Oletko ollut baby shower -kutsuilla?
Yläpeukku = olen ollut. Alapeukku = en ole ollut.
Haluaisin tietää, kuinka yleistä tämä ameriikanhömpötyss on Suomessa. Kertokaa kommenteissa, mitä baby showereilla yleensä tehdään, keitä sinne kutsutaan ja mitä siellä tarjotaan.
Kommentit (26)
Voi oksennus. Kohta kai juhlitaan sikiöjuhliakin?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:45"]Mä oon ollu kerran ja ne oli tosi simppelit. Kaveri kaappasi odottavan äidin mukaan ravintolaan, jossa muut kaverit odottivat. Jokainen maksoi oman ruokansa + yhdessä kustannettiin tulevan äidin ruoka ja annettiin lahjakortti hierontaan. Rentoa yhdessäoloa hyvän ruuan merkeissä ja paljon kaikenlaista höpöttelyä muustakin kuin raskaudesta. Ohjelmanumerona leikki, jossa arvottiin tehtäviä sitten kun vauva syntyy (yksi vie äidin leffaan, hoitaa isompaa lasta, ulkoiluttaa koiran jne.) Omia lapsia mulla ei vielä ole, ja olin tosi tyytyväinen siihen, ettei ohjelmassa ollut liikaa mitään vauvajuttuja (nukkejutut ja ruokien maistelu olis ollu kauhistus). Rento yhdessäolo oli parasta, ja uskon että äitikin kaipasi huomiota enemmän itselleen (ruoka, hieronta, yhdessäolo) kuin pelkkää vauvakamaa.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä, varmasti tuleva äiti arvostanut :)
Meillä aina joku väsännyt upean kakun (ei mahaa!) ja pienet lahjat ostettu, syntymäajan arvuuttelua jne. Pienellä porukalla vietetty iltaa, syöty hyvää ruokaa ja käyty saunassa. Mukava ja rento ilta ollut joka kerta, hyvin vähän hössötystä kun porukkaakin on ollut vain vähän.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:52"]
MIKÄ on vatsakakku???!!!! Kamala mielikuva tuli!
[/quote]
Googleta baby shower cake, niin näet. Täällä av:lla on joskus ollut linkki myös synnytyskakkuihin...
Mulle pidettiin kun vartosin ensimmäistä, en olis halunnut. Ne oli silloin (vielä) tosi simppelit. Ei mitään ihme hössötyksiä.
Muutamilla kavereiden kutsuilla olen ollut.
Rahaa menee: pitää ostaa lahjaa, tehdä tai ostaa jotain syötävää.
Vaikka eihän niihin ole pakko mennä.
Luulen että nykyään menee vähän överiks nämäkin. Ikävä kyllä.
Kaikkee sitä pitääkin juhlia :D
Pidettiin kyllä ja ne oli kyllä surkeimmat ikinä! Lapsen kummi otti kaikki päätöksenvallan itselleen vaikka yhdessä piti miettiä mitä tehdään ja mitä ruokaa. Ym mitä niihin juhliin piti keksiä..
Muutenkin tuo kummin toiminta on aivan sairaanloisen väkinäistä että en edes omaan siskoon pidä yhteyttä kun omii tuon lapsen omaksi. En edes sylissä saa pitää kun toinen tulee ohjailemaan ilman omaa kokemusta.. No olis voinut jäädä pitämättä. Tai olis pitänyt olla menemättä.
MIKÄ on vatsakakku???!!!! Kamala mielikuva tuli!