Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalliiksi tulee hankkia lapselle vaatteita!! Miten muut selviätte?

Vierailija
06.08.2014 |

Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi.. 

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun väitetään että isommille lapsille ei löydy kirpparilta :) Itse on aika aktiivinen kävijä ja voin sanoa että siistejä, ehjiä merkkivaatteita löytyy kyllä ikään katsomatta. Itse myös aktiivisesti myyn vaatteita ja muistan pitää Kirppis hinnat :)

Vierailija
2/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:17"]

Kannattaisi tarkistaa asia jo hieman aiemmin ja käyttää sesonkien lopun alemyynnit hyväkseen.

[/quote]

jos ne lapset venähtää kesällä, on vähän vaikea ennakoida talvisesongin loppupuolella seur.talven hankintoja

meidän kuopuksen jalka venähti kesällä, saavutti isosiskonsa koon, eli en voi siirtää vanhoja kenkiä eteenpäin. Otti päähän, koska osa niistä oli vähän käytettyjä ja todella hyvässä kunnossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin käytetään kuutta villaista paitaa?

Eikö kaksi riitä. Villahan puhdistaa monesti itse itsensä: toisen laittaa ulso tuultumaan ja toista käytetään.

Meillä kyllä riittää yksikin villapusero.

Vierailija
4/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:20"]

4, et tiedä kyllä mitään vielä. 

[/quote]

Tiedän minä sen, että uutena body maksaa 10e kun kirpputorilta saan samalla hinnalla 10 bodya. Kasvaa se lapsi vauvanakin, eikä ihan vähää.

[/quote]

kun se lapsi kasvaa, kallistuvat myös vaatteetkin. Vauva pärjää yhdellä toppavatteella, taapero ja siitä ylös päin ei jne. Kengissä ei kannata säästää, jalkaa kasvaa ja etsii muotoaan. Hyvät kengät ovat kalliita, tuurilla voi löytää hyvät kirppikseltä, mutta littaanastutuja ja vanhoja en minäkään laita lapselle jalkaan, ellei olisi täysin välttämätön pakko taloudellisesti (huonot kengät ovat parempi vaihtoehto kuin ei kenkiä ollenkaan)

Vierailija
5/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:53"]Off topic: saako mistään tällä hetkellä toppaa alehinnoin? Välikausivaatetta saa, sen tiedän (esim Jesper&Junior), mutta mites toppa...

[/quote]

Ticketin nettikaupasta tilasin vasta.

[/quote]

taisi olla Reimallakin, ja Zalando, Lastentaikamaa, koot tietenkin hakusalla, mutta pitää vaan etsiä 

Vierailija
6/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:37"]

31 sitten tulee vielä se, että yhden ainoan vauvan kanssa kotona lorvivalla äidillä on ehkä hotusen enemmän aikaa maleksia niillä kirppareilla kuin useamman kouluikäisen työssäkäyvällä äidillä. Joka kuskaa lapsia harrastuksiin illat ja kokkaa ruoat. 

Lopeta jo, ääliö.

[/quote]

Eli sinua harmittaa kun olen saanut rahaa säästymään ostamalla lapselleni vaatteet kirpputorilta? Ei ole minun syyni, jos et itse ole lorvinut ja maleksinut vanhempainvapaalla. Ääliöksi haukkuminen ei tee susta kyllä yhtään fiksumpaa.

Enkä mä nyt oikein ymmärrä mun lyttäämistä ja alapeukuttamista. Onko se tosiaan noin kauhea asia, että olen tähän mennessä saanut lapselleni vaatteet halvalla? Ja vielä kauheampaa tuntuu olevan se, että käyn kirpputorilla, hyi minua.

[/quote]

Oletko ajatellut, että juuri sinunlaisten takia yhteiskunta on tässä tilanteessa. Nyt pitää kuluttaa, eikä maata sen rahan päällä. Kaupanalalta häviää työpaikkoja ja pääomaa valuu ulkomaille. Mutta oma napa lähin napa. Kuka kouluttaa sinun lapsesi, kuka luo hänelle työpaikkoja ja muita yhteiskunnanpalveluja jne.

[/quote]

Ahaa, eli minä olen syyllinen Suomen huonoon taloustilanteeseen koska olen vanhempainvapaalla, ostan kirpputoreilta ja koitan tuoda leivän pöytään sillä tuella, joka minulle on myönnetty?

Mutta jos olisin vienyt lapseni hoitoon hänen täyttäessään 3kk, tuhlaisin rahani uusiin vaatteisiin, joita lapsi voi käyttää vain 1-2kk ja söisimme vettä ja leipää, olisin hyvä äiti?

Ei oikeasti voi olla todellista, teet niin tai näin, aina jonkun mielestä tekee väärin :D

[/quote]

Se sinun hellantelttusi kasvaa osaksi yhteisöä, eikä sinun egonjatkoksi. Kotiäitiys on silkaa itsekyyttä ja milloin minkin tahon promoavan propagandan tuloksena he luulevat ihan oikeasti, että on lapsen edun mukaista pysyä kotona, mutta mitään perusteluja ei koskaan esitetä.

[/quote]

Mikä egonjatke? Ei sun analyysi nyt ihan nappiin mene. Näytä mulle faktaa siitä, että lapsen voi viedä suoraan synnäriltä hoitoon?

Vierailija
7/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:20"]

[/quote]

Tiedän minä sen, että uutena body maksaa 10e kun kirpputorilta saan samalla hinnalla 10 bodya. Kasvaa se lapsi vauvanakin, eikä ihan vähää.

[/quote]

kun se lapsi kasvaa, kallistuvat myös vaatteetkin. Vauva pärjää yhdellä toppavatteella, taapero ja siitä ylös päin ei jne. Kengissä ei kannata säästää, jalkaa kasvaa ja etsii muotoaan. Hyvät kengät ovat kalliita, tuurilla voi löytää hyvät kirppikseltä, mutta littaanastutuja ja vanhoja en minäkään laita lapselle jalkaan, ellei olisi täysin välttämätön pakko taloudellisesti (huonot kengät ovat parempi vaihtoehto kuin ei kenkiä ollenkaan)

[/quote]

Näyttäkääpä mulle se kohta, jossa väitin jotain sen suuntaista, että isompi lapsi pärjää samoin kuin vauva? Tulin antamaan neuvon, että kirpparit on loistava keksintö, mutta sainkin päälleni lauman äkäisiä mammoja, joiden mielestä en tiedä mistään mitään.

Vierailija
8/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä saatte menemään tuollaisen summan. Meillä ei edes olisi. Meilläkin nyt selvä kasvupyrähdys mutta en näe edes enta tuollaisista menoista. Meillä ostellaan pikkuhiljaa mistä edullisimmin löytyy ja aivan akuutit ensin. Löytyy kaksi teiniä.

Vierailija
9/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:33"]

Hassua kun väitetään että isommille lapsille ei löydy kirpparilta :) Itse on aika aktiivinen kävijä ja voin sanoa että siistejä, ehjiä merkkivaatteita löytyy kyllä ikään katsomatta. Itse myös aktiivisesti myyn vaatteita ja muistan pitää Kirppis hinnat :)

[/quote]

No ei sieltä ihan oikeasti löydy yli 100cm pojille siistiä. En ole merkkien perään mutta polvet pitäisi olla ehjät. Selvästi näkee että tytöille muutenkin ostetaan ja kierrätetään enemmän vaatteita, sillä joka kerta kipputorilla käydessäni löydän tosi kauniita, kivoja ja hyväkuntoisia tyttöjen vaatteita joista sitten soittelen kavereilleni että ostanko teille. Omille pojilleni en löydä mitään. Ehkä meillä on erilaiset käsitykset hyväkuntoisesta.

Vierailija
10/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut kertarysäyksellä ja hirveillä summilla kuten ap. Aina on jotain tai paljonkin valmiina seuraavaan kauteen. LApset 8 ja 11 v ja eri sukupuolia, joten toiselta ei jää toiselle. Alennusmyynneistä ja kirppareilta tulee ostettua ja nettikaupoista. Lisäksi saavat lahjoinakin jonkun verran vaatteita. Pojalle ei kirpparilta löydy enää kuin takkeja ja joskus harvoin joku college tms (140/150 cm).

Eniten tuntuu menevän sukkiin ja alusvaatteisiin, niitä on aina liian vähän, vaikka olisi juuri ostettu. Sukat menee rikki kauhean nopeasti.

Luistimia ja monoja on valmiina useammaksi kaudeksi. En välitä vaikka joku koko menisi "hukkaan" kun myyn ne kuitenkin itse kirpparilla eteenpäin.

Vierailija
11/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut aina vaatteet kirppareilta ja lapsetkin on tottuneet niihin.teineillekin ne kelpaa kun en oo totuttanu merkkivaatteisiin.

Vierailija
12/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:15"]Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi.. 

[/quote]

Miten olis KIRPPARIT?

Vierailija
13/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tarkistaa asia jo hieman aiemmin ja käyttää sesonkien lopun alemyynnit hyväkseen.

Vierailija
14/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suurimman osan kirppareilta. Toki lapseni on vasta 9kk ikäinen, mutta tähän mennessä olen saanut rahaa kulumaan vain murto-osan uusien vaatteiden hinnasta. Tottakai jotain on aina pakko ostaa uutena, mutta muuten kirpparit ovat oikeita aarre-aittoja.

Vierailija
15/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina jo valmiiksi alennusmyynneistä. Ainoastaan kengät on pakko ostaa ajallaan. Samaten teen ja korjaan ja ostan myös kirppareilta.

Ikinä en oo ostaa paukauttanut sesongin ollessa kalleimmillaan kaikkea kaikill kerralla. Pikkusisko kulkee edelleen pääsääntöisesti perityissä. Tuunaan ne vain freeseiksi.

Vierailija
16/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä sun lapset on? Meiltä löytyy 5v. Venähtänyt nyt kesän aikana paljon. Joudun ostamaan uudet lenkkarit ja myöhemmin talvikengät. Muut vaatteet olen ostanut alennusmyynneistä/nettikirppiksiltä/kirppiksiltä ja kavereilta. 

Voiko vanhemmalta lapselta kierrättää jotain nuoremmalle? 

Vierailija
17/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kirppareilla. Säästää älyttömästi rahaa ja tekee löytöjä!!

Vierailija
19/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alet, kirpparit, nettikauppojen osamaksut, ostaa joka kuukausi jotain niin ei tarvitse kertarysäyksellä maksaa isoa summaa, hyödynnettään nuoremmalle isomman vanhoja vaatteita

Vierailija
20/177 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alessakin ollaan käyty mutta silti rahaa palaa rutkasti kun koko vaatekaappi uusittavana. kirppareita en harrasta. kunhan päivittelen miten rahaa menee lastenvaatteisiin. Ostimme myös kesävaatteita ja kenkiä noin 400€:lla ja nyt vielä nämä parin tonnin vaatehankinnat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä