Hormonikierukka, kamlat oireet!?
Minulla on ollut nyt noin vuoden mirena hormoonikierukka. Aluksi meni 2-3kk, kun menkat tuli ihan normaalisti. Sen jälkeen vähentyneet mutta saatta tulla ihan yhtäkkiää parin päivän vuotojaksoja. Hiukset rasvaantuu niin että pakko käydä päivittäin suihkussa. Kamalia alavatsakipuja tulee aina kun tekee jtn raskaampia kotitöitä tai harrastaa raskaampaa liikuntaa. Naama ja selkä kukoistaa finneistä. Paino noussut n 5-7kg. Että tällästä. Haluaisin tietää onko normaalia?
Kommentit (24)
Ostin apteekista kuparikierukan ilman reseptiä ja ilmoitin poiston yhteydessä että tämä sitten tilalle. Ei millään olisi halunnut suostua mutta pidin pääni.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:29"]Minulla on ollut nyt noin vuoden mirena hormoonikierukka. Aluksi meni 2-3kk, kun menkat tuli ihan normaalisti. Sen jälkeen vähentyneet mutta saatta tulla ihan yhtäkkiää parin päivän vuotojaksoja. Hiukset rasvaantuu niin että pakko käydä päivittäin suihkussa. Kamalia alavatsakipuja tulee aina kun tekee jtn raskaampia kotitöitä tai harrastaa raskaampaa liikuntaa. Naama ja selkä kukoistaa finneistä. Paino noussut n 5-7kg. Että tällästä. Haluaisin tietää onko normaalia?
[/quote]
on ne normaaleita kierukkaan kuuluvia oireita. Se on kuitenkin lääke/ylimääräinen hormooni elimistössäsi. Onko normaalia muuten, sen tiedät vain itse kuuluuko moinen oireilu elimistöösi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:44"]Minkähän takia tälläsistä sivuvaikutuksista ei kerrota neuvolassa kunnolla ennen kierukan laittoa?
[/quote]
kun ei siitä tule mitään, sanovat!!
Kk kestin ja siinäkin puolet liikaa.
Mielettömän äkäinen, itkuinen, masentunut, rinnat niin kipeät ettei voinut koskea ollenkaan, pahaolo, päänsärkyä 3vk putkeen, vatsakramppeja, naama kukkii. Eikä vähäisimpänä haluttomuus ja tunnottomuus.
Poiston yhteudessä löytyi vielä kysta jota ei kk sitten ollut tai ikinä muutenkaan tämmöisiä löytynyt.
Ulkomaisilla sivuilla mainitaan kystatkin haittavaikutuksina mutta suomalaisella sivulla ei mitään.
3 päivää ja olo hiljalleen alkaa parantua.