Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on sinulle ns. dealbreaker puolison valinnassa?

Vierailija
05.08.2014 |

Eli mikä on sellainen asia, joka kokonaan tekee miehestä tai naisesta no-no -tapauksen, vaikka muuten olisi kiinnostava? Unohdetaan tällä kertaa kirvesmurhaajat ja muu rikollinen toiminta, ja keskitytään sellaiseen, mikä on laillista, ja mikä ei ehkä jotakuta muuta häiritse ollenkaan.

Oma lista:
- tupakointi (en voi edes kuvitella suutelevani tupakoitsijaa)
- hyvin eläinrakas/omistaa kotieläimiä (ainakaan vakavaan suhteeseen en voisi alkaa, koska olen pahasti allerginen, ja olisi kohtuutonta vaatia toista luopumaan lemmikeistä)
- hyvin ehdoton jossain tietyssä asiassa, oli kyse sitten uskonto, uskonnottomuus, veganismi tai muu maailmankatsomukseen suuresti vaikuttava asia, jota en jaa (en jaksa ehdottomuutta)

Miten sinä?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo mies, mutta nämä on ehdottomia:

- tupakointi (olen pahasti allerginen)

- maatila, jossa on tuotantoeläimiä (olen allerginen ja miehen työvaatteet olisivat ongelma), viljatila olisi ok

- lemmikkieläimet (allergia)

- sovinisti (uskon, että kovin paha sovinisti ei edes tunne vetoa minuun)

- holtiton rahankäyttö (luottotietojen menetys ei olisi ongelma, jos olisi ottanut opikseen)

Ulkonäön, uskonnon, palkan, koulutustason, harrastusten ym. suhteen mulla ei ole mitään ehdottomuuksia.

Vierailija
42/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:47"]- ei kissaa

- elämäntapojen pitää sopia yhteen: olen itse erittäin urheilullinen ja syön terveellisesti. Arvostan kaunista vartaloa ja teen töitä sen eteen. Liikkumaton sohvaperuna joka tykkään kermapastasta ja pizzasta liikaa ei olisi valitani...Kyykkytankoa tulee rakastaa kuten puolisoaan.

- mutta rankka työ vaatii rankat huvit. Rakastan juhlimista ja kavereiden kanssa viihtymistä yössä

- olen itse avarakatseinen, sosiaalinen ja hyväkäytöksinen ja odotan sitä myös kumppaniltani.

[/quote]

Mtn tämä ansaitsee nämä alapeukut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:14"]

Haluaa yhteisiä lapsia. Mielenterveysongelmat. Liiallinen alkoholin käyttö, tupakka(voin sietää satunnaispolttelua), holtittomuus missä tahansa asiassa: raha, seksi, elämänhallinta. Haluaa heti muuttaa yhteen ja vakiintua - siis epätoivoinen. Huonot elämäntavat.

[/quote]

Mitä vikaa on mielenterveysongelmaisessa? ei se sairaus ole koko ihminen. Itsellä pakko-oireinen häiriö.

Vierailija
44/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä löytyy kun oikein alkaa miettiä:

-tupakointi

-tuhlaavaisuus (en vaan voi sietää tolkutonta rahankäyttöä ja suunnittelemattomuutta)

-kännääminen, alkoholia saa kuitenkin käyttää, mutta muut päihteet ihan ehdoton no-no

-liikkumattomuus, sohvaperuna ei sovi mulle. pitää myös olla kiinnostunut urheilusta viihteenä, se on mielestäni vähän ämmämäistä jos miestä ei kiinnosta urheilu

-kouluttamattomuus, ei tarvii olla tohtori mutta jospa nyt kuitenkin jotkut ammattiopinnot löytyisivät

-ruoan suhteen nirsot, tämäkin minusta ämmämäinen piirre. Olisi silti hyvä, että miehellä olisi jonkinlainen ymmärrys ravitsemuksesta, koska pääsääntöiset roskaruokailijat jätän kyllä väliin.

-asennemaailma: rasistit ja muut asennefanaatikot hus pois, mjaa liikuntafanaatikko saa olla

Tässä varmaan oleellisimmat. Ja nyt kun luen tuota listaa, niin ihmettelen, miten tuosta seulasta on joku saattanut kävellä läpi. Ja kuitenkin vietän kohta 10-vuotishääpäivää.

Vierailija
45/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kiinnostumaan kenestäkään, joka on naimisissa tai seurustelee. Minulle se on todellakin este eikä vain hidaste.

Vierailija
46/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti.

Juntti.

Örveltää liikaa viinan kanssa.

Liian nössömäinen, ei tarpeeksi miehekäs ulkoisesti ja sisäisesti

KÖYHÄ! (Tämä koska seurustelin kaksi vuotta pahasti velkaantuneen miehen kanssa, jolla oli tili välillä täysin nollilla. Ei enää ikinä halua olla maksaja ja avustaja aikuiselle miehelle.)

Vierailija
47/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-alkoholismi

-se, ettei treenaa tavoitteellisesti pl.kilpakävely, kuulantyöntö, keihäänheitto, pesäpallo, voimanosto, kestävyysjuoksu, tosin en tiedä harrastaako kukaan aikuisena edes noita ensimmäisinä lueteltuja. Olen itsekin himotreenaaja, joten en pidemmän päälle jaksaisi katsella ihmistä, jolla ei ole samanlainen elämäntyyli. Nuo tietyt lajit poissuljettu taas ulkonäkösyistä, eli olen myös aika pinnallinen. Pidän komeista miehistä.

-gootti-/hevari- tai rockabillytyylinen pukeutuminen

-liiallinen kiinnostus tietotekniikkaan, erikoisempaan kirjallisuuteen tai taiteeseen

-kiinnostus autoihin

Vierailija
48/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:33"]- tupakoimaton

- absolutisti tai erittäin harvoin juova

- eläin- ja lapsirakas

- perhekeskeinen, ei halua matkustella "poikien kanssa", tahtoo viettää aikaa perheen kanssa

- rauhallinen, joustava, huumorintajuinen, miellyttävä luonne

- luontoa rakastava ulkoilmaihminen

- ei ole itserakas tai itsekeskeinen, laittaa perheen edun omansa edelle ja on valmis tekemään myös uhrauksia

- luotettava, ei ole koskaan pettänyt ketään eikä myöskään valehtele suurista tai pienistä asioista, pitää lupaukset

- ei ole ostanut seksiä eikä hyväksy seksikauppaa

- ei ole väkivaltahistoriaa

- ei ole rahan perässä juokseva tai omaisuutta arvostava

[/quote]

Tässä kysyttiin dealbreakereitä. Sinä siis ET halua miestä, jolla on kuvailemasi ominaisuudet?

[/quote]

No voi jestas sentään, kylläpä olikin hirveä moka!

Käännetään sitten, jotta sinäkin ymmärrät:

- tupakoi

- juo alkoholia (useammin kuin pari kertaa vuodessa)

- ei pidä eläimistä tai lapsista

- ei ole perhekeskeinen, tahtoo viettää aikaa "poikien kanssa"

- kiivas, joustamaton, huumorintajuton, epämiellyttävä luonne

- ei pidä luonnosta eikä viihdy ulkona

- itserakas ja itsekeskeinen, laittaa itsensä muiden edelle ja odottaa toisilta uhrauksia

- epäluotettava, on pettänyt aiempaa kumppaniaan, valehtelee, antaa tyhjiä lupauksia

- on ostanut seksiä, pitää seksikauppaa hyväksyttävänä eikä näe siinä moraalisia ongelmia

- omaa väkivaltaisen historian

- juoksee rahan perässä ja arvostaa omaisuuden keräämistä

Helpottiko?

Vierailija
49/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:30"]

-liikkumattomuus, sohvaperuna ei sovi mulle. pitää myös olla kiinnostunut urheilusta viihteenä, se on mielestäni vähän ämmämäistä jos miestä ei kiinnosta urheilu

...

-asennemaailma: rasistit ja muut asennefanaatikot hus pois, mjaa liikuntafanaatikko saa olla

[/quote]

Alkoi naurattamaan, tiedätkös, ketkä sitä penkki- ja muuta urheilua kaikkein eniten fanittavat? Persumiehet, ylivoimaisesti, ja heidän joukossaan löytyy myös tuota ajattelua, että urheilusta kiinnostumaton mies on ämmämäinen ja todennäköisesti myös homoseksuaali.

Haet perusäijää, mutta et persuäijää.

Totta kai kriteerinsä kullakin.

Vierailija
50/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:30"]

Että osaa puhua suomea kunnolla, eli käyttää mieluummin vaikka ilmaisua "ehdoton vaatimus" kuin Sinkkuelämästä opittua "dealbreakeriä". Yök.

[/quote]Olen todella pahoillani! En ole suomen kielinen. Olen opiskellut suomea yhdeksän vuotta, mutta siitä on jo aikaa. Sinkkuelämää en ole ikinä katsonut. Pahoittelen, että aiheutin sinulle tuskaa :)

-ap

Vierailija
51/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:05"]

-alkoholismi

-se, ettei treenaa tavoitteellisesti pl.kilpakävely, kuulantyöntö, keihäänheitto, pesäpallo, voimanosto, kestävyysjuoksu, tosin en tiedä harrastaako kukaan aikuisena edes noita ensimmäisinä lueteltuja. Olen itsekin himotreenaaja, joten en pidemmän päälle jaksaisi katsella ihmistä, jolla ei ole samanlainen elämäntyyli. Nuo tietyt lajit poissuljettu taas ulkonäkösyistä, eli olen myös aika pinnallinen. Pidän komeista miehistä.

-gootti-/hevari- tai rockabillytyylinen pukeutuminen

-liiallinen kiinnostus tietotekniikkaan, erikoisempaan kirjallisuuteen tai taiteeseen

-kiinnostus autoihin

[/quote]

Mikä autoissa on paha? Ihan näin mielenkiinnosta. Miehiä pääsääntöisesti kiinnostavat erilaiset koneet ja tekniset laitteet. Siksi jo pikkupojat rakentelevat legoilla, mecanoilla ja leikkivät autoilla. Auto on yksi tekninen laite muiden joukossa.

Ja voin sanoa näin miehenä, että valtaosaa miehiä autot kiinnostavat ainakin jossain määrin. Liikenteessä näkee erittäin paljon audeja, bemareita ym. teknisesti hienoja "ei aivan perusautoja". Jos miehiä ei kiinnostaisi autot ollenkaan, niin he varmaan ajaisivat kaikki Fiat Puntoilla.

Vierailija
52/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:30"]

...

[/quote]

Alkoi naurattamaan, tiedätkös, ketkä sitä penkki- ja muuta urheilua kaikkein eniten fanittavat? Persumiehet, ylivoimaisesti, ja heidän joukossaan löytyy myös tuota ajattelua, että urheilusta kiinnostumaton mies on ämmämäinen ja todennäköisesti myös homoseksuaali.

Haet perusäijää, mutta et persuäijää.

Totta kai kriteerinsä kullakin.

[/quote]

Huomasit varmaankin tarkemmalla lukemisella etten hae minkäänlaista miestä, sillä mies löytyy jo. Valitettavasti en osaa ottaa kantaa siihen mikä mieheni puoluekanta on, sillä hän ei tee minulle tiliä äänestämisistään. Ehkä hän äänestää persuja, ehkä ei. Sen verran hän on kuitenkin Kataista arvostellut, ettei varmaankaan Kokoomuksen miehiä ole. Eikä mies toisaalta myöskään myhissyt tyytyväisyyttään silloin kun persujen "jytky" oli selviö. 

Vierailija
53/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-narsismi

-alkoholin liikakäyttö, tai alkoholismi

-muiden päihteiden väärinkäyttö

-päihderiippuvuus

-väkivaltaisuus

-jekyll&hyde-mies, eli ihana selvänä, aggressiivinen humalassa

-pettäminen tai väkivaltaisuus aiemmissa suhteissa

-junttimaisuus, eli sivistymätön ja/tai huonotapainen

-vakavat (mielen)terveysongelmat suhteen alussa

Vierailija
54/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:52"]

Ja voin sanoa näin miehenä, että valtaosaa miehiä autot kiinnostavat ainakin jossain määrin. Liikenteessä näkee erittäin paljon audeja, bemareita ym. teknisesti hienoja "ei aivan perusautoja". Jos miehiä ei kiinnostaisi autot ollenkaan, niin he varmaan ajaisivat kaikki Fiat Puntoilla.

[/quote]En ole edellinen, vaan ap, ja minullekin miehen autoharrastus olisi jotenkin epätoivottava asia. Ei este suhteelle, mutta alkukiinnostusta vähentävä asia. Onneksi omani ei ole autoista juurikaan kiinnostunut - pääasia että automme vastaa tarpeitamme, on turvallinen ja mukavakäyttöinen, helppohoitoinen ja saahan se toki kivan näköinenkin olla. Mutta se on väline, jota käytetään siirtymisessä paikasta A paikkaan B, ei mikään harrastus. 

-ap

Vierailija
55/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on silminnähden lyhyempi kuin minä.

Epäluotettavuus ja epärehellisyys

Huono huumorintaju

Ei välitä perheestä

Muutenkin jos elämänarvot poikkeaa suuresti omistani, niin onhan se selvä että ei voi olla yhteistä elämää.

Vierailija
56/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tupakointi

- liian monta miestä kokeillut

- vetovoiman puute

Vierailija
57/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti, väkivaltainen ja fanaattinen uskovainen.

Vierailija
58/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:59"]

[/quote]En ole edellinen, vaan ap, ja minullekin miehen autoharrastus olisi jotenkin epätoivottava asia. Ei este suhteelle, mutta alkukiinnostusta vähentävä asia. Onneksi omani ei ole autoista juurikaan kiinnostunut - pääasia että automme vastaa tarpeitamme, on turvallinen ja mukavakäyttöinen, helppohoitoinen ja saahan se toki kivan näköinenkin olla. Mutta se on väline, jota käytetään siirtymisessä paikasta A paikkaan B, ei mikään harrastus. 

-ap

[/quote]

En ymmärrä miten voit määritellä, että mikä on harrastus kenellekin? Ihan sama kuin mä menisin heppatytölle, että hevonen on  eläin eikä kenenkään mielihyvää tyydyttämään tarkoitettu harrastusväline.

Auto voi olla harraste siinä missä mikä tahansa muukin. Olennaista autoharrastuksessa on yleensä se fiilis minkä ajamisesta saa vrt. uudet autot, nostalgiset muistot vanhoista autoista, sekä auton entisömisessä nähtävä oman käden jälki.

Suomen suosituimmalla autoharrastusfoorumilla on 31000 rekisteröitnynyttä käyttäjää. Tämän lisäksi lähes jokaisella automerkillä on omat keskustelupalstansa. Autoharrastajia on toisinsanoen suomessa satoja tuhansia, joten kyllä auto voidaan harrastusvälineeksi luokitella. Monelle ihmiselle, varsinkin miehelle auto on muutakin kuin paikasta A->B liikkumisväline

Vierailija
59/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:37"]

Niin ja peruskäytöstapojen puute, esim. Ei kättele, ei katso silmiin, ei avaa ovea naiselle, kaikki nämä mitä kuuluu hyvään kotikasvatukseen! En jaksa enää yhtään junttia kouluttaa!

-17

[/quote]

Suomessa mammat eivät enää kouluta aikuisia ihmisiä ja nuo asiat opitaan yleensä aikuisiässä. Harmi ettei sulle käy muut kuin kotikasvatuksen saaneet.

Vierailija
60/117 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:59"]

-ap

[/quote]

En ymmärrä miten voit määritellä, että mikä on harrastus kenellekin? Ihan sama kuin mä menisin heppatytölle, että hevonen on  eläin eikä kenenkään mielihyvää tyydyttämään tarkoitettu harrastusväline.

Auto voi olla harraste siinä missä mikä tahansa muukin. Olennaista autoharrastuksessa on yleensä se fiilis minkä ajamisesta saa vrt. uudet autot, nostalgiset muistot vanhoista autoista, sekä auton entisömisessä nähtävä oman käden jälki.

Suomen suosituimmalla autoharrastusfoorumilla on 31000 rekisteröitnynyttä käyttäjää. Tämän lisäksi lähes jokaisella automerkillä on omat keskustelupalstansa. Autoharrastajia on toisinsanoen suomessa satoja tuhansia, joten kyllä auto voidaan harrastusvälineeksi luokitella. Monelle ihmiselle, varsinkin miehelle auto on muutakin kuin paikasta A->B liikkumisväline

[/quote]

Ei tässä ole harrastusta määritelty, vaan kirjoittaja ei pidä autoharrastajista. Ehkä siksi, että ne ymmärtää vähän huonosti kirjoitettua kieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi