Keskeytetty yhdyntä
Ollaan miehen kanssa käytetty ehkäisykeinona keskeytettyä yhdyntää. Tiedostamme "riskin" eli jos vauva tulee se on ihana asia, mutta vielä moneen vuoteen ei ole painetta perhren perustamiseen. Olemme 25-vuotiaita.
Keskeytettyä yhdyntää varoitellaan erittäin epävarmana ehkäisykeinona. Emme ole laskeneet mitään varmoja päiviä tms, harrastetaan seksiä silloin kun huvittaa joskus useita kertoja viikossa ja joskus saattaa mennä muutamakin viikko hiljaiselossa makkarissa.
Välillä mieleen hiipii inhottava ajatus: jos kesk. yhdyntä on niin epävarma ehkäisymenetelmä, onko meidän hedelmällisyydessä vikaa koska ollaan käytetty sitä ehkäisynä jo 1,5 vuotta! Onko muilla kokemuksia aiheesta? Lähinnä mietin onko muita ketkä ko. toimintaa harrastaa ilman että on raskautunut?
Kommentit (78)
Meillä ollut keskeytetty yhdyntä 10 vuotta ehkäisynä. Ei vahinkoraskauksia, yksi suunniteltu raskaus, tärppäsi heti kun mentiin loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on puhua vuosista, kun ihmiset harrastavat seksiä vuoden aikana ihan eri määriä?
No minä ainakin muistan vuodet, en kuinka monta seksikertaa on ollut.
Meillä toimi keskeytetty reilu vuoden, nyt raskaana viikolla 7.
Siittiöiden ikäennätys on 10vrk joten kortsua pitää käyttää jo reilusti ennen ovulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Miten te saitte teidän miehet "opetettua" tuohon keskeytykseen.. ? Meillä kyllä painetaan loppuun asti niin kiimaisena että tokkopa onnistuisi. Toisaalta olis ihana kokeilla olla ilman vähän aikaa. Täälläkin kun kortsuja ja mania kuluu kun saatetaan yhtyä monta kertaa päivässä.....
Opetettua? Puhutaanko nyt aikuisista miehistä oikeasti?? Jos mies ei halua lasta, silloin hän tajuaa itse olla tulematta sisään. Niin yksinkertaista. Meillä ei tule kysymykseen kumit eikä hormonit, joten keskeytetyllä on menty kohta 9v. Enkä voisi kuvitellakaan että mieheltä tulisi ns.vahinko. Se on ihan tietoinen päätös tulla sisään tai olla tulematta.
Eri asia sitten jollain teineille jotka vasta harjoittelevat seksiä ja vahinko saattaa tulla ns.reisille.
Mä en ainakaan suostu siihen että mies keskeyttäisi. Laukeisi masulle tai jonnekkin muualle. Minusta se on oman orgasmin lisäksi yhdynnän huipentuma ja ihana tunne kun mies sykkii mun sisällä. Jotenka kortsulla mennään.
En ole uskaltanut kokeilla tuota paljaalla aloitusta. Mies kyllä välillä ehdottelee....
Eikö keskeytetty yhdyntä lisää sotkua takan kaakeleissa, päätyseinässä, ikkunoissa ja pitkäkarvaisissa lattiamatoissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan suostu siihen että mies keskeyttäisi. Laukeisi masulle tai jonnekkin muualle. Minusta se on oman orgasmin lisäksi yhdynnän huipentuma ja ihana tunne kun mies sykkii mun sisällä. Jotenka kortsulla mennään.
En ole uskaltanut kokeilla tuota paljaalla aloitusta. Mies kyllä välillä ehdottelee....
Makuasioita, mutta toisia voi jopa kiihottaa tulla rinnoille tai vatsalle tai selkään ja sillä tavalla "sotkea". Onhan se sisääntuleminen vähän tavallisempaa niin juuri tuo muualle tulo voi kiihottaa. Näin meillä ja toimii samalla ehkäisynä. Tietoinen riski ja tiedämme sen.
100% ehkäisyä kun ei ole olemassakaan, paitsi kohdunpoisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on puhua vuosista, kun ihmiset harrastavat seksiä vuoden aikana ihan eri määriä?
No minä ainakin muistan vuodet, en kuinka monta seksikertaa on ollut.
Kyllä minäkin muistan, että loukkasin polveni 1994, mutta ei sillä ole mitään tekemistä keskusteltavan aiheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te saitte teidän miehet "opetettua" tuohon keskeytykseen.. ? Meillä kyllä painetaan loppuun asti niin kiimaisena että tokkopa onnistuisi. Toisaalta olis ihana kokeilla olla ilman vähän aikaa. Täälläkin kun kortsuja ja mania kuluu kun saatetaan yhtyä monta kertaa päivässä.....
Opetettua? Puhutaanko nyt aikuisista miehistä oikeasti?? Jos mies ei halua lasta, silloin hän tajuaa itse olla tulematta sisään. Niin yksinkertaista. Meillä ei tule kysymykseen kumit eikä hormonit, joten keskeytetyllä on menty kohta 9v. Enkä voisi kuvitellakaan että mieheltä tulisi ns.vahinko. Se on ihan tietoinen päätös tulla sisään tai olla tulematta.
Eri asia sitten jollain teineille jotka vasta harjoittelevat seksiä ja vahinko saattaa tulla ns.reisille.
Kaikki ei malta. Ainakaan mun mies ei suostuisi tulemaan ulos kesken kaiken. Yksilöllistä on.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aivan helvetin vastuutonta, että aikuset ihmiset uskoo ja käyttää "ehkäisykeinona" ns. Varmoja päiviä/ keskeytettyä yhdyntää. Jos lapsia haluaa niin sitten aivan sama, mutta ei jos lapset ei ole tervetulleita.
Aina voi tehdä abortin
Hyvin toimi n. 6 vuotta ehkäisykeinona.
En kyllä tajua mitä järkeä tuossa on! Yhdynnän tarkoitustahan on laueta ja saada nautintoa! Kuka hullu sitä haluaa keskeyttää juuri parhaalla hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita, mutta toisia voi jopa kiihottaa tulla rinnoille tai vatsalle tai selkään ja sillä tavalla "sotkea". Onhan se sisääntuleminen vähän tavallisempaa niin juuri tuo muualle tulo voi kiihottaa. Näin meillä ja toimii samalla ehkäisynä. Tietoinen riski ja tiedämme sen.
100% ehkäisyä kun ei ole olemassakaan, paitsi kohdunpoisto.
Tosiaan makuasioita, meillä kummatkin haluaa tuntea toisen siinä ihan lähellä samalla kun mies laukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% ehkäisyä kun ei ole olemassakaan, paitsi kohdunpoisto.Tosiaan makuasioita, meillä kummatkin haluaa tuntea toisen siinä ihan lähellä samalla kun mies laukeaa.
Itse en oikein pidä sen mausta.
En luottaisi tähän ainakaan omalla kohdallani, kun joskus tulee tavaraa vähän ennenkin orgasmia. Varmat päivät olisi sen sijaan hyvin varma ehkäisykeino ja sitä kokeilisin mielelläni. Saa laueta sisäänkin, jää kaikista tyytyväisin olo. Munasolu hedelmöittyy erittäin epätodennäköisesti jopa niinkin tuoreella kuin 3 päivää vanhalla spermalla. Eli jos pidättäytyy yhdynnästä aina vaikka viikon ennen ovulaatiota, tai käyttää aina silloin kondomia, niin homman pitäisi olla ok.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua mitä järkeä tuossa on! Yhdynnän tarkoitustahan on laueta ja saada nautintoa! Kuka hullu sitä haluaa keskeyttää juuri parhaalla hetkellä.
Jos et tajunnut niin keskeytetty yhdyntä tarkoittaa sitä että mies ei laukea sisään. Laukeaa, mutta muualle. Käytä mielikuvitustasi mihin muualle sen voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei malta. Ainakaan mun mies ei suostuisi tulemaan ulos kesken kaiken. Yksilöllistä on.
Toisinsanoen sun mies haluaa isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tajunnut niin keskeytetty yhdyntä tarkoittaa sitä että mies ei laukea sisään. Laukeaa, mutta muualle. Käytä mielikuvitustasi mihin muualle sen voi tehdä.
Oikeaoppinen keskeytetty yhdyntä on sitä, että mies laskee mahdollisimman pikaisesti paljaalla rojut ränniin ja lähtee suihkuun. Nainen ihmettelee, että mitä oikein tapahtui. Eli 95% aviopareista tätä jo harrastaa.
Olemme mieheni kanssa käyttänyt keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä viitisen vuotta. 23-vuotiaasta 28-vuotiaaseen asti. Ja ilman ongelmia on toiminut. Raskaaksi olen tullut heti ekasta kierrosta silloin kun olemme niin suunnitelleet, joten hedelmällisyydessä ei vikaa. Mutta tuosta viidestä vuodesta siis olin kaksi kertaa raskaana, eli käytännössä olemme käyttäneet tätä menetelmää 3,5 v. Aiomme myös jatkaa näin.
Jos huolettaa raskaaksi tulo, ja jos sinulla on säännölliset kuukautiset, niin kannattaa ladata puhelimeen sovellus, joka ilmoittaa milloin ovuloit. Ovulaation aikaan sitten lisäksi kondomi käyttöön.