Suositelkaa pikku autoa
Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.
Kommentit (527)
Fordeista olen kuullut huonoa vielä tänäkin päivänä, on se kumma ettei noin iso ja pitkän kokemuksen omaava yhtiö onnistu vieläkään tekemään päätuotteestaan kestävää ja kunnollista, mitä ne on oikein tehneet koko tämän ajan, eivät ole ainakaan opiksi ottaneet virheistään! Ehkä alanvaihto olisi jo soveliain, alkaisivat tehdä vaikka pölyimureita, niistä ainakin voisi sanoa että: "they don't suck..." xD
Pärimää tärinää hengenvaarallista kyytiä, limoa suosittelen mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Citroën 2CV4 tai 2CV6
Dyane on sama, mutta tyylikkäämpi.
Minkä auton ostit? Oletko tyytyväinen?
Toyota Yaris hybrid. Hyvä matka-auto vetää Suomi - Espanja - Suomi välit, kun on vakaa ajettava ja kuluttaa vähän bensaa. Pystyperän ja kaadettavien penkkiä myötä autoon mahtuu todella hyvin myös tavaraa. Kahdelle aikuiselle ihmiselle oikein hyvä auto. Ja varsinkin Espanjassa pyöriessä hyvä saada parkkiin pienten ulkomittojen + takakameran ansiosta. Bensakulutus on 4-5 litran väliin 100 km.
Yaris tai fiat 500 tai joku yhtä pieni kottero kuin Sannan pakarat
Vierailija kirjoitti:
Fordeista olen kuullut huonoa vielä tänäkin päivänä, on se kumma ettei noin iso ja pitkän kokemuksen omaava yhtiö onnistu vieläkään tekemään päätuotteestaan kestävää ja kunnollista, mitä ne on oikein tehneet koko tämän ajan, eivät ole ainakaan opiksi ottaneet virheistään! Ehkä alanvaihto olisi jo soveliain, alkaisivat tehdä vaikka pölyimureita, niistä ainakin voisi sanoa että: "they don't suck..." xD
Kyllä oikea Ford eli amerikassa valmistettu v8 koneella on todella kestävä ja hyvä auto. Eurooppalaiset föörtit on huonompia.
nissan micra -96 on hyvä. halpa ja pieni auto.
ei tarvitse ajaa velkaksi autolla kuten moni ajelee.
eräs bemarin kuski näytti minulle keskisormea kun ohitti minut.
muutaman kilometrin pääsää kaveri peukalo pystyssä. pyytämässä kyytiä.
kyllä nyt kelpasi micran kyyti. kun oli pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo osti vuoden 2017 Opel Karlin, ajettu alle 50.000 km. Ihan napakan tuntuinen kaupunkiajoon.
M54
Pitääpä tutkia tuo vaihtoehto.
1.0 litrasessa oli uutena jo öljy vuotoja, en suosittele.
Myös Karlien ''automaatti'' on kuulemma erittäin hirvittävä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota yaris on hyvinkin näppärä ja toimiva. Automaattina ja hybridinä täydellinen kaupunkiauto.
Mutta tolkuttoman ruma, kuten Toyotat yleensäkin.
Sillä nyt ei niin väliä, miltä auto näyttää, kun tärkeintä on se, että se toimii ja sillä pääsee varmasti paikasta toiseen. Siis jos auto pitää välttämättä olla, ettei sitä hankita vain joksikin näyttelyvehkeeksi ja statukseksi, jonka takalasiin liimataan köyhät kyykkyyn tarra.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin ne ovat onnistuneet täystyöllistämään korjaamot ja varaosakauppiaat. Ei autoteollisuuden pääprioriteetti suinkaan ole valmistaa sata vuotta kestäviä, viattomina tai vähävikaisina pysyviä autoja, vaan tuottaa mahdollisimman paljon kuluttamista lisääviä kulkupelejä kaiken näköisille ihmisille, joilla vaan tilillä saldoa riittää ostelemaan ja korjauttamaan koko ajan. Tehtaissa valmistetaan ja pajoilla sitten korjataan kaikkea särkynyttä.
Jos yksin ajelet, niin eikö silloin riitä Fortwo, jollaisella pitsakuskit kaahailevat. Kauppakassit siihen repsikan jakkaralle. On pieni ja mahtuu melkein rakoon kuin rakoon parkkiin.
90-luvun Ford Fiesta.
Luotettavia, helppokorjattavia, vievät vähän pensaa, mahtuvat joka parkkipaikkaan, tilavia kooltaan, niin ja halvat varaosat.
tjipptjipp kirjoitti:
90-luvun Ford Fiesta.
Luotettavia, helppokorjattavia, vievät vähän pensaa, mahtuvat joka parkkipaikkaan, tilavia kooltaan, niin ja halvat varaosat.
ja perifoordilaiseen tapaan sitä korjaamista kyllä riittääkin...
Tää on kai jo monesti sanottu. Osta Toyota tai Nissan. Ruostesuojaa se heti uutena. Ranskalaiset voit jättää kauppaan. Japsit ei tarjoa mitään elämyksiä, mutta eivätpä tarjoa mitään ikäviä yllätyksiäkään.
Myös Fordia ja VW voisin itse harkita, jos haluaa hiukan parempia ajo-omonaisuuksia. Nämä eivät ole kyllä yhtä viattomia kuin japsit. Varsinkaan VW.