Kalliiksi tulee hankkia lapselle vaatteita!! Miten muut selviätte?
Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi..
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:52"]
Kenkiä ei kannata ostella varastoon. Menee vain lapsen jalka pilalle!
[/quote]
Höpö höpö. HUono kenkä ei hyvää jalkaa pilaa. JOs taas on jotain selkeää ongelmaa jalkaterän asennossa tms. niin silloin pitää olla tarkempi. Ja ei nyt tietenkään laiteta kulkemaan missä sattuu lompsottimissa, tai jos lapsi sanoo, että kenkä tuntuu huonolta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:15"]Ei meillä ole ketään sukulaisia joilta kinuta kalliita vaatteita. Hyvä säästövinkki: maksata muilla. Joopa.
[/quote] niinpä. Meillä muutama teini ja sitten sukulaisperhe kärkkyy koko ajan ilmaiseksi heidän suksia ja luistimia ja vaatteita. Varsinkin tytöllä hyvä maku vaatteiden suhteen ja onhan niihin uponnut rahaa. Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada
[/quote]
Te kai sen hinnan määrittelette? Älä ole typerä ja anna ilmaiseksi, jos se sotii arvojasi vastaan. Hinnoittele kuten kirpparilla.
Kiertelen kirppareita ja ostan paljon alennusmyynneistä. Esim huutiksesta löytyy jopa ihan uusia vaatteita edullisesti. :) Just ostin pojalla jack wolfskinin takin, jossa oli laputkin vielä kiinni ja maksoin siitä 45€. Tytölle reimatecin haalari -50% alesta, hintaa jäi 50€ :) lindexin alerekistä tarttui tytölle mukaan siistimpi takki 10 eurolla. Motionsin ulkohousut alle 8 euroa, pitää vähän kosteutta, mutta kuriksiahan päiväkodissa käytetään jos on märkää. Seppälän alessa oli sortseja eurolla, ostin pojalle ja tytölle molemmille jo muutamat ensi kesää varten. Oon ostanut jo valmiiks esim muutamat kuomat -70% alesta ja sopivammat tulee käyttöön, väärän kokoiset myyn samaan alennettuun hintaan joko jollekin tutulle, tai vaikka huutiksessa, se on vähän kuin ois rahaa jemmassa. :) Kirppareilta löytyy esim kurikset ja sellaiset edullisesti. Ostan kirpparilta vain hyväkuntoista, en mitään nukkaantuneita ja virttyneitä vaatteita. Silti rahaa ei mene älyttömiä määriä, eikä mene talous tiukille. :) Meidän taloudessa on siis kaksi aikuista, toinen töissä ja toinen opiskelee. Lapsia on kaksi, 6v. Poika ja 3.v tyttö. :)
Kenkää ei tod saa ostaa sovittamatta! En käytä toisen vanhoja enkä ostele varastoon, en itselle enkä lapsille.
Tää on pönttö, tää vauvan äiti. Siis todella.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:37"]
31 sitten tulee vielä se, että yhden ainoan vauvan kanssa kotona lorvivalla äidillä on ehkä hotusen enemmän aikaa maleksia niillä kirppareilla kuin useamman kouluikäisen työssäkäyvällä äidillä. Joka kuskaa lapsia harrastuksiin illat ja kokkaa ruoat.
Lopeta jo, ääliö.
[/quote]
Eli sinua harmittaa kun olen saanut rahaa säästymään ostamalla lapselleni vaatteet kirpputorilta? Ei ole minun syyni, jos et itse ole lorvinut ja maleksinut vanhempainvapaalla. Ääliöksi haukkuminen ei tee susta kyllä yhtään fiksumpaa.
Enkä mä nyt oikein ymmärrä mun lyttäämistä ja alapeukuttamista. Onko se tosiaan noin kauhea asia, että olen tähän mennessä saanut lapselleni vaatteet halvalla? Ja vielä kauheampaa tuntuu olevan se, että käyn kirpputorilla, hyi minua.
[/quote]
Oletko ajatellut, että juuri sinunlaisten takia yhteiskunta on tässä tilanteessa. Nyt pitää kuluttaa, eikä maata sen rahan päällä. Kaupanalalta häviää työpaikkoja ja pääomaa valuu ulkomaille. Mutta oma napa lähin napa. Kuka kouluttaa sinun lapsesi, kuka luo hänelle työpaikkoja ja muita yhteiskunnanpalveluja jne.
[/quote]
Ahaa, eli minä olen syyllinen Suomen huonoon taloustilanteeseen koska olen vanhempainvapaalla, ostan kirpputoreilta ja koitan tuoda leivän pöytään sillä tuella, joka minulle on myönnetty?
Mutta jos olisin vienyt lapseni hoitoon hänen täyttäessään 3kk, tuhlaisin rahani uusiin vaatteisiin, joita lapsi voi käyttää vain 1-2kk ja söisimme vettä ja leipää, olisin hyvä äiti?
Ei oikeasti voi olla todellista, teet niin tai näin, aina jonkun mielestä tekee väärin :D
[/quote]
Se sinun hellantelttusi kasvaa osaksi yhteisöä, eikä sinun egonjatkoksi. Kotiäitiys on silkaa itsekyyttä ja milloin minkin tahon promoavan propagandan tuloksena he luulevat ihan oikeasti, että on lapsen edun mukaista pysyä kotona, mutta mitään perusteluja ei koskaan esitetä.
Noi lasten vaatteet on oikeesti halpoja. Tytölle sai vielä lasten puolelta farkkuja helposti 20-30€, mutta heti kun joutui vaihtamaan aikuisten osastolle, niin oli hinnatkin jotain ihan muuta! Farkut helposti 50€ ja nekin taitaa olla sieltä halvemmasta päästä. Sama juttu paidoissa, hinnat ihan eri luokkaa kuin lastenosastolla.
Joten nauttikaa niistä edullisista lastenvaatteista kun vielä pystytte!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:15"]Ei meillä ole ketään sukulaisia joilta kinuta kalliita vaatteita. Hyvä säästövinkki: maksata muilla. Joopa.
[/quote] niinpä. Meillä muutama teini ja sitten sukulaisperhe kärkkyy koko ajan ilmaiseksi heidän suksia ja luistimia ja vaatteita. Varsinkin tytöllä hyvä maku vaatteiden suhteen ja onhan niihin uponnut rahaa. Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada
[/quote]
Te kai sen hinnan määrittelette? Älä ole typerä ja anna ilmaiseksi, jos se sotii arvojasi vastaan. Hinnoittele kuten kirpparilla.
[/quote] en tietenkään anna, mutta on jotenkin noloa, että suuttuu, kun kuulee, että olen myynyt kaiken . Kun ovat olettaneet, että heidän ei tarvitse mitään ostaa, kun meiltä saa kaiken. Jopa isovanhemmat raivosi minulle, että olisi tietenkin kaikki pitänyt lahjoittaa heille vauvasta asti
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:20"]
4, et tiedä kyllä mitään vielä.
[/quote]
Tiedän minä sen, että uutena body maksaa 10e kun kirpputorilta saan samalla hinnalla 10 bodya. Kasvaa se lapsi vauvanakin, eikä ihan vähää.
[/quote]
kun se lapsi kasvaa, kallistuvat myös vaatteetkin. Vauva pärjää yhdellä toppavatteella, taapero ja siitä ylös päin ei jne. Kengissä ei kannata säästää, jalkaa kasvaa ja etsii muotoaan. Hyvät kengät ovat kalliita, tuurilla voi löytää hyvät kirppikseltä, mutta littaanastutuja ja vanhoja en minäkään laita lapselle jalkaan, ellei olisi täysin välttämätön pakko taloudellisesti (huonot kengät ovat parempi vaihtoehto kuin ei kenkiä ollenkaan)
[/quote]
Näyttäkääpä mulle se kohta, jossa väitin jotain sen suuntaista, että isompi lapsi pärjää samoin kuin vauva? Tulin antamaan neuvon, että kirpparit on loistava keksintö, mutta sainkin päälleni lauman äkäisiä mammoja, joiden mielestä en tiedä mistään mitään.
[/quote]
annoit esimerkin 10kk ikäisestä vauvasta. Vauvan vaatehankinnat ovat ihan eri tasolla kuin lapsen joka on jo oppinut kävelemään, syömään itse (silloin niitä vaatteita meneekin), jotka ulkoilevat loskasäässä jne. Sitten kun se sun vauvasi kasvaa, tajuat nämä vastakommentit
kukaan ei ole kyseenalaistanut kirppiksiä : älä hermostu :)
[/quote]
Niin, kerroin, että lapsi on 9kk ikäinen ja tähän mennessä olen säästänyt hurjan summan rahaa ostamalla vaatteet kirppikseltä. Viestini idea oli se, että kirpparilta ostamalla voi säästää paljon, mutta te aloitte mesoamaan, että en tiedä mitään ja sitten olinkin jo ääliö.
[/quote]
Lasten lisääntyneet jalkaongelmat johtuu, rumpujen pärinää...yllätys yllätys, liian hyvistä kengistä. Enää ei paljainjaloin kävellä niin paljon kun ennen ja kengät ovat lähes jo rakettitiedettä. Jalkojen lihakset ja kiinnikeet ei enää kehity muiden lihasten mukana, kun se on tuettuina liian hyvissä kengissä.
[/quote]
Miten jalat siitä menee pilalle, jos kenkiä ostaa varastoon?!
ps. Tämä ei twitter, viestissä saa olla yli 160 merkkiä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:15"]Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi..
[/quote]
Meillä on 5 lasta ja kaikkien vaatteet vuodessa maksaa ehkä sen 900 € yhteensä.. ja ei kuljeta ryysyissä ja on ihan hyvät ulkovaatteet talvella jne. Kirpparit ja ale-myynnit kunniaan!!
No kun sinä olet ääliö. Et tiedä mistään mitään, etkä tajua edes sitä. Jestas.
Ihan kirppareilta, huutonetistä yms. saa halvemmalla, ja oikeasti vähän käytettyinä. Ja seuraan alennuksia. En osta ilman hintavertailuja mitään kalliimpaa. Se on vaan niin tyhmää maksaa liikaa. Ja aina kannattaa myydä ne, mitkä omilta lapsilta on jääneet hyvään kuosiin.
Mitä ihmettä se vauva on oikein tarvinnut muka??? Äityspakkauksen lisäksi ei edes tarvitse vaatteita eli mitä ihmettä oikein olet hankkinut? Timanttibodyn?
Suu säkkiä myöten. Jos tuntuu, etteivät rahat riitä, niin kasvuikäisille ei ole mikään pakko hankkia niitä kalleimpia vermeitä. Osa kirppiksiltä, osa kavereiden lapsilta kierrosta, osa sesonkialeista, täydennystä halpaketjujen valikoimista. Ja riittävän usein pyykkiä pyörimään, niin vaatteita ei tarvitse olla kovinkaan isoa määrää. En ymmärrä, miten vaatekulut voivat tänä päivänä olla mikään isompi ongelma, kun joka hintaluokassa löytyy tarjontaa pilvin pimein ja kierrätys on tosi suosittua.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:12"]
Ihan kirppareilta, huutonetistä yms. saa halvemmalla, ja oikeasti vähän käytettyinä. Ja seuraan alennuksia. En osta ilman hintavertailuja mitään kalliimpaa. Se on vaan niin tyhmää maksaa liikaa. Ja aina kannattaa myydä ne, mitkä omilta lapsilta on jääneet hyvään kuosiin.
[/quote]
Kauaskantoisesti katsottuna gigantin mainos on niin väärässä. On tyhmää ostaa halpaa, kun laittamalla vähän päälle saa laadukasta ja kestävää, jonka saa helposti kierrätettyä eteen päin ja saa ne ylimääräiset sentit korkojen kera takaisn.
En jaksa lukea koko ketjua joten varmaan on sanottu jo sata kertaa, mutta osta toppavaatteet ja kengät nettikaupoista heinäkuussa. Vähän kun viitsii etsiä löytää kaiken -70%. En eläissäni ole maksanut täyttä hintaa lasteni ulkovaatteista tai kengistä, kaikilla laadukkaat vaatteet aina. Viime viikolla hain viimeiset paketit postista ensi talvelle.
Kirpputoreilta löytyy kyllä vauvoille ja tytöille, mutta 100cm ja yli pojille ei siistiä ja ehjää vaatetta löydy paitsi ehkä paitoja.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:20"]
4, et tiedä kyllä mitään vielä.
[/quote]
Tiedän minä sen, että uutena body maksaa 10e kun kirpputorilta saan samalla hinnalla 10 bodya. Kasvaa se lapsi vauvanakin, eikä ihan vähää.
[/quote]
kun se lapsi kasvaa, kallistuvat myös vaatteetkin. Vauva pärjää yhdellä toppavatteella, taapero ja siitä ylös päin ei jne. Kengissä ei kannata säästää, jalkaa kasvaa ja etsii muotoaan. Hyvät kengät ovat kalliita, tuurilla voi löytää hyvät kirppikseltä, mutta littaanastutuja ja vanhoja en minäkään laita lapselle jalkaan, ellei olisi täysin välttämätön pakko taloudellisesti (huonot kengät ovat parempi vaihtoehto kuin ei kenkiä ollenkaan)
[/quote]
Näyttäkääpä mulle se kohta, jossa väitin jotain sen suuntaista, että isompi lapsi pärjää samoin kuin vauva? Tulin antamaan neuvon, että kirpparit on loistava keksintö, mutta sainkin päälleni lauman äkäisiä mammoja, joiden mielestä en tiedä mistään mitään.
[/quote]
annoit esimerkin 10kk ikäisestä vauvasta. Vauvan vaatehankinnat ovat ihan eri tasolla kuin lapsen joka on jo oppinut kävelemään, syömään itse (silloin niitä vaatteita meneekin), jotka ulkoilevat loskasäässä jne. Sitten kun se sun vauvasi kasvaa, tajuat nämä vastakommentit
kukaan ei ole kyseenalaistanut kirppiksiä : älä hermostu :)