törkein/ilkein kommentti/kysymys ikinä
eli mikä on törkein tai ilkein kommentti tai kysymys, jonka kohteeksi olet itse joutunut? tuli mieleen tuosta "isäs kuoli, paljonko saat perintöä"- jutusta toisessa ketjussa....
Kommentit (66)
Sain vakipaikan ja muutaman kuukauden päästä aloin odottamaan esikoista. Tuttu tokaisi että hyvin kaavoitettu - kiitos vaan, olin juuri saanut ensimmäisen keskenmenoni hiukan ennen työpaikan saantia ja pomo tiesi sen hyvin (olin sijaisena pitkään ennen vakisopparia). Että ei liittynyt lastenteko vakiduuniin mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:01"]
Taisi olla vuonna 1984 ala-asteen ruokailussa, kun luokakaverini käski minun syödä suu kiinni. Hohhoijaa.
[/quote]
Ja tän muistat vieläkin? Itse jotenkin toivoisin, että joku sanoisi omalle lapselleni näin, menisi ehkä viesti paremmin perille kuin äidin/isän sanomana...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:25"]
Oletteko te naiset nyt ihan tosisanne, että te mietitte mitä teille joku joskus sanoi???
[/quote]
No yleensä ihmismäiseen käytökseen kuuluu tietynlaisten tölväisyjen välttäminen.
[/quote]
Niin...olisko kysymykseen mielipidettä?!
[/quote]
No mitä mielipidettä tuollaiseen paskakysymykseen pitäisi olla?
[/quote]
Kiitos! Tämä selvensi jo paljon. Näitä asiota miettii ja pohtii teinitasolle jäänet epävarmat pikkutytöt, jotka eivät osaa vasta edellä mainittuun kypsän aikuinen tavoin.
[/quote]
Mieluummin oikeinkirjoittava teini kuin kirjoitustaidoton "aikuinen".
Ei pitäs tehdä lapsia näin paskaan maailmaan, sanoi isä kun olin lapsi. Järkyttävintä tässä on että olen kallistunut itsekin samaan suuntaan.. Ja lapsi on
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:09"]
Ei pitäs tehdä lapsia näin paskaan maailmaan, sanoi isä kun olin lapsi. Järkyttävintä tässä on että olen kallistunut itsekin samaan suuntaan.. Ja lapsi on
[/quote]
Tämä on niin totta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:34"]
Ei se minunkaa äiti aina niin lempeä sanomissaan ollut ja lapsena se tuntui toki pahalta, mutta näin aikuisena sitä ymmärtää, että joskus voi mennä ns.överiksi. Joten antakaa jo anteeksi. ;)
Joissain tilanteissa sitä vaan menee niin lukkoon, että tulee sanottua jotakin äkkiväärääkin. Ja se sarkastinen huumori on niin pirun vaikea huumorinlaji, että toinen saattaa ottaa sarkasmin loukkauksena.
[/quote]
Mä olen omalla tavallani antanut anteeksi, mutta en unohtanut.
-En sitä että konttasin lattioilla ja kampasin mattojen hapsuja ja karvalankamattojen karvat pystyyn jokatoinen päivä, en sitä että olen hammasharjan kanssa hangannut lattialistoja, kerran viikossa, en sitä että minua on haukuttu, omassa rippijuhlassani tyhmäksi, rumaksi, ääliöksi ja naurettu päälle. Tai se että hän jaksoi kertoa minulle useaan kertaan kuinka olen -ei toivottu, vahinko jonka ei olisi pitänyt syntyä. Ja sisareni oli se toivottu. yms.
Se että hoidin 8vuotta nuoremman sisareni joka toinen viikko ja 140 neliösien kodin siivouksen ja järjestyksessä pidon jo 10vuotiaasta eteenpäin, se on ollut oppiksi, samoin ruuanlaitto samasta iästä alkaen. Nuo oli minun töitäni lapsena.
Se että äitini tulee minun järjestämiin juhliin ja haukkuu tarjottavani ja minut muille ihmiselle, se on törkeää. Mutta osoittaa vain sen että hän ei ole muuttunut eikä kehittynyt ihmisenä.
Itse päätin aikoinani että ikinä en kohtele lapsiani samoin kuin äitini minua. Enkä ole kohdellut.
Totta että joskus kiehahtaa, kun teinit tekevät tyhmyyksiä. Mutta se että haukut lapsen säännön mukaisesti ja nöyryytät häntä julkisesti, ei todellakaan ole terveen vanhemman merkkejä
[/quote]
Terapia?!
[/quote]
Miksi, asiat on niinkuin ne on, äitini on perusluonteeltaan ilkeä ehkä jopa narsistinen, minä olen jatkanut elämääni ja lapseni on onnellisia, meillä halataan ja keskustellaan, itketään ja nauretaan yhdessä. Yksikään lapsistani ei ole toistaan parempi tai huonompi, yhtä rakkaita jokainen. Ja tuskin äitini käytökseen minun terapiassa käynti auttaa.
Minulle terapiaa on maalaaminen, kirjoittaminen, tanssiminen ja vaeltelu luonnossa. Joskus 18vuotiaana kävin psykologilla joka kysyi vain mitä sinä voisit tehdä toisin. No, mitäpä minä voisin tehdä toisin? En olla ainakaan äitini kaltainen
Äidilleni olen antanut monta kertaa anteeksi ja ollut hyvissäkin väleissä, tänä päivänä välit ovat huonontuneet koska hän hyökkäsi sanoillaan teini-ikäisen tyttäreni kimppuun, loukaten häntä erittäin pahasti, en anna mummin satuttaa lastani.
Totta on, että useimmat meistä mokaavat joskus ja sanovat typeriä asioita - monesti ei edes mitään riidan tuoksinassa sanottuja ilkeyksiä tai idioottimaisia möläytyksiä, vaan usein ihan hyvällä tarkoitettuja juttuja, jotka on liian helppo käsittää väärin.
Mutta kyllä näissä on silti jotain sävyeroja. On eri asia joskus sanoa jotain harkitsematonta kuin ilkeillä tasaiseen tahtiin vuosien aikana niin, että pisteet voi yhdistää toisiinsa ja ilkeys noudattaa selkeästi johdonmukaista kaavaa.
Ja jotkut asiat ovat niin pahoja (esim. näitä "olisin minäkin tappanut itseni jos olisi tuollainen lapsi" -tyylisiä kommentteja vanhemman kuolemassa) että niitä ei voi pistää möläytysten tai väärinkäsitysten piikkiin.
En tiedä onko pahin, mutta viimeisin ja siksi niin hyvin muistissa. Tapahtui siis tällä viikolla.
Taustaa sen verran, että olen ollut elämäni aikana yhdessä suhteessa, kesti 5vuotta. Tuo suhde loppui keväällä, ja kävin silloin sp-tautiklinikalla, koska epäilin että exä oli pettänyt. Tuli puhtaat paperit. Vähän tuon jälkeen mut ilmeisesti raiskattiin, en muista itse tapahtumaa, mutta ilmeisesti mulle oli laitettu jotain tippoja juomaan, ja heräsin jonkun mustan miehen vierestä. En tiedä oliko mitään tehty, joten en sitten tehnyt mitään ilmoitusta, mutta kävin siis tällä viikolla testeissä taas.
Kaavakkeeseen piti laittaa oliko kumppani minkämaalainen jne, ja koneelta hoitaja näki että olin juuri pari kk aiemmin käynyt myös testeissä. Mitään tarkempaa en tästä tapauksesta kertonut, koska Se ei mun mielestä kuulu kenellekään.
Hoitaja oli vanhempi, vittuuntuneen oloinen nainen, joka oikeasti HUUSI mulle pitkän saarnan siitä kuinka mun pitää ryhdistäytyä, olen idiootti huora joka ei ymmärrä edes kumia käyttää, ja "eihän tämä nyt näin voi mennä että sinä juokset mustissa miehissä koko ajan ilman järkeä tai kondoomia ja me täällä sitten testaillaan että mikä tauti on tarttunut matkaan. Ei ne miehetkään enää arvosta kun on koko suomen maahanmuuttajat käynyt läpi, huorana ne pitää". Mä oikeasti aloin melkein itkemään. Olin tosi peloissani muutenkin, että olisin jonkun taudin voinut saada, Se ikävä tilanne oli muutenkin vielä tuore, ja siinä mun terveysalan ammattilainen haukkuu pystyyn. Mulla siis ollut tasan yksi seksikimppani, Se SUOMALAINEN ex, ja sitten mahdollisesti tämä musta joka ehkä raiskasi, en siis koe olevani huora.
En saanut hoitajalle itselleen mitään sanottua, olin ihan shokissa ja pidättelin itkua, lähteissä päätin että en enää ikinä mene mihinkään testeihin vaikka värkki kuinka mätis.
minulta kysyttiin, kun odotin esikoistani, että oliko vahinko. pitkä parisuhde takana, oli erittäin toivottu vauva. ja siis miks tollasta ees keltään kysytään???? siinä vaiheessa kun raskausuutinen ilmoitetaan, on tehty päätös pitää vauva, oli sitten vahinko tai suunniteltu.
Multa kysyttiin myös ekassa neuvolassa " onko raskaus positiivinen uutinen?". Jepa, kyllä on kiitos, ollaan yli30v kummatkin ja yhdessä oltu ties kuinka kauan. Takana myös 2x km...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:23"]
En saanut hoitajalle itselleen mitään sanottua, olin ihan shokissa ja pidättelin itkua, lähteissä päätin että en enää ikinä mene mihinkään testeihin vaikka värkki kuinka mätis.
[/quote]
Elä ittiäs rankase ja itelles kosta toisen fakki-idioottimaisuutta. Tee valitus tuosta ämmästä ja estä sitä pahoinpitelemästä muitakin. Oit vahva ja nätti ihminen, eikä sun tai kenenkään munkaan tartte niellä tuommosta paskaa. Dorka mikä dorka se hoitaja.
Enivei, mulle sanottuja "läski", "huora", "sun pitäis laihduttaa", "lehmä", "kaupalla puhuvat että sinä oot huora", jne. Oman isän suusta kuultuna siitä alkaen ku täytin 12. En ollut läski. Aloin itkemään kun näin lapsuuden kuviani. Olin ihan normaali ja sopusuhtainen tyttö. Olin luullut että olin hirveä tankki.
Oletteko te naiset nyt ihan tosisanne, että te mietitte mitä teille joku joskus sanoi???
[/quote]
No yleensä ihmismäiseen käytökseen kuuluu tietynlaisten tölväisyjen välttäminen.
[/quote]
[/quote]
Kyllä, me mietimme, mitä meille sanotaan. Näin tekevät myös monet miehet. Kyllä mulle yksikin normi heteroäijä töissä aina välillä kertoo, mitä inhottavaa työkaveri tai pomo on sanonut. Terveen merkki. SINÄ kuulostat siltä häiriintyneeltä miestyypiltä, jota eräs nuoruuden poikkis edusti.
Hän kertoi minulle miten hänen isäpuolensa hakkasi hänet kerran. Myöhemmin kuulin siskoltaan, että hakkaaja oli ollut oma isä.
-> osa miehistä tosiaan kykenee olemaan miettimättä, mitä heille tehdään ja sanotaan. Tämä aiheutta vääristymiä muistoissa ja muuta ikävää. Ihan ihokarvat nousivat kauhusta pystyyn, kun tajusin kuinka kykenemätön tyyppi oli kohtaamaan todellisuutta. Hänestä tuli alkoholisti ja nisti, on ehkä nyt jo kuollut niihin.
Kuulutko SINÄ, muiden kelailuista ahdistunut huutelija tähän todellisuuspakoiseen miesryhmään? Ei käy kateeksi sinua eikä eukkoasi
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:43"]
Multa kysyttiin myös ekassa neuvolassa " onko raskaus positiivinen uutinen?". Jepa, kyllä on kiitos, ollaan yli30v kummatkin ja yhdessä oltu ties kuinka kauan. Takana myös 2x km...
[/quote]
Tätä kysytään siitä syystä, että osataan suunnitella jatkohoito: lähdetäänkö seuraamaan raskautta tavalliseen tapaan, mietitäänkö aborttia vai aletaanko suunnitella, miten raskaus saataisiin negatiivisesta uutisesta positiiviseksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, me mietimme, mitä meille sanotaan. Näin tekevät myös monet miehet. Kyllä mulle yksikin normi heteroäijä töissä aina välillä kertoo, mitä inhottavaa työkaveri tai pomo on sanonut. Terveen merkki. SINÄ kuulostat siltä häiriintyneeltä miestyypiltä, jota eräs nuoruuden poikkis edusti.
Hän kertoi minulle miten hänen isäpuolensa hakkasi hänet kerran. Myöhemmin kuulin siskoltaan, että hakkaaja oli ollut oma isä.
-> osa miehistä tosiaan kykenee olemaan miettimättä, mitä heille tehdään ja sanotaan. Tämä aiheutta vääristymiä muistoissa ja muuta ikävää. Ihan ihokarvat nousivat kauhusta pystyyn, kun tajusin kuinka kykenemätön tyyppi oli kohtaamaan todellisuutta. Hänestä tuli alkoholisti ja nisti, on ehkä nyt jo kuollut niihin.
Kuulutko SINÄ, muiden kelailuista ahdistunut huutelija tähän todellisuuspakoiseen miesryhmään? Ei käy kateeksi sinua eikä eukkoasi
[/quote]
Lähtikö nyt vähän lapasesta?!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:43"]Multa kysyttiin myös ekassa neuvolassa " onko raskaus positiivinen uutinen?". Jepa, kyllä on kiitos, ollaan yli30v kummatkin ja yhdessä oltu ties kuinka kauan. Takana myös 2x km...
[/quote]
Tämä on hyvin yleinen kysymys. Turha loukkaantua. T. Th-opiskelija
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oho. :D Melkoinen analyysi yhden lauseen perusteella. Poikkis?! Mikä se sellainen on ?!
Siskoni jaksoi usein sanoa minulle (kaikkien kuullen) miten olen aivan varmasti autisti kun juttuni ovat aina niin vammaisia. Siskoni siis 10 vuotta vanhempi.
Ex-poikaystäväni kertoi usein kuinka "en ole mikään kaunotar mutta hän kyllä pitää minusta." Kaikenlaisten kanssa sitä teini-ikäisenä pyörikin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan pikku vinkki: älä mene henkilökohtaisuuksiin tai tee henkilöanalyysejä Se ei ole kypsää käytöstä näin ajanvietteenä käytävällä keskustelupalstalla.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä on oiken oivallinen esimerkki yhdestä ehkä törkeimmistä kysymyksistä!
Alle 2 kuukautta äitini kuolemasta kaveri sanoi että kyllä nyt pitäis jo yli päästä asiasta. Soitteli myös kesken hautajaisten ja kehui edellisillan bileitä missä oli ollut vaikka tiesi että olin äitini hautajaisissa...
Sama ihminen myös arvosteli ilkeästi ja vähätteli koko ajan lastani jolloin päätin että se ystävyys sai riittää.
Ihan uskomaton tyyppi, en tiedä onko niin tyhmä vai puhtaasti ilkeä! Ja minä tietysti herkkänahkainen kun suutun turhasta.