Tanssii tähtien kanssa 2021 Official
Tiia Elg mukana opettajana... Anniina Koivuniemi toinen uusi opettaja. Ikisuosikkini Jutta Helenius ei ole mukana tällä kaudella. Tähtioppilaat julkistetaan 2.8.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b245b875-bfc2-4da6-983f-dbde0b6…
Kommentit (6392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpätutkimus on hyvä, universaali ja neutraali varainkeruukohde. Eipä se kenenkään elämänlaatua heikennä, että viihdeohjelmassa on tällainen jakso. Jotenkin on vaikea ymmärtää, että osa ihmisistä on niin itsekeskeisiä, että jaksavat valittaa tällaisesta asiasta- että tv-ohjelman jakso ei ole heidän viihdetarpeidensa mukainen.
Luulisi jo käyneen selväksi, että tämä palsta on keskustelua mielipiteistä. Myös niitä mielipiteitä voi sanoa ääneen, että ei pitänyt tämän illan ohjelmasta. Mahtaako olla varsinaisesti itsekeskeisyyttä...
Se ei ole. Mutta se on puhdasta itsekkyyttä, että huutaa täällä kurkku suorana kuinka oma ilta on pilalla, kun ei ollutkaan juuri MINUN mieleistäni tanssia tänään.
Kyllähän tanssit olivat mieleisiä, mutta totisena vedetyt nyyhkytarinat tuntuivat väkisin ympätyiltä tähän formaattiin eikä mielestäni toimi. Aika samanlaisia kommentteja tullut muiltakin. Ei se ole kurkku suorana huutamista. Jos itse pidit, hyvä niin.
Tanssi ei ole pelkästään karnevaalia ja iloa, vaan kattaa kaikki tunteet ihan niin kuin elämäkin. Tähän formaattiin, jos jonkin sopii, että mukaan otetaan myös muuta kuin iloisia asioita. Näytetään niin se koko kirjo tunteita, joita tanssitaiteen avulla voidaan ilmaista. Suurin osa on tämän käsittänyt. Muutama sitten itkee, kun joutui yhtenä sunnuntaina katsomaan vähän elämän realiteettejakin. Surumielinen tanssi saattoi monellekin syövän kanssa parhaillaan tekemissä olevana tuoda lohtua. Kaikki kun eivät kaipaa "piristystä" surun hetkellä. Ja sitäkin oli tarjolla eli jokaiselle oli jotakin. Ja silti ei minäminälle kelpaa...
Vierailija kirjoitti:
Tippuiko tänään kukaan?
Lapset tietenkin kahnasivat just, kun viimeiset 20 min olivat käynnissä ja en nähnyt loppua kun piti tätäkin maailman riitaa selvittää 😅. Perussettiä.
Ei tippunut.
Rohkeita ihmisiä, kun jakavat omat raskaat kokemuksensa. Arvostan. Moni elää samoja vaiheita. Marko Keränen kertoi omaansa ja vielä tanssi, kova paikka.
En yhtään käsitä sitä, ettei saisi vakavoitua vakavan asian äärellä. Siinä jamassa ei kuulkaa yhtään naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen hyväntekeväisyyskerjuu ei sovi Suomeen. Vastenmielistä, että viihde ja tunteisiin vetoaminen syyllistämään. Samalla osallistujat pakotetaan mukaan tällaiseen. Vaikka olisi tällaista hyväntekeväisyyttä vastaan ei se tarkoita, että olisi tässä tapauksessa nyt syöpätutkimukseen kehittämistä vastaan. Suomessa nyt vain on korkea verotus ja yhteiskunnan pitäisi antaa rahoitus tällaiseen. Tällaiset ohjelmat televisiossa antavat niin väärää viestiä. Kyllä sitä rahaa valtiovallalta riittäisi, jos se kohdennettaisiin vain oikein. Jokainen voi osoittaa protestinsa olemalla katsomatta tällaista hyväntekeväisyyttä ja varsinkin olematta lahjoittamatta. Lisäksi tällainen hyväntekeväisyystapahtumassa harvoin on niin pyyteetöntä kun annetaan ymmärtää, sillä se on hyvä keino oman imagonsa kiillottamiseen ja ehkä jopa pelkkä mainostemppu.
Älä jaksa jauhaa paskaa. Tuolla ei kukaan pakolla ole mukana. Sinun kaltaisillesi toki saattaa tulla yllätyksenä, että isolle osalle ihmisiä on ihan luonnollista tukea hyvää asiaa ja he tekevät sen jopa mielellään. Kun kaikille ei se oma napa ole se tärkein. Ja voihan tämän oman navankin kautta ajatella: sinäkään kun et ole automaattisesti turvassa syövältä, joten voit hyvinkin tarvita näillä rahoilla aikaansaatuja hoitoja. Syöpätutkimuksella ei ole mitään tekemistä imagon ja mainonnan kanssa. Se on lääketieteellistä tutkimusta, johon pakko kerätä rahat näin, kun valtio ei hoida hommiaan.
Olen työtön. Olen itsekin jäänyt ilman apua kun yhteiskunta ei ole halunnut auttaa. Niin, ja äitini kuoli 15 vuotta sitten syöpään, mutta ei siihen olisi auttanut vaikka olisinkin tehnyt lahjoituksia hyväntekeväisyyteen. Eivät tällaiset viihdeohjelmat syöpää poista. Suosittelen myös edes hieman tutustumaan hyväntekeväisyyteen ja kaikkeen sen taustalla olevaan. On hyvin naivia ajatella hyväntekeväisyyttä pyyteettömänä tekona, mitä se ei todellakaan ole. Varsinkin Usassa se nimittäin on suurta businestä. Suomessa tällaista ei pitäisi olla, koska se antaa valtiovallalle yhä enemmän vapautta tehdä entistä suurempia leikkauksia entistä paremmalla omallatunnolla. Hyväntekeväisyyden vastustaminen ei ainakaan omassa tapauksessani tarkoita sinällään itse tuottavan asian vastustamista. En siis antaisi hyväntekeväisyyteen yhtään, vaikka siihen pystyisinkö, koska maksan jo veroja, joiden vastine on järkyttävän huono. Suomessa tuollaiset asiat, jotka Usassa hoidetaan hyväntekeväisyydellä kuuluvat Suomessa yhteiskunnalle. Jos Suomessa karsitttaisiin esim. hallinnosta,byrokratiasta jne. kaikesta turhasta riittäisi kunnolla rahaa mm. sote-asioiden hoitoon.
Jatkan vielä, että nyt kun tällainen piti tehdä niin toivottavasti tuotanto nyt itsekin lahjottaa merkittävän summan, eikä tavoittele vain niitä julkisuushyötyjä.
Vaikka tämä ei nyt täysin sama asia olekaan, en itsekään köyhänä, ilman apua jääneenä työttömänä ole koskaan käynyt kerjäämässä apua kolmannelta sektorilta. Olen toki kerta toisensa jälkeen joutunut pettymään siihen, miten huonosti työttömiä yhteiskunnassa kohdellaan, eikä kukaan halua tehdä asialle mitään. Yhteiskunta voisi ja pystyisi parantamaan työttömien asemaa, jos se vain haluaisi sen tehdä. Tämä on kuitenkin pelkästään yhteiskunnan tehtävä. Aivan samalla tavoin kun syöpätutkimuksen ei pidä olla yksityisten lahjoitusten varassa, ei yhteiskunnankaan pidä ulkoistaa köyhyydenhoitoja hyväntekeväisyyden ja kolmannen sektorin varaan ja leikata sitten entistä enemmän entistä paremmalla omallatunnolla tietäen, että tällaisia toimijoita kuitenkin on. Itse haen apua yhteiskunnalta ja sen pitäisi sitä myös pystyä ja haluta antaa, koska se on sen tehtävä, ei kolmannen sektorin tai hyväntekeväisyyden. Tämä on kuitenkin korkean verotuksen Suomi. Tilanne olisi eri, jos Suomen verotus olisi matala.
Minua kosketti tämä ohjelma. Surin ja iloitsin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin typerää tehdä kepeää viihdettä vakavalla sairaudella. Ensin surraan ja sitten onkin parit sambat ja 3 minuutin mainoskatko perään...
Eihän tässä sairaudeLLA viihdettä tehty, vaan kerättiin viihteellä rahaa sairauden hoitoon ja tutkimukseen. Kautta aikojen on hankittu varoja tällä tavoin. Näin tehdään hyvää tekevät järjestöt paremmin näkyviksi ja madalletaan kynnystä auttaa. Se, että välillä vähän sambataan, ei tietenkään poista syövän vakavuutta. Tansseissahan oli jokaisessa teemansa. Elämänilo on yksi keksisistä voimavaroista, kun vakava sairaus iskee omalle kohdalle tai lähipiiriin. Sairauden keskelle mahtuu sekä iloa että surua. Pelkästään toisella niistä ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin typerää tehdä kepeää viihdettä vakavalla sairaudella. Ensin surraan ja sitten onkin parit sambat ja 3 minuutin mainoskatko perään...
Typerää kerätä rahaa siihen, että voitaisiin parantaa yhä useampi näistä vakavasti sairastuneista? Miksi kaiken pitäisi olla mustavaloisesti joko synkkää tai kepeää?
Eikös Uotinen ole joskus muotoillut, että ne asiat, joihin ei sanat yllä, on tanssittava.
Paljon täällä näytetään syyttävän itsekeskeisyydestä ihmisiä, jotka kokivat jakson hankalana. Ei kyse ole aina itsekkyydestä tai silmien ummistamisesta. Itse olen katsonut vierestä sisaruksen lapsen vuosien syöpätaistelua. Se oli raskasta ja synkkää aikaa, traumaattista ja pelottavaakin. Tiedän, mitä syöpä voi elämään tuoda ja mitä on kuolemanpelko ja suru.
Olen herkkä ja vaikeiden psyyken ongelmien takia taipuvainen jo ennestään melankoliaan. Itselleni tämä jakso oli liikaa, enkä pystynyt katsomaan kaikkia tarinoita. Tiedän, että niitä on. Tarinoiden kuuleminen ei tuo minulle lisätietoa, vaan aiheuttaa ahdistusta ja hankalia muistoja. Kertomukset vetävät itseni niin surulliseen mielentilaan, etten yhtäkkiä pysty orientoitumaan iloisten tanssien maailmaan ja siitä taas takaisin kuolemanläheisyyteen. Kokonaisuus hämmentää. Jokaisella on lupa suojella itseään, eikä se vielä tee kenestäkään itsekästä.
Koko TTK-tuotanto seurasi Akin kanssa HJKn peliä
– Koko tuotanto seurasi peliä. Anteeksi kaikille siitä jännityksestä ja kiroilusta ja juhlasta ja älämölöstä. On ihanaa, että täällä on niin hyvä yhteishenki. Kaikki kannustivat vilpittömästi ja elivät mukana, onnellinen futispomo vuodatti.
Illan aihe oli tärkeä, ja vielä paremmin ohjelma toimisi, jos tanssin ja syöpäasioiden suhde olisi tasaisempi. Nyt tanssi ja tuomarointi oli vain nimellisessä roolissa, mikä on monelle pettymys, koska tämä on tanssiohjelma.
Moni sitten vaihtaakin kanavaa, kun ei tule tanssia, ja ohjelman sinänsä hyvä tarkoitus kääntyy itseään vastaan. Tässä on nyt yritetty yhdistää keräysohjelma, konsertti ja TTK, ja lopputulos on hieman sekainen ja hötkyilevä sillisalaatti.
Ensi vuodeksi toivottavasti vähän hiotaan konseptia.
No niin se oli siinä Syöpäteema saivat paljon rahaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hienoa viihdettä. Pitkästä aikaa tuli katsottua hyvä elokuva ttk:n sijaan. Ensi kerralla taas tansseja.
Ohjelmassa oli ihan yhtä monta tanssia kuin tavallisessa TTK-ohjelmassakin.
Eli kahdesta tunnista vajaat puoli tuntia on tanssia ja loput puolitoista tuntia puhutaan ja esitetään mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpätutkimus on hyvä, universaali ja neutraali varainkeruukohde. Eipä se kenenkään elämänlaatua heikennä, että viihdeohjelmassa on tällainen jakso. Jotenkin on vaikea ymmärtää, että osa ihmisistä on niin itsekeskeisiä, että jaksavat valittaa tällaisesta asiasta- että tv-ohjelman jakso ei ole heidän viihdetarpeidensa mukainen.
Luulisi jo käyneen selväksi, että tämä palsta on keskustelua mielipiteistä. Myös niitä mielipiteitä voi sanoa ääneen, että ei pitänyt tämän illan ohjelmasta. Mahtaako olla varsinaisesti itsekeskeisyyttä...
Se ei ole. Mutta se on puhdasta itsekkyyttä, että huutaa täällä kurkku suorana kuinka oma ilta on pilalla, kun ei ollutkaan juuri MINUN mieleistäni tanssia tänään.
Kyllähän tanssit olivat mieleisiä, mutta totisena vedetyt nyyhkytarinat tuntuivat väkisin ympätyiltä tähän formaattiin eikä mielestäni toimi. Aika samanlaisia kommentteja tullut muiltakin. Ei se ole kurkku suorana huutamista. Jos itse pidit, hyvä niin.
Tanssi ei ole pelkästään karnevaalia ja iloa, vaan kattaa kaikki tunteet ihan niin kuin elämäkin. Tähän formaattiin, jos jonkin sopii, että mukaan otetaan myös muuta kuin iloisia asioita. Näytetään niin se koko kirjo tunteita, joita tanssitaiteen avulla voidaan ilmaista. Suurin osa on tämän käsittänyt. Muutama sitten itkee, kun joutui yhtenä sunnuntaina katsomaan vähän elämän realiteettejakin. Surumielinen tanssi saattoi monellekin syövän kanssa parhaillaan tekemissä olevana tuoda lohtua. Kaikki kun eivät kaipaa "piristystä" surun hetkellä. Ja sitäkin oli tarjolla eli jokaiselle oli jotakin. Ja silti ei minäminälle kelpaa...
Harvempi sitä surun hetkellä pistää tanssiksi.
Siinä Mikko Leppilampi on oikeassa että sairastumista
ei todellakaan ymmärrä
kuin vasta sitten, kun se sattuu omalle kohdalle.
Paljonkohan Tanssii Tähtien kanssa ohjelma tuotti rahaa syöpätutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Paljon täällä näytetään syyttävän itsekeskeisyydestä ihmisiä, jotka kokivat jakson hankalana. Ei kyse ole aina itsekkyydestä tai silmien ummistamisesta. Itse olen katsonut vierestä sisaruksen lapsen vuosien syöpätaistelua. Se oli raskasta ja synkkää aikaa, traumaattista ja pelottavaakin. Tiedän, mitä syöpä voi elämään tuoda ja mitä on kuolemanpelko ja suru.
Olen herkkä ja vaikeiden psyyken ongelmien takia taipuvainen jo ennestään melankoliaan. Itselleni tämä jakso oli liikaa, enkä pystynyt katsomaan kaikkia tarinoita. Tiedän, että niitä on. Tarinoiden kuuleminen ei tuo minulle lisätietoa, vaan aiheuttaa ahdistusta ja hankalia muistoja. Kertomukset vetävät itseni niin surulliseen mielentilaan, etten yhtäkkiä pysty orientoitumaan iloisten tanssien maailmaan ja siitä taas takaisin kuolemanläheisyyteen. Kokonaisuus hämmentää. Jokaisella on lupa suojella itseään, eikä se vielä tee kenestäkään itsekästä.
Tämä. Toiset eivät vaan pysty vielä käsittelemään omassa elämässään tai työssään kokemia asioita. Kun se tuodaan vielä näin kökköisesti naamalle viihdeohjelmassa. Täälläkin sai vaan ämmittelyä, haukkumista ja työnsä halventamista kommenteissa. Älyttömän ilkeitä ihmisiä ja mukaelivät eilisten surullisten tarinoiden mukana.
Tässä on nyt yritetty yhdistää keräysohjelma, konsertti ja TTK, ja lopputulos on hieman sekainen ja hötkyilevä sillisalaatti.
Ensi vuodeksi toivottavasti vähän hiotaan konseptia.[/quote]
Konseptia pitäisi muuttaa tosi paljon ja monessa muussakin asiassa kuin eilisenkaltaisessa erityisjaksossa. Alkaen osallistujien valinnasta päätyen tuomareiden työskentelyyn.
Ärsyttää kun tämä ainut ohjelmaformaatti joka toisi esiin tanssimisen riemua ja kehojen kaunista kieltä epäonnistuu siinä, että se viihdyttäisi nimenomaan siinä ainoassa teemassaan. Teeman ja toteutuksen ei pitäisi pyöriä esim tuomareiden, bändin tai juontajien persoonien ympärillä. Kyse ei ole heistä. He eivät esiinny pääosassa.
Pääosassa on taiteen- ja viihteenlaji nimeltä tanssi. Tanssi ja sen esittäjät.
Laulukilpailuja tulee tuutin täydeltä, niissä on vara valita, jos yksi ei miellytä. TTK:ll ei olisi mitään ''miljoonayleisöä''. jos olisi laadukkaasti toteutettuja ja tuotettuja tanssiohjelmaformaatteja.
Olen tänä vuonna seurannut ohjelmaa, saa nähdä jaksanko loppuun asti. Minäminäminulle ei tosiaankaan kelpaa. Olen luonnevikainen ämmä.
Aijaa. Koitko siis, että viesti kolahti sinuun? Viesti oli kohdennettu ongelmatapauksille. Ei sinun olisi tarvinnut ilmoittautua. Sillä ei ole kiva, jos oppilaita kouluttaa kuvaillunkaltainen henkilö.