Mikä asia on sinulle ns. dealbreaker puolison valinnassa?
Eli mikä on sellainen asia, joka kokonaan tekee miehestä tai naisesta no-no -tapauksen, vaikka muuten olisi kiinnostava? Unohdetaan tällä kertaa kirvesmurhaajat ja muu rikollinen toiminta, ja keskitytään sellaiseen, mikä on laillista, ja mikä ei ehkä jotakuta muuta häiritse ollenkaan.
Oma lista:
- tupakointi (en voi edes kuvitella suutelevani tupakoitsijaa)
- hyvin eläinrakas/omistaa kotieläimiä (ainakaan vakavaan suhteeseen en voisi alkaa, koska olen pahasti allerginen, ja olisi kohtuutonta vaatia toista luopumaan lemmikeistä)
- hyvin ehdoton jossain tietyssä asiassa, oli kyse sitten uskonto, uskonnottomuus, veganismi tai muu maailmankatsomukseen suuresti vaikuttava asia, jota en jaa (en jaksa ehdottomuutta)
Miten sinä?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:16"]Muiden ihmisten terve kunnioittaminen
[/quote]
LOL reps hahahha Lmao
Se ainakin jos ämmä äänestäisi vihreitä tai vasemmistoa. En nimittäin ikinä voisi jakaa elämääni mielenvikaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:16"]Muiden ihmisten terve kunnioittaminen
[/quote]
No tuskin kukaan moisen hirviön kanssa haluaisi seurustella...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:14"]
Haluaa yhteisiä lapsia. Mielenterveysongelmat. Liiallinen alkoholin käyttö, tupakka(voin sietää satunnaispolttelua), holtittomuus missä tahansa asiassa: raha, seksi, elämänhallinta. Haluaa heti muuttaa yhteen ja vakiintua - siis epätoivoinen. Huonot elämäntavat.
[/quote]
Mitä vikaa on mielenterveysongelmaisessa? ei se sairaus ole koko ihminen. Itsellä pakko-oireinen häiriö.
[/quote]no, riippuu vähän mt-ongelmasta mutta raskasta on elää ihmisen kanssa jonka elämää ja oloa lääkkeet säätelee, karuja kokemuksia siis. En jaksa alkaa enää kenenkään olkapääksi, terapeutiksi tai hoitajaksi.
Tupakointi, huumeet, alko- ja mt-ongelmat, junttius, ruma naama, liian pieni penis, lyhyys (180cm on sopiva mutta ei ehdoton), liikkumattomuus, joustamattomuus, huonot käytöstavat, jatkuva oman erinomaisuutensa ja paremmuutensa korostaminen, luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja saarnaa muille kuin olisi guru, narsismi, liika yrittäminen eli ei osaa ottaa rennosti ihmissuhteissa, huono itsetunto, vahva psyykelääkitys, huomattava ylipaino, huomattava siivottomuus kaikilla elämänalueilla, henkinen velttous, epämiellyttävä haju. Sen sijaan minua ei häiritse jos hänellä on esim. ruumiillinen vamma, joko synnynnäinen tai onnettomuuden seurauksena, tai se että jokin asia on hänelle intohimoisen tärkeä ja vie aikaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:17"]
Tupakointi, reipas alkoholinkäyttö (sekä jatkuva tissuttelu että viikonloppuisin humalaan juominen).
[/quote]
+ yleinen avuttomuus ja autottomuus. tupakointia olen yrittänyt sietää, kun on ollut muuten niin jees tyyppi (joku joskus.) Mutta kun ei, niin ei. Ei siitä vaan mitään tule, vihaan kun mies menee tasaisin väliajoin parvekkeelle.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 05:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:17"]
Tupakointi, reipas alkoholinkäyttö (sekä jatkuva tissuttelu että viikonloppuisin humalaan juominen).
[/quote]
+ yleinen avuttomuus ja autottomuus. tupakointia olen yrittänyt sietää, kun on ollut muuten niin jees tyyppi (joku joskus.) Mutta kun ei, niin ei. Ei siitä vaan mitään tule, vihaan kun mies menee tasaisin väliajoin parvekkeelle.
[/quote]
+ sotkuinen koti, piheys... pienet lapset aiemmasta suhteesta. lapsi ei ole koskaan plussaa, mutta etenkin jotkut parivuotiaat ovat aivan liian tuore muistutus eksästä, aivan liian rajoittava asia ja muutenkin vain... ei. kun en ole mikään lapsifani niin en ole.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:30"]
Että osaa puhua suomea kunnolla, eli käyttää mieluummin vaikka ilmaisua "ehdoton vaatimus" kuin Sinkkuelämästä opittua "dealbreakeriä". Yök.
[/quote]ehdoton vaatimus ja dealbreaker eivat tarkoita samaa.....dealbreaker on esim positiivinen taikka negatiivinen juttu joka muuttaa lopputuloksen taikka vaikuttaa siihen voimakkaasti. " It was a deal breaker" eli jonkinlainen paatos tuli asiasta.....ei suinkaan vaatimus ( demand )......
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:12"]
[/quote
LOL reps hahahha Lmao
[/quote]Suomenna lol ja lmao. Vai osaatko?
Remu Aaltosen luokkaa oleva rumuus
Runsas tupakointi, härskit tai inhottavat jutut, big spender-tyyli, vakavat sairaudet tai vammat, täysin vastakkaiset mielipiteeet mm. politiikassa, Jeesuksen liika fanittaminen.
- tyhmyys
- tupakointi, alkoholismi, huumeet
- ei mitään koulutusta
- rakastaa autoaan enemmän kuin minua
- rasismi
- sovinismi
- ei pidä lapsistani
- pihiys (sopiva nuukuus ok)
- ei lue ikinä kirjoja
- asuu äitinsä kanssa
- merkittävä ylipaino
- tärkein: ei vain ole kipinää
Mulla on jo kyllä mies..
Hah, mullakin oli lista ja mies täytti ne kaikki. Se vetovoima vaan jotenkin vei, nyt jo vuosia yhdessä.
-luottotiedot menny
-saamattomuus
-rasismi, sovinismi, yltiöisänmaallisuus ja muut vähäisen älyn merkit
- normaalien käytöstapojen puute, junttius
- epäsiisteys
- sivistyksen puute, ahdasmielisyys
Äitinsä kuva tatuoituna ihoon.
Oikeasti, törmätty on.
Olen naisista kiinnostunut mies, mutta vastaan silti näin mielenkiintoiseen kyselyyn. Dealbreakereita:
Liika hömppäviihteen kulutus. Ei haittaa, jos katselee saippiksia ym. silloin tällöin. Mutta olen seurustellut aikaisemmin julkkisjuoruja fanittaneen naisen kanssa, keskustelut hänen kanssaan olivat tuskallisia.
Älyllinen kiinnostumattomuus ja yleissivistymättömyys. On tosi vaikea käydä kunnon keskustelua ihmisen kanssa, joka ei osaa sijoittaa Israelia kartalle.
Liika fanaattisuus esimerkiksi poliittisten aatteiden kanssa ja siihen liittyvä suvaitsemattomuus. Naisissa on paljon vihervasemmistolaisia, joilla on jonkinlainen itse keskitty omaan aatteeseen liittyvä lähetysmissio. Yleensä tähän liittyy suuri pinnan alta löytyvä suvaitsemattomuus ja halveksunta esimerkiksi kokoomuslaisia tai uskovia kohtaan. Todella rasittavaa keskustella "käännyttäjän" kanssa.
Viimeisestä kohdasta saankin sitten näin naisfoorumilla runsaasti lokaa niskaani: Liian kevytkenkäinen aikaisempi seksielämä. En nyt odota näin vuonna 2014, että aikuinen nainen olisi neitsyt tavattaessa, mutta minun täytyy olla rehellinen itselleni ja tunnustaa, että pitkäaikainen suhde sängystä toiseen aikaisemmin hyppineen naisen kanssa ei vain ajatuksena sytytä lainkaan. Vakaissa parisuhteissa aikaisemmin viihtynyt nainen kuulostaa niin paljon paremmalta vaihtoehdolta, että odotan mieluummin sellaista.
Nämä siis liittyvät ihan puhtaasti siihen tilanteeseen, kun etsin itselleni pysyvää kumppania vaimoksi asti. Kaverina pystyn olemaan millaiselle ihmiselle tahansa.
Onpahan listoja. Itse en ehkä kehtaisi laittaa sanaa "joustamattomuus" samaan viestiin kilometrinpituisen vaatimuslistan kanssa.
Aloitusviestissä taidettiin puhua laillisista dealbreakereista. On vähän vaikea keksiä mikä olisi ehdoton ei, mutta kuitenkin laillista. Varmaan epäluotettavuus. Muuten vaikea keksiä mitään yksittäistä asiaa, kokonaisuus ratkaisee.
Mutta minä olenkin epätoivoinen sinkku.
-alkoholin tai muiden päihteiden liiallinen/runsas käyttö
-yksinkertainen, ei tartte nero olla mutta ainakin perusfiksu ja perussivistynyt että tietää maailmanmenosta
-sovinisti tai muuten vaan korostuneet sukupuoliroolit
-pyrkii rajoittamaan tekemisiäni tai/ja hallitsemaan minua
-ei osaa huolehtia omista asioistaan, vastuuntunnoton
-uskonnollinen, siis sillä tavalla että tulee ilmi arjessa, käy säännöllisesti kirkossa yms.
Suomen Leijona -tatuointi