Kalliiksi tulee hankkia lapselle vaatteita!! Miten muut selviätte?
Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi..
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:11"]No siitä että kirjoitit ihAn itse säästäneei valtavasti ostamalla kirppikseltä. Kyllä sitä kamaa on täytynyt silloin kotiin kantautua kassikaupalla kun kyse on 10 sentin bodeista.
Eikä lapsi todellakaan pärjää samoilla varusteeilla päivähoidossa kuin kotona.
Mistä tuon tempaisit? Onko siitä(kään) kokemusta?
[/quote]
163 vastaa. En ole aiempi vastaaja enkä osta kirpparilta kuin satunnaisesti. Kun olin kotona niin koin lastenhoidon niin rankkana, että en jaksanut kierrellä kirppareita. Kun menin töihin ah oli ihanaa ostaa vaatetta rauhassa. Luulenpa, että nämä jotka ostavat paljon kirppareilta asuvat paikassa jossa kirpputoreja lähellä. Ihmisen täytyy myös olla tietynluonteinen jos jaksaa lapsilauman kanssa kierrellä. Monelle se on vähän elämäntapa.
Ei oo mennyt vaatteisiin ja kenkiin kuin kork. 200-300 euroa 15 vuoden aikana.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:59"]Mulla on vaan yksi lapsi ja en oo halunnut mitään kirpputori kamaa lapselleni. En oo laskenut mitä maksaa. Nyt jo pitkän aikaa oastanut ite vaatteet. Ei oo mikään merkki friikki mutta halpahallien rytkyt ei kelpaa.
[/quote]
Ja minulla on nätti ja kauniisti pukeutuva tyttö, joka osaa tehdä löytöjä sekä kirpputorilta että halpahallista. Meillä ei merkistä makseta ihan periaatteessa. Samoissa hikipajoissa ne ulkomailla tehdään.
Alennusmyynnit kannattaa oppia hyödyntämään. Tilasin lapselle nettikaupasta heinäkuussa uuden toppatakin ja uudet toppahousut. Hintaa jäi alennuksen jälkeen yht 70€ (Sis postikulut) . Ja kyse leikki-ikäisestä lapsesta.
Minäkin vasta tilasin talvihaalarin netistä puoleen hintaan. Meillä oikeastaan kaikki ostetaan uutena, mutta monesti alesta ja halpakaupoista. Nytkin on Lindexillä tarjous, että kun ostat 40e tuotteita lapsille, saat 10e alennusta. Ostan melkein joka kuukausi jotain, sanotaan 5-50 eurolla tarpeen mukaan tai alesta etukäteen isompaa, niin ei kerralla tule isoja vaatekuluja. Nytkin kun tilasin jo talveksi haalarin ja vaikka ensi kuussa pipot ja rukkaset ym ja seuraavana talvikengät, niin ei tunnu kalliilta. :)
En ole hankkinut lapsia. Ostan vaatteita mieluummin itselleni kuin lapselle. :)
Lapseni on vuoden ja en ole ostanut hänelle yhtäkääm vaatetta. Sukulaisilta kaikki.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:53"]Off topic: saako mistään tällä hetkellä toppaa alehinnoin? Välikausivaatetta saa, sen tiedän (esim Jesper&Junior), mutta mites toppa...
[/quote]
Ticketin nettikaupasta tilasin vasta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:12"]
En ole hankkinut lapsia. Ostan vaatteita mieluummin itselleni kuin lapselle. :)
[/quote]
Uhrimammathan eivät tästä tykkää. Elämä kun pitäisi aina elää jollekulle toiselle.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:40"]
Miten kukaan ihminen voi olla niin itsekäs että ostaa omalle lapselleen tai lapsilleen vaatteet kirpputoreilta tai ylipäätään käytettynä?! Todella ällöttävää. Jos lapsia tekee,pitää talous olla kunnossa.
[/quote]
Eipä ole niitä myrkkyjä, mitä uusissa vaatteissa on. Varsinkin Aasiassa valmistetuissa tummissa uusissa vaatteissa on valtavasti myrkkyjä, et ole voinut siltä tiedolta välttyä. Kirpparivaatteista on myrkyt pesty jo pois.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:37"]
31 sitten tulee vielä se, että yhden ainoan vauvan kanssa kotona lorvivalla äidillä on ehkä hotusen enemmän aikaa maleksia niillä kirppareilla kuin useamman kouluikäisen työssäkäyvällä äidillä. Joka kuskaa lapsia harrastuksiin illat ja kokkaa ruoat.
Lopeta jo, ääliö.
[/quote]
Eli sinua harmittaa kun olen saanut rahaa säästymään ostamalla lapselleni vaatteet kirpputorilta? Ei ole minun syyni, jos et itse ole lorvinut ja maleksinut vanhempainvapaalla. Ääliöksi haukkuminen ei tee susta kyllä yhtään fiksumpaa.
Enkä mä nyt oikein ymmärrä mun lyttäämistä ja alapeukuttamista. Onko se tosiaan noin kauhea asia, että olen tähän mennessä saanut lapselleni vaatteet halvalla? Ja vielä kauheampaa tuntuu olevan se, että käyn kirpputorilla, hyi minua.
[/quote]
Oletko ajatellut, että juuri sinunlaisten takia yhteiskunta on tässä tilanteessa. Nyt pitää kuluttaa, eikä maata sen rahan päällä. Kaupanalalta häviää työpaikkoja ja pääomaa valuu ulkomaille. Mutta oma napa lähin napa. Kuka kouluttaa sinun lapsesi, kuka luo hänelle työpaikkoja ja muita yhteiskunnanpalveluja jne.
[/quote]
Ajatellaan vähän pitemmällä tähtäimellä. Jos maailma hukkuu joutavaan tavaraan, ei siinä työpaikat ja koulutukset auta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:11"]
No siitä että kirjoitit ihAn itse säästäneei valtavasti ostamalla kirppikseltä. Kyllä sitä kamaa on täytynyt silloin kotiin kantautua kassikaupalla kun kyse on 10 sentin bodeista.
Eikä lapsi todellakaan pärjää samoilla varusteeilla päivähoidossa kuin kotona.
Torvi, pärjäähän se...tarvitaan vain lisä/vaihtovaatteita, ja niitä kierrättämällä säästää.
Et tunnu muutenkaan käsittävän säästämisen ideologiaa kassikaupalla-joukko-oppeinesi. Jos 10e bodysta maksaa 10 senttiä, jää säästöön 9,90 e. Käsititkö?
Mistä tuon tempaisit? Onko siitä(kään) kokemusta?
[/quote]
No ei kyllä tasan pärjää samoilla vaatteilla kotihoidossa ja päivähoidossa.
TIEDÄN tämän kokemuksesta, kolmen lapsen kanssa.
Mihin sinun väitteesi perustuu???
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:46"]
Ystävällisesti tulin kommentoimaan, että kirpparilta ostamalla säästää kun aloittaja kysyi miten me muut selviämme. Ja jos minut tekee ääliöksi se, että löydän halpoja ja hyviä vaatteita käytettynä ja vielä ostan ne lapselleni, olkoon niin. Aion jatkaa kirpputoriharrastustani myös lapsen kasvaessa, ja uskon, että tulen tekemään vielä monen monta loistavaa löytöä ja säästän pitkän pennin.
151, ihanko todella meinasit, että 9kk ikäiselle riittää/mahtuu äitiyspakkauksen vaatteet?
Oli miten oli, kun ette osaa asiallisesti ja haukkumatta tuoda kantaanne esiin, minä lähten opettelemaan jostain jotain ja ymmärrän ensi kerralla olla hiljaa kun tulee puhe lapsen vaatteista ;)
[/quote]
Minä ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Tällä palstalla ei kertakaikkiaan voi sanoa mitään niin että kaikki ymmärtäisivät, ei vaikka kuinka yrittäisi sanoja pyöritellä. Kokemusta on.
Ostan lastenvaatteet yleensä käytettynä. Tosin olemme siinä onnellisessa asemassa, että varsinkin äitini ostelee niin paljon vaatteita lapsille ettei itse tarvitse enää paljon hankkia siihen lisäksi. En tiedä miten rahat riittäisivät, jos kaikki pitäisi hankkia itse...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:34"]
Voi hyvä luoja että tuo yksi on nolo. Nolo. Jankkaa ja jankkaa tietäväisyyttään, vaikka on pihalla kuin lumiukko. Nolo.
[/quote]
Minä tässä juuri ajattelin, että joku jankkaa koko ajan tälle vauvan äidille, joka kirjoittaa hyvin.
Olen dyykannut lasten vaatteita pesulamme roskiksesta kun joku niitä sinne heittelee!