Suositelkaa pikku autoa
Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.
Kommentit (527)
Hands down kaupunkiajoon Toyota Yaris. Otat vielä peruutuskameralla, niin saat keskustassa sellaisiin rakoihin parkkiin, että ovat city-maastureiden omistajat ihmeissään. Luksusta ei saa, mutta luotettava, näppärä ja kiva peli, joka ei jätä tielle. Se on ehkä vähän niin kuin stereotyyppinen japanilainen työntekijä, tosi tunnollinen, mutta muuten aika hajuton ja mauton.
Jos vähän persoonallisempaa kaveria hakee, niin löytyyhän noita mini coopereita yms. Itse en tykännyt.
Mutta ostat minkä tahansa uuden pikkuauton hintaluokassa 19 000 – 24 000 euroa, niin todennäköisesti hoitaa luotettavasti tehtävänsä päästä paikasta A paikkaan B. Lisävarusteet ja muut on sitten siihen päälle ekstraa omien meiltymysten mukaan.
Ford miehet ei pääse taivaaseen ja Fiat miehillä on jo maanpäällinen helvetti. Kaikki autot muuttuu lopulta Opeleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nissan micra ei ole mikään auto, mutta näpsäkkä ja luotettava.
Auton määritelmään mulle kuuluu, että pystyy ajamaan moottoritiellä.
Kyllä sillä hyvin pystyy ajamaan moottoritiellä sen 120km/h kun rajoitusten mukaan saa. Eri asia on jos pieni pippeli ja iso ego eivät sovi Micraan.
Skoda Fabia, ainakin hyvä hinta-laatusuhde, jos ei ehkä niin silmää miellytä (vaikka sekin on ihan katsojan silmissä, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei).
Enää ei uusia valmisteta, mutta jos satut löytämään kohtuudella ajetun VW Up! 1.0 TSI:n, niin siinä on pieni auto jossa voimaa piisaa mukavasti. Todellakin kevyt auto, pieni kääntösäde (helppo pysäköidä ja pyöritellä) ja lähtee ihan kivasti liikkeelle ja ohittaakin pystyy turbon ansiosta. Kulutus silti erittäin kohtuullinen.
Picasso -mallinimi kuuluu Citroenille, ainakin Citroen Xsara Picasso.
Kian pienin malli on Picanto.
Rio on seuraavaksi pienin Kia, mutta sen verran jo isompi, tilavampi ja parempi ajettava, että voi suositella. Autojen myyntitilastoissa myös hyvin suosittu malli, Kian eniten myyty malli.
Jouko kirjoitti:
https://www.mattel.com/products/hot-wheels-premium-collector-assortment…
Tästä vaikka luotettava Hotwheels Honda Jazz :D
https://m.media-amazon.com/images/I/61xazfMtSvL._AC_SY550_.jpg
Vierailija kirjoitti:
Honda Jazz 7 Speed lootalla ollut jo 15 vuotta. Ei edes yhtään lamppua palannut. Ei koskaan yli 6l/100km vaikka täys lasti.
Takapenkit kaatuu, saa kyytin vaikka pesukoneen.
Toyota Yaris on vetelä, Honda Jazz jämerä.
Järkiauto!
Minä yläpeukutan Hondia, ihan periaatteesta.
Itsellä ollut 5 Accordia aikavälillä 1983-2009, melkein uusina ostettuja . Kaikki hyviä ja ongelmattomia jos ruostesuojaa ja huoltaa auton asiallisesti.
Ei välttämättä Vehossa, silloin aikoinaan kun Hondia myytiin siellä, vaan pienemmällä toimijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nissan micra ei ole mikään auto, mutta näpsäkkä ja luotettava.
Auton määritelmään mulle kuuluu, että pystyy ajamaan moottoritiellä.
Kyllä sillä hyvin pystyy ajamaan moottoritiellä sen 120km/h kun rajoitusten mukaan saa. Eri asia on jos pieni pippeli ja iso ego eivät sovi Micraan.
Entäpä naisen ajamana, mikä isoa ja mikä pientä?
Kasvaako vai kutistuuko jokin, ja jos, niin mikä?
Ostin kolme vuotta sitten C3-sitikan. Maksoin 1800 euroa…. Kolmesti katsastettu - aina läpi ekalla. Huippu hyvä kaupunkikärry
Suosittelisin kyllä mielummin lukemaan puolueettomia ammattilaisten laatimia testejä. Vaikka eläkeläiset rakastaa toyotaa niin tosiasia on että toyota-laatu jäi jonnekin 90-luvulle. Toyota on testijumbo[/quote]
Jos puhutaan eläkeläisten rakkaudesta autoon, niin minä kai sitten rakastan Jaguar XF kolmen litran kuusipyttyistä tuplaturbodieseliä.
Hän on ollut huushollissa jo kohta 13 vuotta.
Eikä suhde ole laimentumaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Ford miehet ei pääse taivaaseen ja Fiat miehillä on jo maanpäällinen helvetti. Kaikki autot muuttuu lopulta Opeleiksi.
Millos tämä on muuttunut? Kyllä minulle luvattiin, että Fordillakin pääsis taivaaseen samasta syystä kuin Fiatillakin. Meilla on ollut talossa 2-3 Fordia viimeiset 30 vuotta, ajattelin, että pitäis jo Pietarille riittää.
Mut oli minulla joskus yks Toyotakin. Sen perään törmäsi Ford. Toyota oli aaltopellillä kuskin oveen asti - Fordista meni umpio.
Mut Opeleilla toi homma menee edelleen just noin.
Vierailija kirjoitti:
Hands down kaupunkiajoon Toyota Yaris. Otat vielä peruutuskameralla, niin saat keskustassa sellaisiin rakoihin parkkiin, että ovat city-maastureiden omistajat ihmeissään. Luksusta ei saa, mutta luotettava, näppärä ja kiva peli, joka ei jätä tielle. Se on ehkä vähän niin kuin stereotyyppinen japanilainen työntekijä, tosi tunnollinen, mutta muuten aika hajuton ja mauton.
Jos vähän persoonallisempaa kaveria hakee, niin löytyyhän noita mini coopereita yms. Itse en tykännyt.
Mutta ostat minkä tahansa uuden pikkuauton hintaluokassa 19 000 – 24 000 euroa, niin todennäköisesti hoitaa luotettavasti tehtävänsä päästä paikasta A paikkaan B. Lisävarusteet ja muut on sitten siihen päälle ekstraa omien meiltymysten mukaan.
Ostin perheen nuorisoa varten (ja omia satunnaisia lähikauppareissuja) kaupunkiajoon vm 2019 Toyota Yaris hybridi automaatin reilu vuosi sitten, ja se on ollut aivan älyttömän näppärä ja mukava. Peruutuskamerat ja muut modernit systeemit tekevät käytöstä niin helppoa ja mukavaa, etten ymmärrä mitä muuta kaupunkipikkuautolta voisi enää toivoa. No, ehkä se ei ole mitenkään hienon näköinen useimpien mielestä, mutta minulle sillä ei ole merkitystä. Ja on muuten halpaa ajamista!
Pari kertaa olen ajanut sillä myös moottoritiellä ja ihan hyvin sekin onnistui. Satojen kilometrien matkaan valitsen sitten kyllä toisen perheemme isommista autoista. Mutta eihän pikkuautoja matka-ajoon ostetakaan.
Saat Mii ehdottomasti tukeva ja laadukas, perheessä myös pari vuotta tuoreempi (2 v) Kia Picasso. Paljon huonompi tuntuma kovissa nopeuksissa ja talvikeleillä. Mii nuorison käytössä, Kia vain pakon edessä, eivätkä kyllä nuoret sillä ajosta tykkääkään. Oli pettymys, ois pitänyt ostaa toinen Seat.