Mitä ulkomaisia liikkeitä/ketjuja kaipaisit Suomeen?
Mitä ulkomaisia liikkeitä/ketjuja kaipaisit Suomeen?
Itse kaipaisin New Lookia
Kommentit (76)
River Island, Intimissimi.
Muistanko nyt ihan väärin, vai oonko nähnyt unta, että KFC olis tulossa Suomeen?
Miks ihmeessä te kaipaatte nopean syklin huonolaatuisia halparättikauppoja ja pelkkää prosessoitua moskaa myyviä ketjuravintoloita?!
Mä kaipaan Whole Foodsia.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:39"]
KFC
Aldi
Carrefour
[/quote]
Nuo ylläolevat ovat kaikki halpiksia. Mikä niissä on sellaista, että niiden myymiä halpoja (eli huonolaatuisia) tuotteita pitäisi saada meille? Vastaavat suomalaiset ovat Hesburger, Valintatalo ja Tarjoustalo. Miksei ne kelpaa? Wt-mammojen paikkoja kaikki..
En mitään. Mieluummin toivoisin jotain uutta suomalaista ketjua, joka leviää maailmalle.
Voi, näitä on vaikka kuinka monta!!
Cibula
Full Flush
Tsoniga
NixNaxNox
jne.
Eli kollektiivisesti kaipaamme siis lisää roskaruokaa, halpavaateketjuja, ja halpistavarataloja. Hassua.
En kaipaa kuin jotain uutta ruokakauppaketjua, vaikkapa brittiläistä. Asda tai Sainsbury.
Itse olen suosiolla luovuttanut ja ostan tavarat netistä. Mutta jos jotain kaipaisin niin varmasti ruokakauppohin voisi tulla hieman lisää kilpailua eikä sen nyt ole niin väliä mikä sitä kilpailua toisi. Toisaalta mikä tahansa investointipäätös kenen tahansa toimesta Suomeen olisi tervetullutta. Joten kaikki käy.
Vaateliikkeistä esim. J. Crew ja Banana Republic.
Ravintoloista Benihana, Cheesecake Factory, Panda Express,...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:44"]
Eli kollektiivisesti kaipaamme siis lisää roskaruokaa, halpavaateketjuja, ja halpistavarataloja. Hassua.
[/quote] Tätä mäkin ihmettelen. Avasin tän ketjun ihan vaan saadakseni jotain shoppailuvinkkejä ja sitten täällä hehkutetaan jotain KFC:ta ja Stradivariusta. Itsekin tykkään esimerkiksi Bershkasta mutta ei niiden vaatteet nyt niin hienoja ole ettei vastaavia löytyisi jo valmiiksi Suomessa olevista ketjuista. KFC on pikaruokaketjuista kaikista oksettavin, kuka ihme voi haluta sen Suomeen...
GAP ja Next. Old Navy.
Muji!!!! Tätä toivoisin kaikkein eniten. Tosin pelkään, että hintataso olisi ihan järkyttävä, koska se on jo halpamaissa melkoisen korkea. Mutta täyttäisin työhuoneeni, kylpyhuoneeni, vaatekomeroni ja siivouskomeroni Mujin tuotteilla jos voisin.
KFC:tä en ymmärrä, ihan kamalaa ruokaa.
Samoin Carrefour. On jokaisessa maassa täysin sen maan kaltainen. Ranskassa toki ihana. Suomalainen Carrefour olisi luultavasti ihan yksi yhteen Prisman tai Citymarketin kanssa.
Yksi pitkäaikainen toiveeni toteutuu kun Habitat tulee (kunnolla) Suomeen. Slettvoll -kaupan kun vielä saisi Suomeen (www.slettvoll.no)!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:45"]
C&A
[/quote]
Heh, pari vuotta sitten täällä oli vastaava ketju, jossa vastasin C&A ja sain haukut kuinka kukaan voi kaivata näitä halpoja ja huonolaatuisia rättejä myyvää liikettä. Jossain vitsailevatkin kuulemma että nimen lyhenne tulee sanoista Cheap&Awful. :D
[/quote]
En mä kyllä näe laadussa eroa C&A:n ja Primarkin, jota tänne halutaan kovasti, välillä:)
[/quote]
Juu en minäkään, jäi vaan mieleen tuo kun jonkun palstamamman oli pakko päästä pätemään silloin taannoin. Itse tykkään edelleen C&A:sta ja viime reissullakin sieltä jotain tuli hankittua.
t. 44