Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estävätkö lapset sinua rikastumasta?

Vierailija
06.08.2014 |

Toisessa ketjussa ksyttiin, minne keskituloisten ihmisten rahat menevät, kun mitään ei saada koskaan säästöön. Minulla on yksisanainen vastaus, joka ei välttämättä miellytä tämän palstan lukijoita: lapsiin.

Esikoislapsen elättäminen maksaa keskimäärin 600 euroa kuussa 18 vuoden ajalle jyvitettynä. (Ks.  Sattumalta tuo on juuri se summa, jonka laitan joka kuukausi syrjään. Samassa ajassa, kun yhden lapsen perhe on köyhtynyt 130 000 euroa, meidän kahden ihmisen perheemme on vaurastunut noin 400 000 euroa (oletetaan 5 % vuotuinen tuotto). Siis puolen miljoonan ero lapsettoman pariskunnan eduksi!

Lapsettomalla pariskunnalla on aina parempi elintaso kuin saman verran ansaitsevalla lapsiperheellä. Tämä kannattaa ottaa huomioon, kun tekee päätöstä lasten hankkimisesta.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:57"]

Tuota,jos mulle olisi sanottu kymmenen vuotta sitten että otatko miljoonan, jos se tarkoittaa, ettet saa koskaan lapsia, niin kyllä mä olisin ottanut sen miljoonan.

[/quote]

Onko sulla lapsia?

Vierailija
82/83 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisin pätkääkään varakkaampi, vaikka lapsia ei olisi. Rahat menisivät kuitenkin ulkona syömiseen, matkusteluun ym. mihin ei näin lapsellisena jää niin paljon varaa.

Paljon vaikuttaa myös omat kulutustottumukset. Lapseton työkaverini valittaa joka kuukausi, kuinka rahat on TAAS loppu. Meillä on suurinpiirtein sama palkka mutta ei mun rahat ole ikinä kokonaan loppuneet. Työkaverini laittaa rahansa merkkilaukkuihin ja vaatteisiin, kaupan valmistiskin ruokiin (ostaa jopa perunamuusin sieltä valmiina) kun mä taas ihan mielelläni kokkailen halpaa kotiruokaa perheelle eikä ruokaan kulu meillä mitään isoja summia kuukaudessa. Merkkilaukuista en perusta, ei vaan kiinosta yhtään, mulle riittää H&M niin vaatteiden kuin laukkujen osalta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset olemme niin kovin erilaisia. Minä en ole koskaan varsinaisesti suunnitellut elämääni, en lasten hankkimista, enkä taloutta. Olen keskittynyt elämiseen ja elänyt sen mukaan, mitä elämä on eteen tuonut. Minulla on aina ollut lähes pelkästään lyhyen aikavälin tavoitteita, jotka onnekseni olen yleensä pystynyt toteuttamaan. Nyt olen 4-kymppinen. Minulla on kiva perhe, teini-ikäiset kunnolliset lapset, oma koti, pari rahastosäästötiliä, hyväpalkkainen arvostettu työ ja akateeminen tutkinto. Kaikki on tullut ajallaan, mutta uskon, että olisin onnellinen, vaikka asiat olisivat menneet toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi