Miksi käytät deittipalvelussa kuvia itsestäsi, jotka eivät pidä paikkaansa?
Kovasti olen ihmetellyt tässä reilun vuoden aikana, mitä olen muutamia deittipalveluja käyttänyt, että miksi niin monella kuvat eivät vastaa todellisuutta? Kuvia tietysti filtteröidään ja käsitellään suht paljon, mutta sitä en tässä tarkoita. Esimerkiksi kuvissa voi olla pitkät hiukset, ja treffeille tulee lyhythiuksinen tai jopa kalju henkilö. Tai kuvissa on suhteellisen ikäisensä näköinen keski-ikäinen, mutta paikalle saapuu huomattavasti vanhemman näköinen henkilö. Ja ehkä pahimpana tietysti se, että kuvien perusteella olen luullut mätsääväni liikunnallisen ja normaalipainoisen henkilön kanssa, mutta paikalle saapuu tämän kaiken vastakohta.
Yritin pitää esimerkit mahdollisimman neutraaleina, jottei tästä tulisi taas mitään sukupuolten välistä syyttelyä. Kaikki edellä mainitut ovat aitoja esimerkkejä ihmisistä (20 kpl), joita olen tavannut nettideittien välityksellä. Suurin osa heistä oli livenä aivan jotain muuta, kuin kuviensa perusteella olisi voinut odottaa. Omat kuvani olivat korkeintaan viikon-pari vanhoja, ilman filttereitä ja imartelevia kuvakulmia.
Ilman sarvia ja hampaita: miksi käytät deittipalveluissa vanhoja/muunneltua totuutta kertovia kuvia itsestäsi?
Kommentit (56)
Vaan jos oon "kotimoodissa" nii pyörin netissä, ja sillon paino on usein korkeimmillaan, ja kuvina käytän niitä mitä siellä on, enkä mieti miltä näytän niissä, aina, koska harvemmin edes seuraa haen, ja seuraksi en edes hae mtn yli ulkonäkökeskeisiä ihmisiä.......
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan laittaa itsestään todellisuutta nuoremman tai kauniimman/komeamman kuvan. Kuten itsekin olet tehnyt.
Ei laita jokainen. Oma strategiani on laittaa profiiliin kiva kuva, mutta saapua treffeille kuvaa kauniimpana. ✨
On kyllä käynyt mielessä, että seuraavan kerran kun tulee taas vastaan mies, joka on kaunistellut totuutta (eli 100% tähän mennessä), niin kävelen vaan pois. Ärsyttää tuollainen huijaus ja toisen ajan tuhlaus.
Nämä totuuden kaunistelijat tuntuvat muutenkin elävän somessa ja sohvalla. Itselläni on hakusessa aktiivinen kumppani. En ymmärrä miksi nämä laiskamadot edes laittavat mulle viestiä. Ilmeisesti kroppa miellyttää. Halutaan kuuta taivaalta.
Olen nainen, enkä ymmärrä miten jotkut naiset laittavat alastomia sänkykuvia peitto kaverinaan ja sitten teksti, ettei etsi yhden yön juttuja. Sugar daddyäkö etsii?
Olis ihan hyvä, että esim tinder edellyttäisi reaaliaikaisen kuvan ottamisen vaikkapa kerran kuussa. Siis sellaisen, jossa näkyy koko kroppa ilman filttereitä. Karsiutuisi nuo haaveilijat.
Tai ehkä joku voisi perustaa uuden apin, jonne olisi pakko laittaa uusi kuva esim kerran kuukaudessa. Tulisi vähemmän pettymyksiä. Aina kasvo- ja vartalokuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleen Johanna Tukiainen. Hän filtteröi kuvansa niin tunnistamattomiksi, että deitit juoksevat karkuu hänet nähdessään
En ole hänen deittiprofilinsa törmännyt Tai voi olla mettä olen mutta en ole unnisanut häneksi. - Joistain lehtikuvista olen aatellut, että niissä hän on takuulla luotaantyöntävämmän näköinen näissä kuvissa kuin oikeasti live.na...
Ei Tuksun tarvitse alentua mihinkään deittiprofiileihin. Hän on B-luokan silikonijulkkis ja sellaiset hommaa miehiä sosiaalisesta mediasta. Tuksun kohdalla ei kyse ole mistään laadukkaista miehistä tietenkään, mutta varmasti ottajia ja Kiinan krääsän mekkojen rahoittajia ja rihkamakorujen hankinnassa riittää peräkammarin poikia. Tuksu ei ole päivääkään tehnyt oikeita töitä, mutta on silti matkustellut ympäri maailmaa yli 70 maassa. Jokainen voi päätellä ihan siitä, että kenen rahoilla.
No nykyäänhän monet nuoret naiset elääkin kuin Tuksu. Se vaan ei ollut silloin 20 vuotta sitten mikään normi. Eikä nykyään tarvitse edes olla miesten kanssa fyysisesti tekemisissä. Riitää kun vaan laittaa kuvia kropastaan nettiin niin äijät tunkee rahaa niille naisille vain katsomalla kuvia niin rahaa virtaa. On ne miehet hölmöjä.
Jostain syystä tämä aihe ei lähde lentoon. Onko niin, että suurin osa filtteröi ja huijaa? Ilmankos tuo tinder käy niin työlääksi meille kauniimmille ihmisille. Ja sammakoita tulee vastaan jatkuvalla syötöllä. Mä en millään viitsisi huijata kanssaihmisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan laittaa itsestään todellisuutta nuoremman tai kauniimman/komeamman kuvan. Kuten itsekin olet tehnyt.
Ei laita jokainen. Oma strategiani on laittaa profiiliin kiva kuva, mutta saapua treffeille kuvaa kauniimpana. ✨
Monihan ei tätä taktiikkaa käytä, sillä pelkällä kivalla kuvalla ei välttämättä saa niin hyviä matcheja.
Aika usein naisia ei lopulta haittaa ne pienet erot vaan supliikilla jalat aukeavat pikku vilpistä huolimatta ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Olen pyöreä nainen, ja halusin sen todellakin näkyvän kuvissani. En siedä läskivihaa lähisuhteissani.
Sain kivoja matcheja ja löysin ihanan kumppanin.Yhdellä deitillä oli käytetty nuorennusfiltteriä oikein huolella. Muuten tapasin kuviensa näköisiä ihmisiä.
Hyvän mielen viesti! Mukava kuulla että löysit hyvän kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein naisia ei lopulta haittaa ne pienet erot vaan supliikilla jalat aukeavat pikku vilpistä huolimatta ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Luulenpa että vielä useammin treffit huijaajien kanssa loppuvat hyvin lyhyeen. Elleivät sitten molemmat osapuolet ole huijanneet ja sen puoleen samalla viivalla.
Molemmat sukupuolet yhtä hiljaa? Outoa... Voi kun joku tekisi aiheesta kunnollisen artikkelin. Vaikkapa long play. Tuosta tinderin yms ansaintalogiikasta jne.
Olen mies, ja täytyy sanoa että yllättävän vähän tulee vastaan ainakaan räikeästi harhaan johtavia kuvia naisilla. Muistan lisäksi muutaman hämmentävän tapauksen joissa nainen oli kauniimpi livenä kuin kuvissa!
Yhden asian olen kuitenkin oppinut karvaasti kantapään kautta:
Jos naisella ei ole yhtään kokovartalokuvaa, ja naamakuvat on otettu yläviistosta, niin kannattaa suosiolla siirtyä seuraavaan profiiliin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä käynyt mielessä, että seuraavan kerran kun tulee taas vastaan mies, joka on kaunistellut totuutta (eli 100% tähän mennessä), niin kävelen vaan pois. Ärsyttää tuollainen huijaus ja toisen ajan tuhlaus.
Itsehän poistuin Tinderistä osin tuosta syystä. Noin kymmenet tindertreffit ja vain yksi mies vastasi livenä kuviaan. Muut olivat sitten sellaisia, että vasemmalle olisin huitaissut ja lujaa, jos kuvat olisivat olleet totuudenmukaiset. Aivan täydellistä ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän poistuin Tinderistä osin tuosta syystä. Noin kymmenet tindertreffit ja vain yksi mies vastasi livenä kuviaan. Muut olivat sitten sellaisia, että vasemmalle olisin huitaissut ja lujaa, jos kuvat olisivat olleet totuudenmukaiset. Aivan täydellistä ajanhukkaa.
Pakko udella: nämä miehet joista kirjoitit, minkälaisia kuvia heillä sitten oli? Oliko ne vanhoja, 20kg sitten otettu? Vai otettu ennen kaljuuntumista?
Lähinnä kyselen kun itse useimmiten näen kuitenkin miesten profiileissa edestäpäin hyvässä valossa otettuja kasvokuvia, joten en oikein ymmärrä miten se feikkaus onnistuu...
Vanhoja ja monta kiloa sitten otettuja kuvia. Mitä ihmettä nämä miehet luulevat saavuttavansa tällä huijaamisella? Mua ei kiinnosta nähdä näitä huijareita uudestaan ja on käynyt mielessä koko tinderin poisto vajaan kkn kokemusten perusteella. Tyhmää.
Joskus on käynyt mielessä, että onko osa deitipalvelimien kuvista vain täkyjä, joilla luodaan kuvitelmaa ja fantasiaa meille "tavallisimmille" Tai kun nyt kun foliohattu jo valmiiksi kiristää, niin keitä mahtavat olla he, joiden kuvia on senkin deittisovelluksen mainoksessa, jossa yhdellä kertaa näkee useamman kymmenen ihmsien kasvot; onko heiltä kaikilta saatu lupa siihen? Onko minunkin kuvani mahdollista löytää jostain vastaavasta mainoskuvasta, jos erehdyn kuvani deitipalvelimelle laittamaan. - Mikäpä sen estäisi....