Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytät deittipalvelussa kuvia itsestäsi, jotka eivät pidä paikkaansa?

Vierailija
26.07.2021 |

Kovasti olen ihmetellyt tässä reilun vuoden aikana, mitä olen muutamia deittipalveluja käyttänyt, että miksi niin monella kuvat eivät vastaa todellisuutta? Kuvia tietysti filtteröidään ja käsitellään suht paljon, mutta sitä en tässä tarkoita. Esimerkiksi kuvissa voi olla pitkät hiukset, ja treffeille tulee lyhythiuksinen tai jopa kalju henkilö. Tai kuvissa on suhteellisen ikäisensä näköinen keski-ikäinen, mutta paikalle saapuu huomattavasti vanhemman näköinen henkilö. Ja ehkä pahimpana tietysti se, että kuvien perusteella olen luullut mätsääväni liikunnallisen ja normaalipainoisen henkilön kanssa, mutta paikalle saapuu tämän kaiken vastakohta.

Yritin pitää esimerkit mahdollisimman neutraaleina, jottei tästä tulisi taas mitään sukupuolten välistä syyttelyä. Kaikki edellä mainitut ovat aitoja esimerkkejä ihmisistä (20 kpl), joita olen tavannut nettideittien välityksellä. Suurin osa heistä oli livenä aivan jotain muuta, kuin kuviensa perusteella olisi voinut odottaa. Omat kuvani olivat korkeintaan viikon-pari vanhoja, ilman filttereitä ja imartelevia kuvakulmia.

Ilman sarvia ja hampaita: miksi käytät deittipalveluissa vanhoja/muunneltua totuutta kertovia kuvia itsestäsi?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita sen takia työhakemukseenkaan kuvaa, koska AV:llä valitetaan aina tästä. Haastattelussa ensimmäisenä mäkättäisivät, etten ole yhtään kuvassa olevan näköinen :D

Vierailija
2/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ehkä haluan "muistella" väärällä tavalla sitä aikaa, kun olin vielä omasta mielestä viehättävä. Toki olen sitä kuulemma edelleen, mutta 5 vuotta on pitkä aika keski-ikäisen elämässä..välillä tuntuu, että kaikki on jo ohi. Vanhin kuvani oli siis tuon 5 vuotta vanha, ja muut kuvat 1-2 vuotta vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei filttereitä käyttäisikään niin kyllähän se kuvakulma kannattaa olla kuitenkin hyvä. Vai onko muka parempi ottaa joku alhaalta päin kaksoisleukakuva?

Vierailija
4/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei filttereitä käyttäisikään niin kyllähän se kuvakulma kannattaa olla kuitenkin hyvä. Vai onko muka parempi ottaa joku alhaalta päin kaksoisleukakuva?

Tottakai kuvakulma saa olla imarteleva, mutta kuva olisi kiva olla jostain puolen vuoden sisältä silti.

Vierailija
5/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleen Johanna Tukiainen. Hän filtteröi kuvansa niin tunnistamattomiksi, että deitit juoksevat karkuu hänet nähdessään

Vierailija
7/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus vuosia sitten etsin seuralaistani katseellani ravintolasta. En löytänyt mutta minut yhytti tuiki tuntemattoman näköinen henkilö. Olin yllättynyt ja totesin, etten ikinä olisi häntä tunnistanut. Taisimme juoda yhdet (jotenkin häkellyin enkä saanut kieltäydyttyä), jonka jälkeen tiemme erkanivat. Törmäsiin tähän henkilöön nettipalstoilla samoilla, vanhoilla kuvillaan esiintymässä vielä useampi vuosi tapahtuneen jälkeen. Kuvat oli otetu ennen digikamera-aikoja niiden värisävyistä päätelleen ja arvelin niiden olevan jo tavatessamme yli 10 vuotta vanhoja.

Vierailija
8/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Jorma Pulkkisen kuva profiilissa ja hukun naisten viesteihin 💕💕 Jesus Christus mikä mies!!!😍😍

Vierailija
9/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 47

Vierailija
10/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra 47

Jepulis.

8

Vierailija
11/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Olen pyöreä nainen, ja halusin sen todellakin näkyvän kuvissani. En siedä läskivihaa lähisuhteissani.

Sain kivoja matcheja ja löysin ihanan kumppanin.

Yhdellä deitillä oli käytetty nuorennusfiltteriä oikein huolella. Muuten tapasin kuviensa näköisiä ihmisiä.

Vierailija
12/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä luulen että syy on ihan vaan se että halutaan päästä treffeille ja halutaan maksimoida treffien mahdollisuus. Ajatellaan ehkä että hurmataan sitten persoonallisuudella. Ehkä osa oikeasti kuvittelee edelleen olevansa saman näköinen kuin niissä 30 vuotta vanhoissa armeijakuvissa, mene ja tiedä.

Vierailija
13/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan laittaa itsestään todellisuutta nuoremman tai kauniimman/komeamman kuvan. Kuten itsekin olet tehnyt.

Vierailija
14/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleen Johanna Tukiainen. Hän filtteröi kuvansa niin tunnistamattomiksi, että deitit juoksevat karkuu hänet nähdessään

Mutta eikös se ole tavallaan positiivinen asia? Saat heti alussa selville kyseessä olevan valehtelija. Paljon kamalampaa on kohdata joku tosi herttaisen ja viattoman oloinen tyyppi, joka osoittautuu vasta vuosien päästä täys narsistiksi. Olkaa KIITOLLISIA näistä tyypeistä jotka ovat niin tyhmiä, että paljastavat todelliset ja paskaiset karvansa jo aikaisessa vaiheessa. Tuolla on paljon ovelampiakin kettuja liikkeellä.

Tässä puhuu kokemuksen ääni.

Vierailija
15/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä luulen että syy on ihan vaan se että halutaan päästä treffeille ja halutaan maksimoida treffien mahdollisuus. Ajatellaan ehkä että hurmataan sitten persoonallisuudella. Ehkä osa oikeasti kuvittelee edelleen olevansa saman näköinen kuin niissä 30 vuotta vanhoissa armeijakuvissa, mene ja tiedä.

Itse ainakin näytän nyt paremmalta kuin 30 vuotta sitten. Toki hiukan naururyppyjä on silmäkulmissa ja muutama harmaa hiuskin on ilmaantunut, mutta kokonaisuus on silti nyt parempi kuin silloin, rippikouluikäisenä.

Vierailija
16/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan laittaa itsestään todellisuutta nuoremman tai kauniimman/komeamman kuvan. Kuten itsekin olet tehnyt.

Mutta miksi, kun totuus selviää kuitenkin sitten livenä? 

Vierailija
17/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin näytän nyt paremmalta kuin 30 vuotta sitten. Toki hiukan naururyppyjä on silmäkulmissa ja muutama harmaa hiuskin on ilmaantunut, mutta kokonaisuus on silti nyt parempi kuin silloin, rippikouluikäisenä.

Sinä et ehkä sitten laita vanhaa kuvaa. Mutta aika moni kuvittelee että ei näytä ikäiseltään ja siksi valitsee vanhan kuvan. 30 vuotta nyt oli liioittelua, mutta 5-10 on ihan tavallista.

Vierailija
18/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kertakaikkisen inhottavaa, kun ihmistä ei tunnista niistä deittipalsta kuvista, suosittelenkin jokaisen jättämään nämä yksilöt yksin deiteille heti alkukättelyssä ilman sääliä. Ei normaalit ihmiset käyttäydy noin, kyseessä joku mt-ongelma.

Vierailija
19/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hänen deittiprofilinsa törmännyt  Tai voi olla mettä olen mutta en ole unnisanut häneksi. - Joistain lehtikuvista olen aatellut, että niissä hän on takuulla luotaantyöntävämmän näköinen näissä kuvissa kuin oikeasti live.na...

Vierailija
20/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi, kun totuus selviää kuitenkin sitten livenä? 

Ei kaikki siellä etsi mitään seuraa oikeasti. Testailevat vaan mikä toimii ja mikä ei. Monella on täys feikkiprofiili siellä.