Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka, kamlat oireet!?

Vierailija
06.08.2014 |

Minulla on ollut nyt noin vuoden mirena hormoonikierukka. Aluksi meni 2-3kk, kun menkat tuli ihan normaalisti. Sen jälkeen vähentyneet mutta saatta tulla ihan yhtäkkiää parin päivän vuotojaksoja. Hiukset rasvaantuu niin että pakko käydä päivittäin suihkussa. Kamalia alavatsakipuja tulee aina kun tekee jtn raskaampia kotitöitä tai harrastaa raskaampaa liikuntaa. Naama ja selkä kukoistaa finneistä. Paino noussut n 5-7kg. Että tällästä. Haluaisin tietää onko normaalia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös kaikenlaisia ikäviä oireita, hyvin samanlaisia kuin e-pilleristäkin. Otin itse sitten koko kierukan erään vuotojakson aikana pois, vedin vaan naruista ja pääsin mokomasta. Ja oireet loppuivat sitten sillä. Ei vaan sovi minulle mikään hormoniehkäisy. 

Vierailija
2/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.. Lisäksi seksihalut kadonneet ja välillä olen aivan raivohullu lehmä.. Ei taida sopia minulle mikään hormonaalinen ehkäisy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:31"]Mulla tuli myös kaikenlaisia ikäviä oireita, hyvin samanlaisia kuin e-pilleristäkin. Otin itse sitten koko kierukan erään vuotojakson aikana pois, vedin vaan naruista ja pääsin mokomasta. Ja oireet loppuivat sitten sillä. Ei vaan sovi minulle mikään hormoniehkäisy. 

[/quote]

no eihän sitä nyt saa itse ottaa pois!!

Vierailija
4/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin poistattamaan. Jouduin popsimaan särkylääkettä joka päivä, lisäksi vuosin jotakin ihme limaa, painonnoususta nyt puhumattamaan

Vierailija
5/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia tälläsistä sivuvaikutuksista ei kerrota neuvolassa kunnolla ennen kierukan laittoa?

Vierailija
6/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:31"]Mulla tuli myös kaikenlaisia ikäviä oireita, hyvin samanlaisia kuin e-pilleristäkin. Otin itse sitten koko kierukan erään vuotojakson aikana pois, vedin vaan naruista ja pääsin mokomasta. Ja oireet loppuivat sitten sillä. Ei vaan sovi minulle mikään hormoniehkäisy. 

[/quote]

 

no eihän sitä nyt saa itse ottaa pois!!

[/quote]

Ei siitä mitään vaaraa ole, jos ihan sovinnolla tulee. Toki ei väkisin saa repiä. Mutta toisilta nuo lähtee aika helposti, voi vahingossakin irrota esim. tamponiin sotkeutuessa tms. Ei sille siellä lääkärissäkään muuta tehdä kuin nypätään naruista ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:44"]

Minkähän takia tälläsistä sivuvaikutuksista ei kerrota neuvolassa kunnolla ennen kierukan laittoa?

[/quote]

Niinpä! Minulle päinvastoin väitettiin, että vaikka e-pillereistä minulle on tullut vaikeita sivuvaikutuksia ja olin siksi epäileväinen hormonikierukankin suhteen, niin ihan varmasti tästä ei mitään tule koska hormoni vapautuu vain paikallisesti. Ja kuparikierukkaa mistä olin kiinnostunut paneteltiin, kuulemma tulee kovat kuukautiskivut ja vuodot lisääntyy ja ties mitä. Otin sitten hormonikierukan, ja huonosti kävi. Ja sen jälkeen netistä luin, että samoja kokemuksia on muillakkin, vaan lääkärit ei niistä tahdo kertoa.

t. 2

Vierailija
8/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan perseestä koko värkki. Mulla on noi kaikki edellä mainitut vaivat ja jokunen vielä lisää! Kyllä todella on tehokas ehkäisyväline kun ei ole haluja, perse vuotaa aina ja akka on vehje ottassa lähes aina.

Joo ja tota tamppooniahan ei pitäisi käyttää kierukan kanssa.. Mulla on kyllä itellä ne langat jossain niin uumenissa ettei olisi mahdollistakaan nyppästä kierukkaa veke vaikka kuinka ketuttais. Enkä kyllä uskaltaiskaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri harmitus on myös se Mirenan suolainen hinta! Ei oikein poistatus houkuta kun sen juuri on joutunut kustantamaan ja ikävällä tavalla asentamaan!

Vierailija
10/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa, ettei tiennyt että oireita voi tulla, kun kukaan ei kertonut. Aina voi käyttää aivojaan edes sen verran, että lukee tuoteselosteen ja sivu vaikutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]

Turha valittaa, ettei tiennyt että oireita voi tulla, kun kukaan ei kertonut. Aina voi käyttää aivojaan edes sen verran, että lukee tuoteselosteen ja sivu vaikutukset.

[/quote]

Kuuleppa! Kyllä Fakta on että lääkäri vähätteli kaikkia oireita ja oikein suositteli minulle migreenistä kärsivälle Mirenaa kunse niin mukavasti tasoittaa homoonipiikkejä elimistössä yms.

Vierailija
12/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, lehmät. Ei niitä kierukoita olisi myyty vuosikaupalla miljoonia kappaleita ympäri maailman hyvällä menestyksellä, jos ne eivät sopisi 95 %:lle käyttäjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]

Turha valittaa, ettei tiennyt että oireita voi tulla, kun kukaan ei kertonut. Aina voi käyttää aivojaan edes sen verran, että lukee tuoteselosteen ja sivu vaikutukset.

[/quote]

Kuuleppa! Kyllä Fakta on että lääkäri vähätteli kaikkia oireita ja oikein suositteli minulle migreenistä kärsivälle Mirenaa kunse niin mukavasti tasoittaa homoonipiikkejä elimistössä yms.

[/quote]

Niin, koska Mirena ei vaikuta migreeniin millään tavalla, ei lisäävästi eikä vähentävästi, toisin kuin yhdistelmäpillerit.

Vierailija
14/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:51"]

Joo ihan perseestä koko värkki. Mulla on noi kaikki edellä mainitut vaivat ja jokunen vielä lisää! Kyllä todella on tehokas ehkäisyväline kun ei ole haluja, perse vuotaa aina ja akka on vehje ottassa lähes aina.

Joo ja tota tamppooniahan ei pitäisi käyttää kierukan kanssa.. Mulla on kyllä itellä ne langat jossain niin uumenissa ettei olisi mahdollistakaan nyppästä kierukkaa veke vaikka kuinka ketuttais. Enkä kyllä uskaltaiskaan!

[/quote]

Olen kyllä käyttänyt tampoonia Mirenan kanssa, jos en käyttäisi joutuisin istumaan vessassa tai köyttämään ämpärin jalkojen väliin kuukautisten aikana ja vähän muulloinkin. Nimimerkillä  menkkojen niukkenemista odotteleva...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]

Turha valittaa, ettei tiennyt että oireita voi tulla, kun kukaan ei kertonut. Aina voi käyttää aivojaan edes sen verran, että lukee tuoteselosteen ja sivu vaikutukset.

[/quote]

Kuuleppa! Kyllä Fakta on että lääkäri vähätteli kaikkia oireita ja oikein suositteli minulle migreenistä kärsivälle Mirenaa kunse niin mukavasti tasoittaa homoonipiikkejä elimistössä yms.

[/quote]

Ja kyllä fakta on Se, että parempaa faktaa saat tuotteen tuoteselosteesta, kuin ihmiseltä vaikka kuinka lääkäri olis.

Vierailija
16/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:31"]Mulla tuli myös kaikenlaisia ikäviä oireita, hyvin samanlaisia kuin e-pilleristäkin. Otin itse sitten koko kierukan erään vuotojakson aikana pois, vedin vaan naruista ja pääsin mokomasta. Ja oireet loppuivat sitten sillä. Ei vaan sovi minulle mikään hormoniehkäisy. 

[/quote]

no eihän sitä nyt saa itse ottaa pois!!

[/quote]

Nii, eikä pillereitäkään lopettaa omin päin. Varsinkaan kun itse haluaisi, vaan pitää mennä lääkärille joka ainakin yrittää suostutella jatkamaan - kiitos ei.

Vierailija
17/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin lääkäri käännytti. Yksityisellä kävin tovomassa kierukan poistoa mutta ei hän suostunut sitä poistamaan. Köyhdyin siitä vastaanotolla käynnistä vielä vähän lisää!

Vierailija
18/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt mirena neljättä vuotta. Alku oli vaikea ja kipuja ja vuotoa oli monta kuukautta. Sitten loppui. kuukautisia ei ole ollut vuosiin. Joskus tulee muutama tippa. Narut vetäytyneet jonnekkin joten en tiedä enää onko kierukka oikeassa asennossa.

 

Jotenkin naisen elämä ilman kuukautisia tuntuu epäluonnolliselta. entä jos mulla alkaakin ennenaikaiset vaihdevuodet, en huomaisi sitä mistään! Onko mitään järkeä toivoa ja suunnitella että tekisin sterilisaation klipseillä, en ikinä mitään essure vietereitä halua sisälleni, piuhat poikki vaan. Sitten alkaisi normaali naisen elämä ja menkat. jotenkin epäluonnollinen olo. Orgasmeja en ole saanut kierukan laiton jälkeen mutta siihen on muita lääketieteellisiä syitä (laskeumaleikkaus jne).

 

Onhan tää helppoa kun ei ole menkkoja mutta onko tää oikeasti luonnollista. Paha aurallinen migreeni ei ole mihinkään hävinnyt. Joskus tuntuu menkkamainen olo kuin keho yrittäisi tehdä menkat mutta ei ole limakalvoa mistä vuotaa. Sehän ajan kanssa surkastuu pois.. ettei vuoda enää. Outo härpäke.

Vierailija
19/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on gyne tuputtanut useaan otteeseen hormonikierukkaa, alunperin kävin pyytämässä kuparista versiota sillä en halua syödä enää hormoneita kun ne eivät minulle sovi. "Kun hormonikierukassa vaikutus on vain paikallinen". No jaa vais niin, mutta jos minulle eivät tunnu yhdistelmäehkäisy tai minipilleritkään sopivan, niin en luota hormonikierukankaan olevan se ratkaisu. Kuparikierukkaahan en saa, koska ainakin paikkakuntamme YTHS:llä niitä ei vain anneta, hormonipropaganda vaan pauhaa. Hormonikierukkaa vaan kaikille jos ei pillereitä suostu syömään. Kondomilinjalla mennään sitten meillä.

Jenkeissähän Mirenasta on kohistu ja jotain oikeusjuttujakin heitelty: http://www.themirenalawsuitcenter.com/

Hassua että Suomessa kaikki (hirveimmätkin) sivuoireet ovat aina jollain tavalla käyttäjän vika. Joko olisi itse pitänyt tietää etukäteen vaikkei lääkäri maininnut sanallakaan tai kyseessä on jollain tapaa oma asennevamma tai typeryys. Miksi maksamme veroissa kunnallisesta terveydenhoidosta jos kerta emme voi luottaa edes lääkäriin, maallikon vaan pitäisi kaikki osata selvittää etukäteen eikä suinkaan luottaa lääkärin sanaan? Siksi tuntuukin niin absurdilta nähdä tuota jenkkimeininkiä, kuinka valmistaja haastetaan oikeuteen noista sivuoireista.

Vierailija
20/24 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up