti.

Miten kukaan muu kuin psykopaattinen poikkeusyksilö kykenee enää toimimaan kohtuuttomasti kuormittumatta nuorten opetustoimessa suomessa.

Vierailija
153/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Suomessa*

Vierailija
154/154 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Suomessa*