Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut baby shower -kutsuilla?

Vierailija
06.08.2014 |

Yläpeukku = olen ollut. Alapeukku = en ole ollut.

Haluaisin tietää, kuinka yleistä tämä ameriikanhömpötyss on Suomessa. Kertokaa kommenteissa, mitä baby showereilla yleensä tehdään, keitä sinne kutsutaan ja mitä siellä tarjotaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään vielä, ovatko baby shower -kutsut mielestäsi kiva juttu.

Yläpeukku = kyllä. Alapeukku = ei. -ap

Vierailija
2/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kertokaa nyt, mitä siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa, odottavalle lahjoja, pieniä kilpailuja, esim. Vieraat tuovat vauvakuvansa ja odottava arvaa ketä ne on. Syntymäajan arvausta, painon, sukupuolen jne. Yhdessäoloa..

Vierailija
4/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pidettiin yllärinä kyseiset juhlat.

Viesti 4 kertoikin kaiken tarpeellisen.

Vierailija
5/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaankin tuo yllärinä tapahtuva

Vierailija
6/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin pidettiin yllärinä :) paikalla oli kavereita, äiti, anoppi, sisko ja miehen sisko. Alkuskumpat ja vaikka mitä syötävää (salaattia, patonkia, kakkuja, keksejä....) ja sitten vaan juteltiin ja vietettiin yhdessä aikaa, ei sen kummempia ohjelmanumeroita ollut onneksi. Lahjaksi saatiin vaippakakku, jossa oli muutakin pientä sisällä, pehmonalle, kukka ja starttiraha-säästöpossu (olivat keränneet suht ison summan, toki suurin osa tulevan vauvan isovanhemmilta). Oli kyllä ihana päivä! :) muuten en ole osallistunut mutta omassa kaveripiirissä ei juuri vielä vauvoja ole tai sitten jo muutaman vuoden ikäisiä jolloin ei ole ehkä vielä ollut niin tunnettu juhla.

Vierailija
7/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:37"]Hyvää ruokaa, odottavalle lahjoja, pieniä kilpailuja, esim. Vieraat tuovat vauvakuvansa ja odottava arvaa ketä ne on. Syntymäajan arvausta, painon, sukupuolen jne. Yhdessäoloa..

[/quote] mikä sua alapeukuttaja näissä kutsuissa widuttaa :-)

Vierailija
8/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin siskolleni vauvakutsut. En niinkään ajatellut sitä amerikanhömpötyksenä vaan yhteisenä iltapäivänä kaverien kanssa. Paljon iloa, naurua ja puheensorinaa. Ruokana vatsakakku, koristeena vaippakakku. Pieniä lahjoja äidille, muutamia ohjelmanumeroita kuten vauvanruokien maistelu :-P

Vierailija
9/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on rennot bileet ilman vatsakakkuja ja kammottavia leikkejä kuten vauvanruokien maistelu tai vaipanvaihto nukelle, ok.

Vierailija
10/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yläpeukutin, mutta vääristän tilastoa. Vauvakutsut, joihin osallistuin, pidettiin Amerikassa, tosin suomalaiselle ystävälleni. Mutta järjestäjinä olivat juhlakalun yhdysvaltalaiset ystävät.

Vierailija
11/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suht painajaismaiselta. :D Itse en ole vauvaihmisiä ollenkaan, enkä pidä tuollaisesta lapsikeskeisestä touhottamisesta. Minua ei ole vielä pyydetty vauvakutsuille, mutta jos siellä on tällaista, täytyy kohteliaasti kieltytyä. :D

Vierailija
12/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut. Järjestettiin yllätyksenä, sankarille oli ostettu yhteisesti turvaistuin. Pieni seisova pöytä piirakkaa, salaatteja, kakkua yms. Ohjelmana oli kasvatusaiheinen tietovisa mikä oli mielestäni vähän turha, mutta oli kaiken kaikkiaan mukavaa ja jäi hyvä mieli. Masukakuista en niin välitä.

Kaveripiirissäni on aika vähän lisääntyneitä, mutta kaikilla kolmella on ollut vauvakutsut. Aina on aihetta juhlaan :)

Vierailija
13/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kaverit järjesti yllätyksenä. Ei ollut muuten mitään erityistä vauvateemaista tekemistä, mutta olivat leiponeet kakun jossa luki "it's a boy". Oli tosi kiva yllätys, mutta mua häiritsi silloin niinkuin muutenkin raskausaikana se, että ihmiset ei kehtaa juoda alkoholia mun seurassa tai kyselevät mun "lupaa", koska ajattelevat että mua häiritsee kun itse en voi juoda. :D

Vierailija
14/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ja totisesti toivon, etten koskaan joudukaan.

Vierailija
15/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja sanoin, että minulle ei sitten järkätä sellaisia. Pönötystä ja itse ainakin ahdistuisin yllätyskutsuista loppuraskaudesta, kun on muutenkin kivuissa ja uupunut...Vauvaa kuuluu minusta juhlia miesten tapaan sitten kun syntyy ja kaikki on hyvin! Ei saisi maalailla piruja seinille mutta minä ainakin pelkäisin, että jotain kamalaa tapahtuu. Vanha kansa uskoi, että lahjojen ostaminen syntymättömälle tietää huonoa onnea, toki se on nykyään epätodennäköistä mutta silti.

Baby showerin idea vesittyy Suomessa, koska meillä on ilmainen äitiyspakkaus. Vauva ja vanhemmat eivät siis tarvitse ystävien ostamia lahjoja. Eikö aikaa yhdessä voi siettää ilman teennäisiä juhlia ja lahjojenostoa?

Vierailija
16/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:56"]

Kuulostaa suht painajaismaiselta. :D Itse en ole vauvaihmisiä ollenkaan, enkä pidä tuollaisesta lapsikeskeisestä touhottamisesta. Minua ei ole vielä pyydetty vauvakutsuille, mutta jos siellä on tällaista, täytyy kohteliaasti kieltytyä. :D

[/quote]

Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
17/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi näitä lisää! Mielestäni se on vain ihanaa, terveellistä jne, että juhlitaan enemmän läheisten kanssa. Elämä on lyhyt, joten siitä kannattaa nauttia. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin vakavasti. Omassa ystäväpiirissä juhlimme monenlaisia asioita ihan vain olemassaolon ilosta. :) - mikä voisi olla parempi syy juhlia kuin vauva?

Vierailija
18/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:23"]

Oi näitä lisää! Mielestäni se on vain ihanaa, terveellistä jne, että juhlitaan enemmän läheisten kanssa. Elämä on lyhyt, joten siitä kannattaa nauttia.

[/quote]

Tästä osasta olen ihan samaa mieltä. Vauvailu ei vain ole ollenkaan sopiva teema minulle. Mieluummin vaikka ihan vain illanistujaiset ilman mitään vauvahössötystä, kiitos! -12

Vierailija
19/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari tyyppiä jotka järjesti kyseiset kekkerit itse itselleen. Weird.

Vierailija
20/26 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu kerran ja ne oli tosi simppelit. Kaveri kaappasi odottavan äidin mukaan ravintolaan, jossa muut kaverit odottivat. Jokainen maksoi oman ruokansa + yhdessä kustannettiin tulevan äidin ruoka ja annettiin lahjakortti hierontaan. Rentoa yhdessäoloa hyvän ruuan merkeissä ja paljon kaikenlaista höpöttelyä muustakin kuin raskaudesta. Ohjelmanumerona leikki, jossa arvottiin tehtäviä sitten kun vauva syntyy (yksi vie äidin leffaan, hoitaa isompaa lasta, ulkoiluttaa koiran jne.) Omia lapsia mulla ei vielä ole, ja olin tosi tyytyväinen siihen, ettei ohjelmassa ollut liikaa mitään vauvajuttuja (nukkejutut ja ruokien maistelu olis ollu kauhistus). Rento yhdessäolo oli parasta, ja uskon että äitikin kaipasi huomiota enemmän itselleen (ruoka, hieronta, yhdessäolo) kuin pelkkää vauvakamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän