Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalliiksi tulee hankkia lapselle vaatteita!! Miten muut selviätte?

Vierailija
06.08.2014 |

Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi.. 

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:19"]

Niin, minä olen yrittäjä. En tod jouda lorvimaan. Kahden lapsen kanssa yksi kuukausi vapaata per nuppi. Sen jälkeen hoidin yritystä illat ja päiväuniajat. Lapset kotihoidossa 4- ja 6-vuotiaiksi, nyt koululaisina edelleen tulevat kotiin, jossa äiti paikalla, tosin nyt kotitoimistossa. Kaikki vaatteet ostin käytettyinä siihen asti että vanhin lapsi oli yhdeksän. Ostin ne könttänä kahdesti vuodessa sellaiselta äidiltä, joka käytti paaaljon aikaa ja rahaa lastenvaatteisiin. Loput noista vaatteista kahden lapsen jälkeen myin, käytin rätteinä ja loput leikkelin matonkuteiksi.

Kumpikohan meistä on maan taloutta pitänyt pystyssä? Tällä hetkellä yritykseni työllistää jo 15.

Ääliö.

[/quote]

Ai, en tiennyt, että tämä on maan talouden pystyssäpitämiskilpailu. Luulin vain vastanneeni keskusteluun, jossa päiviteltiin kalliiksi käyviä lastenvaatteita. Mutta on hyvä, että pität Suomea pystyssä minunkin puolestani!

Mua ei oikeastaan kiinnosta miten paljon laadukkaampia vaatteita sä olet ostanut, kuinka paljon parempi ihminen sä olet tai kuinka aivokääpiönä sä mua pidät. Haukkuminen tekee sinusta naurettavan ja vie pohjan tuolta itsekehultasi.

Vierailija
82/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan yksi lapsi ja en oo halunnut mitään kirpputori kamaa lapselleni. En oo laskenut mitä maksaa. Nyt jo pitkän aikaa oastanut ite vaatteet. Ei oo mikään merkki friikki mutta halpahallien rytkyt ei kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:37"]

31 sitten tulee vielä se, että yhden ainoan vauvan kanssa kotona lorvivalla äidillä on ehkä hotusen enemmän aikaa maleksia niillä kirppareilla kuin useamman kouluikäisen työssäkäyvällä äidillä. Joka kuskaa lapsia harrastuksiin illat ja kokkaa ruoat. 

Lopeta jo, ääliö.

[/quote]

Eli sinua harmittaa kun olen saanut rahaa säästymään ostamalla lapselleni vaatteet kirpputorilta? Ei ole minun syyni, jos et itse ole lorvinut ja maleksinut vanhempainvapaalla. Ääliöksi haukkuminen ei tee susta kyllä yhtään fiksumpaa.

Enkä mä nyt oikein ymmärrä mun lyttäämistä ja alapeukuttamista. Onko se tosiaan noin kauhea asia, että olen tähän mennessä saanut lapselleni vaatteet halvalla? Ja vielä kauheampaa tuntuu olevan se, että käyn kirpputorilla, hyi minua.

[/quote]

Oletko ajatellut, että juuri sinunlaisten takia yhteiskunta on tässä tilanteessa. Nyt pitää kuluttaa, eikä maata sen rahan päällä. Kaupanalalta häviää työpaikkoja ja pääomaa valuu ulkomaille. Mutta oma napa lähin napa. Kuka kouluttaa sinun lapsesi, kuka luo hänelle työpaikkoja ja muita yhteiskunnanpalveluja jne.

[/quote]

Aika hyvä. ;) Meinasin hiiltyä, mutta tajusin sitten provon. Olet hyvä.

Vierailija
84/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan ne kirpparivaatteetkin on uutena ostanut. Jos kaikki kävis vain kirpputoreilla niin mistä niitä halpoja käytettyjä vaatteita sinne tulisi? Eli osta vaan ap kalliita lastenvaatteita, tuo ne sitten kirpparille niin saat osan rahasta takaisi ja minä hyviä vaatteita :)

Ja isoista aleista tulee kaupalle tappiota (hieno juttu?) eikä sieltäkään kaikkea voi löytää. Pakko niitä normaalihintaisia kaupan vaatteita on oikeasti meidän kaikkien joskus ostaa. Onhan se kallista kun miettii miten vähän puuvillanviljelijä ja thaimaalainen ompelija niistä saa... soisin heille menevän isomman osuuden niin voisin maksaakin paljon tuotteesta.

Ja yksi näkökulma ap:lle: tarviiko sitä vaatetta niin paljon. Vähemmälläkin pärjää kun katsoo miten monilla lapsilla on turhaan erilliset kalliit kauppahaalarit ym.

Vierailija
85/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparikamoilla on menty ainakin 12-vuotiaiksi asti. Ei oo kallista.

Vierailija
86/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vauvan kotiäidillä ei ole minkään valtakunnan käsitystä millainen vaateeumba on päiväkotilasten ja/tai koululaisten työssäkäyvillä äideillä. Vähän kuin se vanha vitsi Marie Antoinettesta, jolle kerrottiin että kansalla ei ole leipää ja tää käski syödä leivoksia sitten.

Mullakin on memmytjo viikko kartoittaa kahden lapsen syksen vaatteet ja varusteet niin että selvitään joululomaan, jolloin mulla on seuraavan lerran siihen aikaa.

Vierailija
87/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on hei mammat kiva juttu.. tytön vanhemmille. IHAN KAIKKI löytyy käytettynä. Pojat taas, MITÄÄN et saa kirpparilta. Jos jotain paskaa pojille myydään, tiedät jo vilkaistessa ettei tule kestämään oman poikasi käytössä päivääkään. Joka muuta oikeasti väittää, saa olla kyllä kiitollinen rauhallisista ja vähän kuluttavista pojistaan. Ja minulla on molempia sukupuolia useampi kappale. Mielipiteen jakavat kaikki tuntemani poikien äidit.

Vierailija
88/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:59"]

Minä olen jo tuohon pojan vaatteisiin käyttänyt toista tuhatta euroa vaikka poika on vasta 9pv vanha

[/quote]

Meillä lapsi 8v. ja tuskin on näiden vuosien aikana mennyt vaatteisiin tuota kahta tonnia. 

Vierailija
89/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:15"]Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi.. 

[/quote]

Miten olis KIRPPARIT?

[/quote]Ei kenkia ainakaan kannata ostaa kirpparilta.....

Vierailija
90/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareita käytän pääasiassa minäkin. Ja alennusmyyntejä. Sitten jossain vaiheessa kun tulee murrosikään niin ei ehkä äidin hankkimat kirpparivaatteet enää kelpaa, mutta koska toistaiseksi ei välitä, niin säästän näin satoja euroja vuodessa. Löytyy todella hyväkuntoisia ja merkkivaatteitakin kun vaan ajan kanssa katselee.

Vierailija
91/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta käytettynä jos on ongelma. ja eihän se lapsi ilmanen ole?

Vierailija
92/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:06"]

Minäkin vasta tilasin talvihaalarin netistä puoleen hintaan. Meillä oikeastaan kaikki ostetaan uutena, mutta monesti alesta ja halpakaupoista. Nytkin on Lindexillä tarjous, että kun ostat 40e tuotteita lapsille, saat 10e alennusta. Ostan melkein joka kuukausi jotain, sanotaan 5-50 eurolla tarpeen mukaan tai alesta etukäteen isompaa, niin ei kerralla tule isoja vaatekuluja. Nytkin kun tilasin jo talveksi haalarin ja vaikka ensi kuussa pipot ja rukkaset ym ja seuraavana talvikengät, niin ei tunnu kalliilta. :)

[/quote]Samoin olen itsekin ostanut. Aloitin kouluvaatteiden oston toukokuussa. Lapset aloittivat koulun tanaan ja kaikkilla vaatekaappi meni uusiksi. Neljalle kun ostaa, taytyy aloittaa tarpeeksi ajoissa ja siella taalla kun kayttaa rahaa, ei lasku tunnu niin hurjalta.

Vierailija
93/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta on alapeukutettu uskoakseni siksi, että kyllä se marinalta kuulostaa. Hirveä liuta tavaraa ostettavana, ja käsitys että kaikki maksaa aivan sikana. Ei siihen tavaramäärään ole mikään velvollisuus upottaa satoja euroja, kun on muita keinoja.

Vierailija
94/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen ostaa sieltä mihin on varaa.

Minä ostan kaikki ystävältäni, jolla on kaksoispojat, 2 vuotta vanhemmat. Kerran max 2 kertaa vuodessa ystäväni käy kaapit läpi ja ostan klönttäsummalla kaikki mikä heillä on mennyt pieneksi.

Osa on huonossa kunnossa, osa hyvässä. Osasta lapseni tykkää, osasta ei. Käyn sitten 2 x vuodessa kirpparilla ja myyn keväällä kesä ja syysvaatteet pois ja syksyllä talvi ja muita.

Hyvin vähän, esim alusvaatteita, sukkia joutuu ostamaan, välillä sukkiakin tulee niin paljon ettei niitäkään tarvi ostaa.

Loistava systeemi !

Vierailija
95/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta (poika ja tyttö). Itse pyrin ennakoimaan ja ostamaan aleista jo seuraavaa kokoa varastoon. Esim ostin kesällä molemmille lapsille syksyksi vedenpitävät välikausihaalarit -50% alesta uutena. Hyödynnän myös tarjoukset. Nytkin kappahlissa on ota 3 maksa 2 kaikista lastenvaatteista.

Kirppareita kiertelen satunnaisesti. Niissä ja varsinkin fb kirppiksillä tuntuu hinnat karanneet käsistä. Käytetyistä pyydetään lähes uuden hintaa! Tulee melkein halvemmaksi jos ostaa alesta uutena. Tosin se vaatii ennakointia.

Kengät ostan uutena juuri silloin kun niitä tarvitaan. Tosin niissäkin pyrin huomioimaan mahdolliset tarjoukset (esim usein plussakortilla saa alennusta kookengästä joistan tuotteista, jne...). 

Sisaruksilla kierrätän keskenään sen minkä järkevästi pojalta tytölle pystyn. 

Vielä yksi vinkki mikä tuli mieleen: pyydä lapsille synttäri/joululahjaksi vaatteita mummeilta ja kummeilta. Meillä tämä on toiminut hyvin. Olen sanonut, että lapselle x voi ostaa koossa x vaikka paitoja tai housuja. Hyvin on toiminut ja ollaan mielellään käytetty :)

Vierailija
96/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärsin ap:n pointin, välillä tulee tilanteita jolloin huomaa että pitää hankkia kerralla enemmän ja siitä tulee iso lasku. Yritän kyllä ennakoida ja ostella alennusmyynneistä, kirppareilla lähinnä myyn koska omille koululaisille (10 ja 12 v) ei kovin helposti hyväkuntoista vaatetta löydy ja tytölläkin on niin omanlaisensa tyylitaju että haluaa nykyään itse valita vaatteensa. Onneksi on HM ynnä muut halpisketjut.  

Vierailija
97/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatteiksi bongailin alelöytöjä pitkin vuotta. Rahaa riitti siihenkin, että lapset saivat itse sen valitsemansa ja heille mieluisen merkkivaatteen. :)

Vierailija
98/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan ne. Yritän ostaa mahdollisimman paljon jemmaan aleista, mutta kenkien suhteen tämä jemmailu ei ole koskaan toiminut. Jemmailu tulee myös koko ajan lasten kasvaessa vaikeammaksi, varsinkin tuon pojan kohdalla.

Kirpputoreille en enää oikein ehdi, ja sitäpaitsi harvemmin sieltä löytyy hyväkuntoista kasvavan pojan vaatetta. Pienelle siskolle löytyy kyllä paremmin.

Vierailija
99/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ketään sukulaisia joilta kinuta kalliita vaatteita. Hyvä säästövinkki: maksata muilla. Joopa.

Vierailija
100/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ainakin oma poikani kasvaa yleensä kasvupyrädyksissä, aika ennakoimattomasti. Kyllä silloin saattaa isekä todellinen tänka på, kun mikään ei mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä