Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä asian itsessäsi tiedät ärsyttävän muita?

Vierailija
06.08.2014 |

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun hitaasti.

Vierailija
22/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun jatkuvasti päälle ja keksin aina samasta aiheesta oman kokemukseni. Tein sitä vuosia kunnes tajusin äitini tekevän niin ja huomasin myös oman tapani. Nykyään pinnistelen jotta pystyn kuuntelemaan toisten jutut loppuun ja parhaimassa tapauksessa onnistun olemaan lisäämättä perään omaa juttuani ja jos oikein puserran voin tilalle jopa kysyä toisen kertomasta jutusta jotain. Olen huono kuuntelija ja keskustelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivousfriikki. Aina jatkuvasti siisti ja puhdas lapsiperheen koti, tuntuu olevan ystävistäni jotenkin yliärsyttävää.

Vierailija
24/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:06"]

En koskaan ota itse yhteyttä, vaan tapaamiset sovitaan aina toisen aloitteesta. Tiedän, että muiden mielestä se on ärsyttävää, mutta minkäs voin.

[/quote] Mun piti tulla kirjoittamaan tämä sama juttu.

[/quote]

Tuo on muuten tosi ärsyttävä tapa ihmisellä, osaatteko kertoa miksi niin teette?

Ärsyttävät piirteet minussa:

-keskeytän toiset kun he puhuvat

-olen mielipiteissäni järkkymätön

-jos juttuseurani ei ole erityisen mielenkiintoista, minun on tosi vaikea esittää kiinnostunutta ja olla keskustelussa mukana.  Yritän toki parhaani, mutta se on tosiaan tietoista väkisin  yrittämistä, eikä keskustelu solju luontevasti.

[/quote]

Parhaita ystäviäni en oikeasti haluaisi nähdä enempää kuin kerran viikossa. Muita kavereita en kestä useammin kuin kerran kuussa. Kyse ei ole siitä, ettenkö pitäisi heistä. En vain ole sosiaalinen ihminen. Viihdyn yksikseni. Kerran vihjailin tästä ystävälleni hienovaraisesti, ja hän sanoi kierrellen, että olen kummajainen, jos en halua nähdä ystäviäni. -nro. 2 (alkuperäinen viesti)

Vierailija
25/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei hetkauta mua. En suutu, en menetä hermoja. Mietin toisen tuhmaillessa, että mistähän se johtuu ja itse ollessani ns. epämukavuuden alueella mietin miksi niin tunnen.

Vierailija
26/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava ja ruma. Ihmisarvoni on siis matalalla, ja lihavuuteni näemmä ärsyttää todella kovasti muita (ihan tämän palatankin mukaan).

Vierailija
27/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:06"]

En koskaan ota itse yhteyttä, vaan tapaamiset sovitaan aina toisen aloitteesta. Tiedän, että muiden mielestä se on ärsyttävää, mutta minkäs voin.

[/quote]

Ai minkä voit? No esim. alkaa olla itsekin aloitteellinen?

[/quote]

En voi erakkoluonteelleni mitään. Ei oikeasti kiinnosta tavata näitä ihmisiä joka toinen päivä.

Vierailija
28/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:12"]

[/quote] Mun piti tulla kirjoittamaan tämä sama juttu.

[/quote]

Tuo on muuten tosi ärsyttävä tapa ihmisellä, osaatteko kertoa miksi niin teette?

[/quote]

En kirjoittanut tätä, mutta minultakin löytyy tuo ominaisuus. Olen aikalailla introvertti, joten en niinkään kaipaa seuraa (perhettä lukuunottamatta), siksi en aktiivisesti haekaan kanssakäymistä ihmisten kanssa.

Ystäviä on kuitenkin kiva toisinaan nähdä, joten suostun sillointällöin kyläilypyyntöihin. Vastaus kysymykseesi on siis, se että ystäväni esittävät kutsuja mielestäni sopivaan tahtiin, eikä minulla edes ole tarvetta nähdä heitä useammin.

Kuulosti varmaan vähän ylimieliseltä, mutta näin kuitenkin asiat ovat.

Vierailija
29/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huonon huumorin ystävä

-snadisti " ei se ole niin vakavaa, ellei joku ole kuollut" - asenne.

-auktoriteettikammo

- möläyttelijä

Vierailija
30/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:06"]

[/quote]

Ai minkä voit? No esim. alkaa olla itsekin aloitteellinen?

[/quote]

En voi erakkoluonteelleni mitään. Ei oikeasti kiinnosta tavata näitä ihmisiä joka toinen päivä.

[/quote]

Joo no sitten se on tietysti eri juttu, jos yhteydenpidon tarpeessa on noin isot erot. Minä ajattelin lähinnä sellaisia tilanteita, että se passiivinen osapuoli ei ota yhteyttä vaikka olisi miten pitkä aika edellisestä yhteydenpidosta, ikään kuin jotenkin kuvitellen että itse ei tarvitse koskaan tavoitella ketään vaan muut aina tavoittelevat itseä. Sillä ainaisella tavoittelijalla voi tulla aika tyhmä olo jossakin vaiheessa ja vähitellen sellainen kuva ettei se tavoiteltava halua olla edes tekemisissä.

Vierailija
31/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:07"]

Vittuilen hyväntahtoisesti ja se menee välillä joillain yli

[/quote]

Sama.. Sen lisäksi olen ärsyttävän pihi esim ruuan suhteen ja kauhistelen hintoja kovaan ääneen.. :D

Vierailija
32/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minullakin oli tuollainen kaveri. Jäi muutamassa vuodessa melko yksin. Ylimielisyytensä takia.

Vierailija
33/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen hiljainen ja vähän ujo, mutta ärsytettynä/suututettuna saatan sanoa aika rumastikin. Pahimman raivarin jälkeen möksähdän ja olen puhumaton.

Joskus puhun päälle. Olen pitkävihainen enkä ikinä unohda, jos minua loukataan. Vihaan epätasa-arvoa työyhteisössäni ja olen tuonut sen esille. Puolustan heikompia. Tietyt ihmiset eivät ole asiasta tykänneet.

En tykkää puhua paskaa muista enkä halua puhua tauolla työasioista, mutta tämä on monelle vaikea käsittää.

Vierailija
34/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis,Se tuntuu ärsyttävän monia siis naispuolisia,kokevat mut uhaksi ilmeisesti vaikka olen onnellisesti naimisissa ja monet pitävät ylpeänä,vaikka en todella ole.

Vierailija
35/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:16"]

Mä tiedän tasan yhden ihmisen, jota mä ärsytän suunnattomasti. Ja se on siksi, että en käy luennoilla (opiskellaan yliopistossa). En tiedä miten tämä asia tän ihmisen persettä millään tavalla kutittaa, mutta oikein huomaa kuinka kyseinen henkilö mua arvostelee. Ja jos en jotain osaa ja kysyn, niin heti pätemässä että kävisit luennoilla. Pärjään siis todella hyvin koulussa siitäkin huolimatta, että en luennoilla istu. Ehkäpä juuri siksi tätä kaveria ärsyttää, koska hän itse istuu tunnollisesti jokaisella luennolla..

[/quote]

Kohtalontoveri! Minunkin pitäisi aina kertoa muutamalle tapaukselle, missä olen ollut ja miksi. 

Vierailija
36/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa ärsyttänee sellainen ehkä liiallinen joustavuus ja miellyttämishalu. Toisaalta voi ärsyttää myös se, että mua ei haittaa olla vähän introvertti ja se hiljainen tyyppi siinä opiskelu- tai työporukan lounaspöydässä. Kyllä mä juttelen jos jutteluttaa, mutta mua ei myöskään haittaa vain kuunnella muita. En siis kannata pakkoekstroverttiutta.

Vierailija
37/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveästi tätä asiaa miettinyt. Omasta mielestäni olen hyvä tyyppi, jos jotakuta ärsytän, niin kärsikööt.

Vierailija
38/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rintaliivejä, koska niille ei ole tarvetta. Joillekin ihmisille se on käsittämätöntä.

Vierailija
39/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen saatoin sopia jotain ja sitten unohtaa. Ostin itselleni kalenterin ja opettelin kirjoittamaan ylös tapaamiset ja muut tärkeät asiat.

Vierailija
40/72 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:16"]

Mä tiedän tasan yhden ihmisen, jota mä ärsytän suunnattomasti. Ja se on siksi, että en käy luennoilla (opiskellaan yliopistossa). En tiedä miten tämä asia tän ihmisen persettä millään tavalla kutittaa, mutta oikein huomaa kuinka kyseinen henkilö mua arvostelee. Ja jos en jotain osaa ja kysyn, niin heti pätemässä että kävisit luennoilla. Pärjään siis todella hyvin koulussa siitäkin huolimatta, että en luennoilla istu. Ehkäpä juuri siksi tätä kaveria ärsyttää, koska hän itse istuu tunnollisesti jokaisella luennolla..

[/quote]

Eräs samaa alaa opsiskellut ystäväni ärsyyntyi myös tuosta, kun en aina käynyt luennoilla vaan luin itsenäisesti samat jutut kotona. Olen ilta-ihminen ja illalla pääkin tuntuu pelaavan paremmin ja koska muutenkin pystyn itsekseni keskittymään kaikkein parhaiten, en ymmärrä, keltä se on pois jos välillä skippasin jonkin aamu-luennon. Tää kyseinen ihminen oli/on itse sellainen kiltti suorittajatyttö, melko perfektionistikin.

Nojoo, mutta lisää ärsyttäviä piirteitä: olen toisinaan besserwisser ja välillä viesteihin vastaaminen kestää liian pitkään.