Matkakohde jonne sydämesi on jäänyt
tai ainakin osa siitä :)
Kommentit (204)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:49"]
Sisilia minullakin. Kaksi erilaista kaupunkia, joissa molemmissa olen pari viikon pätkää käynyt: Palermo ja Taormina. Omalla tavallaan upeita kaupunkeja molemmat.
[/quote] Taormina on kuvankaunis verrattuna Palermoon ja liian steriili.
[/quote]
Taormina oli legendaarisen näyttelijän Regina Linnanheimon lempikohde.
Regina Linnanheimo oli jättänyt sydämensä Italiaan ja erityisesti Taorminaan piti hänen aina päästä.
Itsekin olen syvästi rakastunut Italian kauneuteen ja elämäniloon. Historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja gastronomiasta puhumattakaan. La Dolce Vita!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 03:08"]
Sisilia minullakin. Kaksi erilaista kaupunkia, joissa molemmissa olen pari viikon pätkää käynyt: Palermo ja Taormina. Omalla tavallaan upeita kaupunkeja molemmat.
[/quote]
Regina Linnanheimo oli jättänyt sydämensä Italiaan ja erityisesti Taorminaan piti hänen aina päästä.
Itsekin olen syvästi rakastunut Italian kauneuteen ja elämäniloon. Historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja gastronomiasta puhumattakaan. La Dolce Vita!
[/quote]
Kiva kuulla, mutta mihis unohdit gigolomiehet?:) eikö sellaisia miehiä ole juurikin tämä ihanaakin ihanampi etelä-italia täynnä? minunkin mielestäni etelä-italia olisi lähes paratiisi, ilman gigolomiehiä, ilman ilmastonmuutosta ja lukuisilla työpaikoilla varustettuna.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 04:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 03:08"]
[/quote]
[/quote]
Kiva kuulla, mutta mihis unohdit gigolomiehet?:) eikö sellaisia miehiä ole juurikin tämä ihanaakin ihanampi etelä-italia täynnä? minunkin mielestäni etelä-italia olisi lähes paratiisi, ilman gigolomiehiä, ilman ilmastonmuutosta ja lukuisilla työpaikoilla varustettuna.
[/quote]
Itse lomailen mieluiten Pohjois-Italiassa, jossa on runsaasti työpaikkoja - onhan Pohjois-Italia kolmanneksi rikkain alue koko maailmassa. Enkä ole mihinkään gigolomiehiinkään törmännyt.
Kerroinpa vain, että myös Regina Linnanheimo rakasti Italiaa ja että Taormina oli hänen lempikohteensa.
Regina Linnanheimon aikaan Taormina oli rikkaiden talvilomakohde, jossa talviaan viettivät mm. Truman Capote, D. H. Lawrence, Ava Gardner, Greta Garbo, Elisabeth Taylor, Richard Burton, Romy Scheider ja lukuisat kuninkaalliset. Massaturisti- ja kesälomakohde siitä tuli vasta 1960-70-lukujen taitteessa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:00"]Skotlanti
[/quote]
Ja Berliini
Piemonte, Bretagne, Baskimaa, Alpit kesällä, Elban saari... tuossa nyt muutama
Skotlanti vuorossa ensikesänä, saas nähdä miten käy:)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:25"]
Malcesine Italiassa Garda-järven rannalla. Voiko kauniimpia maisemia olla muualla kuin toisessa sydämeni vieneessä maassa eli Itävallassa. Wien, Zell am See, Salzburg jne.
[/quote]
Veitpä sanat suustani.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että Pohjois-Gardan Malcesine on paratiisi maan päällä. Kauniimpaa ei ole missään. Sinne palaamme vuosi toisensa jälkeen.
Rakastan muutenkin Italiaa. Venetsia lumoaa aina sadunomaisuudellaan ja kauneudellaan, samoin Firenze ja Rooma. Cinque Terre ja Adrianmeren rannikon lomakohteet ovat ihania.
Silti ei ole Pohjois-Gardaa ja Malcesinea voittanutta! Sieltä tultiin juuri ja ensi kesän matkaa jo suunnitellaan... :)