Pitääkö kolmekymppisenä olla jo vaki työ ja omakotitalo?
Kommentit (45)
Eikö oo ihana tunne, kun on parantunut!?
Omakotitalo, kaksi lasta, volvo ja labradorin noutaja. Eikös ne kaikki siihen pyri...
Olen 33 vuotta, naimisissa ja kaksi lasta synnyttänyt. Asumme omakotitalossa Espoossa hyvällä alueella ja johdan yritystä... Ilman muuta pitää olla kaikki asiat kunnossa ja järjestyksessä jo 30-vuotiaana, uso pois.
ei ole minusta nykyään mikään menestyksen mittari, eikä kyllä oikein kaikilla aloilla vakityökään.
Vierailija:
Omakotitalo, kaksi lasta, volvo ja labradorin noutaja. Eikös ne kaikki siihen pyri...
oumaigaad, mä luulin että se on kultainen noutaja!! Jaiks, piski vaihtoon heti, vaihtaiskohan joku kultsin labbikseen vaikka huutonetissä!!
Mulla ei ole vakiduunia, määräaikaisia hommia kyllä riittää. Omakoti talo on.
Meillä on kavereita joilla on laidasta laitaaan eri tilanteita. On työttömiä, vakiduunareita, yrittäjiä ja määräaikaisia työntekijöitä. On vuokralla asujia, omistusasunnon maksajia, kerrostalossa asujia, rivarissa asujia, ja omakotitalossa asujia.
Mutta itse ihmettelen kolmekymppisiä jotka elävät vielä " tässä ja nyt" -elämää. Omakotitalo, vakityöpaikka ja lapset kuvastavat vähän sitä, että ajattelee vähän pitemmälle kuin sitä missä seuraavana iltana bilettää. Ok, lapsethan voi olla vahinko, mutta idea nyt on varmaan selkeä. Minusta jos ei vielä kolmikymppisenä osaa tarkastella omaa elämäänsä laajemmin ja tee pitkän tähtäimen suunnitelmia on vähän jäänyt teiniasteelle.
Huomasin itsekin, mutta vasta liian myöhään.
T: Omakotitalo
Miten joku ei voi ymmärtää että kirjoitusvirheitä tulee joskus? jopa niitä alkeellisempia.
Paljonko sulla on ikää? tuskin on tullut edes 25 täyteen.
Minulla on pitkäaikainen parisuhde, joka kukoistaa aina vaan, vaikka yhdessä oltu vuosikymmen. Kaksi ihanaa lasta on. Unelma-ammattiin pian valmistun, ja vaikka töissä olen, ei se ole vakituinen.
Tunnen itseni erittäin onnekkaaksi ja onnelliseksi. Monet vastoinkäymiset ovat tehneet minut viisaammaksi.
Eli vanhenemisen tienestit pitäisi mitata juuri viisauden määrässä!
Oli se sitten vakituinen tai määräaikainen työ. Koti pitää olla. Sillä ei väliä miten asuu, kunhan maksaa lainansa/vuokransa ja elää " siististi" .
Vierailija:
Miten joku ei voi ymmärtää että kirjoitusvirheitä tulee joskus? jopa niitä alkeellisempia.Ymmärrän lyöntivirheet mutten sellaisia kovan luokan virheitä kuten omakoti talo.
Paljonko sulla on ikää? tuskin on tullut edes 25 täyteen.
Mulle tuli heinäkuussa 34 vuotta täyteen.
Vierailija:
Vierailija:
Miten joku ei voi ymmärtää että kirjoitusvirheitä tulee joskus? jopa niitä alkeellisempia.Ymmärrän lyöntivirheet mutten sellaisia kovan luokan virheitä kuten omakoti talo.
Kovan luokan virhe?
Miksi ihmeessä pitää haluta kaikkea ja etenkin itselleen? Eikö kolmenkympin korvilla voisi olla jo sen verran viisas ja humaani, että lopettaisi tavaran keräämisen ja alkaisi tehdä jotain muiden hyväksi?
mutta kellään tuntemallani kolmekymppisellä ihmisella ei ole Helsingissä omakotitaloa. Nekin, jotka tiedän, ovat ostaneet ns. vanhalla rahalla (eli vanhempien :)). Sillä lailla taitaa nyt vaan olla maailmanlaita, että stadissa voi olla onnellinen, kun saa edes kerrostalokämpän, jossa on riittävästi tilaa koko perheelle. Helsingin yksiön hinnoilla saattaisi saada kaksikin omakotitaloa jostain pohjoisempaa. Joten tuo nyt tuskin on minkään mittari. Ja sitä paitsi, onko okt kuitenkaan sitten oma (vai pankin). Miä järkeä todistaa elintasoaan sillä, että uskaltaa otta v***sti lainaa? Häh, ei tajua.
Ja vakiduunit. Mitkä duunit? Eikö ole parempi, että tekee sitä, mistä nauttii kuin se, mitä lukee työsopimuksessa.
Omilla eväilläni saisin varmaan vakiduunin ja okt:n, mutta en Helsingistä, missä kuitenkin haluan asua.
Tärkeää on minusta se, että osaa olla onnellinen siitä, mitä on - ja sitten vielä muistaa silloin tällöin unelmoida.
Toi on nelikymppisten kamaa. Me kolmekymppiset halutaan älvsby-talo, kaksi lasta ja koira.
Noi filosofiset höpinät alkaa nelikymppisenä ja jatkuu hautaan asti.
Kamoon.
kanssa niin kummasti tulee se tila ja piha tärkeäksi, just ettei tarttis " lähteä ulkoilemaan" montaa kertaa päivässä, että kotona mahtuu olemaan ja tekemään ja meluamaan ja voi olla vaikka koko päivän pyjamassa jos siltä tuntuu.
On muuten aika merkittävää onko se OKT pääkaupunkiseudulla vai muualla.