Voiveitsi: huoneenlämmössä, jääkaapissa vai pesussa?
Itse pesen joka käytön jälkeen ja olin yllättynyt iltiksen jutussa, jossa osa pitää huoneenlämmössä tai jääkaapissa. Miksi?
Kommentit (39)
On puisia voiveitsiä, muovia ja metallisia. Metallisen saa paperilla pyyhittyä vähän. Jääkaapista riippuu onko kosteutta poistava vai kosteahko.
Jääkaapissa. Mikä siinä menee pilalle? Onhan levitekin jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
On puisia voiveitsiä, muovia ja metallisia. Metallisen saa paperilla pyyhittyä vähän. Jääkaapista riippuu onko kosteutta poistava vai kosteahko.
Niin, miten teet?
Veitsi tiskiin käytön jälkeen ja puhdas tilalle.
Säilytän voirasiaa huoneenlämmössä. Pesen rasian ja veitsen n.3 pv välein, kun se tulee tyhjäksi. Ei ehdi voi pilaantua ja on aina pehmeää.
Luin että pepussa mutta se olikin pesussa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan jääkaapissa
Vaan, niin missä? Älä pidä jännityksessä!
Vierailija kirjoitti:
Kaikista veitsistä saa pyyhittyä
Jääkaapissa rasian päällä ja odotan kuka levitevalmistaja keksii ensimmäisenä laittaa siihen rasiaan jonkin pidikkeen veitselle kun se helposti luistelee alas. Veitsi vaihtuu kyllä puhtaaseen muutaman päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Säilytän voirasiaa huoneenlämmössä. Pesen rasian ja veitsen n.3 pv välein, kun se tulee tyhjäksi. Ei ehdi voi pilaantua ja on aina pehmeää.
Outoa ! Voin menekki, pöydällä pito, veitsen pesemättömyys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten teet?
Pyyhin metallisen, pesen usein sen. Pidän pöydällä lasin päällä ilmavasti jos ei ole pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan jääkaapissa
Vaan, niin missä? Älä pidä jännityksessä!
No pesussa tai tasolla
Huuhtelen sen käytön jälkeen kuumalla vedellä, säilytän leikkuulaudalla tai aterinlaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen miettinyt. Kukaan ei osaa vastata kysymykseen. Mitä tapahtuu kun voiveistä säilytetään jääkaapissa?
Tiskaan saman tien. Syön leipää ehkä kerran tai kaksi päivässä, eikä levitettä tule käytettyä paistamiseen. Kerran olin yhden tyypin luona jonka jääkaapin pohjalla oli vähintään 8 ikivanhaa voiveistä. Melko roisi jääkaappi oli muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen miettinyt. Kukaan ei osaa vastata kysymykseen. Mitä tapahtuu kun voiveistä säilytetään jääkaapissa?
Kun joku tarttuu veitseen, niin hänellä voi olla ripuli tai flunssa, taikka pahempaa. Sitten ne pöpöt muuttavat jääkaappiiisi. Ei sen kummempaa. Onko teillä usein tauteja? Ja onko muutenkin pesutoimet haastaviksi koettuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmin veitsi leikkaa ja levittää tehokkaammin voita. Rasvainen veitsi helposti myös putoaa jääkaappiin ja tahraa sen.
En tiedä, mäkin pesen heti joka käytön jälkeen.